Ensin, Demareiden johdolla, kauhukabinetti hallitus 2019-2023 paskoi valtiontalouden mm. nostamalla valtionvelan 106miljardista 156miljardiin ja nyt nuo samat puolueet ollessaan 18/21 Susi-sote alueella johdossa, luonnollisesti, paskoivat niidenkin taloudet!!!!!! Oliko ullatus edes demujen kannattajille?
Miksi Demareiden Susi-sote on nimensä veroinen?
5
63
Vastaukset
- Anonyymi
Sen hallituksen pysyvät menonlisäykset velkaannuttavat valtiota edelleen.
- Anonyymi
Aloitus täysi sumutus, vääristely ja suorastaan valheita täynnä.
Marinin hallituksen Sote toimisi oikein hyvin, jos Orpon hallitus ei olisi tehnyt omaa Sotea sen päälle. Aivan kuin Orpo tunkisi neliöpalikkaa kolmion muotoiseen reikään. Eihän ne sovi yhteen. Marinin hallituksen julkinen terveydenhoito oli raakile, sen tunnustan, mutta selvät suuntaviivat omaava raakile.
Paha vain, että ensimmäisissä Aluevaaleissa valtuustot olivat oikeistovoittoiset. Nämä valtuustot alkoivat jo silloin viemään terveydenhuoltoa yksityiseen suuntaan. Pahin asia oli, että hoitajille ei annettu palkankorotusta, jolloin Sote jäi osin tyhjän päälle.
Nyt Orpon hallitus on sotkenut Soten sitten täysin, koska on leikannut suunniteltuja valtionosuuksia ja siirtänyt ne rahat yksityisvastaanottojen palveluseteleihin.
Pahinta on, että Sote-terveyskeskuksia on lakkautettu ja muutettu ne yksityisten yritysten hoidettaviksi.
- Anonyymi
Ei sotessa muuta vikaa ole, kuin että nykyhallitus tuhosi sen rahoituksen. Sakset ja leikkuulauta.
- Anonyymi
Oikeiston oppisitio oli Marinin hallituksen aikaan vaatimassa lisää rahaa näille kasvottomille sijoittajille, joten kuka on syyllinen suureen velanottoon?
Kokoomuskin iloiten äänesti EU yhteisvelan puolesta koko kapasiteetillaan, joten Marinia ei siitäkään voi syyttää syyttämättä samalla oikeistoa.
Sanna itse ei ottanut velkaa kuin tarpeellisen määrän, jota tarvittiin pandemiasta selviämiseen ja yhteiskunnan ylläpitoon. Sannan aikaan kun tehdas suljettiin, niin kaupunki sai erityisrahaa, jolla nostaa uusia työpaikkoja. Nyt Orpo ei edes vilkaise paikkakuntaa, josta tehdas on lopetettu, vaan kunta saa selviytyä yksin ahdingostaan.
Ja suurimmat menoerät johtuivat juuri pandemiasta, Venäjän kaupan loppumisesta ja oikeiston seikkailusta Venäjän kaasun viennistä Saksaan. Onhan jo monesti nähty, ettei Saksan kanssa kannata tehdä riskisijoituksia. Sopimuksissa pitää olla selvät pykälät, jos jotain erikoista tapahtuu, niin sopimukset raukeaa tai sitä kohtuullistetaan.
Ja lopuista velkamiljardeista piti huolen Keskustan Saarikko, joka koitti voidella äänestäjiä miljardeilla. - Anonyymi
Riikka, velanoton mestari, rahanlainauksen ruhtinas, suuri vippikeisari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313924- 412629
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412607Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82395- 292248
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3062130- 381859
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461518- 1411477