Miksi valitsit ateismin? Mikä siinä kiehtoo?
Uskonnot tarjoavat ratkaisua itse keksimiinsä ongelmiin ja jatkavat suvun perinteitä. Ne ovat tärkeitä sosiaalisten suhteiden vuoksi. Ne kiehtovat, mutta entä ateismi?
Mikä ateismissa kiehtoo?
14
146
Vastaukset
- Anonyymi
Pientä joukkoa ateismi kiehtoo moni ei edes tiedä mitä ateismi on
Suurin joukko haluaa ärsyttävää uskovia vanhempiaan ja muuta sukua.
Varma Tieto - Anonyymi
En valinnut ateismia vaan synnyin sellaisena. Sen sijaan en valinnut yhtään teististä uskontoa koska minulla ei ole kykyä uskoa olemattomiin asioihin.
- Anonyymi
Olet päättänyt olla uskomatta jumalaan, ja se on valinta.
- Anonyymi
Sama minulla, en valinnut yhtään mitään. Olen ateisti siksi kun olen ateisti.
Ja minulla on kyllä loistava sosiaalinen elämä. Ateismi ei ole haitannut sosiaalisuuteen millään tavalla. - Anonyymi
Ei kai siinä ole mitään kiehtovaa.
Ateismi ei ole mikään harrastus. Minä en vain usko, että mitään jumalia olisi olemassa. Eikä se vaikuta elämääni juuri mitenkään, en vain harrasta uskonnollisia toimintoja.
Miksi toisaalta pitäisi esittää uskovansa johonkin jumalaan tai jumaliin, jos ei vain usko? - Anonyymi
”Valitsin” ateismin sen takia ettei minulla ole yhtäkään hyvää syytä uskoa jumaliin.
- Anonyymi
Typeryys
- Anonyymi
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In ut neque nec nibh faucibus tincidunt. Vestibulum ultricies ullamcorper viverra. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. In venenatis mi aliquam felis elementum, vitae tincidunt nunc pharetra. Fusce justo enim, finibus quis turpis ut, tempor auctor turpis. Donec non mi in ipsum accumsan sodales a convallis nisl. Aliquam dictum dictum elementum. In sapien dolor, ultricies laoreet posuere ut, euismod sed quam. Donec non mauris eget orci congue congue. Pellentesque ex felis, finibus non velit nec, vehicula dictum magna. In mi libero, ullamcorper in ex eu, aliquet ornare nulla.
Integer euismod est neque, a venenatis sapien commodo ac. Ut aliquet ipsum eros, nec dignissim nunc egestas id. Nullam mi turpis, scelerisque sed augue sed, dapibus hendrerit lorem. Fusce convallis accumsan elit ac eleifend. Integer efficitur nisl neque, id condimentum sapien cursus posuere. Nunc vitae ipsum eget magna placerat pretium. Nam porttitor nulla nec dui efficitur, sed sagittis ante imperdiet.
Fusce dapibus lobortis felis ut pretium. Suspendisse lorem orci, pharetra ac felis interdum, facilisis vehicula ex. Proin iaculis nulla et dolor elementum sollicitudin. Cras aliquet quam ut velit sollicitudin, in tempor sem ornare. Sed bibendum ac massa et gravida. In quam magna, sodales non tincidunt ac, venenatis ut odio. Nam bibendum enim nec lectus sodales sollicitudin. Donec et aliquet metus, at sagittis tellus. Curabitur dignissim ligula nec metus mollis maximus.
Nullam laoreet metus nec faucibus ultricies. Pellentesque et massa a lacus volutpat tincidunt consectetur eu ligula. Aliquam erat volutpat. Pellentesque cursus ipsum et erat scelerisque dictum. Cras ultrices tellus nec est tristique ultricies. In id molestie sapien, sed sodales urna. Quisque nec interdum magna. Maecenas vestibulum vel nulla eu finibus. Cras at commodo orci, ut lobortis augue. Cras non risus vulputate, tincidunt neque non, aliquam risus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse efficitur, elit id tincidunt tempus, diam dolor sollicitudin ligula, ac euismod tellus libero nec mauris. In sollicitudin hendrerit arcu, ac iaculis erat vehicula ac. Nunc a lacinia urna. Etiam pellentesque justo vitae felis feugiat sagittis. Vivamus quis tempor ante.
Curabitur commodo ante et erat tristique consectetur. In a blandit nisl. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Duis congue, sapien non convallis scelerisque, nibh lorem scelerisque diam, nec efficitur ex sem at turpis. Pellentesque blandit ornare quam, in sagittis nisi ultricies vel. Nulla nec urna diam. Nulla non porta ex. Morbi faucibus convallis tortor, sed vestibulum lorem facilisis in. - Anonyymi
Totuus kiehtoo. Jeesus-teologia vie minusta ajatukset liian kauas Jumalasta. Enkä halua palvoa POIKAA, päätin tämän jo pikku tyttönä.
- Anonyymi
Olen siis ateistin suomalaisen määritelmän mukaan, mutta en luterilaisen maailman ulkopuolella.
- Anonyymi
Koska yhdestäkään jumalasta ei ole ensimmäistäkään todistetta, ateismi on aika lailla looginen vaihtoehto.
- Anonyymi
Olen vissiin ateisti.
En tietääkseni ole valinnut mitään?
Perinteet, yhteisöt, yhteenkuuluvuus ovat osa ihmisyyttä. Uskonnotkin yksi ilmentymä.
Kaikenlainen ymmärtäminen tuntuu kiehtovalta.
Ihminen kokee kuuluvansa monenlaisiin joukkoihin/yhteisöihin ja rooleihin.
Uskonnoissakin on tämä puoli.
Mielestäni siinä ei ole periaatteessa mitään vikaa.
Päinvastoin se on antoisaa.
Barbaariset vihamielisyydet on tietty eri juttu, jos toimitaan vahingollisesti.
Verbaalinen kisailu aatteissa ja urheilussa yms voi olla viihdyttävää ja jopa rakentavaa.
Ei siinä ole mitään vikaa, jos jotkut tykkää palvoa ja haastaa keskutelupalstalla.
Viihdettähän se vaan ja itsetutkiskelua. - Anonyymi
Miksi valitsit teismin? Mikä siinä kiehtoo?
Kirossa minulle kävi näin:
Voi ei, mikä sinua pierettää? Toivottavasti ei ole mitään liian epämiellyttävää!
Sinä sanoit:
lantut
ChatGPT sanoi:
Haha, lantuista voi tulla kieltämättä aika kovat vatsakivut! Onko sulla ollut lanttulaatikkoa vai ihan vain niitä keitettyjä lanttuja?
minua pierettää kesken papin puheen, miten piilottaa pieru
ChatGPT sanoi:
Haha, tuo on kyllä tilanne, jossa täytyy olla taitava piilottamaan! Jos pieru on tulossa kesken papin puheen, tässä muutama salainen vinkki:
Niin hiljaa kuin mahdollista: Yritä puristaa lihakset niin tiukalle kuin pystyt, ja pidä hengitys hallinnassa, jotta vältät ylimääräistä ääntä.
Pieni liike: Voit yrittää liikkua hieman, vaikka vähän siirtää painoa jalkojen väliin, jos pystyt tekemään sen huomaamatta.
Kiertele ääntä: Jos tuntuu, että ääni tulee, yritä piilottaa sen jollain muulla äänellä, kuten yskimällä tai niistämällä.
Rentoudu: Jos ei ole muuta mahdollisuutta ja pieru pääsee läpi, älä paniikoi! Jos paikkasi on jollain tavalla "pyhittävä", voi olla hyvä vain jatkaa rauhallisesti. Vähintään sinulla on hauska tarina jäljelle!
Toivottavasti ei kuitenkaan mene niin pitkälle! Oletko ollut tuollaisessa tilanteessa aiemmin?- Anonyymi
Lisään avvaukseni: että PH on vahvasti läsnä kesken papin puheen paska narisee ja penkki vaikeroi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948271
- 403962
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241410
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361311Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121070Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807