Poikaystävän sairaus tyttöystävän näkö kulmasta

Anonyymi-ap

Pohjustus: oon 15 ja mun poikaystävä on 15

Mä ja mun poikaystävä (Vilho, keksitty nimi) alettii seurustelee viime marraskuun lopus. Se kerto et sil on ollu paljo päänsärkyi ja arveltiin molemmat et sil on migreeni. Joulukuun alussa se meni sen äitinkaa käymää lääkäris. Olin koulus tällöin ja seuraavaa viestii en ois koskaa halunnu saada. ”Kävin just magneetti kuvas ja mul on 3 pieni kokosta kasvainta mun aivoissa”. Kouluu mul oli viel jäljel 2h. Menin mun kaverin luo näytin sille sen viestin ja katoin suoraa seinää samal ku mun poskis valu kyyneleitä. Itkin vaa ja sanoin mun kaverille ”mitä jos se kuolee” sellasel hiljaisella äänellä. Mun seuraavan tunnin opettaja käveli meijän ohi ja mun kaveri pysäytti sen ja kysy voinko lähtee kotii. Se opettaja sano et tottakai ja soitti äitille et tulee hakee. Kotoon vaa itkin ja itkin. Vilho laitto viestii et se on joutunu helsinkii ja sil on leikkaus seuraavaan päivään. Onneks tää tapahtu perjantain nii leikkauspäivään sain jännittää kotoon rauhas. Niit kasvaimii leikattii varmaa kolme kertaa pois mut nyt ne oli selätetty.

Parin viikon pääst täst oli lääkäri aika. Vilhon äiti oli kipee ja sen iskä työmatkal joten menin sen ja sen isosiskon mukaa sinne sairaalaa. Ihan aluks se lääkäri jo sano et arvasin et sul ei pelkästää ollu vaan aivokasvaimia. Se kerto sauraudest jonka nimee en nyt muista mut sellanen et elimet pettää vuorotellen. 1,5kk saatii olla rauhassa kunnes.

Yks huhtikuinen päivä istuin normaalisti koulun käytäväl penkil. Nään et Vilhon kaveri taluttaa sitä mun luo ja ihmettelin vähän. ”Sun pitää nyt auttaa täl ei oo kaikki hyvin tätä sattuu rintaa” kerto sen kaveri. Katoin vaa äkkii tyhjän luokan. Meijän ihana kuviksen ope oli siel. Se ties siit Vilhon sairaudest. Sanoin vaa sille opelle et nyt täl petti sydän soita ambulanssi. Niin se soitti. Laitoin Vilhon makaa lattialle ja yritti pitää sen hereil. Istuin sen vieressä ja pelkäsin koko ajan et nytkö se kuolee mun käsii. Ambulanssi tuli ja Vilho lähti sinne. Taas Helsingin keikka. Siel Vilhol leikattii aortast jotain en tiiä tarkemmin mitä. Leikkauksii tuli yhteensä 3. Vilhon äiti oli siel helsingis aina ja mäki kävin siel yks viikonloppu. Viime viikol sai terveen sydämmen paperit ja nyt toivottaa, että saatais kesä olla rauhassa.

Jos tuli kysymyksii nii rohkeasti kysyy

66

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi teit tämän saman aloituksen toisen kerran. Eikö se sun aikasempi aloitus riittänyt sulle. Sä sait siihen paljon kivoja vastauksia. Mutta ne ei sitten kelvanneet sulle kun saman tarinan kerrot uudelleen.

• Anonyymi

Mitä se sua haittaa jos joku haluu jakaa omia kokemuksia. Anna tänä tyypin kertoo jos sitä vaikka ahistaa asia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se sua haittaa jos joku haluu jakaa omia kokemuksia. Anna tänä tyypin kertoo jos sitä vaikka ahistaa asia

No näyttää ahdistavan kun piti sama aloitus tehdä. Kopio sen ekan aloituksen uudelleen. No nähtävästi ne aikasemmat vastaukset ei ole auttaneet yhtään.

• Anonyymi

Miksi hän ei olisi saanut sitä tehdä , oletko joku palsta poliisi täällä joka vahtaa kuka mitäkin on kirjoittanut .
        Annetaan ihmisten kirjoittaa sitähän varten palsta on olemassa .
        Vai onko ainoastaan halu pahoittaa jonkun mieli .

• Anonyymi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18939495/poikaystavan-sairaus-milta-se-tuntuu-must

Tässä sun aiempi aloitus ja kommentit siihen

• Anonyymi

Mites se vilhon keuhkokuume? Vieläkö vaivaa vai on onko paranemaan päin?

• Anonyymi

Jos noin ahistaa niin päivittäis edes noi tiedot.

• Anonyymi

Mitä jos tätä ei ees oo laittanu sama tyyppi kuka ton ekan. Oon ite joskus julkassu muitten tarinoita uudestaa ihan vaa vittuillakseni

• Anonyymi

Tuleekohan vielä kolmas sama aloitus?

• Anonyymi

😭Lol

• Anonyymi

Entäs onko teikäläisen elämä niin kiinni netissä että osataan jo ulkoa miten kukakin on kirjoittanut . Elä ja anna muidenkin elää, ei ole sinun asiasi uuperoida kuinka monta kertaa kukin kirjoittaa .

• Anonyymi

Kirjoitin tuohon ala reunaan kyllä kohdan ”mitä kuuluu nyt” mutta ei ilmeisesti ole tullut siihen. Pahoittelut jos ajattelette että haein huomiota lisäämällä tekstin uudestaan. Tekstin lopusta puuttui kirjoittamani mitä kuuluu nyt kohta. Kirjoitan sen tähän kommenttiin.
      Mitä kuuluu nyt: Taisin viime tekstiili kommentoida että vilholle tuli paha keuhkokuume siitä selvittiin. Vilho oli pari päivää teholla, mutta siihen onneksi jäi. Muuten kesä on mennyt todella hyvin.

• Anonyymi

Älä välitä siitä mitä nämä ilkeilijät kirjoittelee, heillä ei ole,oikeaa elämää ainoastaan netti jossa ovat pilkun viilaajina ja ilkeilemällä ihmisille . Sanomassa mitä kukin saa kirjoittaa , joten se antaa heille kiksejä elämässä. Toisin sanoen halvat huvit

• Kaipaat ehkä sääliä tai jotain.
      Mutta ihan itse sinä tuon "vilhon" valitsit.
      Valitse seuraavan kerran paremmin.

• Anonyymi

Olipas rumasti ilmaistu mielipide.
        Jokainen sen oman " vilhonsa " saa valita omasta tahdostaan, se ei kuulu muille.
        Ei ole säälin hakemista, jos haluaa mieltään purkaa vaikkapa kirjoittelemalla tänne. Uskoakseni ei ole ihan helppoa, kun rakas ihminen sairastaa.
        Onhan tuo nuori nainen todella upea ja välittävä, kun huolehtii poikaystävästään, eikä jätä häntä sairastamisen takia. Se vaatii paljon myös henkistä pääomaa, jota ei näytä kamalasti ainakaan tuolla darnessinillä riittävän ( anteeksi tästä ).

Toivotaan, että Vilhollakin menee kesä hyvin, ja pysyy parhaassa mahdollisessa kunnossa.
        Aloittajalle myös kesäterkut, ja nauttikaa juhannuksesta!

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen sen oman " vilhonsa " saa valita omasta tahdostaan, se ei kuulu muille.
        Ei ole säälin hakemista, jos haluaa mieltään purkaa vaikkapa kirjoittelemalla tänne. Uskoakseni ei ole ihan helppoa, kun rakas ihminen sairastaa.
        Onhan tuo nuori nainen todella upea ja välittävä, kun huolehtii poikaystävästään, eikä jätä häntä sairastamisen takia. Se vaatii paljon myös henkistä pääomaa, jota ei näytä kamalasti ainakaan tuolla darnessinillä riittävän ( anteeksi tästä ).

Toivotaan, että Vilhollakin menee kesä hyvin, ja pysyy parhaassa mahdollisessa kunnossa.

Jos ei kelpaa niin voin muotoilla lauseen uudestaan.

Minun puolestani sekä vilho että tuo toinen voivat painua H*lvettiin, ei kiinnosta pätkääkään mitä heille kuuluu enkä välitä ovatko hengissä tai eivät ole.
        Sääliä saa toki kerjätä ihan vapaasti jos niin tahtoo tehdä, en vaan tiedä mitä se hyödyttää.
        Jokainen tekee omat valintansa elämässään, jälkikäteen valittaminen ei siinä auta.
        Juuri kuten sanoit, se ei kuulu muille. Joten pitäkööt asiansa omana tietonaan.

• Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

Minun puolestani sekä vilho että tuo toinen voivat painua H*lvettiin, ei kiinnosta pätkääkään mitä heille kuuluu enkä välitä ovatko hengissä tai eivät ole.
        Sääliä saa toki kerjätä ihan vapaasti jos niin tahtoo tehdä, en vaan tiedä mitä se hyödyttää.
        Jokainen tekee omat valintansa elämässään, jälkikäteen valittaminen ei siinä auta.

Älä nyt tuosta mene kierroksille, kommentteja ei ole pakko lukea, jos ei halua.
        Vai onko se ongelma, että jotkut tsemppaavat tuota tyttöä Vilhonsa kanssa ?
        Ei kai kenenkään tarvitse minnekään painua, edes helvettiin, nautitaan nyt vaan juhannuksesta.

• Anonyymi

Anteeks nyt vaan mut en kaipaa mitää sääliä. Oon kokenu elämässä monta liian vaikeeta ja ylitse pääsemätöntä asiaa ja voin sanoo et tää on ollu helpoin. Mun isoveli…. Tapettiin 3vuotta sitten. Kaikki isovanhemmat on kuollu. Mun elämästä on lähteny ne henkilöt jotka ovat monelle tuki ja turva. Oon kiitollinen Vilhon äitille joka aina jaksaa tsemppaa mua vikka tuntuu ihan sanonko kuinka vaikeelta nähä oma lapsi tollases kunnos. Myös mun omat vanhemmat on auttanu niiiin paljon et oon ees jotenki pystyny elää normaalisti ja käyä koulus normaalisti samal ku toinen makaa leikkaus pöydäl sydän auki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos ja hyvät juhannukset sinnekin:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos ja hyvät juhannukset sinnekin:)

Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeks nyt vaan mut en kaipaa mitää sääliä. Oon kokenu elämässä monta liian vaikeeta ja ylitse pääsemätöntä asiaa ja voin sanoo et tää on ollu helpoin. Mun isoveli…. Tapettiin 3vuotta sitten. Kaikki isovanhemmat on kuollu. Mun elämästä on lähteny ne henkilöt jotka ovat monelle tuki ja turva. Oon kiitollinen Vilhon äitille joka aina jaksaa tsemppaa mua vikka tuntuu ihan sanonko kuinka vaikeelta nähä oma lapsi tollases kunnos. Myös mun omat vanhemmat on auttanu niiiin paljon et oon ees jotenki pystyny elää normaalisti ja käyä koulus normaalisti samal ku toinen makaa leikkaus pöydäl sydän auki.

Meinaatko mennä vilhon kanssa naimisiin kun täytätte 18 vuotta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko mennä vilhon kanssa naimisiin kun täytätte 18 vuotta?

En ees kuulu kirkkoo joten katotaa sitä sitten. Ja tiedän kyllä että voin mennä naimisiin vaikka en kuulu kirkkoon. Toivottavasti saat mielen rauhan asiasta.

• Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

Ei hän ole sääliä hakenut, ainoastaan kertonut asiasta joka on muistutus siitä että elämä voi muuttua jokaisen kohdalla .se suotakoon hänelle.

• Anonyymi

Nyt tuli uus ongelma vastaa. Vilholle tehtii aortan (siis jo keväällä) leikkaus jossa verisuonia jouduttii yhdistämään, mutta verisuonet ei alkanut toimimaan yhtä tehokkaasti. Nyt Vilho on sit taas helsingis tänää menos leikkauksee. Voin sanoo et tää pelko on kyl sanoin kuvailematon.

• Anonyymi

Voimia sulle paljon, toki Vilholle myös.
        Toivotaan, että kaikki menee hyvin, ja yritä jaksaa.
        Onko sulla ketään, kenen kanssa voit jutella asiasta, omista ajatuksista, peloistasi, jne. ? Olisihan se kiva, että saisi purkaa ajatuksia ihan juttelemallakin.
        Vaikka onhan täälläkin tsemppaajia, noista joistain ikävistä kommenteista ei kannata välittää.

• Voimia teille, olen hengessä mukana.

Itse sairastuin vakavasti pari vuotta sitten (streptokokki A:n aiheuttama aivokalvontulehdus, josta jäi jälkitila, joka "elää" omaa elämäänsä).

Oma sairaus on pientä siihen verrattuna, mitä poikaystäväsi on kokenut ja tulee vielä kokemaan. Kamalinta on, kun ei itse pysty tekemään mitään...

• Anonyymi

Toivottavasti kesänne on mennyt hyvin ja voitte molemmat palata hyvillä mielin kouluun.

• Anonyymi

Koulua on nyt menny 2kk ja hienosti Vilho on siel pystyny olla. Kesähän meillä meni siihen et lähinnä Vilho oli sairaalassa ja mä kävin kattoos niin usein ku pystyin. Hyvä sattuma ollu että kesälomalla sairastettiin ja nyt kun koulu alko nii ei mitää vakavampaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulua on nyt menny 2kk ja hienosti Vilho on siel pystyny olla. Kesähän meillä meni siihen et lähinnä Vilho oli sairaalassa ja mä kävin kattoos niin usein ku pystyin. Hyvä sattuma ollu että kesälomalla sairastettiin ja nyt kun koulu alko nii ei mitää vakavampaa.

Hienoa, että teillä menee nyt hyvin.
        Vaikka kesä meni sairastellen, ehkä tuntuu jopa, että tavallaan osin hukkaankin kaiken sairaalassaolon takia, mutta aina tulee uusia kesiä, se on hyvä pitää mielessä.
        Kiva, kun kerrot tänne kuulumisianne, mukava lukea positiivisiakin asioita tähän maailman aikaan, kun uutisissa on vain kaikkea ikävää.
        Siis eihän sairastaminen ole kivaa, mutta se, että sairaudesta huolimatta pärjää, on positiivista.
        Ihanaa, että jaksat olla Vilhon tukena, varmasti rakastat häntä, ja hänkin sinua, sekä arvostaa sitä, että olet mukana hänen elämässään.
        Kaikkea hyvää teidän syksyyn, voimahaleja!

• Anonyymi

Vaikka aina ei jaksa nii pakkohan se on hoitaa pois. Hienoa, että olet pysynyt Vilhon rinnalla myös vaikeissa hetkissä.

• Anonyymi

tää nostatti mun terveysahdistusta aika isosti korkealle et ens kerralla ku tulee päänsärky nii aivot taas rupee miettimään että entä jos minullakin olisi kasvaimia päässä😬 no mutta toivottavasti tämä poika toipenee ja parantumisia!

• Anonyymi

Onko sinulla sairauden/sairastumisen pelko ?
        Jos joku muu sairastuu/sairastaa, ei se tarkoita, että sinäkin sairastuisit.

• Anonyymi

no mene tutkimuksiin niin se asia seliviää. esim magneettikuvaus

• Anonyymi

Voimia.

• Anonyymi

On kyllä inhottavia vakavat sairaudet ja pitkät sairaala jaksot. Onko mitään uutta tässä syksyn aikana tullut.

• Anonyymi

Hyvin on mennyt ollaa edelleen Vilhon kanssa. Tässä syksyl ei oo ollu mitää vakavaa ei oo edes yhtäkää yötä sairaalassa viettänyt. Lääkäri on antanu ennusteen että kyl nyt vielä pari kuukautta pysyy samanlaisena. Toivotaan parasta, pelätään pahinta ajatuksella ollaa täs nyt kuljettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin on mennyt ollaa edelleen Vilhon kanssa. Tässä syksyl ei oo ollu mitää vakavaa ei oo edes yhtäkää yötä sairaalassa viettänyt. Lääkäri on antanu ennusteen että kyl nyt vielä pari kuukautta pysyy samanlaisena. Toivotaan parasta, pelätään pahinta ajatuksella ollaa täs nyt kuljettu.

Hienoa, että on mennyt hyvin. Toivotaan että menee jatkossakin. Kyllä ne lääkäritkin aika hyvin pystyy sanomaan, missä mennään.
        Kaikkea hyvää teille, ja nauttikaa Itsenäisyyspäivän illasta!
        Ja kiva kun kerrot kuulumisia aina välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suretko sä vilhoa silloinkin kun sä olet sun ystävien kanssa . Pyöriikö vilho jatkuvasti mielessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suretko sä vilhoa silloinkin kun sä olet sun ystävien kanssa . Pyöriikö vilho jatkuvasti mielessä

Alkuun pyöri ja silloin kun on ”tilanne päällä” Eli Vilho sairaalas menos leikkauksee, tutkimuksii yms. Mutta en mä enää ku tiiän et kaikki on hyvin. Silloinkin ku Vilho sairaalas on nii tiiän et siel on hyvät lääkäri ja hoitajat. Ite en aina pääse kattoo sitä sinne mut onneks vilholla on ihana äiti joka siel on koko ajan.

• Anonyymi

Se on hyvä että vilho voi hyvin mutta onhan toi 15 vuotiaalle rankkaa kun ei voi nauttia elämästä toisen sairauden takia.

• Anonyymi

Nii mutta hyvää siinä on että tällänen teini sisäistää asiat ja vilhoki on tosi hyvä keskustelee. Ollaa me aina välillä kahestaa puhuttu siitä mut ei me enää onhan siitäki jo about vuosi ku ensimmäiset kasvaimet löyty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii mutta hyvää siinä on että tällänen teini sisäistää asiat ja vilhoki on tosi hyvä keskustelee. Ollaa me aina välillä kahestaa puhuttu siitä mut ei me enää onhan siitäki jo about vuosi ku ensimmäiset kasvaimet löyty.

Hyvä pointti jos olisi joku pieni lapsi ei hän välttämättä osaisi sanoa mitään. Taikka sitten aikuinen jonka pitää muka olla vahva.

• Anonyymi00040

Joululahjaks sit tuli lääkäriltä lausunto että maksa pitäis vaihtaa joko ennen ku se pettää tai saman tien ku se pettää. Oli siis tällänen kontrolli ku syksy menny niin hyvin. En siis ite ollu sairaalas. Vilho ja sen äiti sit päätti et mahdollisimman nopeesti uus maksa nii se ei pettäis. Nyt odotetaa et löytyy sopiva maksa vilholle. Must tuntuu et pelkään ite enemmän kun Vilho. Eka elimen siirto vilholle onhan se nyt aika raffii et 15 vuotias on kokenu aivokasvaimet, sydän pettäny ja nyt vielä elimen siirto. Voin tänne sit päivitellä mitä tapahtuu kun sopiva maksa löytyy jos jotain kiinnostaa.

• Anonyymi00041

Ikävä juttu, mutta uusi maksa voi tosiaan auttaa. Toivotaan, että sellainen löytyy pian.
        Joskus taidetaan tehdä ihan kansainvälisiä hakuja siirtoelimestä, jos tilanne on kiireellinen.
        Olisihan se kiva, kun päivittelisit tänne, miten menee jatkossakin.
        Voimia sinulle ja Vilholle!

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ikävä juttu, mutta uusi maksa voi tosiaan auttaa. Toivotaan, että sellainen löytyy pian.
        Joskus taidetaan tehdä ihan kansainvälisiä hakuja siirtoelimestä, jos tilanne on kiireellinen.
        Olisihan se kiva, kun päivittelisit tänne, miten menee jatkossakin.
        Voimia sinulle ja Vilholle!

Joo Vilho taitaa olla sellasella listalla että etsitään myös lähi maista. Toki Vilho ei ole se kiireisin lapsi jolle teitää tällä hetkellä maksaa, mutta se kyllä toivotaan löytyvän viimeistään tammikuun aikana. Tammikuun jälkeen ja siinä loppupuolella on riski siihen ettei maksa enää kestä.

• Anonyymi00043

Ei taida elinajanennuste kyll korkea olla

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ei taida elinajanennuste kyll korkea olla

Elinajasta ei oo mitään ennustetta annettu. Tää Vilhon sairaus on tavallaan paraneva vaikka arvet siitä jää (elin siirrot, henkiset arvet yms). Paranevalla tarkotan sitä että Vilho on nuori jonka keho jaksaa taistella joten tän maksan jälkeen tuskin tulee mitään isompaa. Vastustus kyky on huono eli flunssat tulee helpommin ja kovemmin.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Elinajasta ei oo mitään ennustetta annettu. Tää Vilhon sairaus on tavallaan paraneva vaikka arvet siitä jää (elin siirrot, henkiset arvet yms). Paranevalla tarkotan sitä että Vilho on nuori jonka keho jaksaa taistella joten tän maksan jälkeen tuskin tulee mitään isompaa. Vastustus kyky on huono eli flunssat tulee helpommin ja kovemmin.

Eihän vilho ole saanut sitä uutta maksaa vielä. Miksi vilhon maksa petti? ekaks on aivokasvain , sydän ,maksa. Miten voit tietää ettei mitään enää tapahdu.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Eihän vilho ole saanut sitä uutta maksaa vielä. Miksi vilhon maksa petti? ekaks on aivokasvain , sydän ,maksa. Miten voit tietää ettei mitään enää tapahdu.

Vilhon maksa ei ole vielä pettänyt eikä uutta maksaa löytynyt. Lääkärin ennuste on että noin kuukauden päästä maksa voi pettää (pidän yksityisasiana oireet). Vilhon sairaus on sellainen että usein kolme ns vahvinta elintä pettää. Eihän sitä varmaksi vielä voi sanoa mitä tulevaisuus tuo, mutta kyllä lääkärit jonkinlaista suuntaa osaa antaa. Erityisesti Vilhon sairautuune perehtyneet.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Vilhon maksa ei ole vielä pettänyt eikä uutta maksaa löytynyt. Lääkärin ennuste on että noin kuukauden päästä maksa voi pettää (pidän yksityisasiana oireet). Vilhon sairaus on sellainen että usein kolme ns vahvinta elintä pettää. Eihän sitä varmaksi vielä voi sanoa mitä tulevaisuus tuo, mutta kyllä lääkärit jonkinlaista suuntaa osaa antaa. Erityisesti Vilhon sairautuune perehtyneet.

Jos lääkäri sanoo että kuukauden päästä maksa voi pettää niin ei kait se lääkäri huvikseen tollasta mee sanoo.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

eli syöpä on levinnyt aivoista maksaan

• Anonyymi00049
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ei se Vilho silti taida ihan 79v vetää

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Jos lääkäri sanoo että kuukauden päästä maksa voi pettää niin ei kait se lääkäri huvikseen tollasta mee sanoo.

" Voi pettää " tarkoittaa, että se saattaa pettää. Se ei tarkoita, että se pettää.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

" Voi pettää " tarkoittaa, että se saattaa pettää. Se ei tarkoita, että se pettää.

Jos maksa löydetään ja maksa ei petäkään niin heitetäänkö se maksa roskiin?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ei vaan silloin maksa vaihdetaan, koska ei ole täyttä varmuutta, kestäisikö se oma maksa, vai pettäisikö se.
        Olisi turhaa ottaa riskiä, ja antaa ajan näyttää, kuinka kävisi. Maksasiirteellä kuitenkin paremmat mahdollisuudet selviytyä.
        Jos kävisi joskus niin, ettei siirtoelintä tarvitsisikaan vaihtaa, niin tuskin ne niitä roskiin heittelisivät, varmaan hävitettäisiin muulla tavalla tuhoamalla.
        Kuuluisiko maksa sitten sekajätteeseen, vai biojätteeseen, kukapa tietäisi ?
        Nämä nyt tosin eivät ole aihe laskea leikkiä., eikä vitsailla. Elinsiirrot ovat pelastaneet monia ihmishenkiä.
        Toivotaan Vilholle kuitenkin kaikkea hyvää.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Varmaan olette jo huomanneet että en ole sen tarkemmin kun vain pinta raapasun tästä kaikesta antanut. Vilhon maksalla on sellanen tilanne että ei toi ”alkuperäinen” maksa ens kesää nää. Lääkärit sen kyllä osaa sanoa monien monien tutkimusten jälkeen.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ei se Vilho silti taida ihan 79v vetää

Ei sitä tiedä, mutta aina on toivoa.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00048 kirjoitti:

eli syöpä on levinnyt aivoista maksaan

Maksassa ei ole syöpää. Niinkun olen jo sanonut Vilhon sairaus ei ole syöpä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Varmaan olette jo huomanneet että en ole sen tarkemmin kun vain pinta raapasun tästä kaikesta antanut. Vilhon maksalla on sellanen tilanne että ei toi ”alkuperäinen” maksa ens kesää nää. Lääkärit sen kyllä osaa sanoa monien monien tutkimusten jälkeen.

Joo, eikä sinun tarvitsekaan kertoa kuin vain ne asiat, jotka itse haluat kertoa.
        Kyllä sinua varmaan jonkin verran itseäsikin helpottaa, kun pystyt tänne kirjoittelemaan. On aina parempi purkaa ajatuksiaan, kuin että jäisi yksin murehtimaan.
        Se käsitys on tullut myös, että teidän perheet on mukana kaikessa, mikä on hyvä asia.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Ei vaan silloin maksa vaihdetaan, koska ei ole täyttä varmuutta, kestäisikö se oma maksa, vai pettäisikö se.
        Olisi turhaa ottaa riskiä, ja antaa ajan näyttää, kuinka kävisi. Maksasiirteellä kuitenkin paremmat mahdollisuudet selviytyä.
        Jos kävisi joskus niin, ettei siirtoelintä tarvitsisikaan vaihtaa, niin tuskin ne niitä roskiin heittelisivät, varmaan hävitettäisiin muulla tavalla tuhoamalla.
        Kuuluisiko maksa sitten sekajätteeseen, vai biojätteeseen, kukapa tietäisi ?
        Nämä nyt tosin eivät ole aihe laskea leikkiä., eikä vitsailla. Elinsiirrot ovat pelastaneet monia ihmishenkiä.
        Toivotaan Vilholle kuitenkin kaikkea hyvää.

huoh tarkoitin ettei sitä maksaa voida käyttää jos vilho ei tarvikaan. paljonkohan tälläsiä hukkaan heitettäviä maksoja onkaan, Emmä tarkoittanut että se elin heitetään oikeesti roskakoriin vaan sitä että siinä menee yksi maksa taas hukkaan jos ei tarvi siirtää.

Käyttämättömät tai poistetut elimet ja kudokset käsitellään sairaalassa
        erityisenä biojätteenä, joka lajitellaan tarkasti infektioriskin ja muiden terveysriskien vuoksi. Ne luokitellaan usein tartuntavaaralliseksi jätteeksi tai patologiseksi jätteeksi, ja ne menevät erityiskäsittelyyn (kuten polttoon) tai harvemmin myös elinluovutukseen, jos ne ovat käyttökelpoisia, mutta pääsääntöisesti ne hävitetään turvallisesti erilliskeräyksessä.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Maksassa ei ole syöpää. Niinkun olen jo sanonut Vilhon sairaus ei ole syöpä.

eli aivokasvaimella ei ole tekemistä sen maksan toimintaan. En ole puhunut että maksassa on syöpä vaan aivokasvaimen osuutta maksan kuntoon

• Anonyymi00059
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Joo, eikä sinun tarvitsekaan kertoa kuin vain ne asiat, jotka itse haluat kertoa.
        Kyllä sinua varmaan jonkin verran itseäsikin helpottaa, kun pystyt tänne kirjoittelemaan. On aina parempi purkaa ajatuksiaan, kuin että jäisi yksin murehtimaan.
        Se käsitys on tullut myös, että teidän perheet on mukana kaikessa, mikä on hyvä asia.

Joo kyllä on.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00057 kirjoitti:

huoh tarkoitin ettei sitä maksaa voida käyttää jos vilho ei tarvikaan. paljonkohan tälläsiä hukkaan heitettäviä maksoja onkaan, Emmä tarkoittanut että se elin heitetään oikeesti roskakoriin vaan sitä että siinä menee yksi maksa taas hukkaan jos ei tarvi siirtää.

Käyttämättömät tai poistetut elimet ja kudokset käsitellään sairaalassa
        erityisenä biojätteenä, joka lajitellaan tarkasti infektioriskin ja muiden terveysriskien vuoksi. Ne luokitellaan usein tartuntavaaralliseksi jätteeksi tai patologiseksi jätteeksi, ja ne menevät erityiskäsittelyyn (kuten polttoon) tai harvemmin myös elinluovutukseen, jos ne ovat käyttökelpoisia, mutta pääsääntöisesti ne hävitetään turvallisesti erilliskeräyksessä.

Pikkuisen kyllä epäilen, että jos maksa olisi jo matkalla siirrettäväksi, niin ei siinä vaiheessa enää päätetä, ettei sitä siirretäkään. Siirtoelintä ei lähdetä turhaan kuljettamaan johonkin sairaalaan poisheitettäväksi.
        Harvoin kai niitä hukkiin menee.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Pikkuisen kyllä epäilen, että jos maksa olisi jo matkalla siirrettäväksi, niin ei siinä vaiheessa enää päätetä, ettei sitä siirretäkään. Siirtoelintä ei lähdetä turhaan kuljettamaan johonkin sairaalaan poisheitettäväksi.
        Harvoin kai niitä hukkiin menee.

Just näin. Vilhon maksa halutaan vaihtaa mahdollisimman nopeasti, koska lääkärit tietää että se on pettämässä lähi kuukausina

• Anonyymi00060

Toivottavasti mahdollisimman moni joka tulee kysyeinalastamaan nii itse en ole ollut mukana kun yhdellä lääkäri käynnillä joka silloin liittyi näihin aivokasvaimiin (lukee aloitus postauksessa). Sen takia usein nämä mun selitykset ja kertomukset ovat vähän sekavia. Kaiken tiedon olen siis saanut vilholta tai Vilhon perheeltä.

• Anonyymi00063

Kiva että tänne kuitenkin jaat sen kuvan mitä itse olet saanut sairastamisesta. Ei kovin moni sun ikäinen ole samassa tilanteessa, mutta muista pitää itsestä huolta. Hyvää uutta vuotta sinulle ja toivotaan parempaa vuotta vilholle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      204
      7391
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      130
      3320
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      116
      1964
    4. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      61
      1942
    5. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      62
      1879
    6. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1829
    7. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      84
      1827
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      6
      1695
    9. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1571
    10. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1514
    Aihe