Ostin kokonaisen sillin, mutta meni vähä rääpimiseksi selkärankaruodon poisto; Marttojen ohjeessa vaan leikataan paloiksi ruotoineen, mutta kuuluuhan se poistaa?
Laitoin lasipurkkiin tsatsikikastiketta , omenaviinietikkaa, sipulinpaloja ja sitruunan puristettu mehu, suolaa. Saa nähdä mitä tuloo.
https://sillikonttori.fi/tuotteet/tyhjiopakatut-kokosilli-ja-sillifileet/islannin-silli/
https://www.martat.fi/reseptit/lasimestarin-silli/
Valmistatko itse silliä purkkiin??
6
94
Vastaukset
- Anonyymi
Perinteinen Lasimestarin silli tehdään ruotoineen siivutetusta sillistä ja muista sitten yleensä otetaan nahka ja ruoto pois,,,
Se nahan poisto ja ruotiminen vaatii vähän harjoittelua, ei minullakaan heti onnistunut!
Huom. Silakoistakin saa myös hyviä maustekaloja - Anonyymi
Silliä kullekin.
- Anonyymi
Sillin ystävä ottaa siivun lasimestarin silliä haarukkaan ja syö ensin toisen puolen ja sitten toisen. Loppuosa menee kokonaisena suuhun ja lopuksi selkärangan palanen sylkäistään pois. Nahkan voi syödä.
Nykyaika vain tuottaa ongelmia. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, jotkut jopa poistavat silakasta ruodon ennen syöntiä 😱.- Anonyymi
Kyllä silakan ja muikun ym. ruodot tosiaan pehmenevät paistaessa niin, että nehän syödään sellaisenaan.
Mutta silakka kuitenkin fileoidaan ennenkuin kun se säilötään marinadiin, eikö.
- Anonyymi
En. Mutta pehmeää jänistä tarjoile.
- Anonyymi
Jänövarantoja täydennetään vasta syksyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634