Viaton syntiuhri piti olla ihmisuhri, mikä sovitti ihmisten synnit.
Joh. 19:5
Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppuranpunainen viitta yllään, ja Pilatus sanoi: "Katso: ihminen!"
Aikaisemmin pelkkä eläinuhri riitti sovittamaan ihmisten syntejä.
Sen jälkeen vaadittiin viaton ihmisuhri.
Ei Jumalaa tarvi eikä voi koskaan uhrata.
Jeesus oli viaton ihmisuhri - ei Jumala
59
257
Vastaukset
- Anonyymi
Mukä on sun kuvitelma siitä, mikä on ihminen ja mikä ihmisen ero jumalaan nähden on?
Tiedän että kysymys on vaikea, etenkin niille jotka kuvittelee olevansa jumalia itse.- Anonyymi
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
- Anonyymi
Ei ihmisten syntien sovittamiseksi vielä Jumalan uhraamista tarvita.
Siihen riitti synnitön ihminen veriuhriksi.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi
Jeesus oli tavallisen pöljä itsetuhoinen heppu.
- Anonyymi
Hän on lunastaja joka lähetettiin maan päälle ihmisen hahmossa.
Hän elää.- Anonyymi
Jeesuksesta käytetään myös ilmaisuja ihmisen poika ja Daavidin poika, Joosefin poika, mikä viittaa siihen, että hedelmöitykseen käytettiin heidän siittiösolujaan.
Pyhä Henki varjosti tapahtuman, mutta ei sanota, että Pyhä Henki siitti Marian?
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
- Anonyymi
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta. - Anonyymi
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. - Anonyymi
On myös kohta, jossa Jumala sanoo "tänä päivänä minä sinut synnytin"
Se viittaa Jeesuksen kasteeseen Jordanilla.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.- Anonyymi
Jumalan lapseksi synnytään kasteessa vedestä ja Hengestä. (Joh.3:5)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan lapseksi synnytään kasteessa vedestä ja Hengestä. (Joh.3:5)
Jeesus tarkoitti itseään "ihmisellä", kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen todellista merkitystä.
Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin"
- Anonyymi
Aikuiset ihmiset jaksaa tuollaista skeidaa jauhaa ?
- Anonyymi
Ei Roomalaiset syyttömiä ristille vetäneet.
- Anonyymi
Jeesus oli uhka Rooman hirmuvallalle, koska huhuttiin, että Juuda itsenäistyy ja hänestä tehdään Juutalaisten kuningas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli uhka Rooman hirmuvallalle, koska huhuttiin, että Juuda itsenäistyy ja hänestä tehdään Juutalaisten kuningas.
Olis pitänyt roomalaistenkin tajuta että tämä pellehän on ihan uuno. Ei mitään uhkaa. Ei kykene oikeisiin töihin.
- Anonyymi
Niinpä, sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis pitänyt roomalaistenkin tajuta että tämä pellehän on ihan uuno. Ei mitään uhkaa. Ei kykene oikeisiin töihin.
Ristinpuun päälle oli kirjoitettu tuomion peruste: INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.
Poliittinen murha, johon liittyin hengellinen ulottuvuus, ihmisuhri.
- Anonyymi
Niin tosiaan miten jaksetaan kiistellä kiistelemästä päästyään. Aivan oikea huomio, ei noin kukaan tule pelastukseen, jos se tarkoittaa että aletaan vain kinastelemaan siitä ja tästä lainaisten Raamattua toisilleen.
Ei tosiaan järjen hiventäkään. >>Siihen riitti synnitön ihminen veriuhriksi.>>
Myös Putin tekee näitä viattomia ihmisuhreja.
😊😊😊😊😊- Anonyymi
Putin on etsintäkuulutettu sotarikoksista.
Murhamiehet eivät peri Jumalan valtakuntaa. (1.Joh.3:15) - Anonyymi
Synnittömiä ihmisiä ei ole olemassa. Siksi Jeesuksen piti tulla synnittömäksi ihmisuhriksi.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synnittömiä ihmisiä ei ole olemassa. Siksi Jeesuksen piti tulla synnittömäksi ihmisuhriksi.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)
Room.3:10 " niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan."
Vanhurskas=Jumalalle kelpaava. - Anonyymi
Entäpä B Netanjahy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä B Netanjahy?
Israel on eri asia. Julalan valittu kansa ja johtajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel on eri asia. Julalan valittu kansa ja johtajat.
Voi jumalauta, että muka jonkun kuvitellun diktaattorin nimissä voi ihmisiä teurastaa, jonkun hullun Netanjahyn toimesta.
- Anonyymi
Rauhaa!
Jeesus oli taivaassa Jumalana se VIATON ja synnitön Karitsa. Mutta hän laskeutui alas taivaasta ja otti orjan muodon. Syntyi ihmisruumiseen.
Ihmisruumiissa hän totteli ISÄÄ mutta ei pysynyt täysin tahrattomana koska nuhteli ja syytti fariseuksia ja kirjanoppineita sekä pappeja vaikka itse opetti toisin. Älkää tuomitko!
Hän myös kumosi sapatin ja muutkin lait lopulta joutuivat heikkoon asemaan.
Jeesus oli taivaassa nuhteeton ja viaton TÄYSIN. Maan päälle tultuaan hän ihmisruumiissa toimi epätäydellisissä olosuhteissa palvellen ISÄÄ.
Raamattu sanoo kuka on sokeampi kuin Herran Pyhä palvelija. Ja Immannuel ei erota oikeaa ja väärää ennen kuin Syyria ja Samaria tuhoutuvat.
Taivaassa täydellinen Jumala
Maan päällä täydellinen ihminen ....- Anonyymi
Ei ole mitään kirjoituksia Jeesuksen laskeutumisesta taivaasta maan päälle.
Jeesus syntyi ihmiseksi Marian kohdusta ja laitettiin seimeen makaamaan.
Se oli ensimmäinen havainto Jeesuksesta. - Anonyymi
Kaikki Jumalan Lait ja käskyt on voimassa Jeesuksen opetuksen mukaan tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Jumalan Lait ja käskyt on voimassa Jeesuksen opetuksen mukaan tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Kaikki puheet Jumalan lakien ja käskyjen kumoamiseksi tarkoittavat kapinaa Jumalaa vastaan.
Siitä ei hyvää seuraa, eikä niihin puheisiin pidä yhtyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki puheet Jumalan lakien ja käskyjen kumoamiseksi tarkoittavat kapinaa Jumalaa vastaan.
Siitä ei hyvää seuraa, eikä niihin puheisiin pidä yhtyä.Lahkolaiset särkivät laintaulut ja aloittivat omat voitontanssinsa niiden ympärillä. He palvoivat omaa hengellisyyttään ja joutuivat hurmoshenkien valtaan.
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Eli Afrikkalaiset ovat sitten Jumalaa rakastavia ja käyvät tuhansiin sukupolviin sillä heillä ei ole kuvia, patsaita ja varkauksia. Eivät käytä Jumalan nimeä jne.
Sen sijaan Eurooppa ja Yhdysvallat tuhoutuu neljänteen sukupolveen kuvineen. Eivät tule näkemään tuhatvuotista valtakuntaa. Jumala vihaa Eurooppaa ja rakastaa Afrikkaa.
Kun Jumalan Laki on voimassa olemme kaikki tuhoon tuomittua huonoa ja mätää viikunahedelmäkoria. Euroopassa ja Yhdysvalloissa.
Lopettakaa valehtelu. Laki ja profeetat ovat voimaa vailla ja se ilmoitetaan jo Jeremian kirjassa että Profeettojen aika päättyi Sidkiaan. Profeettoja seurasi Messiaat ja Sotasankarit. Näitä seurasivat Tietäjät 1800 jkr alkaen. Mutta on toki niin että myös Vitsaajat ovat jatkuvasti läsnä. Vitsauksia tapahtuu mutta ne kohdistuu uskoviin Kansan oikeisiin opettajiin. Daniel 11 ja 12 kertoo sen.
Jos Laki astuu voimaan niin Eurooppa ja Yhdysvallat tuhoutuu ydinsodassa. Kolmasosa ihmiskuntaa 2.4 mrd asukasta kuolee. Eikä ole pelastusta. Tosin voi olla tuho hallittua myös 1260 vuoden aikana kolmasosa tuhotaan.
- Anonyymi
Jumalan Poika tarkoittaa totuudenpuhujaa. Myötätunto on ihmisyyden ymmärtämistä. Vastakohta on julma lakiyhteiskunta. Viattomuuden vaatimus tulee laeista, mutta sen toinen määritelmä tulee totuudenmukaisuudesta.
- Anonyymi
Psykologia ja tunneperäisiä asioita tuollaiset, ei factoja.
Missään ei mainita, että Jeesus laskeutui taivaasta maan päälle Marian kohtuun. - Anonyymi
Lait ja käskyt on Jumalan rakkauden osoitus syntisille ihmisille, ei mikään kirous.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lait ja käskyt on Jumalan rakkauden osoitus syntisille ihmisille, ei mikään kirous.
Lait ovat ihmisten keksimiä tai laatimia. Suomellakin on sitä varten parlamentti eli Eduskunta. Ja kaikenlaistahan he keksivätkin.
Raamattu ei ole missään ollut lakikirja. Se on kuten Kalevala, kansalliseepos tai jotakin. Voi opettaa lukijaansa jos osaa ajatella.
Suomen Perustuslaissa on kohta 11, mikä antaa vielä erikseen oikeuden omaan uskontoon ja elämänkatsomukseen. Sinänsä tarpeeton laki, koska jokainen uskoo vain kuten uskoo, mutta sikäli tarpeellinen että on uskovaisia, jotka esiintyvät kaikkivaltiaina tuomareina Raamattu kädessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lait ovat ihmisten keksimiä tai laatimia. Suomellakin on sitä varten parlamentti eli Eduskunta. Ja kaikenlaistahan he keksivätkin.
Raamattu ei ole missään ollut lakikirja. Se on kuten Kalevala, kansalliseepos tai jotakin. Voi opettaa lukijaansa jos osaa ajatella.
Suomen Perustuslaissa on kohta 11, mikä antaa vielä erikseen oikeuden omaan uskontoon ja elämänkatsomukseen. Sinänsä tarpeeton laki, koska jokainen uskoo vain kuten uskoo, mutta sikäli tarpeellinen että on uskovaisia, jotka esiintyvät kaikkivaltiaina tuomareina Raamattu kädessään.Jumala antoi lait ja käskyt ihmisille. Niitä tulee noudattaa, eikä vähätellä ja rikkoa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen lait kumotaan ja alkaa rauhan valtakunta.
- Anonyymi
Jumalan lakien ja käskyjen kieltäjät ja rikkojat ovat kapinassa Jumalaa vastaaan.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.- Anonyymi
Jeesus lähetti lisää lainopettajia, ei mitään hihhuleita ja ihmisten kaatajia, jalanvenyttäjiä, lahkolaisten hurmoshenkiä.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lähetti lisää lainopettajia, ei mitään hihhuleita ja ihmisten kaatajia, jalanvenyttäjiä, lahkolaisten hurmoshenkiä.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Kaikki puheet ja opetukset Jumalan lakien ja käskyjen kumoamisesta ja merkityksen vähättely on kapinaa Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki puheet ja opetukset Jumalan lakien ja käskyjen kumoamisesta ja merkityksen vähättely on kapinaa Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Jeesus: "Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."
- Anonyymi
Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen veriuhriksi, niin ei Jeesusta olisi tarvinnut uhrata ollenkaan.
- Anonyymi
Jumalan lakien ja käskyjen rikkojat haluavat päästä tuomiosta, mikä heitä synnin tähden odottaa. Paavali oli murhamies ja valehteli aina silloin tällöin.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi
Syntiä voi tehdä vain uskovaiset.
- Anonyymi
"älä varasta, älä tapa, älä valehtele...Jumalan ikuiset lait ja käskyt koskevat kaikki ihmisiä ja ovat voimassa viimeiseen tuomioon asti, kunnes kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa ja tekemättä jättäisen vuoksi lakien perusteella.
Lain kumoajat yrittävät estää viimeisen tuomion. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"älä varasta, älä tapa, älä valehtele...Jumalan ikuiset lait ja käskyt koskevat kaikki ihmisiä ja ovat voimassa viimeiseen tuomioon asti, kunnes kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa ja tekemättä jättäisen vuoksi lakien perusteella.
Lain kumoajat yrittävät estää viimeisen tuomion.Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.Ei taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.
Hurmahenkisille hihhuleille totuus selviää vasta taivaanportilla.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
ristiin naulittiuja, raakasti kidutettuja oli silloin paljon, jopa tuhansia
- se oli vallan pidon tapa...- Anonyymi
Rooman hirmuvalta vangitsi, kidutti ja tappoi valtavasti ihmisiä. Paavalila oli Rooman kansalaisuus ja hirmuvallan valtakirja tehdä pahaa ihmisille.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rooman hirmuvalta vangitsi, kidutti ja tappoi valtavasti ihmisiä. Paavalila oli Rooman kansalaisuus ja hirmuvallan valtakirja tehdä pahaa ihmisille.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Paavalin isän tiedetään rikastuneen Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluista ja sai siitä Rooman kansalaisuuden.
Paavali kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tavoin kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa.
Pelkät teltan tekemiset ainoana tulolähteenä taitavat olla pelkkiä peitetarinoita?
- Anonyymi
Onneksi jumalia on satoja.
Jokainen voi valita itselleen mieleisen.- Anonyymi
Monen "jumala" on Mammon, rikkauden ja vaurauden epäjumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monen "jumala" on Mammon, rikkauden ja vaurauden epäjumala.
Mammona (arameaksi Mammon, omaisuus) on rikkauksien henkilöitymä, kullan epäjumalankuva. Skolastiikka luokitteli Mammonan demoniksi. Uudessa testamentissa (Luukas 16: 9; 16: 13) Mammona nähdään epärehellisesti hankitun voiton ja varallisuuden sekä ahneuden symboliksi:"Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa".[1] Keskiaikaisessa demonologiassa uskottiin, että seitsemää kuolemansyntiä vastasi seitsemän arkkidemonia, ja näistä Mammona edusti ahneutta.[2]
- Anonyymi
Niinpä, herää kysymys , että tarvitseeko normaali ihminen jonkun mielikuvitus jumalan orjuuttajakseen.
- Anonyymi
Enkelit ja demonit on jaettu kristillisessä perinteessä seuraavasti:
Demonit:
* Psoudothei tai valejumalat, jotka haluaisivat tulla palvotuiksi jumalina. Näihin kuuluu Jeesusta erämaassa kiusannut demoni, joka lupasi kaikenlaista, mikäli Jeesus kumartuisi maahan ja palvelisi häntä. Heidän ruhtinaansa on Beelzebub.
* Mendariorum tai valehtelun henget. Nämä yrittävät pettää ihmisiä ennustuksilla ja heidän ruhtinaansa on Python.
* Iniquitatis tai vihan tiehyet (Vessels of Anger) ovat kaikkien syntisten tapojen (wicked arts) takana. Heidän ruhtinaansa on Belial.
* Revengers of wickedness eli pahuuden kostajat. Heidän ruhtinaansa on Asmodeus.
* Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.
* Arial powers eli ilman henget tuovat ruttoa ja aiheuttavat ukkosta. Heidän ruhtinaansa on Marizim.
* Furies eli raivot kylvävät epäonnea, sotaa ja tuhoa. Heidän ruhtinaansa on Abaddon.
* Criminators (en keksi hyvää suomennosta) ovat parjaajia ja panettelijoita. Heidän ruhtinaansa on Astaroth.
* Temptators eli viekottelijat. Tämä luokka käsittää myös kaikki pahat henget joita ei lueta kuuluviksi muihin luokkiin. Edustavat kaikenlaista himoitsemista. Heidän ruhtinaansa on Mammon. - Anonyymi
* Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.
2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.- Anonyymi
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
- Anonyymi
Enkelit:
* Serafi tarkoittaa palavaa liekkiä, tulta tai sytyttäjää. (Jes 6:2): "Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät." Serafit ovat kaikista enkeleistä Jumalaa lähimpinä ja niiden tarkoitus on ylistää häntä.
* Kerubit (Hes. 1:5-12): "Niillä oli ihmisen muoto, ja kullakin neljä siipeä... Niiden kasvot olivat kuin ihmisen kasvot, mutta oikealla puolella oli leijonan kasvot ja vasemmalla härän ja vielä niillä oli kotkan kasvot... Kullakin olennolla oli kaksi siipeä ylhäällä levällään, niin että ne koskettivat toistensa siipiä, ja kahdella siivellä ne peittivät vartalonsa." Kerubit ovat pyhien paikkojen vertijoita ja Jumalan ilmestymisen ja läsnäolon vertauskuvia.
* Valtaistuimet (Hes. 1:16-21): "Kaikki neljä pyörää olivat toistensa kaltaiset, ja ne välkehtivät kuin olisivt krysoliitista tehdyt. Niissä oli kuin pyörä ristikkäin toisen kanssa... Pyörät olivat korkeat, pelottavat, jokaisen keskus välkehti kauttaaltaan (tai: jokaisen kehä oli täynnä välkehtiviä silmiä)." Valtaistumet innoittavat ihmisiä rakastamaan, palvelemaan ja toteuttamaan Jumalan tahtoa.
* Herruudet valvovat alempiarvoisia enkeleitä ja ovat avuksi silloin kun ihminen yrittää vapautua eripuraisuudesta ja kaikesta mikä kahlitsee hänet maahan ja maalliseen.
* Vallat ovat joidenkin käsitysten mukaan keskeisessä roolissa enkelten ja demonien välisessä taistelussa. Vallat kuvaavat myös inhimillisen järjen rajoituksia mutta toisaalta myös mahdollisuuksia. Ne ovat mukana myös silloin kun ihmeitä tapahtuu.
* Voimat antavat ihmisille jumalaista voimaa, joka ei koskaan katoa, vaan nostaa ihmistä koko ajan lähemmäksi Jumalaa.
* Hallitukset ovat kansojen ja suurten kaupunkien suojelijoita. Ne myös auttavat ihmisiä toimimaan Jumalan työtovereina.
* Arkkienkeleitä on Raamatun mukaan seitsemän ja kaksi niistä on mainittu siellä (Mikael ja Gabriel) ja yksi Apokryfikirjoissa (Rafael). Arkkienkelit painavat ihmissieluun jumalallisen leiman joka valaisee ihmisen ymmärrystä.
* Enkelit toimivat suojelusenkeleinä, sanansaattajina ja ihmisten ilmestyksissä. Niiden tehtävänä on ihmisten suojeleminen ja ohjaaminen.
Lähteet: C.J.S. Thompson : Mysteries and secrets of magic (demonit) ja Olli Seppälä : Maan ja taivaan enkelit (enkelit). - Anonyymi
Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä. Pahoja enkeleitä kutsutaan demoneiksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871853Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1471312YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651002
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82931Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli86858Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128840Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810