Outokumpu on tunnettu kateudesta, kyttäilystä, juoruilusta ja tyhmyydestä. Mutta ölkää kummusta pois lähtevät menkö Joensuuhun sillä meno on siellä ihan sama. Pitää mennä karjalasta savoa pidemmälle että ihmiset alkaisi olla suht normaaleita ja järkeviä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13274310/uskomatonta-touhua-joensuussa!
Neuvo pois muuttaville outokumpulaisille
16
494
Vastaukset
- Anonyymi
Outokummussa on kuules tietäväisiä immeisiä.Mene paikalliseen selvin päin ja katsele. saat hyvää ja mehukkaita juttuja. Siellä juttu lentää. piiri piiri pyörii lapsukaiset hyörii
- Anonyymi
Ihmisistä viis, tienhoito on mennyt käänteiseksi. Kun ennen korjattiin tiet tasaisiksi, nyt täällä tehdään päinvastoin: mahdollisimman paljon tärinöitä ja töyssyjä. Sairasta!
Mutta muuten samaa mieltä aloittajan kanssa, länteenpäin on suunta oltava. Niin minullakin!
- Anonyymi
Joensuu on kaupunki okuun verrattuna. Itse muutin okusta Joensuuhun aikoja sitten ja saan olla rauhassa, ketään ei tekemiseni kiinnosta eikä juoruilua ole ollut.
Outokummussa vietetty aikani oli yhtä helvettiä, juoruiltiin sitä enemmän mitä vähemmän olin ihmisten kanssa tekemisissä. Tekemikseni asioiksi, sanomikseni asioiksi keksittiin suuria valheita. Usein en ollut edes paikkakunnalla, silloinkin olin tehnyt jos jonkinlaista tuhoa ympäristölle..
Olin milloin vaimon ja lasteni hakkaaja, luonteelleni olen lauhkea ja pidättyväinen perheihminen joka ei tee pahaa kärpäsellekään.
Joensuussa minulla on tiivis kaveripiiri, hyviä ystäviä joihin voi luottaa täysin, sellaisia ei okusta löytynyt ketään..
Nautin elostani ja siitä että näen okulaisten vääntävän samoista asioista vuosikymmen toisensa jälkeen, mikään ei muuttunut poislähtöni jälkeen..
Arvatkaapa kuinka monta kertaa olen okussa käynyt lähtöni jälkeen ??
Äiti kuoli noin 20 vuotta sitten silloin loppui oku vierailut kuin seinään...
Hyvää loppuelämää teille, juoruilkaa lisää ja niinhän te teettekin..- Anonyymi
Hyvä kun onnistuit saamaan Joensuussa parempaa. Sekään ei ole itsestäänselvyys mitä seurailee ihmisten puheita.
On kyllä kummallista tuollainen ihmisten tarve keksiä tarinoita - Anonyymi
Ymmärrän. Kun tarpeeksi kiusataan tekee hyvää muuttaa paikkakuntaa. Itse olen sietänyt ehkä liian pitkään samanlaista paskaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän. Kun tarpeeksi kiusataan tekee hyvää muuttaa paikkakuntaa. Itse olen sietänyt ehkä liian pitkään samanlaista paskaa
Reilu 30 vuotta maailmalla, takaisin en tule voitte olla varma.
Outokummussa synnyin ja elin elämästäni 25 vuotta, kiusattiin pitkälle Anonyymi
2025-06-25 08:51:57 kertomalla tavalla. Olin jo silloin oman tieni kulkija, en ollut laumasielu jollaisia nuoret pääpiirteissään Outokummussa silloin olivat.
Illanviettoihin ajoin muualle, useimmiten Joensuu veti puoleensa magneetin lailla. Joensuusta löysin rakkaan jonka kanssa olen aviossa ja meillä on 2 aikuista aivan ihanaa lasta.
Mieheni kanssa meillä on ollut hyvä elämä, meillä tiivis perhe ja ystäväpiiri, eläkeikä lähestyy.
Usein saa lukea eläkeläisten muutosta synnyin kuntaan, omalla kohdalla en edes harkitse sellaista sillä Joensuu on hyvä kunta asua ja elää. Täällä saa olla rento oma itsensä tulematta silmätikuksi, pilkan kohteeksi tai kiusatuksi.
Kysynkin mikä Outokumpulaisia vaivaa ??
Olette kateellisia jos joku menestyy tai elämäntavat poikkeaa liikaa keskiverrosta. Kiusataan, juoruillaan, kerrotaan satuja ja tarinoita erilaisista ihmisistä loukkaustarkoituksessa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilu 30 vuotta maailmalla, takaisin en tule voitte olla varma.
Outokummussa synnyin ja elin elämästäni 25 vuotta, kiusattiin pitkälle Anonyymi
2025-06-25 08:51:57 kertomalla tavalla. Olin jo silloin oman tieni kulkija, en ollut laumasielu jollaisia nuoret pääpiirteissään Outokummussa silloin olivat.
Illanviettoihin ajoin muualle, useimmiten Joensuu veti puoleensa magneetin lailla. Joensuusta löysin rakkaan jonka kanssa olen aviossa ja meillä on 2 aikuista aivan ihanaa lasta.
Mieheni kanssa meillä on ollut hyvä elämä, meillä tiivis perhe ja ystäväpiiri, eläkeikä lähestyy.
Usein saa lukea eläkeläisten muutosta synnyin kuntaan, omalla kohdalla en edes harkitse sellaista sillä Joensuu on hyvä kunta asua ja elää. Täällä saa olla rento oma itsensä tulematta silmätikuksi, pilkan kohteeksi tai kiusatuksi.
Kysynkin mikä Outokumpulaisia vaivaa ??
Olette kateellisia jos joku menestyy tai elämäntavat poikkeaa liikaa keskiverrosta. Kiusataan, juoruillaan, kerrotaan satuja ja tarinoita erilaisista ihmisistä loukkaustarkoituksessa...Tätä samaa se on nurmeksessa, lieksassa, ilomatsissa, etelä-karjalassa. Narsismi on karjalassa erittäin leimaavaa väestössä. Muualta olen tullut tänne ja kokenut henkisen kuoleman näiden jullikoiden takia. Samaa kertoo muut muualta tulleet. Kateellsia, epärehellisiä, kieroja ja juoruavia suurin osa karjalassa. En luota yhteenkään paikalliseen. He levittää tietoa ja seuraa jopa ihan fyysisesti. Ilmoitellaan lähitalosta minne lähden ja järjestellään sen perusteella kohtamaisia ja kyttäämisiä. Sairaita ihmisiä!
Joensuusta olen kuullut paikallisiltakin kamalia tarinoita miten siellä on lähes sama meno. Hieman voi olla helpompi koska muualtakin saapuneita enemmän.
Kaiken kaikkiaan on sanottava että karjalainen kansa on tuhonnut oman maineensa aivan itse omilla asenteillaan. Kateellinen ihminen on kamala ilmestys.
Jos perehdyt narsismiin ja sen piirteisiin 5 tuntia niin huomaat että se outokumpulaisia ja isoa osaa karjalaisista vaivaa. Narsistit on keskenään samanlaisia häiriintyneen kehityksen takia.
Ihmettelen myös karjalaisia siinä, että he kutsuu itseään karjaisiksi vaikka he onkin savolaista alkuperää. Silti heidän asenteet on kuin suoraan venäjältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä samaa se on nurmeksessa, lieksassa, ilomatsissa, etelä-karjalassa. Narsismi on karjalassa erittäin leimaavaa väestössä. Muualta olen tullut tänne ja kokenut henkisen kuoleman näiden jullikoiden takia. Samaa kertoo muut muualta tulleet. Kateellsia, epärehellisiä, kieroja ja juoruavia suurin osa karjalassa. En luota yhteenkään paikalliseen. He levittää tietoa ja seuraa jopa ihan fyysisesti. Ilmoitellaan lähitalosta minne lähden ja järjestellään sen perusteella kohtamaisia ja kyttäämisiä. Sairaita ihmisiä!
Joensuusta olen kuullut paikallisiltakin kamalia tarinoita miten siellä on lähes sama meno. Hieman voi olla helpompi koska muualtakin saapuneita enemmän.
Kaiken kaikkiaan on sanottava että karjalainen kansa on tuhonnut oman maineensa aivan itse omilla asenteillaan. Kateellinen ihminen on kamala ilmestys.
Jos perehdyt narsismiin ja sen piirteisiin 5 tuntia niin huomaat että se outokumpulaisia ja isoa osaa karjalaisista vaivaa. Narsistit on keskenään samanlaisia häiriintyneen kehityksen takia.
Ihmettelen myös karjalaisia siinä, että he kutsuu itseään karjaisiksi vaikka he onkin savolaista alkuperää. Silti heidän asenteet on kuin suoraan venäjältä.Outokummussa kyseiset piirteet näkyvät paikkakunnan pienuuden vuoksi helpommin kuin isommilla paikkakunnilla jossa ihmiset eivät tunne toisiaan niin hyvin.
Olen asunut elämäni varrella Liperissä ja Polvijärvellä joissa kaikki tuntee toisensa mutta kokonaisuutena ihmiset auttavaisia ja symppiksiä.
Selkään puukottajia on yllättävän vähän.
"Narsismi viittaa henkilön käyttäytymiseen, jossa korostuu itsekeskeisyys, itserakkaus, huomionkipeys, käsitys omasta tärkeydestä, voimakas tarve tulla ihailluksi ja kyvyttömyys empatiaan ja toisten huomioon ottamiseen." ---> Kyseiset ihmisten piirteet siis ovat korostuneet Outokummun väestössä...
- Anonyymi
Minua on kiusattu, kotona, koulussa ja aikuisena, vielä vanhempanakin yritetään kiusata.
Mutta olen oppinut nauramaan kiusaajilleni, eivät pysty koskettamaan minua enää.
On kai ollut aihettakin juoruiluun, mutta ei nin paljon kun sitä on ollut.
Olen pärjännyt hyvin, vietän lokoisia eläkepäiviä, mistään ei ole puutetta, siis ei mistään....- Anonyymi
Juoruiluun ei ole koskaan mitään pätevää syytä. se on aina juoruajien tekemää vääryyttä riippumatta siitä miten sinä elät elämääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juoruiluun ei ole koskaan mitään pätevää syytä. se on aina juoruajien tekemää vääryyttä riippumatta siitä miten sinä elät elämääsi.
Kiitos .
- Anonyymi
Kiusaaminen on suhteellista. Joku kokee asiallisen kritiikinkin kiusaamiseksi. Juoruilua on ja se pitää kylänväen puhetaidot aktiivisena. Puutteessa ei Outokummussa tarvitse elää eikä muuallakaan Suomessa. Aina löytyy eri alojen palveluita. Lähellä ja kaukana. Ne tietyt vähän kauempaakin haettuna, kun on aikaa ja rahaa.
- Anonyymi
Asiallista kritiikkiä täälläkin jaetaan, porot tuntuu mahtuvan useimpien nokkaan kritiikistäkin..
Näen Outokummun ilmapiirin ahdistavana ja olen oikeassa, moni muukin on samaa mieltä ei vaan sitä kerro. Rehellinen mielipide on omani ja sen kerron oli se mieleinen tai ei, minun ei tarvitse nöyristellä eikä kumarrella ketään pelkästään sovun vuoksi.
- Anonyymi
Muutin pois vuosia sitten juuri juoruilua ja kyttäilyä karkuun. Uteliaisuuttani käyn silloin tällöin okussa pyörähtämässä, meno ei ole muuttunut niistä ajoista millään tasolla.
Olen homo ja minua kiusattiin silloin menin minne hyvänsä, niin myös niinä pieninä hetkinä mitkä pistäydyn kavereitani moikkaamassa.
Olen IHMINEN siinä missä heterotkin, minulla on hyvä parisuhde ja oma elämä suuremmalla paikkakunnalla jossa saamme elää ilman niitä lieveilmiöitä mitkä olivat arkipäivää asuessani siellä pirujen seassa..
Miksi ihminen ei saisi olla erilainen, eri tavoin ajatteleva ja tunteva ?
Mikä homoudessa ärsyttää ?
Kenellekään en tiedä tehneeni pahaa, loukanneeni ketään.
Muistan ajan jolloin Outokummun slogan oli "ihmisen kokoinen kaupunki" Kovin pikkusieluisia ihmisiä silloin oli ja eli siellä, niin myös nykyäänkin tuntuu olevan.
Muuttakaa tapanne ja hyväksykää kaikki ihmiset ja heidän kuvionsa sellaisina kuin he on, ei maksa paljoa mutta elämänne muuttuu fiksummaksi kaikkien silmissä...- AnonyymiUUSI
Pielisieluisuus kuvaa parhaiten koko Karjalan mentaliteettia. En tiedä mikä näistä on tehnyt tällaisia.
Näille itsetunnottomille kelpaa mikä tahansa syy toisen kiusaamiseen. Jos olisit hetero, olisi kiusaamisen syy joku toinen. Nämä myös keksii tarinoita ihmisistä. Narsismi on se mikä vaivaa alueen ihmisiä laajasti.
Ite olen muualta karjalaan tullut ja pellon toisella puolen olevasta talosta soitellaan eri ihmisille ja nämä sitten tulee bongaamaan minua milloin kaupasta tai muualta minne kuljen. Siis avointa kyttäämistä ja vainoamista. Ja uteliaita. Aina juoruamassa. Uskomattomia ihmisiä. Ei sanat riitä kuvaamaan,
No, onneksi pian pääsee luultavasti pois koska elämme lopunaikaa ja uskovat tullaan tempaamaan pian pois täältä. He katoaa kaikkialta maailmasta luultavasti lähiaikoina. '
Muista sinäkin että Jeesus rakastaa mutta se ei tarkoita että synnit hyväksyttäisiin. Mennään raamatun mukaan ja rukoillaan, että alueella tulisi herätys.
- AnonyymiUUSI
Outokummun ilmapiirin suhteen olet oikeassa, lisäisin ilmapiiri on tunkkainen, luotaantyöntävä..
Minä EN neuvoja tarvinnut muuttaessani okusta pois. Työn perään läksin, paljon paremmalle paikkakunnalle muutin. Palvelut pelaa ja ihmiset ovat mukavia, ystävällisiä toisin kuin oudossa kummussa.
Takaisin on turhaa odottaa, pärjäilkää ja kadehtikaa toisianne, niinhän te teettekin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749