Hampaan paikkaaminen maksaa 80 euroa, palvelusetelillä. Se on työttömälle iso raha, joten juhannusherkut jää tänä kesänä ostamatta. Taidan lähteä tästä mato-ongen kanssa läheiselle järvelle pikkukaloja narraamaan, tätä vartenhan ei kalastuslupaa tarvita. Paistettua ahventa ja muutama keitetty peruna keskikesän juhlaa varten, sitten juhannusiltana pyöräilemään, pulloja ja tölkkejä keräämään.
Juhannus pilalla, hammas lohkesi
25
290
Vastaukset
- Anonyymi
Kova työtä teet verrattuna rikkaisiin kuka ei tee mitään ja otta kansalaisten raha kahdella kädellä oman taskuisin.
- Anonyymi
Mutta implantin perushita on n. 2500 € joten onneksi ei tarvinnut koko hammasta uusia. Kyllä paikkaaminenkin yksityisellä maksaa yleensä n. 150 €, joten siitä
on hyvä lähteä ja katsella mitä muuta kuluja vielä keksitään lisäksi. - Anonyymi
Onko totta että jos hynää on tarpeeksi, jossakin päin maailmaa on aina juhannusviikko?
Sitten vaan lentelemään. Onhan maailmassa paikkoja. Työkaveri kerran sanos, että nyt loppuu lumenluonti.
Uuteen Seelantiin perheineen muutti. Kävi kuitenkin kerran kesäaikana Suomen kesää ja sukulaisiaan katsomassa.
Siellä se on kesää alvariinsa. Kehui. Poikansa ei halunnut enää nähdä pohjolan vuodenvaihteen pimeyttä ja lumituiskuja.
Päiväntasaajaseudun ilmastoa tekisi mieli käydä haistelemassa. Niilläkin €uroilla kurkkaan ennemmin Kuusamon meininkiä. - Anonyymi
Minulla alkoi hajoamaan fillari. Korjaus tulisi aika kalliiksi joten ostin uuden pyörän joka maksoi 400 euroa. Vaihteet ei toimi vanhass filllarissa eikä rattaat koska ovat liian kuluneet. Ei ne kestä kuin 10000 km ja pari vuotta ja nyt tullut kaksi vuotta jo täyteen ajamista. Uusien rattaiden vaihto maksaa 110 euroa viimeksi. Vaihteet varmaan 70 euroa.
Onneksi on säästössä rahaa joten ei sillai ole hätää mut juhannusta tuskin vietän kovin kummoisesti. Aion kalastaa ja aamuisin käyn kalaverkot nostamassa ja samoin iltapäivällä. Onneksi on nyt kalaakin tullut. Yllättävän paljon kuhaa ollut verkoissa. Olen myynyt kalaa joten saan rahaa säästöönkin. - Anonyymi
Eikös hammaslääkärissä laskun saa mukaan ettei heti tarvi maksaa.
- Anonyymi
Ei. Ostopalvelussa lasku tulee myöhemmin mutta palvelusetelillä kapitaalia on löydyttävä heti.
- Anonyymi
No eipä tuossa muu auta kun korjauttaa hammas ettei lohkenneella hampaalla olla.
- Anonyymi
😂😂
- Anonyymi
Eikös se ole niin, että tuo 80€ on se minkä palveluseteli korvaa ja erotuksen maksat sitten itse yksityisellä? Saattaa tulla paljon kalliimmaksi ja aikojakaan ei välttämättä saa kuin joihinkin tiettyihin paikkoihin pitkän ajan päähän.
- Anonyymi
Minulle myönnettiin lohjenneen hampaan hoidon palveluseteli, jonka arvo on 80 euroa. Valitsin yksityisen hoitopalvelun, jossa hampaan korjauksen hinta on 160 euroa. Kun palvelusetelin 80 euroa vähennetään tuosta 160 eurosta, jää minun maksettavakseni 80 euroa, josta kerrroin keskustelunavauksessani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle myönnettiin lohjenneen hampaan hoidon palveluseteli, jonka arvo on 80 euroa. Valitsin yksityisen hoitopalvelun, jossa hampaan korjauksen hinta on 160 euroa. Kun palvelusetelin 80 euroa vähennetään tuosta 160 eurosta, jää minun maksettavakseni 80 euroa, josta kerrroin keskustelunavauksessani.
Toimeentulotuessa sitten sitä ei huomioida, kun ei ole julkisen puolen terveydenhoitomeno
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietämättä sen enempää tilanteestasi ja mikä siihen on johtanut, niin arvostan vaatimattomuuttasi . Juhannus ei nyt ole mikään kummoinen juttu. Kesä kestää ehkä 3 kk ja mikä tahansa viikonloppu aja saman asian jos tykkää juhlia. Itse aattelin lueskella kirjoja, onkia, grillailla, nikkaroida, pyöräillä, saunoa ym. kivaa kesäpuuhaa. Näistä selviää aika pienellä budjetilla. Jätin joskus pois tupakoinninkin niin olokin parani ja säästin nykyrahassa reilu 2000 e vuodessa.
itselläkin tulee hammasremontti just pahimpaan aikaan..tai parhaimpaan..vaikka mielestäni keskikesä on heinäkuusssa... juhannuksen voisi viettää silloin.. hassua muuten kun alkaaa suomen suvi kesäkuussa ja jatkuu elokuun loppuun niin keskikesä on jo kesäkuussa?? jokin ei täsmää?
- Anonyymi
Palveluseteleistä en tiedä mitään jos hammasta alkaa särkeen niin soitto kunnalliseen särkypäivystykseen.
- Anonyymi
Minun hampaat on niin risat ettei pari tonnia riittäissi korjauksiin.
- Anonyymi
Saako parilla tonnilla jo hankittua tekohampaat? Sen jälkeen ei sitten enää huolta hampaiden reikiintymisestä. Valmistetaankohan nykyään jo sellaisia tekohampaita, jotka voi pestä kätevästi tiskikoneessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako parilla tonnilla jo hankittua tekohampaat? Sen jälkeen ei sitten enää huolta hampaiden reikiintymisestä. Valmistetaankohan nykyään jo sellaisia tekohampaita, jotka voi pestä kätevästi tiskikoneessa?
Ei saa parilla tonnilla. Kaikkinensa menee jotain yli kolme tonnia jos rikkinäisten poiston saa kunnallisessa. Yksi kaveri sai tekarit muutama vuosi sitten ja hänellä meni tuo hiukan yli kolme tonnia. Saattaa olla että hinta on siitä jo noussut
- Anonyymi
Mulla on useampi räjähtäny hammas suussa, enkä ole antanut asian häiritä. Viimeksi 25-vuotta sitten käynyt hammaslääkärillä, välillä ollu hirveen kipeenäkin mut ne on itekseen menny ohi.
- Anonyymi
Siis hammasta särkenyt tajuttomasti, mutta ohi se menny itekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis hammasta särkenyt tajuttomasti, mutta ohi se menny itekseen.
Hammas saattaa olla siinä tapauksessa ns kaput ja tipahtaa pois päivänä minä tahansa.
- Anonyymi
Hammassärkyyn auttaa wiski, sitä suullinen ja pitää niin kauan kuin pystyy niin että se kipeä hammas ja ien on siinä wiskissä koko ajan . Sitten kun et enää pysty pitämään voit sylkeä wiskin pois tai niellä. Ei särje enää sen jälkeen. Kokemusta on jo vuosikymmenten ajalta
- Anonyymi
Ystävällä katkesi hammas eikä saanut heti aikaa korjaukseen kun ei ollut särkyäkään, niin häntä ohjeistettiin hakemaan apteekista jotain paikka-ainetta josta tehdä siihen hampaaseen uusi katkenneen osan tilalle siihen asti kun pääsee hammaslääkäriin.
- Anonyymi
Luksus ilotyttö maksaa mukavasti, joten parempi tyhjentää kassit ajoissa.
- Anonyymi
Parempi lohjennut hammas kuin halkaistu kallo
Tupamies, rautavaara. Savo - Anonyymi
Kyllä kannattaa käydä vuosittaisissa tarkastuksissa niin selviää vähällä
vaivalla ja kustannuksilla. Vuoden hammaskivet pois oli n. 150 € .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115087Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493322Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853079Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382328- 811807
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411550450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211484Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191149- 161109
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt301079