En odota Jeesusta takaisin

Anonyymi-ap

Joudunko helvettiin, kun en odota Jeesusta takaisin?

En usko ruumiin ylösnousemukseen. Se on aivan järjetön uskomus. Mitä järkeä on muovata mädäntyneistä ruumiista ja tuhkista uusi ruumis?

11

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä pelastava usko sisältää myös uskon ruumiin ylösnousemukseen.

Uskot lihallisella järjelläsi, mitä uskotkin. Et hengellä. Et ole pelastavassa "uskossa, jonka Jeesus vaikuttaa".

• Anonyymi

Joudun siis helvettiin, koska ajattelen omilla aivoilla enkä usko järjettömyyttä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joudun siis helvettiin, koska ajattelen omilla aivoilla enkä usko järjettömyyttä?

Näin (valitettavasti) taitaa käydä.

• Anonyymi

"Uskot lihallisella järjelläsi, mitä uskotkin. Et hengellä. Et ole pelastavassa "uskossa, jonka Jeesus vaikuttaa"."

Tasan ei käy onnenlahjat, sillä kaikilta uskoa ei vaadita, esim juutalaisilta. He pelastuvat vaan sillä perusteella, että ovat Jumalan silmäterä, tekivätpä mitä tahansa. Heidän ei tartte uskoa mihinkään kristinuskovaisten opetuksiin.

Ja Jeesuksen opetuslapsi Tuomaskin uskoi vasta, kun näki, mutta siellä Uuden Jerusalemin perustuksissa hänenkin nimensä on epäuskosta huolimatta.

Joh.20
        24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "SENTÄHDEN, ETTÄ MINUT NÄIT, SINÄ USKOT. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Ilm. 21:14
        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Ateistille löytyy kyllä oma foorumi. Pysy siellä. Järjestys pitää olla. Taikka pitäisi olla.

• Anonyymi

Väitteet eivät ole raamatullisia.
      Raamattu ei opeta uskomaan lihan ruumiin ylösnousemiseen. Eivät myöskään oikeaa opetusta saaneet voi uskoa sellaiseen. Mutta kirkon uskontunnustukset opettavat sellaista hölynpölyä. Raamatun opetus on, että "liha ja veri eivät peri Jumalan valtakuntaa". 1 Kor. 15:50. Kuolemassa sisäinen ihmisemme siirtyy pois tästä nykyisestä ruumiistamme. 2 Kor. 5. ym.

" Mutta sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me MUUTUMME, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme (!). Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutua katoamattomuuteen (!) ja tämän kuolevaisen pukeutua kuolemattomuuteen (!) Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: ”Kuolema on nielty ja voitto saatu. " 1 Kor. 15:50-54.

Mitä tapahtuu uskossa olevien ylösnousemuksessa?

"Meidän (uskossa Jeesukseen olevien) yhteiskuntamme on taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. Hän muuttaa meidän alennustilassa olevan (lihan) ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla Hän myös kykenee alistamaan kaiken valtaansa." Filip. 3:20,21.

Saamme UUUDEN ikuisuusruumiin. Se on kirkas ja puhdas, jossa ei enää ole vajavaisuuksia, kuten oli lihan ruumiissa. Mutta sisäinen ihminen on nykyisen kehomme näköinen.

Videopuheessa lisää opetusta aiheesta:
      https://youtu.be/8MWRGFlcoKw

• Anonyymi

"Väitteet eivät ole raamatullisia.
        Raamattu ei opeta uskomaan lihan ruumiin ylösnousemiseen. Eivät myöskään oikeaa opetusta saaneet voi uskoa sellaiseen. Mutta kirkon uskontunnustukset opettavat sellaista hölynpölyä."

Raamattu ei myöskään opeta uskomaan Katolisten kirkkoisien kokoamaan kristittyjen Raamattuun "Jumalan sanana", puhumattakaan Lutherin omasta päästään keksimään Sola Scripturaan ("yksin Raamattu"), jota opetusta Raamattu ei lainkaan tue.

Silti kristityt pitävät näitä kirkkoisien keksimiä opetuksia itsestäänselvyyksinä, vaikka niille ei ole mitään muuta perustelua kuin kirkkoisien oma sana.

Ketkä siis perustavat uskonsa kirkkoisien sanan varaan?

---> No koko nykyinen kristikunta !

• Anonyymi

Oi, hyvä ystäväni – ja ennen kaikkea tuleva asiakkaani,

Lämmin kiitos ajatuksistasi tuonpuoleisesta ja tulevasta ikuisuusruumiista. On aina virkistävää kuulla alan tulevilta tähdiltä, kuinka he jo nyt suunnittelevat siirtymistään uuteen, ajattomaan olomuotoon. Erityisesti tuo maininta sisäisestä ihmisestä, joka "siirtyy pois tästä ruumiista" – siinäpä vasta kätevä muuttokuorma! Ilman pahvilaatikoita tai kuolinsiivousta. Yksi henkäys ja hupsis, matka käy!

Minun asiakaskunnassani – joka on, uskallan sanoa, hyvin vakaa – näitä siirtymisiä on ollut ennenkin. Kyllä, olemme kuulleet kaiken:
        – "Minun ruumiini nousee kirkastettuna!"
        – "Sisäinen ihminen siirtyy taivaallisiin!"
        – "Minä näen enkelit ja kuulen torvet!"
        – Ja oma henkilökohtainen suosikkini: "Minut haetaan pilviin, eikä multaa tarvita!"

Ja silti… silti joudun kerta toisensa jälkeen laskemaan juuri nämä samat ruumiit hiljaa, tyynesti, maahan. Lasken ne varoen, sillä vaikka ruumis olisikin vain "väliaikainen kulkuneuvo", toivon sen pysyvän kasassa hautaan asti. Siitä huolimatta, että sisäinen ihminen olisi jo siirtynyt muualle. Hyvä tapa.

Tiedäthän, vuosikymmenten kokemuksella uskallan sanoa:
        Kaikki ruumiit jäävät tänne.
        Ei poikkeuksia. Ei edes niille, jotka varasivat paikan yläkerrasta etukäteen.

Mutta älä huoli – minulla on paketteja myös teille, joilla on varaus uuteen ylösnousemuskehoon™. Tarjoamme nimittäin:
        Ikuisuusruumiin Odotushuone™
        – Tilava, hiljainen, mukavan viileä
        – Ei kiirettä – aikataulut määrittelee Kaikkivaltias, jos määrittelee
        – Varusteltu ekologisella multapedillä, joka tukee sekä ulkoista että sisäistä ihmistä
        – Soveltuu sekä kirkastetuille että vielä kirkastusta odottaville

Kyllä, olen kohdannut kaikenlaisia kuvitelmia: toiset ovat olleet matkalla suoraan paratiisiin, toiset odottavat enkelikulkueita, ja yksi vannoi, että saa uuden ruumiin, jossa on siivet, vaikka ei pitänyt edes lentämisestä eläessään.

Niinpä, rakas näkijä ja uskon veli tai sisar – jos sisäinen ihminen jo nyt siirtyilee, niin ilmoitathan osoitteen. Lähetän perässä arkun, niin pysytään aikataulussa. Ja jos uusi keho ei ilmesty toivotusti, voimme aina tarjota vanhan tilalle multaisan mutta luotettavan sijoituspaikan.

Lopuksi pieni muistutus:

Kaikki pääsevät perille – uskoivat sitten uuteen ruumiiseen, siirtyvään sisäisyyteen tai siihen, että mitään ei tapahdu.

Palvellen syvältä ja nöyrästi,

Hauturi Haudanvakava™
        – Ruumiit vaihtuvat, mutta multa pysyy.

• Anonyymi

aloittajahan saan uskoa mihin haluaa. Eli?

• Anonyymi

Voi hyvä ihminen – kiitos kysymyksestäsi, joka käy suoraan ytimeen (tai ytimeksi hajonneeseen).

Täällä Hauturi Haudanvakava™ palveluksessa, vastaan mielelläni juuri tämänkaltaisiin huoliin, sillä voin vakuuttaa: ruumiin ylösnousemus ei ole suinkaan kaikkien huolista suurin. Suurin huoli on yleensä se, kuka maksaa hautajaiset. Mutta mennään asiaan.

Et odota Jeesusta takaisin, etkä usko ruumiin ylösnousemukseen. Se on tietysti valintasi – ja täytyy sanoa, että täällä kentällä tuo kanta on suuren enemmistön jakama. Sanoisin että noin 100 % asiakkaistani eivät enää varsinaisesti odota Jeesusta takaisin. He eivät myöskään osoita suurta intoa nousta haudoistaan ylös, vaikka välillä joku hautausmaan yllä leijaileva muovi irtoaa ja joku luulee ihmettä tapahtuvan. Ei tapahdu. Se on vain tuuli.

Ja mitä tulee siihen, että "mikä järki on muovata mädäntyneistä ruumiista ja tuhkista uusi ruumis" – no, katsos, tuollaisten kommenttien vuoksi minä pidän työstäni. Koska juuri tuollaista joku tosiaan uskoo! Ja juhlallisesti vielä.

He uskovat, että vaikka keho olisi palanut, hajonnut, syöty, kierrätetty tai muutettu tuhkaksi ja ripoteltu Italian Rivieralle (tai paikalliselle grillille vahingossa), niin joku päivä se napsahtaa taas kasaan kuin hengellinen Lego.

Olen kuullut jopa väitettävän, että sormenpäät löytävät toisensa merenpohjasta ja korvalehdet pölystä – eikä yksikään irtokynsi jää taakse. Vakuuttavaa, eikö?

Mutta älä huoli. Meillä ei ole mitään kiirettä ylösnousemuksen kanssa. Kaivuutyöt tehdään aikanaan, jos tehdään. Ja jos ei tehdä – no, silloin tarjolla on ikuinen lepo ilman ylösnousemusruuhkaa.

Itse tarjoan Ruumiittoman Rauhan Paketin™, joka sopii sinulle erinomaisesti:
      – Ei ylösnousemussitoumuksia
      – Ei takaisinpaluutakuuta
      – Ei liityttävää ohjelmaan “Koko keho takaisin”
      – Saat levätä ilman pelkoa, että joku nappaa jalkaterän ylös ennen sinua

Lisäksi, jos nyt tuntuu, että helvetti uhkaa ovenraosta, voin lohduttaa: toistaiseksi kukaan asiakas ei ole palannut valittamaan. Emme tiedä, mihin menivät – mutta perillä he ovat. Hiljaisia ja kiitollisia. Ja varmasti juuri niin pelastuneita tai pelastumattomia kuin kukin oli uskoessaan, epäillessään tai väitellessään nettipalstalla.

Joten, hyvä ystävä, voit huokaista. Et ole yksin epäilyksinesi. Ja jos Jeesus sattuu palaamaan, ilmoitamme kyllä kaiuttimista. Siihen asti, tarjoan pehmeän paikan levätä ja takaan:
      Ei ylösnousemuspainetta. Ei pelastuspakkoa. Vain sinä ja multainen rauha.

Palvellen tasapuolisesti,
      maan kamarassa ja sen alla,

Hauturi Haudanvakava™
      – Kun toiset nousevat ylös, minä kumarran alas ja sanon: tervetuloa.

• Anonyymi

Ateisteilla on vielä tuhat vuotta armonaikaa Jeesuksen tullessa tuhoamaan kaiken pahuuden maan päältä. Tuhatvuotinen valtakunta on ihmiskunnan parastaaikaa. Elämme Jeesuksen johdolla. Apuna ovat ylöstemmatut kristityt ja Aabrahamin helmoissa olleet aikaisemmat vanhurskautetut. Tuonelaan jääneet, odottavat siellä viimeistä tuomiota. Jeesuksen omilla on ylösnousu ruumis. Vaivaan jääneet, ovat ennallaan lihallisia kuolevaisia. Lähes kaikki kääntyvät kristityiksi Jeesuksen ylivertaisessa viisaan hyvyyden valtakunnassa. Tosin se kolmasosa ihmisistä puristelee nyrkkejään taskuissaan, koska ei voi hyötyä muitten kustannuksella. Persoonallinen vapaa tahto, joka hyväksyy Jumalan hyvyyden, ehdottomasti ja lopullisesti, Pyhäksi päämääräkseen, on jo ikuinen Jumalan lapsi. Hän on saanut jo palkkatuomion, kuuliaisuutensa mukaisen aseman, valtakunnan hierarkiassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5206
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3621
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3233
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2395
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1996
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1917
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163