Kysymys tietoisuudesta on äärimmäisen kiusallinen tunnustuksellisille ateisteille, jotka pitävät materiaa kaiken luojana. Ateistien mielestä vapaata tahtoa ei ole, vaan ihminen on refleksien ohjaama liharobotti, joka pyrkii maksimoimaan aivojensa mielihyvää tuottavan dopamiinierityksen, eikä ole vastuussa tekemisistään eli syntiä ei ateistien maailmassa ole! Ateistien ilosanoma ei kuitenkaan tarjoa mitään tarkoitusta elämälle.
- itsetietoisuus kadoksissa = puuttuu tarkoitus elämälle -
39
177
Vastaukset
- Anonyymi
Ateismi nyt on vain sellainen pieni pahvilaatikko, johon päänsä voi työntää, jotta saa mielenrauhaa ja itsetuntoa kyvykkyydestään selittää asiat näköpiirissään. 😂
- Anonyymi
Kristilliset arvot kielletään mutta tilalle on tullut sharia-lain hyväksyminen ja islamisaatio.
Pohjoismaissa nautitaan kristillisiin arvoihin pohjautuvasta hyvinvoinnista. Niistä ollaan kuitenkin luopumassa muiden arvojen ja ideologioiden, kuten islamisaation ja woken, vallatessa alaa. Ruotsissa kehityksestä on seurannut isoja ongelmia, kuten maahanmuuttajien segregaatio eli eriytyminen omiksi ryhmikseen ja jengiytyminen. Suomessa sosialistinen ajattelu on osaltaan heikentänyt kristillisyyden merkitystä ja tehnyt kansasta juurettoman.- Anonyymi
Noh hoh, onpa villiä johdattelua. Teidän kristinuskonne on teidän pyhän kirjannekin perusteella lähisukulais-uskonto niin muslimeille kuin juutalaisillekin. Pitäkää uskonne sukuriidat ihan keskenänne, ja jättäkää ulkopuoliset rauhaan. Koettakaa käyttäytyä ja rauhottukaa nyt hyvät ihmiset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh hoh, onpa villiä johdattelua. Teidän kristinuskonne on teidän pyhän kirjannekin perusteella lähisukulais-uskonto niin muslimeille kuin juutalaisillekin. Pitäkää uskonne sukuriidat ihan keskenänne, ja jättäkää ulkopuoliset rauhaan. Koettakaa käyttäytyä ja rauhottukaa nyt hyvät ihmiset!
DNA:si puitteissa olet sinäkin sitten lähisukulainen sialle, mutta pitäisin kuitenkin teitä aika eri asiana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DNA:si puitteissa olet sinäkin sitten lähisukulainen sialle, mutta pitäisin kuitenkin teitä aika eri asiana.
Tietääkseni muslimit puhuva kantaisästään Abrahamista. Haagar ja Aabraham olivat Ismaelin vanhemmat. Abraham ja Saarai Jaakobin ja Eesaun vanhemmat, jos en ihan väärin muista.
Eesaun esikoisoikeuden kanssakin pelattiin filunkipeliä kuten Ismaelin tappoyrityksessäkin.
DNAstani huolimatta sialla ja ihmisellä ei taida olla niin läheistä yhteistä esi-isää, kuin muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä. Heillä on niin biologisesti kuin kulttuurisestilin hyvin paljon samaa perimää, selkeästi enemmän kuin ihmisellä ja sialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkseni muslimit puhuva kantaisästään Abrahamista. Haagar ja Aabraham olivat Ismaelin vanhemmat. Abraham ja Saarai Jaakobin ja Eesaun vanhemmat, jos en ihan väärin muista.
Eesaun esikoisoikeuden kanssakin pelattiin filunkipeliä kuten Ismaelin tappoyrityksessäkin.
DNAstani huolimatta sialla ja ihmisellä ei taida olla niin läheistä yhteistä esi-isää, kuin muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä. Heillä on niin biologisesti kuin kulttuurisestilin hyvin paljon samaa perimää, selkeästi enemmän kuin ihmisellä ja sialla.Taidettiin puhua kuitenkin tuosta tietämättömästä väitteestä, jonka mukaan kristityt ja islam olisi jotenkin lähellä toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidettiin puhua kuitenkin tuosta tietämättömästä väitteestä, jonka mukaan kristityt ja islam olisi jotenkin lähellä toisiaan.
Luepa raamatustasi Mossen kirjat ihan ajatuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa raamatustasi Mossen kirjat ihan ajatuksella.
Luettu on ja koraaninkin höpinää.
Ihan on erilaiset ja hyvin oleellisilta osin. Siinä ei kuule näennäiset sukupuut yhtään mitään selitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luettu on ja koraaninkin höpinää.
Ihan on erilaiset ja hyvin oleellisilta osin. Siinä ei kuule näennäiset sukupuut yhtään mitään selitä.Vanhassa testamentissa on kuin varmaan koraanissakin sotaisia asenteita ja kehotetaan jopa tappamaan vääräuskoisia.
- Anonyymi
Miksi elämällä pitäisi olla tarkoitus?
Sinähän uskot luojaan, joten mikä tarkoitus on taudinaiheuttajilla, myrkyllisillä eliöillä, loisilla ja pedoilla? Entä luonnon olosuhteilla, jotka johtavat kärsimykseen ja kuolemaan?- Anonyymi
Miksi jumalaton kyselee täällä kärsimyksestä tai kuolemasta? Eikös ne ole teille jumalaisen evoluutionne parhainta ydintä?
Kristitylle noiden syyt on kyllä kerrottu Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jumalaton kyselee täällä kärsimyksestä tai kuolemasta? Eikös ne ole teille jumalaisen evoluutionne parhainta ydintä?
Kristitylle noiden syyt on kyllä kerrottu Raamatussa.Niin hellarinainen sanoi eräälle pariskunnalle, että jumala rankaisi heitä avoliitosta, ja antoi heille vammaisen lapsen. Olen tämän lapsen kummi, vaikken kirkkoon kuulunutkaan, ei sitä tarkistettu. Kyllä on lapsi joutunut kärsimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin hellarinainen sanoi eräälle pariskunnalle, että jumala rankaisi heitä avoliitosta, ja antoi heille vammaisen lapsen. Olen tämän lapsen kummi, vaikken kirkkoon kuulunutkaan, ei sitä tarkistettu. Kyllä on lapsi joutunut kärsimään.
Onko hellarinainen siis tässä yhteydessä kerrottuna joku naisten vai hellareiden edustaja?
Ja ellei kummankaan, niin mikä oli kirjoituksen pointti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hellarinainen siis tässä yhteydessä kerrottuna joku naisten vai hellareiden edustaja?
Ja ellei kummankaan, niin mikä oli kirjoituksen pointti?Hellareiden edustaja siis kertoi, kuin hänen uskomansa jumala rankaisee lapsia vanhempien avoliitosta. Nainen oli nuorempana ihan perus ev.lut ja varsin pidetty ihana ihminen.
Hän oli perheineen pahassa liikenne onnettomuudessa, ja hän uskoi jumalan rankaisseen häntä ja hänen perhettään. Sen jälkeen hänestä tuli hellari. Olisko tullut vähän muhinoitua naapurin ukon kanssa, josta tuli syyllisyyttä? Tämän jälkeen hän alkoi etsiä syntiä ihmisten elämästä.
Tästä sairaasta jumalan vihasta ja rankaisusta uskossanne, tästä minä teille kerron. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellareiden edustaja siis kertoi, kuin hänen uskomansa jumala rankaisee lapsia vanhempien avoliitosta. Nainen oli nuorempana ihan perus ev.lut ja varsin pidetty ihana ihminen.
Hän oli perheineen pahassa liikenne onnettomuudessa, ja hän uskoi jumalan rankaisseen häntä ja hänen perhettään. Sen jälkeen hänestä tuli hellari. Olisko tullut vähän muhinoitua naapurin ukon kanssa, josta tuli syyllisyyttä? Tämän jälkeen hän alkoi etsiä syntiä ihmisten elämästä.
Tästä sairaasta jumalan vihasta ja rankaisusta uskossanne, tästä minä teille kerron.Vielä pari lysymystä:
Kuka nimitti tämän "jonkun tuntemattoman naisen" hellareiden edustajaksi?
Ja mitä se oikein teki, että sinä suorastaan uskot hänen olevan hellareiden edustaja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä pari lysymystä:
Kuka nimitti tämän "jonkun tuntemattoman naisen" hellareiden edustajaksi?
Ja mitä se oikein teki, että sinä suorastaan uskot hänen olevan hellareiden edustaja?Kai minä tiedän, kun hän oli serkkuni, nyt jo kuollut. Hän lähetteli Niilo Ylimainion puhekasetteja postissa tädilleen eli äidilleni ja kävi hellareiden kokoontumisissa, ja soitteli käännytys puheluita sukulaisilleen, ja oli pelätty vieras sukujuhlissa. Hellari hän oli. Minä sen tiedän, sinä et.
"...vapaata tahtoa ei ole...ei kuitenkaan tarjoa mitään tarkoitusta elämälle."
No tässäkö sitä vapaata tahtoa ja takroitusta sitten on?
Kop kop.
-Kuka siellä?
-Täällä on Jeesus. Avaa minulle ovi.
-Miksi?
-Jotta voin pelastaa sinut.
-Miltä?
-Siltä, mitä teen sinulle, jos et avaa ovea.- Anonyymi
Logiikkasi tai tietämyksesi ontuu.
Oletat että Jumala tekee jotain ateistille synnin tähden, mutta tilanne on nyt pikemminkin niin, että ihminen on jo imakätisen itse tehnyt/valinnut synnin itselleen kohtaloksi.
Se mitä Jumala voi tehdä, on tarjota pelastuksen tuolta kohtalolta ihmiselle.
Ei Jumalaa tässä voi syyttää ihmisen vapaan tahdon valinnasta, vaan korkeintaan koittää sen kunnioittamisesta. Anonyymi kirjoitti:
Logiikkasi tai tietämyksesi ontuu.
Oletat että Jumala tekee jotain ateistille synnin tähden, mutta tilanne on nyt pikemminkin niin, että ihminen on jo imakätisen itse tehnyt/valinnut synnin itselleen kohtaloksi.
Se mitä Jumala voi tehdä, on tarjota pelastuksen tuolta kohtalolta ihmiselle.
Ei Jumalaa tässä voi syyttää ihmisen vapaan tahdon valinnasta, vaan korkeintaan koittää sen kunnioittamisesta."Logiikkasi tai tietämyksesi ontuu."
Höpsistä. Mikä on elämän tarkoitus? Miksi sitä syntiä pitäisi välttää?- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
"Logiikkasi tai tietämyksesi ontuu."
Höpsistä. Mikä on elämän tarkoitus? Miksi sitä syntiä pitäisi välttää?Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja yhteyteen luojansa kanssa. Se on ihmisen tarkoitus.
Synti muun pahan lisäksi erottaa ihmisen Jumalasta ja tarkoituksestaan. Jo siksi sitä pitäisi ihmisen välttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja yhteyteen luojansa kanssa. Se on ihmisen tarkoitus.
Synti muun pahan lisäksi erottaa ihmisen Jumalasta ja tarkoituksestaan. Jo siksi sitä pitäisi ihmisen välttää.Elämän tarkoitus taitaa olla yrittää klaarata tää elämä läpi syntymästä kuolemaan.
- Anonyymi
Jos ei halua tuntea mitä tarkoittaa kristilliset arvot niin jää jäljelle ateistin omatunto.
Tosin omatunto voi myös paatua ja se on kovin venyvä ja yksilöllinen.- Anonyymi
Ei ateisteilla ole motään arvoja eikä oikeastaan edes mitään vaihtoehtoa yhtään millekkään uskonnolle.
- Anonyymi
Ihmiset ovat uskoneet Jumalaan tai jumaliin tuhansia vuosia.
- Anonyymi
Ja ennen sitä olivat uskomatta satoja tuhansia vuosia.
Uskot varmasti noin, mutta se nyt liittyy vain kuvitelmaasi siitä, että alkulimasta sponttaanisti kömpivä esi-isäsi ei uskonut mihinkään.
- Anonyymi
Olisi hyvä tietää ateistin itsekin mitä on synti ja mitkä on sen seuraukset.
Vastaatko yksiselitteisesti, mikä tässä tilanteessa on syntiä?
[27] Hän sanoi heille: »Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.»
A. Olla tappamatta.
B. Tappaa.- Anonyymi
[27] Hän sanoi heille: »Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.»
A. Olla tappamatta.
B. Tappaa.C) Olla tottelematta Herran käskyä.
- Anonyymi
A. Olla tappamatta.
B. Tappaa.Rakkaus Jumalaan on tappaa hänen käskystään. Joka ei tapa, tekee synnin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus Jumalaan on tappaa hänen käskystään. Joka ei tapa, tekee synnin.
Olen sitten oikein mielelläni syntinen.
- Anonyymi
Jotkut uskovat ihmisiin ja toiset Jumalaan.
Kumpiko on luotettavampi ?- Anonyymi
Itse luotan enemmän ihmisiin, tosin ihan kaikkiin ihmisiinkään ei voi aina luottaa.
- Anonyymi
Kuka asiaa arvioi ja millä kriteereillä on se oikeampi kysymys.
- Anonyymi
Aloittaja ei voi millään tietää, miten ateistit ajattelevat, tai mitä he pitävät minäkin, jne.
Edes mahdollisesti uskovaisena aloittaja ei pysty lukemaan muiden ajatuksia ja muita mielenliikkeitä.- Anonyymi
Sivusta: Ei aloittaja ole väittänyt lukevansa yhtään mitään. Hän on vain esittänyt väittämän näkemyksensä mukaisesti ateisteista, eikä luultavasti ihan syyttä.
- Anonyymi
Aloittaja on noita näkemyksiään täällä väläytellyt jo vaikka kuinka kauan, viikkojen ajan. Lieneekö tekemisen puutetta, vai onkohan pahempikin ongelma, näin on näkemykseni...
- Anonyymi
Ongelma? Oisko se kuule vaan kesälomalla?
- Anonyymi
Mitä luulet saavuttavasi tuolla räikeällä valehtelulla? Etkö tiedä, että tuo on tarkoitettu teidän oman pienen piirin uskon pönkittämiseksi, eikä se kestä päivänvaloa laisinkaan?
Huomaatko itse, ettet edes kysy mitään? Julistat vain, kuten valehteleva saarnaajasi konsanaan.
Toivottavasti et ole kristinuskoinen, sillä valehtelu tulee itse paholaisella, ja se on syntiä josta joutuu helvettiin. Siinä ei Jeesus auta kun on rypenyt elämänsä paholaisen parissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1446774
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505796- 1214968
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444547Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533945- 623101
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553030Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242512- 422310
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162233