Suomessa on yleistynyt katusaarnaaminen. Evankelista julistaa kadulla evankeliumia ja tekee sen usein vielä kauttimen kautta.
Onko tämä laillista vai ei? Miksi sitä ei kielletä? Miten tästä päästäisiin eroon.
Feissaajatkin ovat vähemmän ärsyttäviä kuin nämä.
Mitä mieltä katusaarnaajista?
24
187
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan näitä ollut pitkään Helsingissä. Ämyrin kautta tuleva puhe tekee viestin kuin viestin epämiellyttäväksi.
- Anonyymi
Olen Lontoossa käynyt kuuntelemassa puheita Hyde parkin speakers cornerissa. Sopisi Suomeenkin.
- Anonyymi
Tämä on hyvä malli! On paikka jossa saa mölistä omiaan ja kaikki sinne menevät tietävät, että se on paikka josssa on heitä jotka omiaan mölisevät.
Se, että matkalla Lidliin joutuu kuuntelemaan, jotan Jeesus- valehtelua on ärsyttävää.
- Anonyymi
Moinen meuhkaaminen suomeksi sanottuna vituttaa.
Ihmisille pitäisi taata uskonrauha sekin osalta ettei joku ole sitä kadulla, KAIKILLE yhteisessä tilassa tyrkyttämässä.
Jokainen saa mennä siihen kirkoon tai temppeliin johon haluaa, mutta kadulla jeesustelijat voisivat pitää turpansa kiinni!- Anonyymi
No näin, mutta miten estää? Onko keinoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä päin Suomea asutte ? En ole koskaan täällä Pirkanmaalla ole saarnaajiin törmännyt.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuohon keinot jo nyt. https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2003/612
2 luku, 3 pykälä.
Toisessa vaakakupissa tietysti painaa sananvapaus.
- Anonyymi
Jos mulle tulee saarnaan niin turpiin vaan!Paitsi muijaa saatan vähän kokaista...!
- Anonyymi
Joitain vuosia sitten yksi ohikulkija kysyi minulta kadulla " tiedätkö, että jeesus rakastaa sinua ? ".
Vastasin siihen, että onhan se kiva kun joku rakastaa, ja jatkoin matkaani.- Anonyymi
Itsellekin sanottu samaa, mutta minua ärsyttää siinä se että se ei ole totta kristinuskon mukaan. Jeesus rakastaa sua ainoastaan jos alat seuraaman häntä, muuten olet vain hävitettävää roskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellekin sanottu samaa, mutta minua ärsyttää siinä se että se ei ole totta kristinuskon mukaan. Jeesus rakastaa sua ainoastaan jos alat seuraaman häntä, muuten olet vain hävitettävää roskaa.
Helvetti todella on maailman suurin jätteenpolttolaitos ja varmaankin siinä samalla suurin syy ilmaston lämpenemiseen. Vois jo ajaa alas.
- Anonyymi
Viimeksi isompi ateistinen kamppis taisi olla vuonna 2008. Mutta se sitten vähitellen vaimeni. Samaa taidettiin kokeilla myös Suomessakin, mutta ei sekään sitten jäänyt kovin pitkäaikaiseksi kokeiluksi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atheist_Bus_Campaign
Ilmeisesti on niin, että ateistiset järjestöt järjestävät kuitenkin paikallisia tempauksia ja ovat mukana tapahtumissa. Ja vaikkakin teemoitus saattaa olla samaa maasta toiseen, niin sellaista ylikansallista saman teeman markkinointia ei ehkä ole ollut? Paremmin ateismin popularisoinnista ja katutyöstä tietävät voivat varmaan kommentoida enemmän asiasta?
No eivät ne nyt varsinaisesti haittaa, mutta ajatus siitä, että jotakin ostaisi sattumalta on erikoinen. - Anonyymi
Katusaarnaajia pitäisi varmaan naulata ristiin, jotta saataisiin lisää kristittyjen pahoja tekoja anteeksi. Kuulemma viattomien kidutus on ihan käypä tapa tuoda kristityille hyvää oloa ja anteeksi-annon tunnetta.
- Anonyymi
Jos naulaat jonkun kiinni johonkin, joudut luultavimmin vankilaan. Jos taas naulaat itsesi kiinni johonkin, joudut luultavimmin psykiatriseen hoitoon.
- Anonyymi
ottaa kameran käteen ja kuvaa kaiken lisäksi haukkuu videolla ihan pystyyn 🙂
- Anonyymi
Toivottavasti kielilläpuhuvat lahkot harrastaisivat touhuaan tulevaisuudessakin vain omissa porukoissaan.
- Anonyymi
Pelastusarmeijan hyväksyn, en muita. He tekevät hyvää työtä.
- Anonyymi
Kunhan lahkolaiset pitävät edes lapset poissa noista kielilläpuhumisista sun muista. Keskenään ne saavat touhuta ihan mitä huvittaa lain sallimissa rajoissa.
Ovat uskomattoman tyhmiä, elleivät tajua, että moinen kailotus saa jokaisen suhtautumaan uskovaisiin aj uskonasioihin entistä kielteisemmin.
- Anonyymi
Evankeliumin on tultava esille, häiritsi se jotakin tai ei. Evankeliumi on ilosanoma ja sillä on kiire täsdä pimenevässä laittomuuden ajassa. Kukaan ei puutu muslimien röyhkeään epäjumala pyllistelyyn milloin missäkin vaikka pitäisi.
- Anonyymi
Tuo jatkuva uskonnon naamaan hierominen menee jo fanaattisuuden puolelle ja on syy miksi teitä pidetään rasittavina sekopäinä.
- Anonyymi
Onhan noita kylähulluja aina ollut.
Lähinnä ovat varoittavia esimerkkejä mitä kaiken maailman huuhaa voi tehdä.
Jos kuitenkin aihettavat liiallista häiriötä niin poliisille ilmoitus. Kun tarpeeksi moni ilmoittaa häiriökäytöksestä, niin poliisilla on lupa puuttua asiaan. - Anonyymi
Ei oo näitä maanisia katusaarnaajia kyllä pk-seudulla näkynyt. Jenkkihommia ovat.
- Anonyymi
Helsingin päärautatieaseman läheisyydessä törmään näihin usein kun käyn Helsingissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797