Jaakobin siunaus toi vihan

Anonyymi-ap

Jaakobilla oli kaksitoista poikaa: Jaakobin pojat olivat Raamatun mukaan samannimisten Israelin heimojen kantaisiä.

13

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Ja Eesau alkoi vihata Jaakobia siunauksen tähden, jolla hänen isänsä oli hänet siunannut; ja Eesau ajatteli itsekseen: "Pian tulee aika, jolloin suremme isäämme; silloin minä tapan veljeni Jaakobin"."

• Anonyymi

Jaakob (hepr. ‏יַעֲקֹב‎, Jaʿakov) oli Raamatun Vanhan testamentin patriarkka, jolle Jumala antoi nimen Israel. Hän oli Iisakin nuorempi kaksospoika ja patriarkka Abrahamin pojanpoika, joka sai esikoisoikeuden. Hänestä kerrotaan Ensimmäisen Mooseksen kirjan 25.–49. luvuissa.

• Anonyymi

Ismaelin jälkeläiset ja perisyntinen viha perintönä.

"Ja Haagar synnytti Abramille pojan, ja Abram antoi pojallensa, jonka Haagar oli hänelle synnyttänyt, nimen Ismael."

• Anonyymi

Apt 7:8: "Ja hän antoi hänelle ympärileikkauksen liiton; ja niin Aabrahamille syntyi Iisak, ja hän ympärileikkasi hänet kahdeksantena päivänä, ja Iisakille syntyi Jaakob, ja Jaakobille ne kaksitoista kantaisää."

Jaak 1:1: "Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle."

• Anonyymi

2Moos 2:24: "Ja Jumala kuuli heidän vaikeroimisensa, ja Jumala muisti liittonsa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa."

2Moos 4:5: "-"Siitä he uskovat, että Herra, heidän isiensä Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, on sinulle ilmestynyt"."

3Moos 26:42: "Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan."

1Aik 16:13: "te Israelin, hänen palvelijansa, siemen, Jaakobin lapset, te hänen valittunsa."

Ps 46:7: "(H46:8) Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme. Sela."

• Anonyymi

Tappaminen on Israelin perintö.

• Anonyymi

Jaakob sai siunauksen myös olla koottujen kansain joukkojen Isä tai johtaja. YK on esim. tällainen ja on tuonut rauhaa maailmaan.

Voidaan jopa sanoa että niissä maissa joissa on seurattu YK suosituksia sen rooli on ollut paikallista hallitusta ja presidenttiä suurempi.

Enkelihierarkiassa se onkin ilmeisen korkeassa asemassa korkeammalla kuin seitsemäntenä olevat hallitukset.

Jaakob paini ihmisten ja Jumalan kanssa voittaen heidät saaden nimeksi Israel.

Monet kadehtivat jopa appiukko Laban ja yrittää sitoa Jaakobin käsiä yhäti hänen kanssaan painien.

Onko kenelläkään toisella yhtä suuria siunauksia. Ehkä Aadamilla oli. Hän oli enkelten, maan ja eläinten valtias ja kantaisä kaikkien.

Jeesus oli Uusi Aadami. Ja myös Muhammed (saas) korotettiin tavattomasti. Ranskan vallankumous toi tasa-arvon ja veljeyden. Nykyaikana ei enää siunata suuria siunauksia?

Paitsi Imaami Mahdille on Jumala antava paljon siunauksia.

Nämä kaikki ovat kateudeksi, mutta myös rauhaksi. Jumala on yhdeltä ominaisuudelta SUOSIOLLINEN.

• Anonyymi

Tiedä häntä mitä siunauksia islamin jumala antaa.

"Paitsi Imaami Mahdille on heidän jumalansa Allah antava paljon siunauksia."

• Anonyymi

Koko maailma on pahan (henkivalta) vallassa.

Joh 7:7:

"Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat."

• Anonyymi

Profetia vihasta ja antisemitismistä.

"Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.

Sillä muukalaiset nousevat minua vastaan, ja väkivaltaiset väijyvät minun henkeäni, eivät he pidä Jumalaa silmäinsä edessä."

• Anonyymi

LÄHI-ITÄ NYT

Lähes kaikki alueen maat diktatuureja

Suurin osa alueen maista köyhiä

Öljy tuonut vaurautta Persianlahden alueen maihin, joissa vanhojen hallitsijasukujen on onnistunut pitää valta öljyrahojen avulla (Arabiemiirikuntien liitto, Saudi-Arabia, Kuwait, Qatar, Bahrain, Oman)

Vauras ja demokraattinen juutalaisvaltio Israel

Turkki alueen kehittyneimpiä ja länsimaistuneimpia maita. Naton:n jäsen, mutta viime vuosina sen suhteet länsimaihin ovat heikentyneet.

Islamismi eli ääri-islam: Tiukan linjan fundamentalistista islamia kannattava liike, joka syntyi 1900-luvun loppupuolella. Tavoitteena islamin tiukkaan tulkintaan perustuvien valtioiden perustaminen. Erittäin vihamielinen sekä länsimaita ja Israelia että maltillisia muslimeja kohtaan ja alueen kristittyjä kohtaan. Osa ääri-islamisteista on sunnimuslimeja osa shiiamuslimeja. Heidän välillään on usein väkivaltaisuuksia.

• Anonyymi

Kun ei ole mitään verrattuna kuninkaisiin Jumala antaa Sanojen kultaa siunauksina, kirouksina ja velvoittavina valoina ja lupauksina.

Nämä sanaleikit saavat viisautensa ja voimansa aina Jehovasta. Jehovan SIUNAUS RIKKAAKSI TEKEE.

Mutta tosiasiassa kuninkaat ja keisarit syövät miekkojensa avulla Jumalan rauhan miesten korkeamman sijan ja aseman. Omilleen Jumala ei salli julmuutta.

Assyria nousi Daavidin sukua matkien ja kopioiden suuremmaksi kuin Israel.
      Intia kopioi kristikunnan kaikki saavutukset yleten sen ohi. Samoin Japani kopioi Rooman keisarien ideat ja kohosi suuruuteen.

Välillä sanapeleihin sitoutuminen saattaa kansan astinlaudaksi muiden menestykseen. Pelkän sanan varassa ei voida elää. Tarvitaan myös leipää.

• Anonyymi

Pettäviin Jehovalahkolaisiin ei kannata sekaantua vaikka ne lupaavat hyvää.

Sananl 20:17:

"Makea on miehelle petoksella saatu leipä, mutta perästäpäin hän saa suunsa täyteen soraa."

Joh 6:35:

"Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5007
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3456
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3204
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2297
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1897
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1828
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161