ULOS EU:STA!

Suomalainen mies

1. Suomi voi irrottautua EU:sta eduskunnan enemmistöpäätöksellä

2. Irtautumisesta ei seuraa rangaistuksia tai sakkomaksuja

3. Suomalaisyritykset voivat käydä kauppaa kuten nytkin ETA-sopimuksen tai erillissopimuksen turvin

4. Suomen EI tarvitse maksaa kasvavia nettomaksuja EU-jäsenyydestä

5. Suomi voi ottaa käyttöön oman rahan, markan ja huolehtia paremmin työllisyydestä ja hyvinvoinnista omalla talouspolitiikalla

6. Suomi voi hillitä keinottelua sekä pääomien ja työpaikkojen maastavientiä

7. Voimme säilyttää vapaan liikkumisen yli rajojen jos haluamme

8. Suomen EI tarvitse osallistua EU:n tuleviin sotiin ja kriiseihin

9. Suomi voi turva itsensä ja pysyä suurvaltojen ristiriitojen ulkopuolella olemalla puolueeton

10. Suomi voi huolehtia elintarvike omavaraisuudestaan

11. Suomi voi tehdä YK:ssa kansainvälisiä rauhanaloitteita ja ympäristöasioita koskevia aloitteita toisin kuin EU:ssa ollessaan

12. Suomalaiset voivat valita lainsäätäjänsä kun nämä istuvat Helsingissä eikä Brysselissä

3

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteutettua

      pitkästä aikaa viisasta puhetta,mutta laitappa sähköpostilla tämä menemään eduskuntaan.

      Jos äänestetään timo soinia niin siinä voi olla toivoa paremmasta.

      tuli tippa linssiin kun ajattelinkin noita listaamiasi asioita kaihomielisesti

    • ukkeli

      1. Tuskinpa enemmistöpäätöstä syntyy. Politiikka junnaa paikallaan, eikä tällaisista ratkaisuista uskalleta puhua.

      2. Boikotteja, boikotteja, boikotteja... Ne vasta kalliiksi tulevatkin. maine vastarannankiiskinä.

      3. Kts. edellinen... valuutanvaihto vaikeuttaa lisää asioita. Markka ei välttämättä tarpeeksi vakaa, - enää. Huom investoinnit, sijoitukset Suomeen jne.

      4. Mitään ei saadakaan.

      5. Nii-in, euron posmeno tuskin vähentää työttömyyttä taikka yritysten poismuuttoa. Työvoiman hinta on se olennainen kysymys.

      6. Kts. edellinen. Miten hillitä keinottelua? Missä? Miten EU:sta eroaminen vähentää keinottelua?

      7. Se pitää paikkansa. Tosin eipä ole mitään turvaa, jos itänaapuri päättää liikkua länteen.

      8. Mutta meidän yli voidaan hypätä esteettä. Ja armeijan kuntohan on 'hyvä'. wirn*

      9. Eipä se ole ennenkään estänyt itänaapurin aikeita. Yhteisellä puolustuksella taattaisiin turvaa ja luotaisiin 2000-luvun 'kauhuntasapainoa'.

      10. Toisaalta naapurista saa kyllä halvemmalla.

      11. Ja YK:han kuuntelee Suomea. Kyllä! Nyt ei taida olla aprillipäivä.

      12. Niinhän nytkin tapahtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe