Orpo julistaa pääasiassa kolmea asiaa: 1. Velkaantumisen suunta käännettävät, 2. Ukrainaa pitää tukea niin pitkään kuin on tarvetta ja NATO:n kulut tulee kattaa 3,5% + 1,5%.
Tämä kaava ei voi olla sellaisen ihmisen ajatuksista, joka on täysin realiteeteissa minun mielestäni. Velkaantumisen suunnan kääntö ei ole onnistunut voimakkaista säästöistä huolimatta. Julkinen sektori ajetaan ahtaalle ja käyhät entistä enemmän kyykkyyn. Siitä huolimatta ei olla tavoitteiseen päästy. Lisäksi työttömyys vain kasvaa vaikka kokoomus höpisee 100.000 uudesta työllisestä,
Ukrainan tukeminen tuntuu olevan myös "piikki auki" tyyppinen ratkaisua. Tätä perustellaan Venäjän pelolla. Oman maan käyhät ja vähävaraiset saavat kärsiä kun Orpo käy Zelenskyn kierroksilla raunioilla. Todellisuudessa jokainen voi tarkistaa rintaman tilanteen vaikka deepstaten kartalta. Venäjä edistyy koko ajan rintamalla, Ukraina ei. Tämä on yksiselitteinen kuva nykytilanteesta. Eli Suomesta syydetään miljardikaupalla rahaa sotaan, jonka Ukraina tulee todennäköisesti häviämään.
NATO:n rahoitusvaateet liittyvät hyvinkin vahvasti Ukrainan sotaan. Zelensky ei suostu Putinin vaatimuksiin ja sota pitkittyy. Tavalliset Suomalaiset maksavat tämän sodan varoistaan. Jokaisen pommin ja dronen. Ilman takaisinmaksuvelvoitteita, vaikka Ukrainalla on hyvinkin suuret mineraalivarat, joita olisi voitu vaatia osana rahan syytämisestä sinne. SUomessa tätä keskustelua aiheesta ei ole julkisesti käyty tai pidetty hyväksyttävänä. Itse ihmettelen, että miksi ei. Mielestäni ainakin osa Ukrainan tuesta tulisi olla lainaa, ei lahjoja. Ehkä Zelenskykin alkaisi asioita neuvottelemaan, jos heille ei vain tyännettäisi ilmaisia miljardeja Suomesta.
Yhteenvetona voin todeta, että Kokoomuksen johdolla suomesta tulee häviämään julkinen sektori nykymuodossa sekä sitä myötä myös hyvinvointivaltion edellytykset. Ihmisten eriarvoistuminen tulee kasvamaan ja Ukrainan sodan aallot tulevat lyömään myös aikanaan Suomeen ja suomalaisiin kovaa. Tätä Kokoomus ja Orpo eivät uskalla ääneen sanoa.
Orpon hallituksen ontuvat talousopit
Anonyymi-ap
3
64
Vastaukset
- Anonyymi
Terveisiä OPPOSITIOON pälli.
Miten aika kuluu ?
Oletko kalastellut ?
Olethan kalastajaperheestä -sdp - - Anonyymi
Suomen talouden pulmana ovat liian suuret julkiset menot jotka ovat 57% suhteessa BKT:hen.
Luku on maailman korkeimpia eli huonoimpia lukuja !
Sveitsin luku on 32% ja Yhdysvaltojen luku on 36% - Anonyymi
Orpo-Purra ottaa velkaa ja lainaa vielä valtion eläkerahastolta ja siirtää näin taakan (mukaan lukien suurituloisten veronkevennykset) tuleville sukupolville. Kuten toveri Häkkänen toteisi, rahoituksen järjestäminen on seuraavien hallitusten asia, nyt annetaan palaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 784398
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺744235Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433629Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163233Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle392867En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142602Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102454IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm341689Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571434Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli851144