17-vuotiaiden ajolupaan tehdään vain kosmeettisia muutoksia mm. mahdollinen yöajon kieltäminen. Kuka muka öisin pysäyttelee ja tarkistaa onko autojen kuskina alaikäinen ajoluvan haltija.
Tarkemmat kriteerit 17-vuotiaiden ajoluvan myöntämisessä taitavat tarkoittaa isipapan tai äitylin pankkitilin saldoa tai näiden asemaa yhteiskunnassa. Audi ja Bemarikuskit ovat yliedustettuina nuorten kuskien törppöilyssä, kuten törppöautoilijoissa yleensäkin (oman elämänsä etuilukaistaa kulkevat).
Mieluummin alaikäisen ajo-oikeudet kokonaan pois ja 18-20-vuotiaille 80 km/h lätkä sekä kunnon sanktiot jos se puuttuu. Ennenkin mopoilla ja kevareilla alaikäiset pääsivät harrastuksiin, eikä niiden onnettomuuksista uutisoida kuukausittain.
17-vuotiaiden ajolupiin tehdään vain kosmeettisia muutoksia, kuolonajot jatkuvat
15
126
Vastaukset
- Anonyymi
Sipilän ja Bernerin kepun, Orpon kokoomuksen ja Soinin persujen ajama kevytautolaki eli nopeusrajoitetut mutta normaalisti kiihtyvät autot 15-vuotiaille oli kyllä taksitolkupoistouudistustakin typerämpi päätös 17-vuotiaiden ajoluvan ohella. Onneksi EU sentään torppasi nämä keskenkasvuisille annettavat isän katuohjukset Teslat, Audit, BMWt, Mersut sun muut. Ruumiita olisi tullut, ja erityisesti sivullisia suojateillä ym.
Oikeisto tekee kyllä typeriä päätöksiä.- Anonyymi
Oikeisto tekee kyllä typeriä päätöksiä.
-- Tämä on nähty joka kerta, mutta kansan muisti on lyhyt.
- Anonyymi
Tässä se yksilön vastuu korostuu, sekä vanhempien vastuu lapsestaan.
- Anonyymi
Ainut vastuullinen teko on antaa lapsen odottaa täysi-ikäisyyttä ajokorttiin. Näiden henkensä menettäneiden 17-vuotiaiden rallikuskien vanhemmatkin ovat takuulla pitäneet lapsiaan tavallista vastuullisempina ja kehittyneempinä.
- Anonyymi
Ylimieliset aina luulee ettei onnettomuus tapahdu heille.
Sitä paitsi ei kai tuollaiseen kuoppaan vahingossa aja?
Siinä on leikitty pelottelua tai uhkarohkeita vääntöjä.
Oliko auto kaksi ovinen niin ettei takapenkkiläiset päässeet pakoon. - Anonyymi
Silloin kun minä olin 17, harrastuksiin mentiin kävellen, juosten, hölkäten, hiihtämällä, potkukelkalla, fillarilla, kaverin vanhempien kyydillä, mopolla jne..
Ihmekään että Suomen urheilumenestys laskee kuin lehmän häntä, kun harrastuksiin meno edellyttää valtion poikkeuslupaa autolle...- Anonyymi
Ennen maailma oli normaali ihmisten maailma. Onneksi se palautuu kun tämä koneisto tuhoutuu ydinsodassa.
- Anonyymi
Kaikki nuo pitää palauttaa jos haluaa muutosta. 18v ikäraja, vuoden ajo 80 lätkä takaikkunalla että muut osaa varoa uutta kuskia. Sitten voi olla jotain toivoa. Sitä odotellessa kuolemia tulee yhä enemmän.
- Anonyymi
Eli annetaan vaan vastuuttomien vanhempien jatkaa tyylilään ja tehdään lakia koska vanhemmat ovat saamattomia pullamössöjä,,,
Jo nyt on vanhemmilla oikeus olla allekirjoittamasta tenavan ikäpoikkeuslupa hakemusta, vanhemmuuteen kuuluu olla välillä ikävä ihminen!!!
Myös Trafikomin virkailijoilla on oikeus olla myöntämästä ikäpoikkeuslupaa ja asiantuntijakin sanoi siellä toiminnan olleen liian lepsua!
Lisäksi liikenne asiantuntijat eivät pidä asiaa kovin huolestuttavana, ei niitä jangstereita kuole sadoittain ikäpoikkeuslupa tapauksissa!!!
Huom. Pari "kullanmurua" kasvattanut aikuisuuteen,,, - Anonyymi
Miksi 80 lätkästä piti luopua ?
- Anonyymi
Koska lapsukaiset vaati niin isiltään. Lapset päättää nykyään.
- Anonyymi
Itse asiassa 80-lätkä aiheutti useita ohitus onnettomuuksia kun törtöilijöiden piti päästä pakosti ohittamaan "hidastelija"!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska lapsukaiset vaati niin isiltään. Lapset päättää nykyään.
Ministerit kuuntelee ennemmin lapsiaan kuin kansan köyhiä joita on miljoona. Siispä mitään demokratiaa ei ole olemassakaan. On vain eliitin ahneus joka onneksi loppuu pian.
Vaikka suomen ministerit kuvittelee voivansa ryöstää kansaa ikuisesti niin suurvallat pitää huolen siitä että tuho tulee pian.
- Anonyymi
Nimenomaan öisen pysäytellään, kun liikennettä ja muita tehtäviä on vähempi. Poliisilla on silloin ainakin teoreettisesti enemmän aikaa huomata ja puuttua epäilyttävään toimintaan.
90-luvulla poliisi pysäytteli sangen herkästi teinirasseja, kun niillä pörräiltiin pitkin poikin illat ja yöt. Tarkistivat paprut ja ajokunnon. Saattoivat antaa sakonkin häiritsevästä ajosta tai havaituista puutteista autossa. - Anonyymi
Kannattaa miettiä tosiaan sitä itse ajokorttia.
Miten ajokortin puute estää autolla ajamisen?
Miten rattijuopon tai kaahaajan kortin hyllyttäminen rajoittaa autolla ajamista?
Aivan sama vaikutus kun nuorelta poistetaan ajo-oikeus yöaikaan.
Jos jää kiinni yöaikaan ajamisesta niin kortti hyllylle 6kk ja jos joutuu kierteeseen niin et saa koskaan korttia takaisin, eli on viisainta noudattaa ajokieltoa.
Käsittääkseni yöajan ajokiellon rikkominen olisi ajo-oikeutta ajo.
Aivan sama kuin minun c kortti joka on hyllyllä vielä 2 vuotta (terveyssyistä), vaikka on kortin ajanut aikoinaan niin minlla ei ole tällä hetkellä kuorma-auton ajo-oikeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161