Miten suhtaudutte Jeesuksen lupaukseen tehdä kaiken, mitä häneltä pyydätte? Nythän seurakunta on täynnä sairaita, joiden paranemisen puolesta on rukoiltu, mutta he eivät vain parane. Edes lääkärit eivät voi auttaa kaikkia.
Miten selitätte sairaille sen, että Jeesus ei parannakaan heitä?
Seurakunnat ovat täynnä sairaita
132
557
Vastaukset
- Anonyymi
Valehtelet että korvat heiluvat.
- Anonyymi
Kokenut terveyskeskuslääkäri lausui, 90 % ihmisten vaivoista paranee itsestään kolmessa kuukaudessa.
Loput on lääketieteellistä hoitoa vaativia sairauksia tai vammoja.
Mitä jää Jeeukselle? Anonyymi kirjoitti:
Kokenut terveyskeskuslääkäri lausui, 90 % ihmisten vaivoista paranee itsestään kolmessa kuukaudessa.
Loput on lääketieteellistä hoitoa vaativia sairauksia tai vammoja.
Mitä jää Jeeukselle?"Loput on lääketieteellistä hoitoa vaativia sairauksia tai vammoja.
Mitä jää Jeeukselle?"
Jeesus kantoi kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten.
Mitä jää lääketieteelle?
- Anonyymi
Ei kenenkään tsrvitse selittää mitään kenellekkään.
Jokainen on samojen lupausten takana tai edessä ja voi kysyä JumalaltaN miksi niin tai näin.
Se on hänen asiansa. - Anonyymi
Pitäisikö Jeesuksen niistää sun nenä?
- Anonyymi
Jeesus antoi vain omille oikeille 12 apostolille vallan tehdä niitä ihmeitä sen ajan kun he elivät. Mutta siihen sitten loppui. Ei Jeesus tee enää mitään ihmeitä ja merkkejä.
Matt. 12:39
Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.
Lahkosaatana tekee niitä valeihmeitä ja merkkejä, joilla se herkkäuskoisia ihmisiä eksyttää.
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi!"Jeesus antoi vain omille oikeille 12 apostolille vallan tehdä niitä ihmeitä sen ajan kun he elivät. Mutta siihen sitten loppui. Ei Jeesus tee enää mitään ihmeitä ja merkkejä."
Eivät loppuneet siihen, vaan lähetyskäskyssään Jeesus antoi seuraajilleen kehotuksen parantaa sairaita ja ajaa ulos riivaajia.
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat; minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä ja jos he juovat jotain kuolettavaa, ei se heitä vahingoita, he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (Mark.16:17-18)
Yksi uskovien tuntomerkki siten on se, että he panevat kätensä sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi.- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
"Jeesus antoi vain omille oikeille 12 apostolille vallan tehdä niitä ihmeitä sen ajan kun he elivät. Mutta siihen sitten loppui. Ei Jeesus tee enää mitään ihmeitä ja merkkejä."
Eivät loppuneet siihen, vaan lähetyskäskyssään Jeesus antoi seuraajilleen kehotuksen parantaa sairaita ja ajaa ulos riivaajia.
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat; minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä ja jos he juovat jotain kuolettavaa, ei se heitä vahingoita, he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (Mark.16:17-18)
Yksi uskovien tuntomerkki siten on se, että he panevat kätensä sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi."...Yksi uskovien tuntomerkki siten on se, että he panevat kätensä sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi...."
Jumalan tahdon mukaan ei ihmisten käskyjen ja aikataulujen mukaa.
Voisi olla ymmärrystä avaava puhe tässä. Miten Jumalan Henki johdattaa
---------
Jumalan työtoveruus . Yhteistyö Pyhän Hengen kanssa.
Kutsu Pyhyyteen." 1.Piet. 1:15-16 Opetus Ingmar Rönn ---
3."Sinut on kutsuttu"! 14.6.2025 Kokkolan kirkossa
https://youtu.be/4MKyzM19WHU?feature=shared
- Anonyymi
Se ei nyt mitään jos on sairaita, ne tulevat viimeistään vanhuuden myötä kun kuolema lähestyy vaikka miten uskoisi ja mihin.
Se on kumma juttu jos on tyhmiä ihmisiä seurakunnassa ja vielä jos sellaisia, jotka heittävä tyhmiä herjoja kun Jumala lupaa Jaakobin kirjeessä antaa auliisti viisautta.
Tyhmyys kertoo mitä suuremmasta epäuskosta.- Anonyymi
taisit juuri kertoa itsestäsi, eli epäuskostasi- jolla mittaat, saat oman mittasiksin näkyviin
"Se ei nyt mitään jos on sairaita, ne tulevat viimeistään vanhuuden myötä kun kuolema lähestyy vaikka miten uskoisi ja mihin."
Vastaus: Johanneksen evankeliumin ja Jeesuksen sanojen mukaan kukaan uskova ihminen ei kuole mihinkään sairauteen, koska uskova ihminen ei kuole.
Jeesus Martalle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"- Anonyymi
Mitähän vajavaisuus ja epätäydellinen tieto on? Uskon kohdehan on Jumala Jeesuksessa Kristuksessa eikä lihallinen uskottelu sairauden paranemiseen minun käskyjeni mukaan . Ylpeys on lihan teko .
”Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.”
1. Korinttilaiskirje 13:8-12 FB38
- Anonyymi
Ei kai Jumala nyt ala muuttamaan ihmisen turhamaisuuden vuoksi sitä suunnitelmaa, että ihminen tulee vanhaksi, heikkenee, sairastuu ja kuolee. Ei kai niin vähäpäinen kukaan voi olla, että kuvittelee että Jumala muuttaa sitä järjestystä kun ihminen vähän sivumennen vain pyytää.
Mutta järkeä on tarjolla auliisti, ei ole pakko olle jutuissaan typerä ja tekemisissään vain hölmöile hölmöilyn perään. Sitä Jumala ei edellytä, vaan lupaa sen asian kyllä auliisti korjata. - Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi
”Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.”
1. Korinttilaiskirje 14:26 FB38
”Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa.”( epätervettä profetoimista)
1. Tessalonikalaiskirje 5:19-22 FB38 - Anonyymi
1Kor 11:29 ...sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
1Kor 11:30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
1Kor 11:31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
1Kor 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi. - Anonyymi
Minäkin halvauduin neliraaja halvaukseen, Pyydin rukouksessa paranemista, mutta päähäni tuli Paavalin sanat, "Minun armossani on sinulle kyllin". Jeesus oli kanssani ja tunsin itseni siunatuksi. Kaikki asiani loksahtivat kohdalleen, aivan uskomattoman hyvin. Pyysin parantumista edes sen verran, että voisin liikkua itsenäisesti. Parantuminen alkoi hitaasti ja pysähtyi kolmen vuoden päästä, mutta pystyin elämään itsenäisesti apuvälineitten avulla. Jeesus antoi minulle erään Pyhän Hengen lahjan, josta tuli elämälleni paras lahja. Nyt iloitsen lahjastani valtavasti, sillä saan palvella Taivaan Isää Pyhän Hengen inspiroimana erehtymättömänä. julistajana. Jos yksinäisyyteni tai pahat ihmiset masentavat, antaa Jeesus ensitilassa lohdun ja Jumallaisen ilon. Tälläinen rampa, ei saa esim. naisystävää. Mutta muutaman kerran on kadulla vastaan tullut kaunis nainen hymyillyt ja pyytänyt saada halata. Tälläinen hyvyys kantaa pitkälle. Olen oppinut ylistämään Jumalaani yksin kammiossani. Olen saanut ratketa riemusta, kun Hän antaa lohtuaan, Kiitän jopa rampaudestani, sillä olin terveenä luisumassa pahuuteen. Ylistäkää tekin , kuten apostolitkin vankeudessaan.
- Anonyymi
Nuhtelen sairasta epäuskosta, kun ei parane. Näin toimin jokaisen sairaan kohdalla.
- Anonyymi
Usko ei tule nuhtelemisesta vaan Kristuksen Sanasta ( evankeliumista)
”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
Roomalaiskirje 10:17 FB38
- Anonyymi
Seurakunnat ovat myös täynnä sairasta oppia...
- Anonyymi
Monet kuviteltuja paranemisia !
- Anonyymi
Niilo Ylivainion aikaan sanoivat parantuneensa taudeista joita eivät olleet edes sairastaneet!
- Anonyymi
Jotkut on liikaa autolla, jotkut naimisissa ja jotkut sivussa suhteessa. Monet liiankin kanssa. Liikaa, ei kakkoa jota voi olla sitäkin misseyden lisäksi.
- Anonyymi
Seurakuntien hengellisen hepsankeikka-tilan tähden armolahjat eivät ole annettuja. Myöskään parantamisen armolahja.
- Anonyymi
Paavali käytti valhetta avukseen kun yritti saada seurakunnista omia seuraajia omille opeilleen ns. "Paavalismin" seuraajia.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa monelle helposti päähän, jos sitä ei laimenna muulla opetuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali käytti valhetta avukseen kun yritti saada seurakunnista omia seuraajia omille opeilleen ns. "Paavalismin" seuraajia.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa monelle helposti päähän, jos sitä ei laimenna muulla opetuksella.Jatkat vaan vääryyden palvelemista, ottamalla asiayhteydestä jakeen lyödäksesi Paavalin palvelutehtävää totuuden sanan palvelijana.
Paavali pysyy totuudessa, kun hän ei todista itsensä olevan totuus, vaan Jumalan olevan totuus.
Ja samalla toteaa, ettet sinäkään ole totuus, vaan valehtelija.
4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".
5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
6 Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?
7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? ( Room 3)
Mutta Totuus tekee vapaaksi vääryyden siteistä, synnin palvelimesesta.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. ( Joh 8)
Muistanet Jeesuksen sanat:
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ( Joh 14)
Raamatun todistus totuudesta kohdistuu vain ja ainoastaan Isään, Poikaan, Pyhään Henkeen, ei mihinkään muuhun.
Miksi siis tahdot kirjoituksillasi paljastaa itsesi vääristelijäksi?
Jos Totuus tekee ihmisen vapaaksi, niin ei hän tahallaan valehtele.
Huomannet myös, että nuo juutalaiset valehtelivat, kun sanoivat etteivät ole olleet kenenkään orjia.
Ihminen on sen orja, ketä palvelee.
16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? ( Room 8)
Paavali julisti totuuden sanaa, pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Se, mitä sinä julistat ei ole totuuden sanaa.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa monelle helposti päähän, jos sitä ei laimenna muulla opetuksella.Tämä Paavalin puolustuspuhe ei näköjään avaudu ateisteille, koska käsitätte väärin, ehkä tahallisesti, selvän ja rehellisen puheen. Juutalaiset noviisit syyttivät Paavalia valehtelijaksi, kun eivät vielä tunteneet kristinuskoa. He tuomitsivat Paavalin syntiseksi valehtelijaksi, verratessaan vanhoja uskomuksiaan, Paavalin ylivertaiseen julistuksen kirkkauteen. Lukekaa koko luku, niin ehkä Jumalallinen tarkoitus paljastuu teillekin.
- Anonyymi
Kyllä tyhmät jutut pahin saastutus mikä voi ihmistä kohdata.
Ei niitä kestä kukaan.
Ja siihen Jumala tarjoaa auliisti apua.
Ei tarvitse arpoa onko apua tarjolla. - Anonyymi
Sairaudet on Jumalasta. Mitään ei tapahdu Jumalan sitä sallimatta.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Seuraavana päivänä 8 pv. ikäisenä Daavidin huoripoika olisi pitänyt ympärileikkauksessa liittää Jumalan lasten ikuisesti elävään joukkoon."Sairaudet on Jumalasta. Mitään ei tapahdu Jumalan sitä sallimatta."
Sairaudet eivät ole Jumalasta. Se, että Jumala sallii jotain, ei tarkoita, että se on Hänen tahtonsa. Jumala sallii ihmisen mennä helvettiinkin, vaikka varmasti tiedämme, ettei se ole Hänen tahtonsa. Sitä paitsi Jumala itse sanoo jo vanhassa liitossa: "Minä olen Herra sinun Parantajasi"
Johanneksen evankeliumissa Jeesus selvästi osoittaa kuka saa pahaa aikaan ja kuka hyvää: "Varas (saatana ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." (Joh.10:10)
Jeesus sälytti päällensä kaikkien meidän ihmisten sairaudet Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten ja siksi saamme omistaa täydellisen parantumisen armosta ja ilmaiseksi tänäkin päivänä.
"Mutta illan tultua tuotiin Hänen (Jeesuksen) tykönsä monta riivattua. Ja Hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat Hän paransi, että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." Ylistys Jumalalle!
- Anonyymi
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin. - Anonyymi
Herra lyö kansaansa rutolla ja Egyptin taudeilla.
"Herra lyö kansaansa rutolla ja Egyptin taudeilla."
Vastaus: "Hän (Jumala) sanoi israelilaisille: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein Hänen silmissänsä, tarkkaat Hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea Hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi." 2.Moos.15:26
- Anonyymi
5. Moos. 28:28
Herra lyö sinua hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella."Herra lyö sinua hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella."
Vastaus: Me elämme nyt uudessa liitossa, jossa Jeesus on kantanut Golgatan ristille kaikki meidän syntimme ja sairautemme. Saamme olla pelastettuja ja parannettuja Hänen sovitustyönsä kautta. Ylistys, kiitos ja kunnia Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle.
- Anonyymi
Helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja.
Helluntailainen mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun.
Sinne kannattaa ottaa yhteyttä kun alkaa siltä tuntua.- Anonyymi
Kiinnostaisi tietää, että millä tavalla helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja?
Josko ensin avaisit käsitettä "uskonto", mitä se tarkoittaa?
Ja sen jälkeen kuinka monen eri "uskonnon uhreja" ko. auttava palvelu edustaa?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, että millä tavalla helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja?
Josko ensin avaisit käsitettä "uskonto", mitä se tarkoittaa?
Ja sen jälkeen kuinka monen eri "uskonnon uhreja" ko. auttava palvelu edustaa?
Usko ToivonenAikanaan kun oli isoja B-mielisairaaloita, niissä oli kokonaisia Jeesus-osastoja potilaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikanaan kun oli isoja B-mielisairaaloita, niissä oli kokonaisia Jeesus-osastoja potilaita.
Kuinka suuria osastoja?
Olisiko laittaa hieman tietoa näistä todisteeksi, ettei oltaisi minkään epämääräisen väitteen varassa.
Varmaanki siellä on uskoviakin ollut, mutta jotain toditetta olisi hyvä liittää, jos esittää väitteitä tai tarkoituksellista pahan puhumista Jeesuksesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ylivainio laittoi liikkeelle yli tuhat valheellista väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemista.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei parantunut yhtään mistään.- Anonyymi
Oliko se lääkäri Jeesukseen uskova lääkäri?
- Anonyymi
Niin, yliopistomaailma on aikalailla ateistista.
Jos haluaa edetä yliopistourallaan, niin usko Jeesukseen ja luomiseen on aikamoinen este urakehitykselle. Siinä joutuu tekemään valinnan.
Ja eikös ne ihmiset itse antaneet todistuksensa kokeneensa parantuneensa.
Yliopistostako ihmisen pitäisi hakea todistus uskostaan?
Tai lääkäriltäkö?
Jeesus tuli parantamaan synnistä, huomioiko tämä oikea lääkäri sellaiset parantumiset?
31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."
( Luuk 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko se lääkäri Jeesukseen uskova lääkäri?
Lääkäri oli Ylivainion tuttava helluntailaistaustainen lääkäri, jonka Niilo pyysi todistamaan paranemisihmeet todeksi tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Niilo ei käsittänyt, että tieteellinen totuus on eri asia kuin uskonnollinen totuus, mikä perusttuu pelkkiin julistaisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa edetä yliopistourallaan, niin usko Jeesukseen ja luomiseen on aikamoinen este urakehitykselle. Siinä joutuu tekemään valinnan.
Tai lääkäriltäkö?
Jeesus tuli parantamaan synnistä, huomioiko tämä oikea lääkäri sellaiset parantumiset?
31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
( Luuk 5)
Usko ToivonenYliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.
Tutkiva lääkäri sai valtavasti vihapostia ja toivotukset helvettiin saivat niin yliopiston rehtori, kuin kirkon piispat ja papit, vaikka heillä ei ollut mitään tekemistä ko. tutkimuksen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai lääkäriltäkö?
( Luuk 5)
Usko ToivonenUsko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se josta hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai lääkäriltäkö?
( Luuk 5)
Usko ToivonenNiiloilla ja Jeesuksella ei ole mitään tekemistä keskenään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai lääkäriltäkö?
( Luuk 5)
Usko ToivonenHyväksytty tri:n väitöskirja perustuu tutkittuihin factoihin.
Ei pelkkiin uskomuksiin ja todeksi julistamisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksytty tri:n väitöskirja perustuu tutkittuihin factoihin.
Ei pelkkiin uskomuksiin ja todeksi julistamisiin.Yliopistoissa tarkastetaan ja hyväksytään väitöskirjoja, jotka eivät perustu välttämättä faktoihin, koska uusi tutkimus samasta aiheesta kumoaa aiemman.
Jos faktaa haluat, niin se ei löydy yliopistosta.
Totuus Raamatun ilmoituksessa on osoitettu kohdistuvan vain, Isään, Poikaan, Pyhään Henkeen.
Uskomuksia juurikin tuottaa erilaiset ihmisten ajatukset.
Uskovat tietävät, että Jeesus on Totuus.
Raamatussa ei ole mainintaa yliopiston olevan totuus.
Päinvastoin.
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
(1Kor 2)
Totuuden tunteminen on Kristuksen tuntemusta, ei tämän maailman viisautta.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen "Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa"
Uskomme perustuu Jumalan Sanaan eikä "oikeiden lääkäreiden" lausuntoihin.Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri oli Ylivainion tuttava helluntailaistaustainen lääkäri, jonka Niilo pyysi todistamaan paranemisihmeet todeksi tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Niilo ei käsittänyt, että tieteellinen totuus on eri asia kuin uskonnollinen totuus, mikä perusttuu pelkkiin julistaisiin."Niilo ei käsittänyt, että tieteellinen totuus on eri asia kuin uskonnollinen totuus, mikä perusttuu pelkkiin julistaisiin"
Raamattu ja Jumalan Sana ovat aina suurempi totuus kuin ns. tieteellinen "totuus"Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkiin uskomuksiin ja todeksi julistamisiin."Hyväksytty tri:n väitöskirja perustuu tutkittuihin factoihin.#
Kaikki väitöskirjat, jotka eivät perustu Jumalan Sanaan, ovat epäpäteviä.Anonyymi kirjoitti:
Niilo ei käsittänyt, että tieteellinen totuus on eri asia kuin uskonnollinen totuus, mikä perusttuu pelkkiin julistaisiin."Lääkäri oli Ylivainion tuttava helluntailaistaustainen lääkäri, jonka Niilo pyysi todistamaan paranemisihmeet todeksi tekemässään tri:n väitöskirjassa."
Jumalan sana on suurempi totuus kuin minkään lääkärin antamat lausunnot. Jeesus kantoi kaikki meidän sairautemme Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta ennen kuin yksikään nykyisistä lääkäreistä oli edes syntynyt.Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkiin uskomuksiin ja todeksi julistamisiin."Hyväksytty tri:n väitöskirja perustuu tutkittuihin factoihin."
Mikään väitöskirja, joka ei perustu Jumalan sanaan, ei ole pätevä todiste."Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei parantunut yhtään mistään"
Vastaus: Muistan kauan sitten lukeneeni kyseisen väitöskirjan, jonka kirjoittaja oli muistaakseni "Miettinen" niminen henkilö. Mikäli oikein muistan, niin siinä ei mainittu nimeltä ainuttakaan ihmistä, joka ei olisi parantunut. Kirja oli täynnä vain tilastollisia tietoja tutkittavista. Yritän löytää kirjasto kirjan uudelleen varmistuakseni asiasta.
- Anonyymi
Siihen eivät mun rahkeeni riitä.
- Anonyymi
Niilon valeparantamiset kun selvisi, niin Niilo pakeni kohua Espanjaan. Siellä puoskarointi sai tylyn lopun. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.
"Niilon valeparantamiset kun selvisi, niin Niilo pakeni kohua Espanjaan. Siellä puoskarointi sai tylyn lopun. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana."
Vastaus: Tietääkseni Niilo Yli-Vainio oli uskova. Jos se pitää paikkaansa niin, silloin Yli-Vainio ei ole kuollut. Jeesus nimittäin sanoo Martalle Johanneksen evankeliumissa: "Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
- Anonyymi
Ylivainio koki pahan äkkikuoleman Espanjassa vain 61-vuotiaana. Yhtään paranemista ei hänen väitetyissä ihmeissään löytynyt, vaikka tutkittiin yli 600 ihmisen todistus. !
- Anonyymi
Uskovalle kuolema on voitto.
21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
( Fil 1)
Kyllä se kuolema kaikkia kohtaa, mutta onko se voitto vaiko tappio?
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio ( Hep 9)
Miten ajattelet sitä omalta kohdaltasi.
Auttaako pahanpuhuminen paljonkin asiaa?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovalle kuolema on voitto.
21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
( Fil 1)
Kyllä se kuolema kaikkia kohtaa, mutta onko se voitto vaiko tappio?
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio ( Hep 9)
Miten ajattelet sitä omalta kohdaltasi.
Auttaako pahanpuhuminen paljonkin asiaa?
Usko ToivonenKuolema on synnin seurausta, voitto Saatanalle.
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolema on synnin seurausta, voitto Saatanalle.
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.>> Kuolema on synnin seurausta, voitto Saatanalle. >>
Tarkoitatko, että kun kuolet, kuten kaikkien osalta on määrätty, niin olet tullut paholaisen voittamaksi.
Onko siis paholainen sinun herrasi?
Tiesitkö sen, että Herra Jeesus Kristus kukisti sen, jolla on kuolema vallassaan?
Kenet Herra Jeesus Kristus kukisti?
Usko Toivonen
- Anonyymi
Sanassa on luvattu antaa auliisti viisautta Jaakobin kirjeessä, sille joka sitä anoo.
Lääketieteellisesti se voi olla vähän vaikea todentaa onko niin käynyt, mutta ihmisen jutuista kyllä saa vähän viitteitä onko Jumala kauhalla antanut.- Anonyymi
Tunnekuohun vallassa olevassa hurmoskokouksessa ihmiset pää sekaisin julistaa ja todistaa mitä sattuu ja niitä pidetään totuuksina, kun vaan päälle huudetaan aamenia ja halleelujaa- huutoja.
- Anonyymi
15-v Ylivainion puoskarointien jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.
Senkin tutkimuksen lopputulos oli ihan samanlainen: Kukaan ei oikeasti ollut parantunut yhtään mistään. - Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen jeesus
- Anonyymi
Amerikanjeesus tulee ja pelastaa sinut !
- Anonyymi
Aivan kaikille viisautta ei tietenkään jaeta vaikka se auliisti tarjolla ja joudutaan typeryyksiä kuulemaan ja lukemaan.
Ei kaikki Jumalan lupaukset toteudu. - Anonyymi
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- Anonyymi
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa? - Anonyymi
Helluntaiseurakunnat ovat täyttyneet luterilaisten opeilla. Ani harva parantuu luterilaisissa kirkoissa, niin miten voisivat luterilaisten opit parantaa helluntaiseurakunnissa?
- Anonyymi
Vielä vähemmän viisastuu vaikka sille ei pitäisi olla mitään pidäkkeitä.
- Anonyymi
Viisaat ihmiset kun sairastuu, hakeutuu terveydenhoidon ammattilaisten vastaanotolle. Suurin osa paranee sitä kautta.
- Anonyymi
Jos tauti on kuolemaksi, niin ei siitä voi mitenkään paraantua.
- Anonyymi
Kallonkutistaja taasen ei voi mitään ihmiselle.
Ainut apu tulee ylhäältä jos tulee.
- Anonyymi
Epämääräiset rukouspalvelut rahastaa ihmisiä lupaamalla katteettomia lupauksia paranemisesta. Ne pitäisikin lailla kieltää.
- Anonyymi
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
- Anonyymi
Jenkkihomot pisti pystyy pentecostalismuksen heresian ja eksytyksen.
- Anonyymi
Hurmoshenkisten lahkolaisen hiilihankoroomit kannattaa kiertää kaukaa...
- Anonyymi
2. Kor. 11:13
Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
"Miten selitätte sairaille sen, että Jeesus ei parannakaan heitä?"
Raamatun mukaan heidät on kaikki jo parannettu noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus sälytti päällensä heidän kaikkien synnit ja sairaudet.
"Joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina eläisimme vanhurskaudelle: ja hänen haavainsa kautta te olette paratut." 1.Piet.2:24
Profeetta Jesaja ennusti Jeesuksesta jo noin 700 vuotta ennen Hänen syntymäänsä sanoen: "Mutta totisesti; meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä." Jes.53:4
Meidän tulee mielestäni uskoa ensi sijaisesti siihen, mitä Jumalan Sana sanoo eikä siihen, mitä koemme kehossamme tai mitä lääkärit sanovat. Jumalan Sana on suurempi totuus!- Anonyymi
Samoin Jeesus on jo kantanut jokaisen synnit ristin puulle, kuollut ja ylösnoussut jokaisen puolesta. Kaikki, syntien anteeksi saaminen ja uudesti syntyminen ja parantuminen i ovat jo valmiina.
meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin Jeesus on jo kantanut jokaisen synnit ristin puulle, kuollut ja ylösnoussut jokaisen puolesta. Kaikki, syntien anteeksi saaminen ja uudesti syntyminen ja parantuminen i ovat jo valmiina.
meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,Käytäntö on toisenlainen. Sairaudet ovat ihmisen riesana koko ajan. Kuolema kohtaa kaikkia ihmisiä. Perisynti on edelleen voimissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytäntö on toisenlainen. Sairaudet ovat ihmisen riesana koko ajan. Kuolema kohtaa kaikkia ihmisiä. Perisynti on edelleen voimissaan.
Syntiä seuraa aina rangaistus, ei se lainalaisuus siitä mihinkään poistunut. Vaikka Jeesus otti synnin harteilleen, niin kyllä ihminen juotuu itse vastaamaan omista, vanhempien ja isovanhempien synneistä.
Jumalan oikeudenmukaisuus edellyttää aina vaakakuppien laittamista tasapainoon. Kukaan ei saa hyötyä synnin tekemisestä ja pistää niitä automaattisesti Jeesuksen piikkiin.
Jes. 59:17
Ja hän puki yllensä vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärin päähänsä, hän puki koston vaatteet puvuksensa ja verhoutui kiivauteen niinkuin viittaan.
Jes. 59:18
Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän kostaa.
Baabeli viittaa nykyiseen Iraniin.
Jer. 51:6
Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin henkensä, älkää hukkuko sen syntiin. Sillä tämä on Herran koston aika, hän maksaa sille, mitä se on ansainnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytäntö on toisenlainen. Sairaudet ovat ihmisen riesana koko ajan. Kuolema kohtaa kaikkia ihmisiä. Perisynti on edelleen voimissaan.
Perisynti?
No miksi sitten väitetään että se Jeesukseksi mainittu sovitti ristillä kaikki ihmisten synnit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti?
No miksi sitten väitetään että se Jeesukseksi mainittu sovitti ristillä kaikki ihmisten synnit?Ei sovitus tullut automaattisesti kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi. Se on vasta optio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
- Anonyymi
Ei meille ole luvattu nykypäivänä ihmeparantumisia. Missään kohden Raamattu ei sellaista meille lupaa. Olisihan se epäoikeudenmukaista jos joku parannettaisiin ja jotakuta taas ei. Ei Jeesus noin toimi ja kohtele ihmisiä.
Ihmeparantumiset loppuivat viimeistään silloin, kun Jeesuksen viimeinen opetuslapsi/ apostoli kuoli.
Tulevaisuudessa kyllä kaikille luvataan parantuminen kaikista sairauksista, joita synti aiheuttaa meille.
Odotellaan siis uskollisesti Jumalan valtakuntaa ja ahkeroidaan siihen saskka julistamalla pelastukseen johtavaa ilosanomaa evankeliumeista.
Pian Jeesus tulee.- Anonyymi
Jeesus on sama tänään kuin Hän oli pari tuhatta vuotta taaksepäin. Jeesus antoi syntejä anteeksi ja paransi kaikki sairaat.
- Anonyymi
Kuin viimeinen Jeesuksen valitsema apostoli kuoli alkoi luopumus ja vähitellen muodostui luterilaisen kirrkosi äiti, katolilainen luopiokirrko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on sama tänään kuin Hän oli pari tuhatta vuotta taaksepäin. Jeesus antoi syntejä anteeksi ja paransi kaikki sairaat.
Jos Jeesus parantaa kaikki, kuten väität, niin miksi sairaalat ovat täynnä ihmisiä?
- Anonyymi
"Pian Jeesus tulee."
Niin, Jeesushan lupasi tulla takaisin Maan päälle vielä osan kuulijoistaan eläessä ja siitä vannotuksesta on jo 2000 vuotta.
Totisesti, totisesti sanon minä teille - Hitaita ovat herrojen kiireet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homppelimiehet ja heidän lahkonsa, Parhami ja Olseni ei liity mitenkään Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus parantaa kaikki, kuten väität, niin miksi sairaalat ovat täynnä ihmisiä?
Oletko rukoillut sairaiden puolesta? Oletko käynyt sairaaloissa julistamassa evankeliumia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät vain sairaalat ole täynnä sairaita ihmisiä. Niin ovat myös seurakunnat, ne helluntailaiset. Jos Jeesus kerran parantaa sairaita, niin miksi ei heitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät vain sairaalat ole täynnä sairaita ihmisiä. Niin ovat myös seurakunnat, ne helluntailaiset. Jos Jeesus kerran parantaa sairaita, niin miksi ei heitä?
Tämä pitää paikkansa !
"Tulevaisuudessa kyllä kaikille luvataan parantuminen kaikista sairauksista, joita synti aiheuttaa meille"
Raamatun totuus: Meille luvattu parantuminen tapahtui jo 2000 vuotta sitten kun Jeesus sovitti syntimme ja sairautemme Golgatan ristillä. Jesaja ennusti sen jo noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää.
"Mutta totisesti, meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä" Jes. 53:4
".... ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut (=parannetut) Jes.53:5
Jeesus sanoi ristillä juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" Joh.19:30 Hän tarkoitti, että Hän sovitti kaikkien ihmisten synnit ja sairaudet omalla uhrikuolemallaan.
"Joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle, ja Hänen haavainsa kautta te olette parannetut." 1.Piet. 2:24
Raamatun selkeä totuus on, että meidät kaikki on parannettu jo 2000 vuotta sitten, saipa meidän kehomme, kokemuksemme tai lääkärit mitä tahansa. Meillä ei ole mitään perustetta siirtää näitä parantumisia johonkin tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Viisautta kyllä luvataan auliisti kaikille.
Siinä ei pitäisi olla epäilyjä.
Pitäö vaan anoa uskossa kuten sanassa on eikä höperöidä omia. - Anonyymi
Azusinkatu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa ei ollut yhtään oikeata kristittyä.
- Anonyymi
Parhami liikkui Azusinkadulla kuin kotonaan.
- Anonyymi
Vaikka Jumala lupaa auliisti sitä viisautta antaa, niin käytännössä se ei kyllä oikein näy missään, vaan tyhmyys jyllää.
Ei kuitenkaan vika ole Jumalan eikä se tarkoita sitä että Jumalaa ei ole olemassa, jos ihmiset ovat toivottomia taukkeja.
Se vain tarkoittaa sitä, että eivät ole uskossa anoneet, eivät ole uskoneet sanaan, vaan pelkästään omiin tyhmyyksiin ja tehneet niiden toistelusta itselleen epäjumalan. - Anonyymi
Ei uusi liitto tosiaan pitäisi olla mikään tollojen valtakunta jossa kukin selittää toinen toistaan älyttömämpiä ja joku vielä älyttömämpi väittää vastaan.
Ei ei, kyllä aivan toisenlainen juttu on luvattu niille, jotka uskovat. - Anonyymi
Käytännössä kuitenkin tollous hallitsee, vaikka niin ei ole Raamatussa esitetty, vaan päinvastaista luvattu.
Virhe ei ole Jumalan, vaan siinä että ihmiset eivät anna Jumalan vallita itseään, vaan saatanan.- Anonyymi
No mutta miksi Jumala loi epätäydellisen arkkienkeli Luciferin ja ihmisen, vaikka kaikkivoipana olisi voinut tehdä täydelliset ja kaikkitietävänä lisäksi tiesi kuinka tulee käymään?
Ja muistathan vastatessasi sen, että niin sanottu ihmisen vapaa tahto ei ole mikään selitys millekään, sillä Jumalan täytyi tietää jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot, joten hänen katsannossaan ihmisellä ei ole lainkaan vapaata tahtoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta miksi Jumala loi epätäydellisen arkkienkeli Luciferin ja ihmisen, vaikka kaikkivoipana olisi voinut tehdä täydelliset ja kaikkitietävänä lisäksi tiesi kuinka tulee käymään?
Ja muistathan vastatessasi sen, että niin sanottu ihmisen vapaa tahto ei ole mikään selitys millekään, sillä Jumalan täytyi tietää jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista jokaisen tulevan ihmisen kaikki ajatukset ja teot, joten hänen katsannossaan ihmisellä ei ole lainkaan vapaata tahtoa.Jumala tekee Kristuksen paluussa ja oikeastaan jo ihmisen kuollessa ihmeteon, niin että uskovainen ei tee enää syntiä sen jälkeen. Ihminen ei itse kykene lopettamaan synnin tekoa eikä muutu synnittömäksi, mutta kuollessa ja viimeistään Kristuksen tulemuksessa uskova ei tee enää syntiä ja on synnitön.
Hellarithan uskovat, että valitut ja pyhät ovat jo nyt taivaassa, jossa uusi Jerusalem sijaitsee. Siellä ei tietenkään tehdä syntiä. Ja jos tähän ei uskota, niin sitten siihen, että Kristuksen tullessa ja seurakunnan tempauksessa pilviin tapahtuu muutos, niin ettei syntiä enää tehdä. Ja tämä on Jumalan teko, jolla ratkaistaan syntiongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tekee Kristuksen paluussa ja oikeastaan jo ihmisen kuollessa ihmeteon, niin että uskovainen ei tee enää syntiä sen jälkeen. Ihminen ei itse kykene lopettamaan synnin tekoa eikä muutu synnittömäksi, mutta kuollessa ja viimeistään Kristuksen tulemuksessa uskova ei tee enää syntiä ja on synnitön.
Hellarithan uskovat, että valitut ja pyhät ovat jo nyt taivaassa, jossa uusi Jerusalem sijaitsee. Siellä ei tietenkään tehdä syntiä. Ja jos tähän ei uskota, niin sitten siihen, että Kristuksen tullessa ja seurakunnan tempauksessa pilviin tapahtuu muutos, niin ettei syntiä enää tehdä. Ja tämä on Jumalan teko, jolla ratkaistaan syntiongelma.Omien oppien julistajilla on taipumus yleistää ihmisjoukkoja oppiensa mukaan.
Ja yleensä niin, että "vain meillä on totuus".
Tällä palstallahan näitä olia oppeja on paljon esillä, kuten nyt tämäkin harha-oppi, jota tässä ketjussa on tuotu esille.
>> Jumala tekee Kristuksen paluussa ja oikeastaan jo ihmisen kuollessa ihmeteon, niin että uskovainen ei tee enää syntiä sen jälkeen. Ihminen ei itse kykene lopettamaan synnin tekoa eikä muutu synnittömäksi, mutta kuollessa ja viimeistään Kristuksen tulemuksessa uskova ei tee enää syntiä ja on synnitön. >>
Kaikki joutuvat Kristuksen tuomioistuimen eteen vastaamaan niistä teoista, joita ovat ruumiissa ollessaan tehneet.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. ( 2Kor 5)
Ja uskovat ja pyhät Jeesuksessa Kristuksessa ovat jo eläviksi tehty Kristuksessa.
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. ( Ef 1)
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa. ( Ef 2)
Uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa ei ole oppisi mukainen.
Toisten uskosta jos aletaan kirjoittamaan omista opeistaan käsin, niin silloin mennään pois Raamatun ilmoituksesta, koska kaikki tulee koetella Raamatun kokonaisilmoitusta vasten.
Hellareilla on täysi vapaus lukea Raamatun ilmoitusta ilman sensuuria, minkä omat opit aina väistämättä asettavat Raamatun lukemiseen.
Jokaista Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa kuljettaa, johdattaa, Jumalan Henki, kirkastaen Kristuksen sanan kautta Kristusta.
Uskova ja pyhä Jeesuksessa Kristuksessa ei siis ole yksin, vaan Totuuden Henki hänessä
johtaa kaikkeen totuuteen Kristuksen tuntemisen kautta.
Jos oppi hyväksyy sen, että uskova ja pyhä Jeesuksessa Kristuksessa ei kykene vastustamaan pimeyden valtoja, niin sellaine oppi ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.
Uskovan ja pyhän Jeesuksessa Kristuksessa osalta vanha vaellus ilman Jeesusta on jäänyt taakse ja uusi on sen sijaan tullut Jeesuksen myötä.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
On siis tapahtunut ...
"Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne"
10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. ( Kol 1)
2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tekee Kristuksen paluussa ja oikeastaan jo ihmisen kuollessa ihmeteon, niin että uskovainen ei tee enää syntiä sen jälkeen. Ihminen ei itse kykene lopettamaan synnin tekoa eikä muutu synnittömäksi, mutta kuollessa ja viimeistään Kristuksen tulemuksessa uskova ei tee enää syntiä ja on synnitön.
Hellarithan uskovat, että valitut ja pyhät ovat jo nyt taivaassa, jossa uusi Jerusalem sijaitsee. Siellä ei tietenkään tehdä syntiä. Ja jos tähän ei uskota, niin sitten siihen, että Kristuksen tullessa ja seurakunnan tempauksessa pilviin tapahtuu muutos, niin ettei syntiä enää tehdä. Ja tämä on Jumalan teko, jolla ratkaistaan syntiongelma.Et edelleenkään vastannut siihen, miksi Jumala loi vastustajakseen ryhtyvän arkkienkeli Luciferin ja tämän houkutuksille alttiin ihmisen, vaikka kaikkitietävänä ilman muuta tiesi kuinka tulee käymään ja kaikkivoipana olisi voinut toimia toisin.
Miksi kiertelet tuota Jumalan vastuuta omista tekemisistään koskevaa kysymystä?
- Anonyymi
Uskonnollinen tollouden valtakunta, jossa uskovat kilpailevat kuka typerimmän herjam esittää, ei ole Jumalan suunnitelma, vaan saatanan mieliteko.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista ja niiden lupauksista vapaudesta, pelastuksesta ja paranemisesta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Synnin palkka on kuolema.
- Anonyymi
5. Moos. 28:60
Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun. - Anonyymi
Miksi Herra Seabot teki meidät ihmiset sellaisiksi kuin teki jos ei kuitenkaan ole tyytyväinen tuotoksiinsa?
Kaikkitietävänä hänen täytyi jo ennen ihmisten luomista tietää kuinka tulee käymään.
- Anonyymi
Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.
Paha äkkikuolema tarkoitti väärin luvattuun maahan menemisestä ja pääsemistä puhuvien miesten kohtaloa.- Anonyymi
1. Kor. 15:55
"Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
Paavali koki pahan äkkikuolmen Roomassa.
Hänellä oli selvittämätön Stefanoksen murha takana, josta rangaistus tuli toteeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 15:55
"Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
Paavali koki pahan äkkikuolmen Roomassa.
Hänellä oli selvittämätön Stefanoksen murha takana, josta rangaistus tuli toteeen.No jokin raja typerillä kommenteilla sentään !
- Anonyymi
Kituminenko on sinun mielestäsi oikein ja hyvää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kituminenko on sinun mielestäsi oikein ja hyvää?
Jumala heitti murhamies Saulus Tarsolaisen Saatanan kuritettavaksi ja tapettavaksi.
- Anonyymi
Paavali sai kuoleman enkelin mukaan lähetysmatkoille, joka viimeisteli tekonsa Roomassa. Saatanalla oli oikeus Paavalin henkeen, koska tämä oli tappanut ihmisen, mahdollisesti useita.
- Anonyymi
Saatanan enkeli sai Paavalin fyysisen temppelin asuinpaikakseen.
Saatanan enkeli osasi puhua kaikkia maailman kieliä, myös enkelien ja demonien kieliä.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan enkeli osasi puhua kaikkia maailman kieliä, myös enkelien ja demonien kieliä.
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.Demonia ei otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Paljonpa herrastasi kirjoitat isolla kirjaimella vieläpä korottaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonpa herrastasi kirjoitat isolla kirjaimella vieläpä korottaen.
Raamatussa erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Jeesus, Saatana, Tuonela, Kuolema, jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Jeesus, Saatana, Tuonela, Kuolema, jne.Mutta ei PÖLKKYKIRJAIMILLA.
Kirjoituksen kohde ilmoittaa kunkin uskon kohteen.
Sydämen kyllyys sen paljastaa.
Herra Jeesus sanoo:
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)
Jos kirjoitat enimmäkeen pimeyden ruhtinaasta, niin muista, ettei pimeys saanut Herraa Jeesusta valtaansa.
Ja tiedätkö, mitä se merkitsee?
Kuka tai mikä on sinun herrasi?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.Ei se ollut mikään mykkä henki, Paavalin uusi henkiopas lähetysmatkoille.
King James -käännöksen mukaan oikein pääpirun viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" -niminen demoni.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Demoni ei saanut nousulupaa rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
- Anonyymi
Tollojen selityksiä tosiaan.
- Anonyymi
Suoria lainauksia Raamatusta, Jumalan sanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoria lainauksia Raamatusta, Jumalan sanaa.
Totuus karvastelee mielessä.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni luotti lihan himojen antamiin ihaniin nautintoihin.
- Anonyymi
Tosiaan tollojen huomiota.
- Anonyymi
Lapsen aloitus. Jeesus ei ole karkkiautomaatti. Kun Jeesus opetti seuraajiaan rukoilemaan, niin rukous alkoi näin:
"Isä meidän joka olet taivaissa, pyhitetty olkoon Sinun nimesi, tulkoon Sinun valtakuntasi ja TAPAHTUKOON SINUN TAHTOSI, niin maanpäällä kuin taivaissa"
Ihmisen keho on luotu vanhenemaan ja lopulta kuolemaan. Sairaus on osa tätä luonnollista prosessia. Uskovaisilla ei ole erivapautta luonnonlaeista. Parantumista saa toki rukoilla, kunhan ymmärtää elämän realiteetit.
Rukous ei muutenkaan ole toivomuslistojen esittämistä, vaan yhteydenpitoa ja oman sisimmän avaamista vuorovaikutukseen Jumalan kanssa.- Anonyymi
Niin mitä, ihminen voi kuolla ilman sairauttakin. Sairaudet eivät ole välttämyys.
- Anonyymi
Jeesus ei paranna ketään, koska on fiktiota, ei todellinen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1124488BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003697- 2023001
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome722852Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602737- 841401
- 601256
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381082- 61996
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120993