Esitys kirkostamme

20

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tullut nytkään, se täytyy itse kirjoittaa tai katsoa Googlesta.

    • En nyt ehdi lukea enempää kun unimatti kutsuu, mutta jo alussa on oikaistu mormonien valhe kirkon perustajasta, kun sanotaan perustajan olleen Smith (ei Jeesus).

      • Tyhmä väite. Joseph Smith perusti kirkon Jumalan käskystä ja ohjauksessa. Se on uskon asia oliko se näin.

        Ulkopuolinen saa tietysti ajatella miten haluaa, mutta me ajattelemme näin. Ja se pitää tuollaisissa artikkeleissa kertoa, mikä on käsityksemme. Kyllä noissa ihan riittävästi niin tehdään, mutta muutamia virheitä vihollisten narratiivin suuntaan noissa aina on, koska pyrkivät objektiivisuuteen eivätkä usko itse kirkon tavalla.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Tyhmä väite. Joseph Smith perusti kirkon Jumalan käskystä ja ohjauksessa. Se on uskon asia oliko se näin.

        Ulkopuolinen saa tietysti ajatella miten haluaa, mutta me ajattelemme näin. Ja se pitää tuollaisissa artikkeleissa kertoa, mikä on käsityksemme. Kyllä noissa ihan riittävästi niin tehdään, mutta muutamia virheitä vihollisten narratiivin suuntaan noissa aina on, koska pyrkivät objektiivisuuteen eivätkä usko itse kirkon tavalla.

        Tyhmä väite. Jumalalla ei ollut mitään tekemistä smithin kirkon perustamisen kanssa. Hyvä että se valhe on tuossa vältetty.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Tyhmä väite. Joseph Smith perusti kirkon Jumalan käskystä ja ohjauksessa. Se on uskon asia oliko se näin.

        Ulkopuolinen saa tietysti ajatella miten haluaa, mutta me ajattelemme näin. Ja se pitää tuollaisissa artikkeleissa kertoa, mikä on käsityksemme. Kyllä noissa ihan riittävästi niin tehdään, mutta muutamia virheitä vihollisten narratiivin suuntaan noissa aina on, koska pyrkivät objektiivisuuteen eivätkä usko itse kirkon tavalla.

        Jos kirkko olisi totta, arkeologiset ja muut tieteelliset löydöt olisivat vahvistaneet sen. Eihän uskonnon ja tieteen tulisi olla ristiriidassa. Joseph Smithän itse sanoi, että arkeologiset todisteet Mormoninkirjan kansoista löytyvät. Ei ole vielä löytynyt, vaikka niitä on etsitty kuumeisesti. Mormonikirkon tapahtumista ei ole mitään todisteita eikä tule löytymäänkään, eihän miljoona kaupungit häviä kuin tuhka tuuleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirkko olisi totta, arkeologiset ja muut tieteelliset löydöt olisivat vahvistaneet sen. Eihän uskonnon ja tieteen tulisi olla ristiriidassa. Joseph Smithän itse sanoi, että arkeologiset todisteet Mormoninkirjan kansoista löytyvät. Ei ole vielä löytynyt, vaikka niitä on etsitty kuumeisesti. Mormonikirkon tapahtumista ei ole mitään todisteita eikä tule löytymäänkään, eihän miljoona kaupungit häviä kuin tuhka tuuleen.

        Koko ajan vahvistuu ja vahvistuu, että Mormonin Kirja on aito muinainen teos. Eikä sillä ole väliä, koska todistuu, sillä olisi väliä, jos osoittautuisi, että sen tiedot ovat vääriä. Sitä vastustajat ovat yrittäneet 200 vuotta, mutteivät ole onnistuneet.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Tyhmä väite. Joseph Smith perusti kirkon Jumalan käskystä ja ohjauksessa. Se on uskon asia oliko se näin.

        Ulkopuolinen saa tietysti ajatella miten haluaa, mutta me ajattelemme näin. Ja se pitää tuollaisissa artikkeleissa kertoa, mikä on käsityksemme. Kyllä noissa ihan riittävästi niin tehdään, mutta muutamia virheitä vihollisten narratiivin suuntaan noissa aina on, koska pyrkivät objektiivisuuteen eivätkä usko itse kirkon tavalla.

        Jumala ei tunne eikä halua tuntea yhtään mormoonia!


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Koko ajan vahvistuu ja vahvistuu, että Mormonin Kirja on aito muinainen teos. Eikä sillä ole väliä, koska todistuu, sillä olisi väliä, jos osoittautuisi, että sen tiedot ovat vääriä. Sitä vastustajat ovat yrittäneet 200 vuotta, mutteivät ole onnistuneet.

        Väittely on turhaa. Tähän asti mormoninkirjan kansoista ei ole löytynyt mitään todisteita. Joseph Smith sanoi, että todisteet löytyvät. Sellaisia tapahtumia joita ei ole ikinä tapahtunut ei voi osoittaa tieteen keinoin vääräksi. Vastustajat eivät ole voineet yrittää osoittaa Mormoninkirjaa vääräksi koska todisteita sen vääryydestä ei ole. On mormonien vastuulla osoittaa, että Mormoninkirja on totta. Tähän mennessä ainoa "todiste" on hokema sakramentti kokouksessa Mormoninkirjan totuudesta. Kuinka kauan tulee maksaa, totella, ja odotella?


    • Anonyymi

      Näkemiin vain, muruseni!

      • Höpö vaan nukkumaan välillä, kaikki tietävät heti mitä hän sanoo, kun suunsa aukaisee.


    • Anonyymi

      Jälleen näitä ikäviä, mutta niin paljon puhuvia epäjohdonmukaisuuksia Mormonikirkosta. Miksi kirkon nimeä vaihdettiin niin useasti alkuvaiheissa? Eikö Jumala osannut päättää mikä täydellisen kirkkonsa nimen tulisi olla?

      • Kaikille noille epäjohdonkukaisuuksille on selitys. Kirkkomme uskoo jatkuvaan ilmoitukseen, ilmoitus tarkentuu ja tarkentuu ja vastaa nykyajan tarpeisiin ja kirkon menestymiseen, kasvuun ja haasteisiin.

        Koko ajan kirkon nimi on ollut Kristuksen Kirkko, Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Se on vaan täsmennetty, mutta nyt se taas on epäkäytännöllisen pitkä. Ja Suomenkielessä tulee väärä järjestys, myöhempien aikojen ensin, eikä Jeesus ensin.

        Siksi suomen kielessä olisi edelleen Kristuksen Kirkko parempi nimi.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Kaikille noille epäjohdonkukaisuuksille on selitys. Kirkkomme uskoo jatkuvaan ilmoitukseen, ilmoitus tarkentuu ja tarkentuu ja vastaa nykyajan tarpeisiin ja kirkon menestymiseen, kasvuun ja haasteisiin.

        Koko ajan kirkon nimi on ollut Kristuksen Kirkko, Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Se on vaan täsmennetty, mutta nyt se taas on epäkäytännöllisen pitkä. Ja Suomenkielessä tulee väärä järjestys, myöhempien aikojen ensin, eikä Jeesus ensin.

        Siksi suomen kielessä olisi edelleen Kristuksen Kirkko parempi nimi.

        Enpä usko, että ajankulu oli kirkon nimenmuutosten takana. Kaikki nuo muutoksethan tapahtuivat alkuvuosina.


    • Anonyymi

      Helvetillistä eksytystä, HÄVETKÄÄ!

      • Ei ole eksytystä vaan totuus. Muut ovat harhaoppisia, eksytystä ja vääräoppisia. Väärien traditioidensa kahleissa, kuten juutalaiset Jeesuksen aikana, paitsi ne, jotka lähtivät Jeesusta seuraamaan. Nyt pitää tulla tähän kirkkoon.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Ei ole eksytystä vaan totuus. Muut ovat harhaoppisia, eksytystä ja vääräoppisia. Väärien traditioidensa kahleissa, kuten juutalaiset Jeesuksen aikana, paitsi ne, jotka lähtivät Jeesusta seuraamaan. Nyt pitää tulla tähän kirkkoon.

        En usko, että elämästä tulee parempaa mormoneihin liittymällä. Stressitasot vain nousevat kun pitää saavutella täydellisyyttä, etkä ikinä tiedä mihin kolmesta mormonitaivaasta päädyt. Tästä nousikin kysymys siitä, että mitä tapahtuu temppeliavioliitolle jos kumppani ei olekaan maksanut tarpeeksi mormonikirkolle ja joutuu alempaan taivaaseen? Tietenkin mieshän ottaa useita vaimoja ja hallitsee jumalana omaa planeettaansa, mutta naiselle tilanne voikin olla katastrofi. No, ei onneksi tarvisi huolehtia noista saduista kun pysyy loitolla kaikenmaailman lahkoista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe