Kuljetta sopii palkasta yrittäjän kanssa. Usein palkka on pelkkä provisio ajetuista kyydeistä.
Tämähän on laitonta vaikka yleissitovaa työehtosopimusta ei ole. Laki määrää. Rikkooko välitysyhtiöt näitä lakeja kun mainostaa pelkkää provikkaa taksiyrittäjien puolesta? Vai johtuuko se siitä että näiden yhtiöden hallitus usein koostuu juuri näistä moniautoyrittäjistä jotka kiertävät lakeja ja sääntöjä.
Pääkaupunkiseudulla yleinen palkkaprosentti on siis 35% arvonlisäverottomasta kassasta. Taksiyrittäjät sisällyttävät usein sunnuntai-, ylityö-, tai vuosilomakorvaukset prosenttipalkkaan. Tämä on laitonta. Viime vuonna pääkaupunkiseudulla toimiva taksialan yrittäjä joutui maksamaan kuudelle taksinkuljettajalle 17 000 euroa maksamattomia lomapalkkoja välttääkseen oikeudenkäynnin.
Taksi välitysyhtiö ilmoittaa näin
35
580
Vastaukset
- Anonyymi
Somal-Cap maksaa tuntipalkkaa ja 35% kassasta ,tervetuloa meille töihin ajamme suurimman osan kyydeistä kauniissa Kontulassa ja Itä-Helsingissä.
- Anonyymi
Lippalakki firma maksaa hyvin. Mielenkiintoinen nimi yrityksellä. Somal-lippalakki.
- Anonyymi
Kelpaako pelkkä raha maksuksi matkasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelpaako pelkkä raha maksuksi matkasta
Ei, keräämme maksuksi lippalakkeja kuten yhtiömme nimikin kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, keräämme maksuksi lippalakkeja kuten yhtiömme nimikin kertoo.
Kelpaako vanha lippis?
- Anonyymi
Kyllä pelkkä provisiopalkalla on laillinen.
- Anonyymi
Ei ole laillinen jos oikeuteen joutuu. Se on n. 13€/h plus pyhä ja ylityökorvaukset. Max työaika 40h/vko yms
- Anonyymi
Otsikolla "Taksi välitysyhtiö ilmoittaa näin" ei ole mitään tekemistä taksiyrittäjän maksamiin palkkoihin tai tapaan maksaa työntekijoiden palkkoja. Prosenttipalkka ajetusta alv 0% kassasta on täysin laillinen tapa laskea kuljettajan palkka.
- Anonyymi
Jos minimipalkka ei prosentti palkalla toteudu on se maksettava. Yö ,ylityö ja sunnuntai korvaukset tulee erikseen näkyä palkka laskelmassa ,eivätkä sisälly provisiopalkkaan.Ei ole merkitystä kuuluuko työnantaja työnantajaliittoon.Lakatkaa nyt "rengit" talkoilla ajaminen
- Anonyymi
Miksi välitysyhtiön sivuilla sitten lukee että meillä on käytössä provisiopalkka josta kuljettaja sopii autoilijan kanssa.
Eihän välitysyhtiöt päätä autoilijan palkanmaksuperusteesta, varsinkaan laittomasta.
Palkanlisät on tärkeä osa, miksi esimerkiksi yhteiskunnankuljetuksissa noudatettavaa tilaajavastuusopimusta rikotaan näin? Siinä yrittäjät sitoutuvat noudattamaan mm sekä palkka- että työaikalakia.
Ja kyllä nämä ovat voimassa vaikka yleissitovaa työehtosopimusta alalla ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi välitysyhtiön sivuilla sitten lukee että meillä on käytössä provisiopalkka josta kuljettaja sopii autoilijan kanssa.
Eihän välitysyhtiöt päätä autoilijan palkanmaksuperusteesta, varsinkaan laittomasta.
Palkanlisät on tärkeä osa, miksi esimerkiksi yhteiskunnankuljetuksissa noudatettavaa tilaajavastuusopimusta rikotaan näin? Siinä yrittäjät sitoutuvat noudattamaan mm sekä palkka- että työaikalakia.
Ja kyllä nämä ovat voimassa vaikka yleissitovaa työehtosopimusta alalla ei ole.Niin minkä välitysyhtiön sivuilla noin mainitaan? Perinteisillä suomalaisilla välitysyhtiöillä ei ole ainuttakaan taksia, joihin kuljettajia voisi palkata. Välitysyhtiön väreissä ajaa kyllä takseja, mutta niiden yrittäjillä on sopimus välitysyhtiön kanssa asiakastilausten välittämisestä autoihin ja niiden ajamisesta. Oikein kirjoituksessa on tuo, että taksinkuljettaja ja taksiyrittäjä sopii palkanmaksusta keskenään on se sitten provisio-, tunti- tai kuukausipalkka, jotka kaikki ovat laillisia. Niin ja ne kuuluisat lisät kuuluvat edellä mainittuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi välitysyhtiön sivuilla sitten lukee että meillä on käytössä provisiopalkka josta kuljettaja sopii autoilijan kanssa.
Eihän välitysyhtiöt päätä autoilijan palkanmaksuperusteesta, varsinkaan laittomasta.
Palkanlisät on tärkeä osa, miksi esimerkiksi yhteiskunnankuljetuksissa noudatettavaa tilaajavastuusopimusta rikotaan näin? Siinä yrittäjät sitoutuvat noudattamaan mm sekä palkka- että työaikalakia.
Ja kyllä nämä ovat voimassa vaikka yleissitovaa työehtosopimusta alalla ei ole.Kela ja kunnat eivät valvo mitään tekemiään sopimuksia. Ne ovat vain sopimuksia, joiden rikkominen on alalla käytäntö. Jokainen koulukuljetus ja Kelakuljetus tehdään useita lakeja rikkoen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minimipalkka ei prosentti palkalla toteudu on se maksettava. Yö ,ylityö ja sunnuntai korvaukset tulee erikseen näkyä palkka laskelmassa ,eivätkä sisälly provisiopalkkaan.Ei ole merkitystä kuuluuko työnantaja työnantajaliittoon.Lakatkaa nyt "rengit" talkoilla ajaminen
Suomessa ei ole minimipalkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minimipalkka ei prosentti palkalla toteudu on se maksettava. Yö ,ylityö ja sunnuntai korvaukset tulee erikseen näkyä palkka laskelmassa ,eivätkä sisälly provisiopalkkaan.Ei ole merkitystä kuuluuko työnantaja työnantajaliittoon.Lakatkaa nyt "rengit" talkoilla ajaminen
Yleissitovaa tessiä ei ole, työnantajat eivät kuulu työnantajaliitoon eivätkä kuljettajat työntekijäliittoon.
Suomessa EI ole minun minimipalkkaa, joten ladatkaa kitisemädtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleissitovaa tessiä ei ole, työnantajat eivät kuulu työnantajaliitoon eivätkä kuljettajat työntekijäliittoon.
Suomessa EI ole minun minimipalkkaa, joten ladatkaa kitisemädtä.Ei ole mitään väliä noilla esittämilläsi asioilla, kuka kuuluu mihin ja kuka ei kuulu ja mitä ei ole..
Tämä perustuu Suomen lakeihin ja yleisiin palkatun työntekijän oikeuksiin.
Tässä ketjussa on esimerkkitapauksia lakien ja sääntöjen noudattamisesta Suomessa.
Kuljettajilla teetettävästä ylityöstä ja pyhätyöstä on maksettava korvaukset, mikäli kuljettajalta ne on jäänyt saamatta. Ne voi hakea takautuvasti oikeusteitse usealta vuodelta.
Itse en juuri renkejä pyhäpäivinä töihin komentelisi, näitä "isäntiä" on jotka määrää pyhätöihin, mutta ei makseta palkanlisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään väliä noilla esittämilläsi asioilla, kuka kuuluu mihin ja kuka ei kuulu ja mitä ei ole..
Tämä perustuu Suomen lakeihin ja yleisiin palkatun työntekijän oikeuksiin.
Tässä ketjussa on esimerkkitapauksia lakien ja sääntöjen noudattamisesta Suomessa.
Kuljettajilla teetettävästä ylityöstä ja pyhätyöstä on maksettava korvaukset, mikäli kuljettajalta ne on jäänyt saamatta. Ne voi hakea takautuvasti oikeusteitse usealta vuodelta.
Itse en juuri renkejä pyhäpäivinä töihin komentelisi, näitä "isäntiä" on jotka määrää pyhätöihin, mutta ei makseta palkanlisiä.Maksamatta jääneet lisät ja sunnuntai korvaukset voi hakea kuluvalta ja kahdelta edelliseltä vuodelta. Siinä maksaa taksiyrittäjä ,jos kuski niitä oikeudessa perii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela ja kunnat eivät valvo mitään tekemiään sopimuksia. Ne ovat vain sopimuksia, joiden rikkominen on alalla käytäntö. Jokainen koulukuljetus ja Kelakuljetus tehdään useita lakeja rikkoen.
Kela ja kunnat eivät valvo mitään tekemiään sopimuksia. Ne ovat vain sopimuksia, joiden rikkominen on alalla käytäntö. Jokainen koulukuljetus ja Kelakuljetus tehdään useita lakeja rikkoen.
Älä puhu paskaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela ja kunnat eivät valvo mitään tekemiään sopimuksia. Ne ovat vain sopimuksia, joiden rikkominen on alalla käytäntö. Jokainen koulukuljetus ja Kelakuljetus tehdään useita lakeja rikkoen.
Ai ei valvo? Miksi Kela sitten aika ajoin auditoi Kela kyytejä välittävät keskukset? Ne on läpäistävä tai iskee sakkoja, uhkasakkoja tai loppuu välittäminen.
- Anonyymi
Eräs suuri toimija ilmoittaa pelkästä provisiopalkasta sivuillaan..
Tässä on lakimieheltä asiaa
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/nainko-taksikuskin-sunnutailisa-lasketaan-taksiliiton-juristi-vastaa/#:~:text=Taksialalle on pesiytynyt kuljettajien ammattiliitto AKT:n mukaan,soittaa ja esittää huolensa: Onkohan hänelle maksettu- Anonyymi
Harvinaisen tyhmä lakimies, joka selittelee lain vastaisia kuvitelmia. Sehän on Taksiliiton juoksutyttö, joka ajaa työnantajien asiaa eli tyhjänjauhaja.
- Anonyymi
Tässä on yksi esimerkkitapaus juuri tästä moniautoyrittämisestä, jossa työntekijä velvoitetaan olemaan töissä ilman riittävää palkkaa. Ahneella työnantajalla ei myöskään ole mitään riskiä tai väliä sillä että onko autolla ajoa vai ei. Tämä palkkojen maksamattomuus ja ahneus vie työt myös rehellisesti asiansa hoitavilta ja itse työnsä tekeviltä yrittäjiltä. Juuri tämän takia itse lopetin. Valvontaa ei ole ja Taksiliitossa asia on hyvin tuttu, mutta siitä vaietaan koska oma etu edellä mennään sielläkin.
Esimerkki oikeudesta:
Työntekijän ja yhtiön välisen työsopimuksen mukaan työntekijän palkasta oli todettu seuraavaa:
Palkka on 5,70 euroa tunnilta ja sen mukaisesti määräytyy myös ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavan palkan suuruus siten, kuin työaikalaissa on säädetty.
Työntekijällä on mahdollisuus suorituslisään, jonka perusteena on 35 % ko. palkanmaksukauden (2 viikkoa) ajotulojensa arvonlisäverottomasta yhteissummasta, siten kuin jäljempänä kohdassa 3 todetaan.
Suorituslisä on edellä 2. kohdan mukaan määräytyvä määrä vähennettynä 1. kohdassa mainitusta palkkasummasta, johon sisältyy peruspalkka, ylityökorvaukset ja sunnuntailisät. Mikäli erotus on negatiivinen, suorituslisää ei makseta.
Työsopimuksessa ei ollut tuntitakuuta eikä työnantaja ollut sitoutunut taksiliikenteen työehtosopimukseen.
Työntekijä työskenteli taksinkuljettajana yhtiössä ajalla 16.6.2006-14.12.2012. Työntekijä katsoi, että palkkausperuste oli alalla yleisesti käytössä oleva prosenttipalkka. Joka tapauksessa kantajan mukaan työso-pimuksen mukainen tuntipalkka on ollut kohtuuttoman alhainen. Kantaja vaati yhtiön velvoittamista suorittamaan maksamatta jääneitä ylityö- ja sunnuntaikorvauksia, jotka työaikalain mukaan olisi tullut maksaa.
Yhtiön mukaan palkkausjärjestelmä perustui tuntipalkkaukseen. Hovioikeus kuitenkin katsoi, että palkkaus oli suoriteperusteinen, koska kantajalle oli maksettu palkkaa 35 % ajotuloista työtuntien määrästä riippumatta. Lisäksi hovioikeus tulkitsi, että työaikalain säännösten mukaan palkan laskentaperusteet on oltava samansuuruiset sekä peruspalkan että ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavien lisien osalta. Kantajan peruspalkan perusteena oli ollut 5,70 euroa tunnilta ja korvausten laskentaperusteet olivat vaihdelleet 10,89 eurosta 18,64 euroon.
Hovioikeus katsoi, että taksiyhtiön käyttämä palkkausjärjestelmä oli ollut ylityö- ja sunnuntaityötuntien osalta suoriteperusteinen eikä perustuntipalkkaa ollut käytetty palkanmääräytymisperusteena. Ylityö- ja sunnuntaityökorvauksia ei ollut myöskään tosiasiassa maksettu, vaan ne oli ainoastaan huomioitu prosenttipalkkaa laskettaessa. Palkanmaksuperuste oli tosiasiassa prosenttipalkka. Edellä mainituista syistä johtuen hovioikeus katsoi, että yhtiön käyttämä palkanmaksujärjestelmä oli työaikalain vastainen.
Yhtiö velvoitettiin suorittamaan työntekijälle käräjäoikeuden tuomitsemat korvaukset sekä työntekijän oikeudenkäyntikulut. Kantajalle tuomitut korvaukset koostuivat maksamatta jääneistä palkan korotusosista vuosilta 2011 ja 2012, korvaukset olivat yhteensä noin 28.800 euroa. Tuomio on lainvoimainen. - Anonyymi
Miten tämä pelkkä provisiopalkka on mahdollista tänä päivänä ja näinkin julkisessa ammatissa. Tapahtuu juuri näissä Suomalaisissa suurissa taksiyhtiöissä jotka hoitavat kela-sote - koulukuljetuksia.
Kuljettajien lakisääteisiä palkkoja jätetään maksamatta. Teetetään kuljettajilla ilmaista työtä, jotta saadaan moniautoyritykset kannattamaan.
Autot on brändätty, vaatteet ovat ohjeen mukaan oltava, laadunvalvonnasta pidetään ääntä ja kuljettajien virheistä annetaan sanktioita.
Mutta palkoista ja työntekijän oikeuksista ollaan hyvin hiljaa. Ylityön määräytymisen perusteet tai pyhäkorvaukset ovat täysin vaiettu asia.- Anonyymi
Laitonta toimintaa kannattaa kysyä esim. Kelalta, joka on järjestänyt valtakunnallisesti laittoman palkkakäytännön ketjuttamalla ajot välitysyhtiöiden kautta.
- Anonyymi
Välitysyhtiöt eivät edelleenkään maksa ainoankaan kuljettajan palkkoja. Palkanmaksun hoitaa taksiyrittäjä. Tosin siellä ei juuri enää ole vanhan ajan kuljettajia. Ala on ajautunut 2018 jälkeen entistä enemmän yrittäjä-kuljettaja yrittämiseksi, eli palkattuja kuljettajia on entistä vähemmän. Em. tarkoittaa myös sitä, ettei taksipalveluja enää ole 24/7, koska yksin ei voi ajaa kellon ympäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välitysyhtiöt eivät edelleenkään maksa ainoankaan kuljettajan palkkoja. Palkanmaksun hoitaa taksiyrittäjä. Tosin siellä ei juuri enää ole vanhan ajan kuljettajia. Ala on ajautunut 2018 jälkeen entistä enemmän yrittäjä-kuljettaja yrittämiseksi, eli palkattuja kuljettajia on entistä vähemmän. Em. tarkoittaa myös sitä, ettei taksipalveluja enää ole 24/7, koska yksin ei voi ajaa kellon ympäri.
Siitä tässä ei nyt ole kyse. Vaan palkanlisistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tässä ei nyt ole kyse. Vaan palkanlisistä
Jotka autoilijan kuuluu maksaa rengille, eli palkkaamalleen kuljettajalle.
Ja kuskia ei ole pakko palkata jos ei ole varaa noudattaa lakeja ja sääntöjä.
- Anonyymi
Työaikalain 23§ mukaan suorituspalkkaa maksettaessa lasketaan tuntipalkka jakamalla suorituspalkka työhön käytetyllä ajalla (tuntimäärällä).
Siten lain mukaan provisiopalkkaan ei voi "sisällyttää" sunnuntai- tai ylityökorvauksia. Provisiopalkkaa 35 % laskutuksesta on siis OK, mutta sen lisäksi työnantajan pitää maksaa mainitut korvaukset proviopalkan mukaisesti lasketuista työtunneista.
Lomakorvaukset säädetään vuosilomalaissa. Ne maksetaan sanotun lain mukaan.- Anonyymi
Tuo on se oikea palkanmaksuperuste taksialalla.
Juuri näitä palkanlisiä on todella paljon maksamatta ja oikeudessa kuljettajat ovat poikkeuksetta voittanee nämä jutut.
Onkohan kolme vuotta jonka voi takautuvasti hakea oikeusteitse?
Vuororaportit on helppo tarkastaa jälkikäteen. Nehän on siellä muistissa.
Tuossahan ei ole mitään väärää jos hakee itselleen kuuluvan palkan jälkikäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on se oikea palkanmaksuperuste taksialalla.
Juuri näitä palkanlisiä on todella paljon maksamatta ja oikeudessa kuljettajat ovat poikkeuksetta voittanee nämä jutut.
Onkohan kolme vuotta jonka voi takautuvasti hakea oikeusteitse?
Vuororaportit on helppo tarkastaa jälkikäteen. Nehän on siellä muistissa.
Tuossahan ei ole mitään väärää jos hakee itselleen kuuluvan palkan jälkikäteen.Eipäs Suomen Taksiliitto julkaise taksinkuljettajalle suomen lakien mukaan maksettavia minimi palkanlisiä?
Taitaa sillä liiton päällysmiehelläkin olla kuitenkin aika monta autoa ja palkattua kuljettajaa töissä par aikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs Suomen Taksiliitto julkaise taksinkuljettajalle suomen lakien mukaan maksettavia minimi palkanlisiä?
Taitaa sillä liiton päällysmiehelläkin olla kuitenkin aika monta autoa ja palkattua kuljettajaa töissä par aikaaKyllä ainakin ennen oli Taksi lehdessä ja taksikalenterissakin ohjeet palkan maksusta ja iisien laskemisesta .Jos itse ei osaa niin kyllä tilitoimistokin hoitaa.Kysymys on siitä ,ettei haluta hoitaa velvoitteita.Onneksi olen noista murheista päässyt eroon.
- Anonyymi
Onhan se vähän noloa jos moniautoyritykset tekevät tuloksen sillä että kuljettajille lain mukaan kuuluvat palkanlisät jätetään maksamatta.
Toiset rengit ajavat seitsemän päivää viikossa pelkällä provikalla.
Ja suuressa välitysyhtiössä brändien alla, kukaan ei välitä. Ja autojen omistajien mielestä menee hyvin.
On se hienoa ja luotettavaa toimintaa, ihailtavaa yrittämistä kerrassaan- Anonyymi
Ei taksiyrittäjien, jotka ajavat brändien alla mene hyvin. Se johtuu alan alasajosta, jossa Bränditakseille jää vain yhteiskunnan maksamat ajot, joiden kilpailutuksiin ei pääse mukaan kuin ne, joiden asiat ovat kunnossa. Laadusta niissä katsotaan vain pakolliset, voittaja on se, joka ajaa halvimmalla. Kun joku joka tapauksessa sanoo, ettei moisiin kilpailutuksiin kannata ottaa edes osaa, niin vastaan, kuten eräs villi mediassa. Kun on pakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taksiyrittäjien, jotka ajavat brändien alla mene hyvin. Se johtuu alan alasajosta, jossa Bränditakseille jää vain yhteiskunnan maksamat ajot, joiden kilpailutuksiin ei pääse mukaan kuin ne, joiden asiat ovat kunnossa. Laadusta niissä katsotaan vain pakolliset, voittaja on se, joka ajaa halvimmalla. Kun joku joka tapauksessa sanoo, ettei moisiin kilpailutuksiin kannata ottaa edes osaa, niin vastaan, kuten eräs villi mediassa. Kun on pakko.
On kyllä totta ettei laadunvalvonta ylety kuljettajille maksettavaan palkkaan.
Tämä taas mahdollistaa riskittömän tavan työllistää renkejä ja ottaa useamman auton liikenteeseen. Sekä alihintaan kuljetusten ajamisen.
Mikäli ei ole ajoa ei tarvitse maksaa mitään. Kätevää.
Kuljettajat, eli palkatut rengit tässä kärsivät eniten. Palkkaus on nyt saatava kuntoon Suomen taksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä totta ettei laadunvalvonta ylety kuljettajille maksettavaan palkkaan.
Tämä taas mahdollistaa riskittömän tavan työllistää renkejä ja ottaa useamman auton liikenteeseen. Sekä alihintaan kuljetusten ajamisen.
Mikäli ei ole ajoa ei tarvitse maksaa mitään. Kätevää.
Kuljettajat, eli palkatut rengit tässä kärsivät eniten. Palkkaus on nyt saatava kuntoon Suomen taksissa.Yrittäjän riskiä on siirretty palkkalaiselle . Ei nykyajan yrittäjät muutoin pärjää .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjän riskiä on siirretty palkkalaiselle . Ei nykyajan yrittäjät muutoin pärjää .
Välitysyhtiöt ovat vastuussa siitä että heidän välityksessä toimivat taksiyritykset noudattavat tilaajavastuusopimusta.
Tämä on kilpailutuksen edellytys ja jokainen yritys on sopimuksella tämän vakuuttanut.
Käytännössä laitetaan ruksi ruutuun ja maksetaan Vastuu Group Oy lle joka vuosi maksu että kaikki on kunnossa.
Noudatetaanko esimerkiksi palkka ja työaikalakia sitten käytännössä vieläkään?
Mitähän mieltä tästä on esimerkiksi Suomen Taksiliitto? Maksetaanko kuljettajille pyhäkorvaukset ja ylityöt?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203774
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243169En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322375- 922149
- 221990
- 261642
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411621- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021463Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91424