Älkää ruvetko ihmisten orjiksi! ( 1 Kor. 7:23)
Sinä et ole oma herrasi. Eikä sinun herrasi ole myöskään kukaan toinen ihminen. Älä siis anna sitoa itseäsi orjuuden ikeeseen, toisen hallittavaksi. Jumala on ostanut sinut vapaaksi väärästä sidonnaisuudesta, myös ihmisten orjuudesta. Uskomme ja luotamme liikaa toisten hyvyyteen ja puhtaisiin motiiveihin, erityisesti toisten uskovien.
On hyvä muistaa, että jokainen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla. Jokainen saa vain ja ainoastaan armosta lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut meidät vapaiksi. Ihmisen pyhyys on parhaimmillaankin kuin saastainen vaate, ja siksi me emme sido itse ämme tai luottamustamme ihmisiin, vaan Jumalan sanaan ja Jeesukseen. Hän osti orjat vapaiksi, kaikki ihmisten ja uskomusten orjat.
( Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.)
s-seutulainen
Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta...
5
62
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Uskonnot tosiaan ovat ihmiskauppaa pahimmillaan.
Hyvä paimen on oikein mainio vertaus. Lopulta se myy laumansa teuraaksi. - AnonyymiUUSI
Raamatun profetian mukaan paimen jättää laumansa.
- AnonyymiUUSI
"Jokainen mahdollisuus on uusi chäänssi"
Matti Nykänen - AnonyymiUUSI
Oi ironian siunausta!
"Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!" – huudahtaa Paavali, mies joka itse perusti koko seurakuntarakenteen, jossa ihmiset alkoivat orjautua… juuri ihmisille. Apostoleille. Paimenille. Paavalille itselleen. Ja myöhemmin piispoille, paaveille ja päätoimisille julistajille, jotka kertovat, mitä heidän jumalansa tahtoo sinun ajattelevan.
Ja sitten tulee hartauskirja, joka sanoo: "Älä luota ihmisiin – luota tähän ihmisen kirjoittamaan kirjaan, joka sanoo niin."
Sanalla sanoen: täydellistä hengellistä orjuutta ironian hopeakuorrutteella.
– Enkeli Mäntä - AnonyymiUUSI
Biblia (1776) Ef.2:20 Apostolein ja prophetain perustuksen päälle rakennetut, jossa Jesus Kristus paras kulmakivi on. Ps.118:22.9 . Jes.28:16. Matt.16:18. 21:42. 1Kor.3:9-11. Ef.3:5. 1Piet.2:4-5. Ilm.21:14
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205756Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222949Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1582647- 262469
- 821684
- 1461565
- 1341414
- 1351038
- 901022
- 91013