Hallitus kaavailee 40 prosentin velkakattoa lakiin. Miksi?
Hallitus petaa seuraavalle hallitukselle lisää velanottoa:
- tunnin juna 5 miljardia
- yhteisöveron alennus 0,5- 1 miljardia vuodessa
- Kelakorvaukset yksityisille terveysyhtiöille 58 miljoonaa vuodessa ja siihen päälle yli 65-vuotiaiden terveysyhtiön välirahan maksut.
Miksi hallitus kaavailee velkakattoa? Siksi, että velkakatto pakottaisi seuraavan vasemmistohallituksen myymään valtion omaisuutta sijoittajille.
Hallitus kaavailee velkakattoa, miksi
12
149
Vastaukset
- Anonyymi
Mars kouluun vasuri
Upsalan ekonomiksi vähintään.
Sinne pääsee helpoiten.
Ja usko jo
Valtionvelasta joutuu
- NYT -
maksamaan myös korkoa.- Anonyymi
Koron vuoksi Orpon hallituksen aloituksessa listatut velkataakkaa lisäämät kohdat huolestuttaakin.
Ja se, miten kustannuksia vyörytetään seuraavalle hallitukselle. Tarkoitus lienee valtion omaisuuden myynnin edistäminen.
- Anonyymi
Hallitus puhuu velkakatosta laittamisesta lakiin.
Seuraavaksi hallitus ilmoittaa haluavansa vähentää perintöverotuloja. - Anonyymi
Olisihan se kaikkien edun mukaista, jos velkaa olisi vähemmän.
Velan laittaminen lakiin tavoitteenakin on hyvä. Se vähentää painetta rahoittaa elämistä velkarahalla.
Kokomus ei lakia tarvitse. Uskoisin, että demarit ovat pyytänet sitä. - Anonyymi
Valtion talous pyörii pääosin verotuloilla. Jos ei ole tarpeeksi tuloja, niin pitää karsia palveluja tai ottaa lisää lainaa.
- Anonyymi
Jatkuvasti ei lainaa voi lisätä koska korot syövät verotuloja
- Anonyymi
On kolmas vaihtoehto: vähentää verotuloja.
- Anonyymi
Suomen julkisen talouden pulmana ovat !
Julkisen talouden menot jotka ovat 57% suhteessa BKT:hen
Sveitsin luku on 32% ja Yhdysvaltojen luku on 36%
Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat ! Kuten Suomessa on !
Lopputuloksena Suomi on velkaantunut ja velkaantunut ulkomaille !
Siis, julkisia menoja täytyy leikata !! Kaikki muu on hölynpölyä !- Anonyymi
Turhia kustanmuksia kannattaa ilman muuta karsia.
Hallituksen yhteisöveron laskeminen oli ehkä hätäinen ratkaisu. Se lisää velkaa 0,5-1 miljardilla. Olisi ollut järkevämpää tukea työpaikkoja tuovia investointeja kuin levittää rahat kaikille ja pankeille.
Myös mm. ylsityisen lääkärien kelakorvaus valui hukkaan.
On harmi, kun rahaa valuu etupiireille ja se lisää velanottoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhia kustanmuksia kannattaa ilman muuta karsia.
Hallituksen yhteisöveron laskeminen oli ehkä hätäinen ratkaisu. Se lisää velkaa 0,5-1 miljardilla. Olisi ollut järkevämpää tukea työpaikkoja tuovia investointeja kuin levittää rahat kaikille ja pankeille.
Myös mm. ylsityisen lääkärien kelakorvaus valui hukkaan.
On harmi, kun rahaa valuu etupiireille ja se lisää velanottoa.Juuri niin hallitus tekee.
Eikä se tuli mennyt hukkaan. Suurempi määrä ihmisiä pääsi nauttimaan maksamistaan veroista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin hallitus tekee.
Eikä se tuli mennyt hukkaan. Suurempi määrä ihmisiä pääsi nauttimaan maksamistaan veroista.Mitä tarkoitat, että suurempi määrä ihmisiä pääsi nauttimaan maksamistaan veroista?
Miten minä nautin maksamistani veroista, kun yksityisillä lääkäreilä ramppaavat hyvätuloisten kelakorvaus nousi 22 eurolla ja valtio ottaa sen vuoksi vuosittain lisävelkaa 58 miljoonaa?
Miten minä nautin maksamistani veroista, kun yhteisövero laskee kymmenellä prosentilla ja se aiheuttaa valtiolle lisävelkaa 0,5-1 miljardia vuodessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että suurempi määrä ihmisiä pääsi nauttimaan maksamistaan veroista?
Miten minä nautin maksamistani veroista, kun yksityisillä lääkäreilä ramppaavat hyvätuloisten kelakorvaus nousi 22 eurolla ja valtio ottaa sen vuoksi vuosittain lisävelkaa 58 miljoonaa?
Miten minä nautin maksamistani veroista, kun yhteisövero laskee kymmenellä prosentilla ja se aiheuttaa valtiolle lisävelkaa 0,5-1 miljardia vuodessa?Suomen julkisen talouden pulmana ovat !
Julkisen talouden menot jotka ovat 57% suhteessa BKT:hen
Sveitsin luku on 32% ja Yhdysvaltojen luku on 36%
Kun julkiset menot ovat liian suuret niin verotus on korkeata ja talouskasvu on olematonta sekä varallisuustasot ovat matalat ! Kuten Suomessa on !
Lopputuloksena Suomi on velkaantunut ja velkaantunut ulkomaille !
Suomen julkinen velka on 230 miljardia Euroa ! Velka kasvaa vuosittain !
Siis, julkisia menoja täytyy leikata !! Kaikki muu on hölynpölyä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939