Jos Jahve on olento, joka toimii ajassa, katuu, suuttuu ja muuttaa mieltään, niin hän ei voi olla Jumala. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle johdonmukaisesti ajattelevalle ihmiselle. Jumala ei voi olla olento, joka muistuttaa ihmistä heikkouksineen ja ristiriitaisuuksineen.
Jahve ei voi olla Jumala
5
141
Vastaukset
- Anonyymi
Kai luojalla on oikeus mihin hyvänsä.
- Anonyymi
Onko Jahve Jeesus ihmisenä?
- Anonyymi
No mikä mies se jahve sitten on?
- Anonyymi
Ei se Jumala muistuta, vaan ihmiset herjaa.
Niinhän ollaan uskossa että herjataan muita ja heitellään Raamatun lauseita muita vastaan.
Senhän näemme selkeästi.
Ei siihen pidä Jumalaa sotkea. - Anonyymi
"MINÄ OLEN"--"EGO EIMI" Ilmoitus jonka Jumala antoi itsestään.
”Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?" Jumala vastasi Moosekselle:
"Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".” ("se" sana on lisäys selittävä sana joka ei kuulu ilmoitukseen "Minä Olen")
2. Mooseksen kirja 3:13-14 FB38
Jeesus Kristus sanoi itsestään "Minä Olen - Ego Eimi"
”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. ...........Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. ......... Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.”
Johannes 10:9-12, 14-15 FB38
(…JHWH, Jahveh
”Minä Olen” (1 Moos 2:4)
Tämä on tärkein Jumalan nimistä. Se kertoo, että Jumala on kaiken olemassaolon ikuinen perusta. Jumala on ja siksi mekin olemme olemassa. Tällä nimellä Jumala ilmaisi itsensä mm. Moosekselle palavassa pensaassa (2 Moos 3:14). Ytimekkäästi ja tarkasti nimi on Minä Olen (1992 käännös), vaikka se on käännetty myös ”Minä olen se, joka minä olen” (1933/38 käännös).
Sen oikea lausumismuoto on Jahveh.
Etenkin jehovantodistajien käyttämä muoto Jehova perustuu tulkintavirheeseen, koska hepreankielen kirjoitusasussa ei varsinaisesti käytetty vokaaleja…”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424420
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1484165- 643786
- 1233762
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans413600Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe763429- 953002
- 542865
- 252676
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394