Jeesus nostaa ylös eikä kaada

Anonyymi-ap

Jeesus ei koskaan kaatanut ihmisiä eikä profetoinut kaatoherätyksistä.
Jeesus nostaa ylös.

Luuk 8:54-55:

"Mutta hän tarttui hänen käteensä ja huusi sanoen: "Lapsi, nouse!" Niin hänen henkensä palasi, ja hän nousi heti ylös; ja Jeesus käski antaa hänelle syötävää."

13

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus antoi omille opetuslapsilleen voiman ajaa jopa riivajahenkiä ja parantaa sairaita.
      Tänä päivänä vieraat henget tekevät teokosiaan.

Matt 10:8:

"Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."

• Anonyymi

Ei voimaa vaan vallan joka oli rajoitettu niile 12:sta.

”Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.”
        ‭‭Matteus‬ ‭10‬:‭1‬ ‭FB38‬‬

”Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭1‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

Room.1:17.(Novum ) ”Vanhurskaus sillä Jumalan siinä ilmestyy uskosta uskoon kuten on kirjoitettu

Timo Eskolan ( STI ent.johtaja ) Dynaaminen käännös:".. Evankeliumissa paljastetaan Jumalan vanhurskaus , se on uskosta ja vain uskosta .."

NOVUM:
        Room.1:17. ”Vanhurskaus sillä Jumalan siinä ilmestyy uskosta uskoon kuten on kirjoitettu JA VANHURSKAS USKOSTA
        ELÄÄ..”

Ihminen voi olla uskosta vanhurskas ja sen seurauksena on elämä
        ( elämä Kristuksessa, elämä Jumalan yhteydessä Hengessä)

• Anonyymi

”Voima korkeudesta”- mihin?
         ( KR.-38- Luuk.24: 46-53.) Luuk.24: 46 ”..Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. 48 Te olette tämän todistajat. 49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.”..”

(Apt.1:1-12.) Apt.1:8.”..vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka”..”

( kreikka) Novum: Apt.1:8.”..alla lèpsesthe lèmpsesthe dynamin epelthontos  tù hagiù pneumatos ef hymas kai esesthe  moi  mù martyres……”—Novum suomennos >> 1:8.”..mutta saatte saatte voiman tullessa Pyhän Hengen päälle teidän ja tulette minulle minun todistajiksi…”— .

Joillakin voi olla käsitys että ”voima ylhäältä” antaa voiman tunnon, voimavirran että voi ikäänkuin näytellä hengellisiä lihaksia. Suuret ja äänekkäät sanat omista tekemisistä, ja saavutuksista kertoo  lihallisuudesta ( Gal.5:13-26.), eikä ole Jumalan Hengen vaikutusta. Lihan mielellä ei voi myöskään vastaanottaa Jumalan Hengen lahjoja, Jumala jakaa niitä Hengessä, ne jaetaan rakentamaan seurakuntaa.

Asiayhteyttä lukemalla ( Luuk.24: 46- Apt.1:12. ) selviää, että Herra tarkoitti aivan toista . Hän tarkoitti että he saavat voiman olla Hänen, Kristuksen Jeesuksen todistajia .Heidän tuli sekä elämällään, että sanoillaan julistaa Kristusta arjen keskellä. Todistaja sana Kreikan kielessä ( Novum)  Apt.1: 8.”…”martyres”- ”todistajiksi”, siis ”martyres”, He tulivat saamaan voiman olemaan Hänen marttyyrejään. He saivat voiman kieltää itsensä, antamaan henkensäkin kirjaimellisestikin. He saivat voiman olemaan pilkkaamisten,loukkausten, häväistyksen kohteina. He saivat voiman ollakseen ylenkatsottuja, syrjäytettyjä. He saivat voiman  ollakseen maailman tunkiona,ja hylkynä. He saivat voiman asettumaan alimmille sijoille ja alistumaan toisten alaisuuteen. Se oli voimakkain todistus Kristuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Voima korkeudesta”- mihin?
         ( KR.-38- Luuk.24: 46-53.) Luuk.24: 46 ”..Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. 48 Te olette tämän todistajat. 49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.”..”

(Apt.1:1-12.) Apt.1:8.”..vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka”..”

( kreikka) Novum: Apt.1:8.”..alla lèpsesthe lèmpsesthe dynamin epelthontos  tù hagiù pneumatos ef hymas kai esesthe  moi  mù martyres……”—Novum suomennos >> 1:8.”..mutta saatte saatte voiman tullessa Pyhän Hengen päälle teidän ja tulette minulle minun todistajiksi…”— .

Joillakin voi olla käsitys että ”voima ylhäältä” antaa voiman tunnon, voimavirran että voi ikäänkuin näytellä hengellisiä lihaksia. Suuret ja äänekkäät sanat omista tekemisistä, ja saavutuksista kertoo  lihallisuudesta ( Gal.5:13-26.), eikä ole Jumalan Hengen vaikutusta. Lihan mielellä ei voi myöskään vastaanottaa Jumalan Hengen lahjoja, Jumala jakaa niitä Hengessä, ne jaetaan rakentamaan seurakuntaa.

Asiayhteyttä lukemalla ( Luuk.24: 46- Apt.1:12. ) selviää, että Herra tarkoitti aivan toista . Hän tarkoitti että he saavat voiman olla Hänen, Kristuksen Jeesuksen todistajia .Heidän tuli sekä elämällään, että sanoillaan julistaa Kristusta arjen keskellä. Todistaja sana Kreikan kielessä ( Novum)  Apt.1: 8.”…”martyres”- ”todistajiksi”, siis ”martyres”, He tulivat saamaan voiman olemaan Hänen marttyyrejään. He saivat voiman kieltää itsensä, antamaan henkensäkin kirjaimellisestikin. He saivat voiman olemaan pilkkaamisten,loukkausten, häväistyksen kohteina. He saivat voiman ollakseen ylenkatsottuja, syrjäytettyjä. He saivat voiman  ollakseen maailman tunkiona,ja hylkynä. He saivat voiman asettumaan alimmille sijoille ja alistumaan toisten alaisuuteen. Se oli voimakkain todistus Kristuksesta.

Apostoli Paavali kirjoitti Korinton srk:lle 1.Kor 4:20 ”…Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa…” Mitä hän tarkoittaa?

Eikö sanoja tarvita? Kirjoittaahan hän evankeliumistakin , että se on Jumalan voima ( Room.1: 14-17.) Lisäksi hän kirjoittaa etttä evankeliumin saarnaamisella, sen uskomisen kautta  ihminen tulee uskoon (Room.10: 17.) . Sanoja tarvitaan.

1.Kor.4:20. asiayhteyttä lukemalla ( 1.Kor.4:1- 5:13. ) ymmärtää että kyse oli joistakin, jotka pöyhkeilivät puheillaan, jotka eivät ymmärtäneet ,että Kristuksen seuraajille ei kuulu pöyhkeily toisiansa vastaan( 4:6), kerskailu ikäänkuin ei olisi lahjaksi saanut ( 4:7.) heidän keskuudessaan suvaittiin julkisynnissä elävää ( 5:1-5.) Apostoli kirjoittaa että voimaa ( Jumalan Pyhässä Hengessä ) tarvitaan että kestää kaiken herjaamisen, vainoamisen, nälän, halveksinnan jne. ( 1.Kor.4:9-13.) Pysyäkseen edelleenkin Kristuksen omana , Hänen todistajanaan. 1.Kor 4:20 ”…Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa…”

Pyhä Henki antaa voiman todistaa Kristuksesta, elämällään ja  ( Apt.1:8.”..kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani..”) kertomalla evankeliumia vaikeuksienkin kohdatessa.

Apostoli Paavali sai Jumalan Pyhässä Hengessä voimaa ulkoisisssakin vaikeuksissa olla Kristuksen todistaja. ( KR-38-2.Kor.11:16 -12:13. ) 2.Kor.12:9 ”…Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä…”

(1.Kor.4: 9-20.) 1.Kor.4:9 ”..Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava ( Novum kreikka - ”theatron egenèthèmen- teatteriksi tulimme ”) , sekä enkelien että ihmisten, 10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja. 11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina, 12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme; 13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti…”

”…kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava ( Novum kreikka - ”theatron egenèthèmen- teatteriksi tulimme ”)  Apostoli Paavali kuvaa roomalaista teatteria jossa areenalla on ihmisiä villipetojen raadeltavina, (”kuolemaan tuomituiksi” ) teatteri yleisön viihdykkeenä, katseltavina)

Kristuksen todistajina apostoli kertoo kärsineensä ( 1.Kor.4:11.) ”…Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina, …” Samoin he saivat kärsiä herjaamista  vainoa, hylkäämistä- ”.. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme; 13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti…”
        Apostoli oli saanut Jumalalta Pyhän Hengen häneen asumaan, ja Hengen antamassa voimassa  hän sai voimaa kestää kaikkea, siunata, puhua leppeästi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Lutterin kirkossa paljon parantuu sairaita luulen ja kuolleitakin herää!

Ajatella jos lattian alta kuuluu koputusta ja joku 1800 luvun eläjä kapuaa ulos !

• Anonyymi

Lahkohengessä on monenlaista uskoa.
      Kristinusko perustuu Raamattuun.

• Anonyymi

Et tiedä mitään lahkoista etkä kristinuskosta Raamatun opin mukaan.
        Kunhan toistelet pimeiden kirkonmiesten hokemia.

• Anonyymi

5Moos 22:4:

"Jos näet veljesi aasin tai härän kaatuneen tielle, älä jätä sitä siihen; auta häntä nostamaan se jaloilleen."

Kaatajat kaatavat ja Jeesus nostaa ylös.

• Anonyymi

En ole nähnyt aasia eikä härkää kaatuneena, mutta sitäkin enemmän lutterin kansaa.

Varsinkin juhannuksena!

• Anonyymi

Oletko nähnyt härkäpäistä helluntaiveljeä ?

• Anonyymi

Kyllä niitä norjassa oli viikinkipileisssä mutta ei ollett veljiä eikä helluntaita.

Ylämaan karjalla on vähän bullistisia piirteitä vaikka alamaissakin olisivat.

• Anonyymi

Jästipäät.

- itsepäinen, jästipäinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6253
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1734
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      952
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      30
      870
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      229
      767
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe