Ovatko adventistit Jumalan temppeleitä vai Baabelin tomppeleita ?

Anonyymi-ap

Joh.2
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun HUONEESI puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI , niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

1. Kor. 3
6 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on PYHÄN HENGEN TEMPPELI, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, ja Karitsa.

Ef.2
18 sillä hänen kauttansa (=JEESUS) on meillä molemmilla (=juutalaiset ja pakanat) pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa KOKO RAKENNUS liittyy yhteen ja kasvaa PYHÄKSI TEMPPELIKSI HERRASSA;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

3

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä mieltä adventistit olette Baabelin pelastavasta KIRKKOtemppelistä vs Jumalan pelastavasta temppelistä (JEESUS) ?

http://katolinen.fi/?page_id=7279
      775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmänJUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksenkäsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/

Kristus laivan kapteenina
      Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen.

Johtaako Kristus KIRKKOtemppelit/laivat taivaaseen vai päätyvätkö ne meren pohjaan ? Mitä luulette ?

https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/Kristilliset kirkot ja uskontokunnat SuomessaSuomen evankelisluterilaisen kirkon piispainkokous on suosituksenaan tuomiokapituleille esittänyt ne uskontokunnat Suomessa, joita se pitää kristillisinä uskontokuntina ja joiden jäsenet voidaan vihkiä avioliittoon kirkollisesti Suomen ev.lut. kirkon jäsenen kanssa. Suositukset on annettu piispainkokouksen istunnoissa. Pöytäkirjanotteita: Kristillisen kirkon ja uskontokunnan määritteleminen ( 29.5.2019 § 9) ja Suositus Nikean uskontunnustuksen ekumeenisen sanamuodon käytöstä (29.5.2019)

Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
      Suomen ortodoksinen kirkko
      Finlands Svenska Adventkyrka
      Finlands svenska baptistsamfund
      Finlands svenska metodistkyrka
      Missionskyrkan i Finland
      Katolinen kirkko Suomessa
      Kristillisten Tekojen kirkko
      Luterilainen Sanan yhdyskunta
      Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
      Suomen Adventtikirkko
      Suomen Anglikaaninen kirkko
      Suomen helluntaikirkko
      Suomen baptistiyhdyskunta
      Suomen Metodistikirkko
      Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
      Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
      Suomen Vapaakirkko
      Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

• Anonyymi

Entä mitä mieltä olette pedon antamasta merkistä vs Jeesuksen antamasta merkistä ?

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

Joh.2
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI , niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".

Matt.24
        30 Ja silloin IHMISEN POJAN MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he NÄKEVÄT IHMISEN POJAN tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

1. Tim. 2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi

1.Piet.2
      5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSI, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA , jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
      6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
      7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
      8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      204
      7225
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      172
      2249
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1778
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1440
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1403
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      57
      1216
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      102
      1145
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1086
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      1049
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      267
      1029
    Aihe