Boeing 787n ensimmäinen putoaminen. Tämä tiedetään turmakoneesta

Anonyymi-ap

Boeing 787:n ensimmäinen putoaminen – tämä tiedetään turma­koneesta
Kyseessä on varsin uusi konetyyppi.

Taas Boeing onnettomuudessa

Hirveä määrä ihmisiä kuoli

Turmakoneen kyydissä kerrottiin torstaina olleen 232 matkustajaa ja 10 miehistön jäsentä. Air India -lentoyhtiön tietojen mukaan matkustajien joukossa oli 169 intialaista, 53 brittiläistä, yksi kanadalainen ja seitsemän portugalilaista.

The New York Timesin mukaan konetyypillä on ollut joitain loukkaantumisiin johtaneita ongelmia, mutta mitään vastaavaa ei ole aikaisemmin tapahtunut.

Boeing yhtiönä on puolestaan ollut lentämisen turvallisuutta koskevan keskustelun keskiössä sen toiselle konetyypille sattuneiden onnettomuuksien takia.

Kaksi sen 737 Max -tyyppistä konetta syöksyi maahan vuosina 2018 ja 2019, ensimmäinen Indonesiassa ja toinen Etiopiassa. Onnettomuuksissa kuoli yhteensä yli kolme sataa ihmistä.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011296589.html

19

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko teboilia tankissa

    • Anonyymi

      Karsea onnettomuus.

    • Anonyymi

      Oliko huollot tehty kuten vaadittiin?

      Kun suuri matkustaja kone tippuu tulee aina paljon kuolleita

      • Anonyymi

        Näinpä.


    • Anonyymi

      Onko terrori isku jo poissuljettu?

    • Anonyymi

      Siivekkeet ovat olleet alhaalla nousussa (ei olisi muuten noussut kentästä).
      Pyörät olivat jääneet alas.
      Olisivatko laittaneet siivekkeet "matka-asentoon" vahingossa, jolloin siipien noste pienentymyt vähäksi tuolla nopeudella.

      Pyörät voineet jäädä alas muun kiireen takia tai on muutettu siivekkeitä pyörien noston sijasta. Liekö mahdollistakaan?
      Pyörät nostetaan melko pian kentästä irtoamisen jälkeen, mutta siivekkeitä ei nosteta vähään aikaan.

      Voihan kait sitten moottorien tehotkin hävitä molemmista moottoreista yhtä aikaa.
      Ohjelmistovirhe?

    • Anonyymi

      Miksi uutisia pitää tänne kopioida? Tämä on keskustelupalsta,,,,,,,,,,,,

      • Anonyymi

        Keskutelun aloitukseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskutelun aloitukseksi

        Ei se edellytä uutisten kopioimista, joka on aivan turhaa. Tuon olisi voinut omin sanoin muotoilla. Ne uutiset saa lukea niiden julkaisupaikoilta.
        Aivan hölmöä hommaa monistaa tänne uutisia.


    • Anonyymi

      teboilia tankissa?

      • Anonyymi

        Intiassa on kyllä ihan omat "teboilinsa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intiassa on kyllä ihan omat "teboilinsa".

        teboilista saa hiekkaa ja vettä tankkiin


    • Anonyymi

      Videon mukaan kone tulee alas, koska siipien kantavuus ei riitä. Syynä on joko moottoritehon menetys tai laipat eivät ole nousuasennossa, jolloin siipien suorituskyky ei riitä.
      Laippojen väärästä asennosta nousussa tulee hälytys lentäjille, joten suihkuturbiinien työntövoiman menetys on todennäköisempi vaihtoehto. Mikä sen sitten aiheutti molemmissa turbiineissa yhtäaikaa, koska kone pystyy nousee yhdelläkin moottorilla, on ongelman ydin.

      Intia ei edes ole Putinin varsinainen vihollinen vaikkakin on arvostellut siviilien tappamista Ukrainassa, joten GRU:n pääintressi ei ole pudottaa Air Indian matkustajakoneita. Toisaalta Venäjällä on kokemusta matkustajakoneiden useasta tuhoamisesta niin ulkomailla kuin Venäjälläkin. Jopa Aero, nyk. Finnair on saanut nauttia tästä rauhan aikana.
      Oliko ehkä rahdissa tai matkustajissa jotain sopivaa tuhottavaa Venäjän federaation presidentti Putinin mieliksi? Näin oli aikoinaan Aeron Kalevan kohdalla Stalinin hallitessa yksinvaltiaana.
      Koska Putin on Trumpin ystävä, niin tuskin amerikkalaisia koneita nyt pudotetaan, joten riski on muilla yhtiöillä.

      • Anonyymi

        Moottorien työntövoiman menetys on todennäköistä ?

        -väärä polttoaine ?
        -epäpuhdas polttoaine ?


    • Anonyymi

      Ehkä lentotietokone ei antanut lisää tehoja asutuksen päällä koska melurajoitukset

    • Anonyymi

      Kyseinen kone oli 12 vuoden ikäinen, siis ei iällä pilattu. Jos asetukset eivät olisi olleet lentoonlätökunnossa, olisi siellä ohjaamossa aikamoinen kilinä hälytysäänistä. Videokuvissa moottorit näyttivän pöllyyttävän hiekkaa aika reippaasti, kun oli aika matalalla kiitoradan lopussa. Ja ne nuosussa tarvittavat laipat olivat ehkä laskematta, ei niitä ainakaan näkynyt. odotellaan mustien laatikoiden tietoja.

    • Anonyymi

      Jääkö ihmisistä edes luut tunnistettaviksi tuollaisessa lento-onnettomuudessa?

    • Anonyymi

      Kirjoittaja kommentoi alustuksessaan myös Boeing 737 Max tyypin vuosia sitten tapahtuneita onnettomuuksia !
      Eurooppalaisittain niihin liittyy vielä yllättävän mielenkiintoisia puolia joita ei ole Euroopassa lainkaan käsitelty !?

      Alkuperäinen turvallisuusviranomaisen tyyppi-hyväksyntä oli koneelle saatu 2017 sekä FAA:n toimesta, että EASA:n toimesta !

      Yhdysvalloissa aikanaan todettiin koneessa onnettomuuksien jälkeen teknisiä rakennevikoja jotka tuli muuttaa jotta uusi hyväksyntä saadaan.
      Yhdysvalloissa todettiin myös puutteita FAA:n toiminnassa !

      Mielenkiintoista on se, että Euroopan oikeusviranomainen ei ole vieläkään kohdistanut moitteita tai toimenpiteitä EASA:n toimia kohtaan vaikka Yhdysvalloissa oli todettu alkuperäinen hyväksyntä puutteelliseksi !

      Siis, Euroopan lenturvallisuusviranomainen EASA oli toiminut Boeing 737-Max koneen hyväksynnässä 2017 vain kumileimasimena !

    • Anonyymi

      Eikös siellä Boeingin tehtaalla ollut kovasti ongelmia sen uuden 700 mallin kanssa? Ruuveja puuttui, osat jätetty löysälle jne. Silloin pani epäilemaan, että siellä on hommissa joku sabotööri. Jospa tässäkin on ollut joku salainen agentti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe