Bensan hinta on vuoden aikana tullut noin 2€/l (95e) jo vajaaseen 1.60 €/l, ja 98e n. 10s kalliinpaa, hinnan ollessa noin 1.7 €/l. Etanolin hinta sen sijaan on pysynyt lähes paikoillaan, korkeimmillaan olen tankannut hintaan 1,45 ja nyt hinta on noin 1.38 €/l.
Vähäpäästöisen Etanolin kulutus on noin 30 - 40 prosenttia suurempi kuin bensiinin, eli jotta etanoli olisi kilpailukykyinen, hinnan tulisi olla n. 30 senttiä halvempaan kuin bensiini.
Nykyisellä etanolin hinnalla sen käyttö ei ole taloudellisesti järkevää. Tämähän tietenkin tarkoittaa että etanolin käyttö vähenee. Ja vähenevä myynti aiheuttaa ennemmin tai myöhemmin sen, että tarjonta vähenee tai loppuu kokonaan
Ajetaanko etanolin käyttö polttoaineena alas
Anonyymi-ap
2
100
Vastaukset
- Anonyymi
Etanoli katoaa tankeilta kuten petrooli aikoinaan. Sähkössä on tulevaisuus.
- Anonyymi
Jos laitetaan fossiiliseen polttoaineeseen 10 % etanolia, ovat hiilidioksidipäästöt noin 9 % pienemmät ajettua kilometriä kohti. Sama koskee tietysti dieselin 15 % biokomponenttia. Niin että biopolttoaineen hinnasta riippumatta sen osuus tulee todennäköisesti nousemaan. Ainakin jos maailm halutaan pelastaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483583Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463342- 532779
- 322046
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301972Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k431790- 481686
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961645- 391400