Suomeen vastaava käytäntö olisi hyvä juttu, MV toimitus ja Bätman kiven sisään!
Ja tiltut.....
Nainen kirjoitti valeuutisia venäläisiin verkkolehtiin.
Virossa Harjun käräjäoikeus totesi keskiviikkona Venäjän verkkolehtien kanssa yhteistyötä tehneen Viron kansalaisen Svetlana Burcevan syyllistyneen kansainvälisten pakotteiden rikkomiseen ja maanpetokseen. Nainen tuomittiin kuudeksi vuodeksi vankeuteen, kertoo Viron yleisradio ERR.
Syytteen mukaan Svetlana Burceva rikkoi kansainvälistä pakotetta työskentelemällä Venäjän valtiolliselle mediayhtiö RIA Rossija Segodnjalle, jonka johtaja Dmitri Kisseljov on talouspakotelistalla. Burcevan katsottiin tarjonneen taloudellista hyötyä pakotelistalle olevalle henkilölle kirjoittamalla artikkeleita ja ottamalla kuvia RIA Rossija Segodnjan omistamalla Baltnews -verkkolehdelle.
Lisäksi Burceva oli syytteen mukaan luonut ja ylläpitänyt Viron tasavallan vastaista suhdetta Roman Romacheviin. Hän on Venäjän turvallisuuspalvelu FSB:n reserviläinen, joka johtaa yksityistä tiedusteluyhtiö R-Technoa. Burceva oli syytteen mukaan avustanut Romachevia väkivallattomassa toiminnassa, joka oli suunnattu Viron itsenäisyyttä ja suvereniteettia vastaan.
Propagandajuttujen lisäksi Burceva oli kirjoittanut kirjan hybridisodasta, jota Harjun käräjäoikeus piti propagandistisena teoksena. Oikeuden mukaan kirjassa manipuloidaan historiallisia faktoja, levitetään valheellista tietoa ja herätetään epäluottamusta valtiovaltaa kohtaan. Kirjan julkaisun jälkeen Roman Romachev alkoi heti mainostaa sitä mahdollisimman laajalle yleisölle myös Virossa ja muissa Baltian maissa.
Harjun käräjäoikeus hyväksyi kaikki esitetyt todisteet ja katsoi, että Burcevan syyllisyys on täysin todistettu. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen.
Propagandisti tuomittiin Virossa vankeuteen maanpetoksesta
21
146
Vastaukset
Oikea suunta! Ei välttämättä mene kauan siihen kun ERKKI JOHAN joutuu pakenemaan maasta välttääkseen tuomion. Erinomaista!
- Anonyymi
Noin täytyy käsitellä disinformaation levittäkää, ja valeuutistoimistojen kanssa yhteistyötä tekevää.
Valeet eivät kuulu sananvapauden mallimaan journalismiin. - Anonyymi
Turtiainen näyttää mallia tiltuille.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011288456.html- Anonyymi
44.Div kirjoitti:
Mahtaako suomalaiset TILTUT päästä noin helpolla?.
Kansantuomioistuimen tuomiot ovat ehdollisia. Lankeavat toimeenpanoon, jos Putin niin päättää 😐.
- Anonyymi
näin
- Anonyymi
"kansainvälisten pakotteiden rikkomiseen"
Vain Yk:n turvallisuusneuvosto voi määrätä kansainvälisiä pakotteita.
Länsiblokin asettamat laittomat pakotteet eivät ole kansainvälisiä pakotteita.Tietenkin ovat, jos Viro on niissä valtiona mukana.
YK:n turvallisuusneuvosto on yksimielisyysvaatimuksineen maailman huonoin vitsi. Eihän mikään maa itselleen pakotteita määrää...- AnonyymiUUSI
r....n kätyri panikoi, pakotteet toimii
- Anonyymi
"kirjoittanut kirjan hybridisodasta, jota Harjun käräjäoikeus piti propagandistisena teoksena"
Suomessa on iso joukko hybridisodasta kirjan kirjoittaneita. Ei kun vaan syyttämään Viron mallin mukaan. - Anonyymi
Snanvapaus on Virossa melkolailla kehitysmaa - banana republic tasoa.
- Anonyymi
Viro oli noussut maailman parhaaksi. Pohjoismaatkin jäivät nyt jälkeen Virosta. Ennen lähinnä Pojoismaat hallitsivat lehdistön kärkeä, kun mitattiin sananvapautta, riippumattomuutta...jne.
- Anonyymi
"Nainen kirjoitti valeuutisia"
Kirjoitti siis totuuden, mutta jota Viron sensuuri ei hyväksynyt.
Tätä samaa tehdään Suomessa, mutta vielä ei liene ketään vangittu.
Suomessa mediapooli varmistaa, ettei valtamediaan ei-toivottuja virallisen totuuden vastaisia uutisia juuri eksy.- Anonyymi
Persulle ja tiltulle valeuutinen on täyttä totta. Persu ja tiltu valehtelee aina ja jatkuvasti.
Satunnaiskävijöille kerrottakoon, että huoltovarmuusorganisaatio Mediapoolin ja "valtamedian" demonisoiminen on hyvin keskeinen osa Kremlin ja putinatsien pelikirjaa Suomessa.
- Anonyymi
Venäjällä totuus onkin valhe, ja valhe totuus.
Läntisissä demokratioissa valheet eivät kuulu sananvapauden piiriin, ainakaan uutisvälityksessä.
Niille on omat ajat hupiohjelmien parissa, joita Venäjän valtionjohtokin pitää säännöllisesti. - Anonyymi
Viron erikoisjoukot valmiina räjäyttämään kaiken infransa jos rys.............sä hyökkää!!!
Jeessus mitä idiootteja! 🤡👉👌👎 - Anonyymi
Venäläjä sairas maa
- AnonyymiUUSI
näin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332