Raamatussa on tosiaa useita kohtia tästä aiheesta.
Osassa viitataan suoraan joko 3½ vuoteen tai 7 vuoteen, tai esitetään sama kuukausina:
3½ vuotta = 42 kk
7 vuotta = 84 kk
Mutta sitten löytyy outoja päivien lukumääriä:
1260
1290
1335
Länsimaisen kalenterimme mukaan:
3½ vuotta = 1278 päivää.
7 vuotta = 2557 päivää.
Molemmat on laskettu samalla tavalla:
3½v = 3,5 * 365,25 = 1278,375 pv = (pyöristettynä lähimpään kokonaislukuun) = 1278 pv
7v = 7 * 365,25 = 2556,75 pv = (pyöristettynä lähimpään kokonaislukuun) = 2557 pv
Tuo 365,25 tulee siitä, että joka 4. vuosi (*1) on karkausvuosi, jolloin on 366 päivää, normaalivuodessa on 365 päivää.
(*1) = 100:lla jaollisista vuosista karkausvuosia ovat ne, jotka ovat jaollisia 400:lla. Mutta tällä säänöllä oli edellisen kerran vaikutusta asiaan vuonna 1900, ja seuraavan kerran vasta vuonna 2100. Vuosi 2000 = karkausvuosi (kuten myös 1600 ja 2400). Sensijaan 1700, 1800, 1900, 2100, 2200 ja 2300 EIVÄT ole karkausvuosia.
Mutta eihän Raamatun (=Jumalan sanaa) pitäisi olla ristiriidassa itsensä kanssa, vaikka siltä päällisin puolin näyttääkin.
Jokin syy tuohon sekavaan päivien / kuukausien / vuosien määrään täytyy olla!
On tullut mieleen tällainen ajatus:
Käyttikö Jumala juutalaista / heprealaista kalenteria nykyisen gregoriaanisen kalenterin sijasta?
Riittäisikö tämä selittämään nuo ristiriidat?
Eli saadaanko päivien lukumäärät täsmäämään noihin 3½ tai 7 vuotta, jos käytetään juutalaista / heprealaista kalenteria ?
Eli: montako päivää juutalaisen / heprealaisen kalenterin mukaan on 3½ sekä 7 vuotta ?
Lainaus Raamatusta:
Matt 24:36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Vai missä määrin nuo epätarkkuudet selittyvät ylläolevalla raamatunkohdalla ?
Eli, että Jumala ei sanassaan edes halua antaa tarkkoja ajanjaksojen pituuksia koska haluaa pitää Jeesuksen paluun tarkan ajankohdan omana tietonaan ?
Tuo voi myös olla 1 selittävä tekijä sille, että numerot eivät täsmää. Eli, että sekä päivien lukumäärä että vuosien/kuukausien määrä molemmat antavat Jeesuksen paluuajankohdalle likiarvon, mutta kumpikaan (aivan tarkoituksella) ei anna tarkkaa arvoa (Jotta Jumala voi pitää sen tarkan ajankohdan omana salaisuutenaan).
Toisaalta (juutalaisen vs. gregoriaanisen kalenterin paremmuudesta):
Länsimaissa käytössä oleva gregoriaaninen kalenteri on tieteellisessä mielessä erinomainen.
Se on laadittu siten, että vuodenajat pysyvät kohdallaan, eivätkä ala vaeltaa kalenterin suhteen. Jos käytettäisiin jotain huonosti suunniteltua kalenteria, niin vuodenajat alkaisivat väistämättä vaeltaa kalenterin suhteen.
Pitkällä aikavälillä (=400 vuoden jakso) vuoden keskimääräinen pituus on 365,2425 päivää.
400 vuodessa on tasan:
146097 päivää
20871 viikkoa
eli 146097 on jaollinen 7:llä.
Jos siis vuosien määrä pitää muuttaa päivien määräksi, niin:
Lyhyellä aikajaksolla (esim. vuodet 1901-2099) on keskimäärin 365,25 päivää / vuosi.
Pitkällä aikajaksolla (= täysi 400 vuoden jakso) on keskimäärin 365,2425 päivää / vuosi.
Varoitus:
Joissain tietojärjestelmissä on tähän liittyvä ohjelmointivirhe!
Ohjelmiston oikeellisuuden voit testata näin:
Tallenna seuraavat päivämäärät ohjelmistoon (kaikki päivämäärät ISO -standardin mukaisessa muodossa eli YYYY-MM-DD):
2000-02-28
2000-02-29
2000-03-01
Kaikki 3 pitää säilyä samana, kun tallennat tiedoston, lopetat ohjelman ja käynnistät sen uudelleen ja lataat tallentamasi tiedoston.
Koska vuosi 2000 oli karkausvuosi, kaikki nuo 3 päivää ovat kelvollisia päivämääriä, ja seuraava on aina 1 päivää myöhemmin kuin edeltävä päivä.
Osa ohjelmistoista on väärin ohjelmoituja, ja siksi esim. 29. helmikuuta 2000 saattaa muuttua itsestään -> 1. maaliskuuta 2000. Jos tällainen muutos tapahtuu -> ohjelmisto on väärin ohjelmoitu.
On väitetty, että Microsoft Excelissä olisi tällainen virhe.
Älä siis 100% luota tietotekniikkaan testaamatta asiaa itse.
Lopunajan 3,5 sekä 7 vuotta ?
3
157
Vastaukset
- Anonyymi
On selkeästi perusteltu:
https://ironn.org/?p=4600
".. Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.
Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!
Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.
Ei siis seitsemän vuotta ennen viimeistä päivää, ei 3½ vuotta ennen viimeistä päivää, vaan juuri viimeisenä päivänä! Ja jos meitä ei temmata ylös ennenkuin Kristuksessa kuolleet ovat nousseet, niin asia on sillä selvä!.."- Anonyymi
(Em. Raamatun tekstit:)
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-17 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Em. Raamatun tekstit:)
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-17 FB38Tämä toteutunee samalla kun Hes 39 Googin (Turkin) mukana oleva sotajoukot hyökkää Israeliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä911909Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771733Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3051540Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1781425Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em881028- 51997
- 56977
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56958- 67934
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40931