Köyhyyden vaihtoehto on mennä töihin

Anonyymi-ap

Myönnän minäkin opiskeluaikoina köyhäilleeni, koska sosiaalinen paine ei sallinut siinä porukassa leveästi elämistä.

Mutta opiskelujen jatkamisen sijaan valitsinkin työelämään siirtymisen. Olen siitä saakka rahoittanut elämiseni itse.

90

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se vaikka pienempipalkkasta työtäkin tekee niin parempi kuin työttömänä ja varmaan parempi kuin joku kelan peruspäiväraha.Valtion menot on mitä on mutta Suomessa iikaa notkujia.Thaimaasta lennätetään marjanpoimijoita perkele niinkuin ei työttömät tajua mennä poimiin marjoja ja saa verotonta tuloa kyllä ostajia on.

• Anonyymi

Mene itse poimimaan niin saat elämääsi vähän sisältöä, eläkeläinen.

• Anonyymi

Marjojen poiminnalla tekee mukavasti verotonta tiliä. Minäkin olen eläkkeellä ja tosi hyvät massit saa verottomana marjanpoiminnalla. Helposti poimii auton vaihtoon rahat tai ulkomaan matkaan rahat. Ihmettelen, että miksi työttömiä ei kiinnosta ilmainen raha!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjojen poiminnalla tekee mukavasti verotonta tiliä. Minäkin olen eläkkeellä ja tosi hyvät massit saa verottomana marjanpoiminnalla. Helposti poimii auton vaihtoon rahat tai ulkomaan matkaan rahat. Ihmettelen, että miksi työttömiä ei kiinnosta ilmainen raha!

Kelasta saa ihan tarpeeksi, ei kiinnosta "ilmainen raha" jonka eteen joutuisi kyykkimään hirvikärpästen ja hyttysten syötävänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelasta saa ihan tarpeeksi, ei kiinnosta "ilmainen raha" jonka eteen joutuisi kyykkimään hirvikärpästen ja hyttysten syötävänä.

Juuri perustelit, miksi tukia pitää leikata vielä lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ni ensin mustikkaa sitten puolukkaa ne jokka asuu Lapissa saa hyvät rahat lakan poiminnasta.Ensin kysyy kuka ostaa mustikkaa niin varmaan löytyy ostajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alapäätäni myyn ,ihan saan rahaa ruokaan, itsenäinen homma,laillinen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri perustelit, miksi tukia pitää leikata vielä lisää.

Ei leikkurit vaikuta siihen ettei huvita tehdä mitään € eteen. No, sen verran että jaksaa omakelaan kirjautua. Pienikin vastikkeeton raha on parempi kuin isompi vastikkeellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei leikkurit vaikuta siihen ettei huvita tehdä mitään € eteen. No, sen verran että jaksaa omakelaan kirjautua. Pienikin vastikkeeton raha on parempi kuin isompi vastikkeellinen.

Eli leikkaamisesta ei ole mitään haittaakaan. Hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alapäätäni myyn ,ihan saan rahaa ruokaan, itsenäinen homma,laillinen .

Jos olet mies, niin ei sitten tule epätoivottua raskautta tuosta kaupankäynnistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli leikkaamisesta ei ole mitään haittaakaan. Hyvä.

Täytyy sanoa ei olisi. Ylijäämää liki joka kuukausi vaihtelevia summia mitkä nakkaan säästöpossuun. Yhdentekevää jos possun paino ei enää nousisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy sanoa ei olisi. Ylijäämää liki joka kuukausi vaihtelevia summia mitkä nakkaan säästöpossuun. Yhdentekevää jos possun paino ei enää nousisi

Eli sitten on tarpeeksi leikattu, kun ylijäämää ei jää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sitten on tarpeeksi leikattu, kun ylijäämää ei jää.

Voi sen noinkin sanoa. Normikuukausina päivittäisen rahankäytön menoni ovat kolmisen sataa(plus miinus joitakin kymppejä) joten leikkaamiseen olisi varaa aika reilustikin kohdallani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ni ensin mustikkaa sitten puolukkaa ne jokka asuu Lapissa saa hyvät rahat lakan poiminnasta.Ensin kysyy kuka ostaa mustikkaa niin varmaan löytyy ostajia.

Sienistä puhumattakaan ja mitäs ne tatit olikaan, joita menis Italiaan enemmän, kun ehtivät keräämään?
        Tatit on isoja ja painavia, niistä saa nopeasti hyvät rahat. Sienikirjat esiin!!

• Anonyymi

Minäkin opiskelin aikoinaan, se oli helppo homma, ei maksanut mitään. Sain opintorahan ja harjoitteluajalta maksettiin pientä palkkaa. Halpa soluasunto, kulut olemattomat.

Otin kyllä pienen opintolainan, kun se oli mahdollista, mutta välttämätöntä tarvetta sille lainalle ei ollut, ostin sillä opintolainalla käytetyn auton ja auto helpotti kulkemista harjoitteluun.

Töitä on riittänyt heti valmistuttuani ja riittää niin pitkään, kuin vaan jaksan tehdä. Olen nyt kyllä eläkkeellä, täytin viime kuussa 67 vuotta. Suosittelen opiskelua kaikille, vaikka ala ei olisikaan NIIN kiinnostava, saattaa sieltä löytyä se oma juttu.

Minun ei ole pakko tehdä töitä, mutta haluan tehdä vielä eläkkeelläkin töitä mielen virkistykseksi, pärjäisin ihan hyvin tällä pienellä eläkkeelläkin. Eläke varmistaa minulle hyvän toimeentulon ja töistä saan mukavasti ekstraa. Laskin juuri, että minulle tulee ihan ylimääräistä joka vuosi, voin sen jättää vaikka lapsille perinnöksi.

• Anonyymi

Ei ole töitä eikä opiskelu siihen mitään auta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole töitä eikä opiskelu siihen mitään auta

Entä jos sinulla on jano, niin auttaisiko vesi?

• Anonyymi

Samma här... ei tosin ollut vanhemmilla vara kouluttaa laumasta kuin yksi, enkä se ollut minä. Ei saanut kelasta rahaa ja häpeä oli mennä kerjuulle johonkin kunnan sossuun. Siinä sitä oppi, koyoa ei saanut pennin latiakaan, nälkä tuli tutuksi. Ihan raihassa sai unohtaa kaiken kivan, mutta ei myöskään maristu joka saatanan paikassa. En tiedä, jos silloin olisi ollut tällaisia palstoja, mutta ei niihin kukaan olis kirjotellut, kun nettikin teki vasta tuloaan. Ihan lapsukaisille tiedoksi.

• Anonyymi

Kuule 50- vuotta sitten elettiin ihan erilaisessa suomessa. Eikö sulle oo viälä kukaan kertonut tätäkään ihmeellistä asiaa eikä ittellekkään tullut mieleen ajatella?

Eikun anteeksi. Tiedäthän sinä. Kunhan provomylvit mikä ehdit.

• Anonyymi

Uupuneena vaikea mennä töihin,kun ei ole sitä työpaikkaa.

• Anonyymi

Miten vuosia työttömänä levännyt voisi olla uupunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten vuosia työttömänä levännyt voisi olla uupunut.

Taidat olla melko yksinkertainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla melko yksinkertainen

Sinulle varmaan moni sanonut että olet yksinkertainen niin työtön on uupunut makaronin syömisestä.Yksinkertaisuutta se on jos ehdotetaan jotain tekemistä niin heti änkyttää vastaan.

• Anonyymi

Ottaisiko "uupunut" itseään niskasta kiinni ja alkaisi etsiä niitä töitä? Ei niitä, ikinä eikä koskaan, ole kukaan sohvalle tullut tarjoamaan.

• Anonyymi

Kyllä on passiivista porukkaa nämä työttömät notkujat heti kun ehdotetaan jotain tekemistä alkaa jumpitus.Tosi köyhällä ei ole kenkiä niin ei voi mennä marjametsään hi hi hi.Thaimaasta lennätetään poimijoita ni joku ei oikeen täsmää.Elämänhallinnat monella perseellään kun ei voi mitään tehdä.

• Anonyymi

Sieltä tuli kunnon aivopieru.Toivottavasti helpotti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä tuli kunnon aivopieru.Toivottavasti helpotti

Se on palstan vakiotrolli joka ei keksi parempaa elämän sisältöä itselleen.

• Anonyymi

Kyllä minäkin opiskeluaikana köyhäilin mutta helpotin tilanetta viikonlopputöillä. Sitten kun valmistui, niin köyhäily oli muisto vain.
      Nyt eläkeläisenä sitten kevytköyhäilyä.
      Laitettiin talo remppaan hinta-arviolla 100 000 mutta eiköhän tuostakin selvitä.

• Anonyymi

Mielestäni järjellisesti köyhää eläkeläisenä laittaa 100 000 talon remppaan. Pitäiskö hommata edunvalvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni järjellisesti köyhää eläkeläisenä laittaa 100 000 talon remppaan. Pitäiskö hommata edunvalvoja?

Minulla sama tilanne mutta onneksi vakuutus tuon maksaa. Itse laitoin jotain ekstraa jonka maksan sitten itse.

• Anonyymi

Ei oikeastaan. Köyhyyden harjoittamisella on periaatteessa kolme eri vaihtoehtoa. Yksi on tehdä köyhäintöitä, toinen on täyttää papereita viranomaisille ja kolmantena on ihmisten syrjäyttämien tulottomuuteen.

• Anonyymi

Työ vaatii osaamista ja ajantasaista koulutusta. Osaamaton ja oppimishaluton ei tule ikinä pääsemään oikeisiin töihin.

• Anonyymi

No jos eduskuntaan katsoo niin näkyy pääsevän ainakin niihin hommiin

• Anonyymi

Aika outo aloitus kun monet työssäkäyvätkin ovat köyhiä niin ei se työ monestikkaan nosta pois köyhyydestä

• Anonyymi

No kyllä töiden tekeminen pääsääntöisesti nostaa pois köyhyydestä. Keskipalkka alkaa olla Suomessa jo 4 tuhennen euron tasolla bruttona kuukaudessa.

Ja töitä tehdään kokoaikaisesti. Osa-aikatyöt pitää kieltää lailla.

• Anonyymi

Sitä itsekin ajattelin sanoa, ettei työnteolla rikastu.
        Jos maksat Helsinginseudulla vuokraa kaiken aikaa.
        Se vie palkasta yli 40 %. Siihen sitten muu eläminen.
        Siinä pitää sitten olla kohtalaisen hyvä nettopalkka.
        Ei siinä paljon säästetä pahan päivän varalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä töiden tekeminen pääsääntöisesti nostaa pois köyhyydestä. Keskipalkka alkaa olla Suomessa jo 4 tuhennen euron tasolla bruttona kuukaudessa.

Ja töitä tehdään kokoaikaisesti. Osa-aikatyöt pitää kieltää lailla.

Hyvä, jos naisten bruttopalkka on : 2500-3000 euroa ja siitä pois verot. Kokoaikatyössä.
        Lomarahat päälle.
        Ei sillä eletä kovin leveästi.

• Anonyymi

Työkyvyttömyys eläkkeellä ei niin vaan mennä töihin joka alkoi jo minulla kolmikymppisenä 30 vuotta sitten.

• Anonyymi

Hullun paperit, jee!!!

• Anonyymi

Ei ole kokemusta, mutta estääkö se siis työkykyiseltäkin töiden tekemisen?

• Anonyymi

Armeijan jälkeen pääsin heti töihin ja olin töissä 23 vuotta. Sen jälkeen ei ole kukaan halunnut minua töihin ottaa.

• Anonyymi

Kyllähän Suomessa töitä on kun löytyy näitä alanvaihtajiakin mutta työtön se vaan istuu kotona ja odottaa koska kelasossuraha tulee.Tekevälle töitä on.

• Anonyymi

Työ on erinomainen keino torjua köyhyys. On se tepsivyt ainakin 55 vuotta.
      Työllä varmistaa myös mukavan ansiotason eläkkeelläkin ollessa.

• Anonyymi

Ei se välttämättä varmista. Muutoksen tuulet ovat ilmassa.

• Anonyymi

Kyllä se pidemmän korren nappasee joka työelämässä verrattuna sellaiseen joka maleksii vaan.Moni on alkoholisoitunut kun pois työelämästä tulee ahaa elämys voin viikollakin juoda.Ihmetellään kun valtio velkaantuu mutta onko 300 000työtöntä kohta niin paljonko toi touhu tulee maksaan per päivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se pidemmän korren nappasee joka työelämässä verrattuna sellaiseen joka maleksii vaan.Moni on alkoholisoitunut kun pois työelämästä tulee ahaa elämys voin viikollakin juoda.Ihmetellään kun valtio velkaantuu mutta onko 300 000työtöntä kohta niin paljonko toi touhu tulee maksaan per päivä.

Työttömät ovat kaamea rasite yhteiskunnalle. Oikein megalomaaninen rangaistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömät ovat kaamea rasite yhteiskunnalle. Oikein megalomaaninen rangaistus.

Onneksi minulle eivät ole. Leppoistan.

• Anonyymi

Järkyttävä määrä työttömiä ajatellen työväestöä ja Suomeen on vielä halukkaita tuleen ulkomailta.

• Anonyymi

Sanotaan suoraan työttömän sijasta työhaluton. Se on käynyt tässäkin keskustelussa hyvin ilmi.

• Anonyymi

Töitä on rajallinen määrä. Ne pitäisi jakaa tasaisesti jokaiselle. Silloin olisi 0 työtöntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Töitä on rajallinen määrä. Ne pitäisi jakaa tasaisesti jokaiselle. Silloin olisi 0 työtöntä.

Asuntokauppa ja muut isommat hankinnat jotka rahoitetaan velalla tyrehtyisi entisestään jos töitä kierrätettäisiin tai pätkittäisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asuntokauppa ja muut isommat hankinnat jotka rahoitetaan velalla tyrehtyisi entisestään jos töitä kierrätettäisiin tai pätkittäisiin.

Jaetaan samalla velatkin kaikkien kesken tasan, niin silloin ei pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

• Anonyymi

Työttömyys johtuu siitä että Suomessa ei ole työvoimapulaa.

Työttömyys johtuu myös siitä, että suomalaiset työnantajat ovat vastuuntunnottomia mulkkuja jotka eivät lotkauta korvaansa työpaikkojensa ongelmille. Käyttävät riistotyövoimaa surutta hyväkseen jne.

Jos tämä perusasia on vielä epäselvää ole hyvä äläkä tule aikomaan päätäsi asiasta josta et tiedä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaetaan samalla velatkin kaikkien kesken tasan, niin silloin ei pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

Aito kommunisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella typerä idea!
        Tuosta valittamastanne "Ei saa töitä vaiika hakee" on esimerkkejä kun ilman koultusta haetaan esimerkiksi lääkäriksi, kaupunginjohtajaksi, yritysjohtajaksi, kapelimestriksi jne.
        Miten helvetissä meille kävisi jos työt jaettaisiin kaikille?
        Silloinhan käytännössä luku- ja kirjoitustaidottomista tehtäisiin opettajia ja ajokortittomista bussikuskeja.

• Anonyymi

Mikä sinut saa provoamaan vakavalla aiheella? Vain askeesissa eläville munkeille köyhyys on vapaaehtoista. Suurimmalle osalle köyhyys on traumaattista. Köyhä elää jatkuvassa pelossa.

Yritätkö saada köyhät suuttumaan ja sisuuntumaan trollaamisellasi ja äänestämään ensi vaaleissa "oikein" mitä se sitten sinulle tarkoittaakin? vai muutenko vain on pää paskaa täynnä?

• Anonyymi

Missä ihmeen pelossa? Pelkäätkö sinä olut ja röökitarvikkeet loppuvat kesken ennen seuraavaa rahapäivää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ihmeen pelossa? Pelkäätkö sinä olut ja röökitarvikkeet loppuvat kesken ennen seuraavaa rahapäivää?

Tee maailmalle palvelus ja tapa itsesi. Ihan sama mikä trollipellen motiivi nettipaskomistensa takana on. Kukaan ei jaksa tuota tautologiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tee maailmalle palvelus ja tapa itsesi. Ihan sama mikä trollipellen motiivi nettipaskomistensa takana on. Kukaan ei jaksa tuota tautologiaa.

Missä pellossa?

• Anonyymi

Työttömyystuet poistamalla motivoituisi työttömät menemään töihin.

Noin yksinkertaista se on.

• Anonyymi

Palkat poistamalla motivoituisi duunareiden työnteko ettei yrityksen tarvi maksaa turhasta palkkaa. Onneks tulee laki jossa alisuorittajat heitetään pihalle,, hahahhaaaa... siinähän ulisette.
        Vielä yksinkertaisempaa se on... hähhäääää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkat poistamalla motivoituisi duunareiden työnteko ettei yrityksen tarvi maksaa turhasta palkkaa. Onneks tulee laki jossa alisuorittajat heitetään pihalle,, hahahhaaaa... siinähän ulisette.
        Vielä yksinkertaisempaa se on... hähhäääää

Juuri noin. Työntekijäthän ovat työnantajille, etenkin yrittäjille vain ylimääräinen massiivinen kuluerä ja rasite. Työnantajat työllistävät ihmisä hyvää hyvyyttään koska uhrautuvat koko maailmankaikkeuden hyväksi, vaikka ei tarvitsisi. Työntekijöistä ei koskaan ole yrittäjille ja muille työnantajille julkisellakaan puolella mitään hyötyä. Ainoastaan haittaa. Vievät poloisten uhrautuvien maailmaa pystyssä pitävien työnantajien - yhteiskunnan selkärangan - rahat ja hermot.

• Anonyymi

Kyllä tekevä töitä löytää on jämpti.

• Anonyymi

Hyvä niin. Itse jatkoin opiskelua eläkkeeseen asti. Sehän on Suomessa mahdollista.

• Anonyymi

Ajattelitko mennä sitten taivaassa töihin hyödyntämään opintojasi?

• Anonyymi

Työttömyys ei ole sama asia kuin köyhyys. On myös köyhiä työssä käyviä, joiden palkka ei riitä elämiseen.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Se minusta tuntuu tosi pahalta ja epäoikeudenmukaiselta, että teet kokoaikatyötä, tai pakosta osa-aikaista työtä. Ja palkka ei riitä edes elämiseen.

• Anonyymi

se on palkka- ja työpaikka-pula, - se ongelman oikea nimi...

• Anonyymi

No senkun meet töhin, kuka kieä menemästä? Taitaa vaan olla suuremman puhuuet kuin teot. Niitä täällä riittää.

Itse en kyllä mene töihin, mulle se ei ole vaihtoehto. Elämän laatu parani 100 % kun jäin työttömäksi. On omaa aikaa, jaksamista ja terveyttä, ja rahaa, niin miksi raataisi ja orjailisi. 9 e päivässä ei kiinosta kun kelasta saa moninkertaisesti.
      Ai että on parasta olla kotona kun voi tehdä mitä ikinä haluaa tai olla tekemättämitään.

Mutta hyvää työpivää sulle ja oleppa ahkera, jotta me onnekkaat saamme kelasta palkkaa.

• Anonyymi

Jäitkö työttömäksi nuoriso-ohjaajan, opettajan vai juristin pestistä tonokki?

• Anonyymi

Eli sinulle maksettiin palkkaa 9 euroa päivässä töissä ollessasi?

• Anonyymi

Niinpä, jokainen rakentaa elämänsä itse. Elämänvalintoja tehdessä ei pidä ajatella vain sitä, miten pääsisi kaikesta helpoimmin ja mieluiten niin ettei tarvitsisi tehdä mitään leipänsä eteen. ne, jotka ovat valinneet tuon helpoimman tien saavat nyt leikausten myötä kärvistellä nälissään.
      Jokaiselle löytyy kyllä jotain työtä ja jos haluaa kohentaa elämisen tasoa, niin se on turha nirsoilla. Siivoojan ja kaupan myyjän työkin on ansiosellaista ja aivan varmasti tulotaso kohenee jos tekee töitä. Jos ei, niin lisätyön mahdollisuus on aina olemassa. kouluttamaton ei voi alkaa valita työpaikkaa, silloin luulisi kaiken kelpaavan. Työnteon lisäksi yksilön henkiselle hyvinvoinnille on hyväksi, että saa olla osa yhteiskuntaa, jossa kannetaan korsi kekoon työstä maksettujen verojen ansiosta. Ja onhan se päiväkin antoisampi, jos siinä on vähän sisältöä ja rutiinia. Ryhtikin siinä varmasti kohenee kun kokee tekevänsä jotain ansiokasta tämän yhteiskuntamme eteen.

• Anonyymi

Vai ryhti....🙄😂

• Anonyymi

Puhu vaan omasta puolestasi. Jokainen voi itse tehdä omasta elämästä sellasen kun haluaa, et ole mikään sanomaan muiden elämästä mitään vaan vain omasi.
        Joten kouluttaudu, hae töitä ja kanna kortesi kekoon!!!! Se on ihan sun oma asia. Jos etsit siivoojan hommia, varmasti saat niitä, joten mitä sinä täällä valitat elämäsi kurjuutta.
        Me muut ollaan onnellisia omastamme, ja viihdymme kotona, harmillista että sulla on kotiolot huonot, ettet viihdy ja koet olevsi onnenton. Hae niitä siivojan hommia, sitten olet onnellienen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu vaan omasta puolestasi. Jokainen voi itse tehdä omasta elämästä sellasen kun haluaa, et ole mikään sanomaan muiden elämästä mitään vaan vain omasi.
        Joten kouluttaudu, hae töitä ja kanna kortesi kekoon!!!! Se on ihan sun oma asia. Jos etsit siivoojan hommia, varmasti saat niitä, joten mitä sinä täällä valitat elämäsi kurjuutta.
        Me muut ollaan onnellisia omastamme, ja viihdymme kotona, harmillista että sulla on kotiolot huonot, ettet viihdy ja koet olevsi onnenton. Hae niitä siivojan hommia, sitten olet onnellienen.

Joo, jos joku haluaa olla kuin pikkulapsi toisten elätettävänä, niin sen kuin. Ei ihmisellä ole pakko olla itsekunnioitusta. Ja vaikka työttömät kuolevat muita nuorempina, niin entäs sitten?

• Anonyymi

"Myönnän minäkin opiskeluaikoina köyhäilleeni, koska sosiaalinen paine ei sallinut siinä porukassa leveästi elämistä."

Olisit bilettänyt toisessa kaupunginosassa poissa vakioseurueen silmistä.

• Anonyymi

Työ tyhmästä tykkää!

• Anonyymi

Kyllä näin se on, ja työnataja ilmaisesta duunarista tykkää.

• Anonyymi

Sosiaalinen paine sai esittämään köyhää? Missä sinä olet kasvanut, missä tällaista opetetaan. Rosvot opettaa lapsilleen?

• Anonyymi

Vain kokoomuslaiset kirjottavatmoisia vastauksia. Kokoomus opettaa valehtelun ja väärän, ja ihmisten kiusaamista.

• Anonyymi

Ei kannata. Lisäraha tietää enemmän ryyppäämistä>potkut>karenssi+muut harmit kelan&te-toimiston kanssa.

Kirvesmies, savo.

• Anonyymi

Ei työntekijä mikään ilmainen ole työnantajalle ,tarkkaan joutuu miettiin onko varaa palkata työntekijä.Kauheen suuri palkka monella haaveissa ni ala yrittäjäks.Nykypäivänä on kovat työelämä vaatimukset ni eipä 13vuotta notkunutta palkata vaan tuollaisen paikka työtoiminnoissa.

• Anonyymi

Tuota ei moni työtä mankuva tunnu tajuavan palkattavan pitää olla firmalle kannattava eikä menoerä.

• Anonyymi

Miksi niin moni työssäkäyvä on köyhä

• Anonyymi

Mediaanipalkka on noin 3500 euroa.

• Anonyymi

Taidat hourailla . Töissä saa ihan asiallista palkkaa millä pärjää elämässä ja saa
        ihan helposti asuntonsakin maksettua. Siitä kertyy myös ihan mukavasti eläkettä
        eli kun on osannut työelämässä hoitaa raha-asiansa niin pärjää eläkkeelläkin.
        Täällä on hämmästyttävä valitus jatkuvasta rahapulasta vaikka reippaasti
        töitä tehden sekin ongelma olisi sivuutettavissa.
        Ei työuran jälkeen ole mitään talousongelmia havaittavissa kun ei tunaroi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat hourailla . Töissä saa ihan asiallista palkkaa millä pärjää elämässä ja saa
        ihan helposti asuntonsakin maksettua. Siitä kertyy myös ihan mukavasti eläkettä
        eli kun on osannut työelämässä hoitaa raha-asiansa niin pärjää eläkkeelläkin.
        Täällä on hämmästyttävä valitus jatkuvasta rahapulasta vaikka reippaasti
        töitä tehden sekin ongelma olisi sivuutettavissa.
        Ei työuran jälkeen ole mitään talousongelmia havaittavissa kun ei tunaroi.

En kyllä saanut kuin alle 2000€,toki samaan aikaan asumistuki tuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole sellaista palkkaa nähnyt edes lähihoitajana😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin otappa yksi noll apois perästä, niin se on suomalaisten palkka, ulkolaiset saavat tuon 3500, + muut edut ja asumiset on ilmaisia, bussimatkat on ilmaisia heille osteltaan myös tuliterä auto, ja kaikki kodinkoneet ym... suomalaiset kituu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskipalkka huitelee väkisin jo jossain 4 tonnin tietämillä, koska jo vuonna 2021 se oli 3734 euroa, ja sen jälkeen on nostettu reippaasti palkkoja.

"Tilastokeskuksen mukaan suomalaisen kokoaikaisen palkansaajan keskiarvopalkka oli vuonna 2021 noin 3 734 euroa kuukaudessa."

Mediaanipalkka oli samana vuonna 3314 euroa.

Eli ei kokoaikatyötä tekevä ole missään nimessä köyhä. Siitä pitää huolen eri alojen TES:t.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5247
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3392
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      91
      3234
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      2966
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1847
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1565
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1436
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      133
      1240
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1149
    Aihe