Raamatussa sanotaan "Jos sanomme ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme Hänet (Jumalan) valehtelijaksi, ja Hänen sanansa ei ole meissä." 1.Joh.1:10
Edellä olevaan viitaten, tunnustan, että olen tehnyt syntiä ja ollut syntinen. Monet uskovat kehottavat pyytämään synnit anteeksi. Ongelma on vain siinä, että synneistä ei pääse eroon tunnustamalla syntinsä tai tekemällä parannusta synneistä. Ihminen on anteeksisaamisenkin jälkeen edelleen syntinen ja saatanan lapsi. Ihmisen tulee uudestisyntyä, jos hän haluaa päästä Jumalan valtakuntaan.
Raamattu sanoo, että synnin palkka on kuolema. Ainoa tapa päästä synnistä eroon, onkin syntiä tekevän ihmisen teloittaminen kuoliaaksi. Ilman kuolemaa ei ole uudestisyntymääkään.
Juuri tästä syystä minutkin on teloitettu Golgatan ristillä yhdessä Jeesuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten, kun Jeesus edusti minua ja kaikkia maailman ihmisiä ristinkuolemassaan (2.Kor.5:14)
Kun Hän nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan ja siinä tapahtui meidän vanhurskauttaminen (Room.4:25) Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista eli minut ja sinut julistettiin syyttömiksi.
Syntinen "minä" on siis kuollut ja uusi identiteettini on nyt "Kristus minussa". Olen nyt uusi luomus Kristuksessa ja puettu Kristuksen vanhurskauteen. Gal.3:27 1.Kor.6:11 Ef.4:24. Olen kokonaan uusi ihminen. En ole Aadamin ja Eevan jälkeläinen, vaan olen syntynyt Jumalasta ja siksi olen Jumalan lapsi. 1.Joh.5:1
Monet uskovat korostavat syntien tunnustamista ja anteeksipyytämistä ajatellen, että se on sama kuin uudestisyntyminen. Haluaisinkin kysyä heiltä, kuinka kuollut syntinen "minä" tai "minä", jonka itse Jumala on julistanut syyttömäksi voi tunnustaa syntinsä ja pyytää niitä anteeksi? Vai tekeekö uusi "minä" eli "Kristus minussa" syntiä, joita pitää pyytää anteeksi? Eikö Jeesuksen veri ole riittänytkään pesemään pois minun syntejäni?
Ylistys ja kiitos Jumalalle, että olen kuollut jo 2000 vuotta sitten!
Olen kuollut! Room.6:6-8
45
217
Vastaukset
- Anonyymi
Voi hyvä Sylvi sentään noita juttuja , aikuinen ihminen
"Voi hyvä Sylvi sentään noita juttuja , aikuinen ihminen"
Kiitos että sain sinullekin julistaa evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, joka kärsi rangaistuksen sinunkin syntiesi edestä Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, kun meidät kaikki sovitettiin yhdessä Kristuksen kanssa. Saamme olla armosta pelastettuja ilman mitään omaa ansiotamme.
- Anonyymi
Nykyisin sen ilosanoma on muiden herjaamista sekä kammottavien asioiden kannattamista.
Ei sitä että oikeasti pyritään Jumalan yhteyteen. - Anonyymi
Ja huom! 2 Kor. 5:14 koskee KOKO MAAILMAA!
"Ja huom! 2 Kor. 5:14 koskee KOKO MAAILMAA!"
Vastaus: Juuri näin!
Jeesus sovitti koko maailman itsensä kanssa. Jokaisen ateistinkin synnit Hän sovitti ja ottamalla uskossa vastaan Hänen sovitustyönsä he uudestisyntyvät ja tulevat Jumalan lapsiksi.
Paholainen on pimittänyt monilta ihmisiltä sen, mitä Jeesus on jo heidän puolestaan tehnyt, mutta juuri siksi meidän tulee julistaa evankeliumia uskosta osattomille, että he saisivat tietää totuuden ja pelastuisivat.- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
"Ja huom! 2 Kor. 5:14 koskee KOKO MAAILMAA!"
Vastaus: Juuri näin!
Jeesus sovitti koko maailman itsensä kanssa. Jokaisen ateistinkin synnit Hän sovitti ja ottamalla uskossa vastaan Hänen sovitustyönsä he uudestisyntyvät ja tulevat Jumalan lapsiksi.
Paholainen on pimittänyt monilta ihmisiltä sen, mitä Jeesus on jo heidän puolestaan tehnyt, mutta juuri siksi meidän tulee julistaa evankeliumia uskosta osattomille, että he saisivat tietää totuuden ja pelastuisivat.Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Siis: sovitti JO. Ei jotain, mikä on jo tapahtunut, voi eikä tarvitse enää "ottaa vastaan".
2 Kor. 5:20 on kammottava käännösvirhe suomenkielisessä Raamatussa. Paavali kehottaa siinä lukijoitaan yksinkertaisesti hyväksymään JO TAPAHTUNEEN TOSIASIAN, joka on siis KOKO maailman sovitus, ei pelkäästään uskovien.
Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden olisi oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön.
Edellisessä jakeessa Paavali kuitenkin ilmoittaa Jumalan JO SOVITTANEEN MAAILMAN (=kosmos) ITSENSÄ KANSSA.
Kuinka ihmiset, jotka Jumala on sovittanut jo itsensä kanssa, voivat olla Jumalan sovituksen tarpeessa?
Infernalismin ja universalismin ero on tässä: infernalistia ei tuo semanttinen/looginen mielettömyys/ristiriita vaivaa lainkaan. Hän valitsee noista kahdesta jakeesta jälkimmäisen eikä piittaa valintansa synnyttämästä ristiriidasta. Jakeessa 19 lukee, mitä siinä lukee, mutta jae 20 on infernalistin mielestä noista kahdesta se olennaisempi, koska se istuu infernalistiseen viitekehykseen paremmin - jakeessa 19 kun on epäilyttävä universalistinen klangi. Siksi se ei VOI olla näistä kahdesta jakeesta infernalistin mielestä se määräävämpi. Siksi infernalistia ei kiinnosta lainkaan paneutua jakeen 19 (alkukieliseen) merkitykseen, koska "ongelmahan" ratkesi jo hänen valittuaan - simsalabim - jakeen 20 huonon suomennoksen ohjenuorakseen.
Universalisti valitsee ohjenuorakseen jakeen 19, koska jae 19 käsittelee Jeesusta Kristusta ja hänen ristinkuolemaansa, mitä jae 20 ei tee. Jae 20 käsittelee jotakin muuta kuin Jeesuksen ristinkuolemaa, nimittäin kuulijaa/lukijaa; jakeen 20 painopiste ja kohde on kokonaan kuulijassa ja lukijassa, ei lainkaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Kun määrääväksi jakeeksi valitsee jakeen 19, silloin tajuaa, että jae 20 on suomennettu väärin. Niin kuin onkin. Jakeessa 20 Paavali komentaa/kehottaa/käskee/patistaa kuulijoitaan/lukijoitaan hyväksymään sen, että jakeessa 19 ilmaistu JO TAPAHTUNUT TOSIASIA koskee myös heitä, koskapa se koskee KOKO MAAILMAA. Mitään ristiriitaa ei ole.
Mutta TÄMÄ tulkinta on - tietenkin - infernalistille täysin mahdoton, vaikka hänen oma valintansa ja tulkintansa jättää ristiriidan elämään. Hän ei vain piittaa siitä. Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Siis: sovitti JO. Ei jotain, mikä on jo tapahtunut, voi eikä tarvitse enää "ottaa vastaan".
2 Kor. 5:20 on kammottava käännösvirhe suomenkielisessä Raamatussa. Paavali kehottaa siinä lukijoitaan yksinkertaisesti hyväksymään JO TAPAHTUNEEN TOSIASIAN, joka on siis KOKO maailman sovitus, ei pelkäästään uskovien.
Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden olisi oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön.
Edellisessä jakeessa Paavali kuitenkin ilmoittaa Jumalan JO SOVITTANEEN MAAILMAN (=kosmos) ITSENSÄ KANSSA.
Kuinka ihmiset, jotka Jumala on sovittanut jo itsensä kanssa, voivat olla Jumalan sovituksen tarpeessa?
Infernalismin ja universalismin ero on tässä: infernalistia ei tuo semanttinen/looginen mielettömyys/ristiriita vaivaa lainkaan. Hän valitsee noista kahdesta jakeesta jälkimmäisen eikä piittaa valintansa synnyttämästä ristiriidasta. Jakeessa 19 lukee, mitä siinä lukee, mutta jae 20 on infernalistin mielestä noista kahdesta se olennaisempi, koska se istuu infernalistiseen viitekehykseen paremmin - jakeessa 19 kun on epäilyttävä universalistinen klangi. Siksi se ei VOI olla näistä kahdesta jakeesta infernalistin mielestä se määräävämpi. Siksi infernalistia ei kiinnosta lainkaan paneutua jakeen 19 (alkukieliseen) merkitykseen, koska "ongelmahan" ratkesi jo hänen valittuaan - simsalabim - jakeen 20 huonon suomennoksen ohjenuorakseen.
Universalisti valitsee ohjenuorakseen jakeen 19, koska jae 19 käsittelee Jeesusta Kristusta ja hänen ristinkuolemaansa, mitä jae 20 ei tee. Jae 20 käsittelee jotakin muuta kuin Jeesuksen ristinkuolemaa, nimittäin kuulijaa/lukijaa; jakeen 20 painopiste ja kohde on kokonaan kuulijassa ja lukijassa, ei lainkaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Kun määrääväksi jakeeksi valitsee jakeen 19, silloin tajuaa, että jae 20 on suomennettu väärin. Niin kuin onkin. Jakeessa 20 Paavali komentaa/kehottaa/käskee/patistaa kuulijoitaan/lukijoitaan hyväksymään sen, että jakeessa 19 ilmaistu JO TAPAHTUNUT TOSIASIA koskee myös heitä, koskapa se koskee KOKO MAAILMAA. Mitään ristiriitaa ei ole.
Mutta TÄMÄ tulkinta on - tietenkin - infernalistille täysin mahdoton, vaikka hänen oma valintansa ja tulkintansa jättää ristiriidan elämään. Hän ei vain piittaa siitä."Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden olisi oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön"
Vastaus: Ehkä Paavali tarkoittaa "antakaa sovittaa itsenne" -ilmaisulla sitä, että uskovien pitäisi uskoa siihen, että kaikki on jo sovitettu. Tänäkään päivänä kaikki uskovat eivät usko, että heidät on jo sovitettu ja siksi he yrittävät omilla teoillaan epätoivoisesti tehdä itsensä kelvollisiksi Jumalalle eli elävät lain alla.
Juuri siksi meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa myös uskoville siit, että Jeesus on jo tehnyt kaiken heidän puolestaan ja he saavat vain armosta uskon kauttaa ottaa vastaan valmiiksi tehdyn työn.- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
"Jotta jakeen 20 kehotuksessa "antakaa sovittaa itsenne- -" olisi jotain mieltä, kehotuksen kohteena olevien kuulijoiden/lukijoiden olisi oltava sovituksen tarpeessa eli ei-vielä-sovitettuja. Muussa tapauksessahan kehotus on täysin järjetön"
Vastaus: Ehkä Paavali tarkoittaa "antakaa sovittaa itsenne" -ilmaisulla sitä, että uskovien pitäisi uskoa siihen, että kaikki on jo sovitettu. Tänäkään päivänä kaikki uskovat eivät usko, että heidät on jo sovitettu ja siksi he yrittävät omilla teoillaan epätoivoisesti tehdä itsensä kelvollisiksi Jumalalle eli elävät lain alla.
Juuri siksi meidän tulee viedä evankeliumin ilosanomaa myös uskoville siit, että Jeesus on jo tehnyt kaiken heidän puolestaan ja he saavat vain armosta uskon kauttaa ottaa vastaan valmiiksi tehdyn työn.Eli olet samaa mieltä siitä, että koko maailma on jo todellisesti, ei mitenkään ehdollisesti vaan todellisesti ja lopullisesti, sovitettu Jumalan kanssa?
Tämä on nimittäin peruste sille, että lopulta kaikki pelastuvat.
Käytät kuitenkin hieman kieroa sanontaa: "he saavat vain armosta uskon kautta ottaa vastaan valmiiksi tehdyn työn".
Jos työ on tehty valmiiksi, silloin se on tehty VALMIIKSI, eikä se edellytä enää mitään "vastaanottamisia" (jotka tuossa opissa TOSIASIASSA vasta tekevät VALMIIKSI tuon muka-jo-valmiiksi-tehdyn työn).
- Anonyymi
Me elämme kuitenkin täällä maan päällä ollessamme lihassa, jossa Paavalin sanojen mukaan vielä asuu synti.
Joten tämän tunnustaminen ja vaikkapa jokapäiväinen anteeksipyytäminen siitä ei ole mitenkään väärintekemistä uskovallekaan.
...myös me, jotka olemme ensi lahjana saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi. Meidät on pelastettu, se on varma toivomme.
Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee! Jos taas toivomme jotakin mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisesti.
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
- Room. 8:23-26 -"Me elämme kuitenkin täällä maan päällä ollessamme lihassa, jossa Paavalin sanojen mukaan vielä asuu synti"
Vastaua: "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24
Apostoli Paavali opettaa: "Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa."
Itse olen ottanut sen kannan, että pidän kaikkia asioita, joita Jumala pitää syntinä, ristiinnaulittuna Kristuksen kanssa. Olen Kristuksessa ja pidän Häntä esikuvanani. Hän on minun elämäni."Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee! Jos taas toivomme jotakin mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisesti."
Vastaus: Kun Jeesus riippui Golgatan ristillä, Hän sanoi viimeisinä sanoinaan ennen kuolemaa: "SE ON TÄYTETTY" Joh.19:30 eli Hän täytti kaikki vaatimukset ja odotukset meidän puolestamme. Emme voi lisätä siihen yhtään mitään. Kaikki on jo täytetty Hänessä. Meidän tarvitsee vain uskossa ja armosta ottaa vastaan Hänen täytetty työnsä. Noissa kolmessa sanassa on koko evankeliumi. Jokaisen Raamatun päälle voisimme liimata kyltin, jossa ovat nuo kolme sanaa: Se on täytetty! Niihin sisältyy koko meidän Raamattumme ja pelastuksemme.
Ihmettelen, että niin monet uskovat yrittävät tehdä kaikkensa vesittääkseen Jeesuksen sovitustyön kokonaisvaltaisuuden ja etsiäkseen joka paikasta puolusteluja syntielämälleen.
Ei haluta hyväksyä sitä, että meidät on pelastettu Jumalan armosta ilman mitään omia tekojamme ja riippumatta siitä, mitä syntejä olemme tehneet. Vain sillä on merkitystä, uskommeko Jeesukseen vai emme. Se on ainoa vedenjakaja uskovan ja ei-uskovan välillä.
Paavali sanoo: "Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." Room.5:20 Eli armo voittaa aina synnin! Mitkä vapauttavat sanat! Emme pysty tekemään mitään syntiä, jota Jumalan armo ei peittäisi! Halleluja!- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
"Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee! Jos taas toivomme jotakin mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisesti."
Vastaus: Kun Jeesus riippui Golgatan ristillä, Hän sanoi viimeisinä sanoinaan ennen kuolemaa: "SE ON TÄYTETTY" Joh.19:30 eli Hän täytti kaikki vaatimukset ja odotukset meidän puolestamme. Emme voi lisätä siihen yhtään mitään. Kaikki on jo täytetty Hänessä. Meidän tarvitsee vain uskossa ja armosta ottaa vastaan Hänen täytetty työnsä. Noissa kolmessa sanassa on koko evankeliumi. Jokaisen Raamatun päälle voisimme liimata kyltin, jossa ovat nuo kolme sanaa: Se on täytetty! Niihin sisältyy koko meidän Raamattumme ja pelastuksemme.
Ihmettelen, että niin monet uskovat yrittävät tehdä kaikkensa vesittääkseen Jeesuksen sovitustyön kokonaisvaltaisuuden ja etsiäkseen joka paikasta puolusteluja syntielämälleen.
Ei haluta hyväksyä sitä, että meidät on pelastettu Jumalan armosta ilman mitään omia tekojamme ja riippumatta siitä, mitä syntejä olemme tehneet. Vain sillä on merkitystä, uskommeko Jeesukseen vai emme. Se on ainoa vedenjakaja uskovan ja ei-uskovan välillä.
Paavali sanoo: "Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." Room.5:20 Eli armo voittaa aina synnin! Mitkä vapauttavat sanat! Emme pysty tekemään mitään syntiä, jota Jumalan armo ei peittäisi! Halleluja!Ja kuitenkin sinäkin olet edelleen kaikesta tuosta mahtipontisesta omaa uskoasi kuuluttavasta suunpieksännästäsi huolimatta epäuskoinen syntinen, jolla ei ole uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, etkä niinollen kykene siirtämään vuoria tai sanomaan puun näreelle, että nouse noilta sijoiltasi ja istuta itsesi mereen tai välttämättä tekemään edes niitä pienempiä uskon vanhurskaita tekoja.
Etkö sinä ymmärrä sitä, usko kuten on kirjoitettu, että meidän syntimme on nimenomaan siinä, ettemme me usko niinkuin Jeesus, apostolit ja muut ensimmäiset kristityt uskoivat ja minkä he vanhurskailla teoillaan osoittivat todeksi? Meidän tekomme - ja paremminkin tekojemme puute paljastavat meidän syntisyytemme selvästi.
Eikä asia siitä muutu yhtään paremmaksi tuollaisella sanallisella uhoamisella ja uskonsa hehkuttamisella suureen ääneen.
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun...
- Joh. 16:9 - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin sinäkin olet edelleen kaikesta tuosta mahtipontisesta omaa uskoasi kuuluttavasta suunpieksännästäsi huolimatta epäuskoinen syntinen, jolla ei ole uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, etkä niinollen kykene siirtämään vuoria tai sanomaan puun näreelle, että nouse noilta sijoiltasi ja istuta itsesi mereen tai välttämättä tekemään edes niitä pienempiä uskon vanhurskaita tekoja.
Etkö sinä ymmärrä sitä, usko kuten on kirjoitettu, että meidän syntimme on nimenomaan siinä, ettemme me usko niinkuin Jeesus, apostolit ja muut ensimmäiset kristityt uskoivat ja minkä he vanhurskailla teoillaan osoittivat todeksi? Meidän tekomme - ja paremminkin tekojemme puute paljastavat meidän syntisyytemme selvästi.
Eikä asia siitä muutu yhtään paremmaksi tuollaisella sanallisella uhoamisella ja uskonsa hehkuttamisella suureen ääneen.
- Joh. 16:9 -Jauhat täyttä paskaa. Itse olet täynnä tuota syntikeskseistä jorinaasi. Nimim. Sivusta seuraaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauhat täyttä paskaa. Itse olet täynnä tuota syntikeskseistä jorinaasi. Nimim. Sivusta seuraaja
Niin tietenkin ja sinä olet myös paskanjauhaja kuten ap:kin. Kaikki samaa paskaa eri paketeissa vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tietenkin ja sinä olet myös paskanjauhaja kuten ap:kin. Kaikki samaa paskaa eri paketeissa vain.
Olipa omaperäinen kommentti! Miltä tuntuu olla kieroileva, tekonöyrä papukaija? :D :D :D
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin sinäkin olet edelleen kaikesta tuosta mahtipontisesta omaa uskoasi kuuluttavasta suunpieksännästäsi huolimatta epäuskoinen syntinen, jolla ei ole uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, etkä niinollen kykene siirtämään vuoria tai sanomaan puun näreelle, että nouse noilta sijoiltasi ja istuta itsesi mereen tai välttämättä tekemään edes niitä pienempiä uskon vanhurskaita tekoja.
- Joh. 16:9 -"Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun...
- Joh. 16:9"
Juuri näin! Tähän minä uskon 100 %:sti. Siksi uskon myös, että Jeesus Kristus on sovittanut kaikki minun ja kaikkien ihmisten synnit Golgatalla 2000 vuotta sitten kun kuolimme yhdessä Hänen kanssaan. Ja kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan ja sen seurauksena meidät on vanhurskautettu eli julistettu syyttömäksi jokaiseen syntiin. Tämä on juuri se evankeliumin ilosanoma, jota meidän on käsketty viedä kaikkialle maailmaan ja kaikille ihmisille. Koska Jeesus sovitti kaikkien ihmisten synnit, meillä ei ole oikeutta syyttää ketään ihmistä syntiseksi minkään synnin perusteella. Meidät on kaikki sovitettu ja pelastumme kokonaan Jumalan armosta uskon kauttaAnonyymi kirjoitti:
- Joh. 16:9 -"Ja kuitenkin sinäkin olet edelleen kaikesta tuosta mahtipontisesta omaa uskoasi kuuluttavasta suunpieksännästäsi huolimatta epäuskoinen syntinen,"
Kuinka minä voisin olla syntinen, kun Jeesus on sälyttänyt päällensä kaikki minun syntini Golgatan ristille? Synnillä on vain kaksi paikkaa, ne joko ovat minussa tai Golgatan ristillä, mutta ne eivät voi olla yhtä aikaa molemmissa. Ja Raamatun mukaan kaikki meidän syntimme on sälytetty Jeesuksen päälle ja naulittu Golgatan ristille. Kiitos Herralle!Anonyymi kirjoitti:
"Niin tietenkin ja sinä olet myös paskanjauhaja kuten ap:kin. Kaikki samaa paskaa eri paketeissa vain."
Pitäkäämme mielessä, että Raamatun mukaan, joudumme kerran vastaamaan jokaisesta sanasta Jumalan tuomioistuimen edessä. Kannattaa siten harkita tarkoin, mitä puhumme toisista ihmisistä. Jumalan siunausta sinullekin!- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
"Niin tietenkin ja sinä olet myös paskanjauhaja kuten ap:kin. Kaikki samaa paskaa eri paketeissa vain."
Pitäkäämme mielessä, että Raamatun mukaan, joudumme kerran vastaamaan jokaisesta sanasta Jumalan tuomioistuimen edessä. Kannattaa siten harkita tarkoin, mitä puhumme toisista ihmisistä. Jumalan siunausta sinullekin!Jokaisesta TURHASTA sanasta.
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisesta TURHASTA sanasta.
"Jokaisesta TURHASTA sanasta."
Kaikki pahat sanat toisesta ihmisestä ovat TURHIA sanoja. Jumala rakastaa meitä kaikkia ilman ehtoja ja meidän tulisi tehdä samoin. Rakkaus ei puhu pahaa kenestäkään ihmisestä.
Joka tunnustaa syntinsä saa ne anteeksi, paholaisella ole silloin mitään tekemistä koska ve pesee kaiken puhtaaksi.
Vähän jatkoa avauskirjoitukseeni.
Jotta kaikki se, mitä olen avauskirjoituksessani kirjoittanut voisi kokemuksellisesti tulla todeksi ihmiselle, hänen täytyy uskoa siihen, sillä kaikki otetaan vastaan uskon kautta. Usko puolestaan syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta. Room.10:17. Kaikki täytyy tietysti ensin tarkistaa Raamatulla.
Olen huomannut, että monet, jotka pitävät itseään uskovina eivät todellisuudessa sitä ole. He eivät usko evankeliumin keskeisiin asioihin. Esim. He eivät usko, että heidän vanha ihmisensä ns. "vanha Aatami", on ristiinnaulittu ja kuollut Kristuksen kanssa Golgatalla n. 2000 vuotta sitten Room.6:6 ja synnin ruumis on kukistettu ja että he ovat vanhurskautuneet pois synnistä Room.6:6-8.
He yhä puhuvat, että heissä on edelleen vanha Aatami.
Tämä "vanha Aatami" on juuri se synnin juuri, josta kaikki yksittäiset synnit ovat seurausta. Ei hyödytä pyytää syntejä anteeksi, jos synnin juurta ei samalla kitketä pois.
Jeesus sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15:13) tai "Peratkaa pois vanha hapatus" (Mark.5:7)
Meidän Herramme on Jeesus Kristus, eikä mikään vanha Aatami!- Anonyymi
Sinä kyllä puheillasi pyrit näyttämään meille uskosi, suurentelemaan sitä, kehuskelemaan sillä - ja sitten onnistut puheillasi vieläpä mitätöimään muiden uskon.
Mutta missä ovat ne sinun tekosi..? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kyllä puheillasi pyrit näyttämään meille uskosi, suurentelemaan sitä, kehuskelemaan sillä - ja sitten onnistut puheillasi vieläpä mitätöimään muiden uskon.
Mutta missä ovat ne sinun tekosi..?Kyllä on tosiaan surkeaa ja surullista nykymeno; tämä maailma on täynnään kaikenlaista uhoajaa ja tyhjänpuhujaa.
Eikä mikään erota nykyajan kristinuskonnon mukaisia Saatanan seurakuntia tästä maailmasta - samaa lihallista menoa ja itsekorotusta vain vähän eri sanoin ja painotuksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on tosiaan surkeaa ja surullista nykymeno; tämä maailma on täynnään kaikenlaista uhoajaa ja tyhjänpuhujaa.
Eikä mikään erota nykyajan kristinuskonnon mukaisia Saatanan seurakuntia tästä maailmasta - samaa lihallista menoa ja itsekorotusta vain vähän eri sanoin ja painotuksin.Kas kun tuokin itsensä kehuja ap ei ala jo kohta keräämään meiltä vähempiarvoisilta uskovilta kymmenyksiä ja kolehteja sun muita rahalahjoja. Katsoisi varmasti ansainneensa palkkansa, kun on täyttänyt tehtävänsä: julistanut vanhurskauttaan ja kehottanut meitä muitakin alkamaan samanlaisiksi tyhjänpuhujiksi.
Sellaiseen nuo kykenevät. Mihinkään hyödylliseen, edes itselleen hyödylliseen, he eivät kykene.
Totisesti, kun vanhurskaat teot puuttuvat, niin uskollaan kehuskelija on vain lihallinen kerskailija. Parasta, mitä sellainen voisi tehdä olisi, että menisi vaikka päivittäin Herran eteen ja nöyrästi pyytäisi tätä olemaan itselleen, syntiselle saatanalle kurjalle, armollinen. Siten hän voisi lähteä siitä vanhurskaana.
Mutta eihän uskollaan kerskaileva itsensä kehuja kykene edes siihen, edes niin vähään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta missä ovat ne sinun tekosi..?Mikäs iihmeen tuomari se sinä kuvittelet olevasi? Pitäisikö tuon toisen alkaa luetella tekojaan, jotta sinä itse itsesi tuomariksi korottanut röyhkeä patsastelija olisit tyytväinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun tuokin itsensä kehuja ap ei ala jo kohta keräämään meiltä vähempiarvoisilta uskovilta kymmenyksiä ja kolehteja sun muita rahalahjoja. Katsoisi varmasti ansainneensa palkkansa, kun on täyttänyt tehtävänsä: julistanut vanhurskauttaan ja kehottanut meitä muitakin alkamaan samanlaisiksi tyhjänpuhujiksi.
Sellaiseen nuo kykenevät. Mihinkään hyödylliseen, edes itselleen hyödylliseen, he eivät kykene.
Totisesti, kun vanhurskaat teot puuttuvat, niin uskollaan kehuskelija on vain lihallinen kerskailija. Parasta, mitä sellainen voisi tehdä olisi, että menisi vaikka päivittäin Herran eteen ja nöyrästi pyytäisi tätä olemaan itselleen, syntiselle saatanalle kurjalle, armollinen. Siten hän voisi lähteä siitä vanhurskaana.
Mutta eihän uskollaan kerskaileva itsensä kehuja kykene edes siihen, edes niin vähään!Sinä puolestasi olet kuin se publikaani Jeesuksen kertomuksessa publikaanista ja kirjanoppineesta, mutta sillä erotuksella, että sinä kehuskelet synnintunnollasi niin kuin kyseisen tarinan kirjanoppinut hurskailla teoillaan. Sama paska mutta kierommassa paketissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs iihmeen tuomari se sinä kuvittelet olevasi? Pitäisikö tuon toisen alkaa luetella tekojaan, jotta sinä itse itsesi tuomariksi korottanut röyhkeä patsastelija olisit tyytväinen?
Mikäs sinä taas luulet olevasi kun tuomitset minut itseni tuomariksi kuvittelijaksi? Jos kerran kerskailee hienolla ja mahtavalla muiden uskoa paremmalla uskollaan, niin tottakai siitä voi odottaa saavansa jotain konkreettista näyttöäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä puolestasi olet kuin se publikaani Jeesuksen kertomuksessa publikaanista ja kirjanoppineesta, mutta sillä erotuksella, että sinä kehuskelet synnintunnollasi niin kuin kyseisen tarinan kirjanoppinut hurskailla teoillaan. Sama paska mutta kierommassa paketissa.
Kerropa nyt ensin vähän tarkemmin tuosta kertomuksesta publikaanista ja kirjanoppineesta, jossa minä olen mielestäsi kuin publikaani, joka kehuskelen kuin kirjanoppinut?
Niin että voisin myös itse arvioida, olenko sen kaltaista törkyä, mitä väität.
Vai satuitko nyt vain hetken mielijohteesta, sekoamisesta, heittämään tänne päälleni jonkinlaisen epämääräisen kasan törkyä epäpuhtaalta sydämeltäsi? - Jossa sitä tavaraa kyllä näyttäisikin olevan aika runsaasti tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs sinä taas luulet olevasi kun tuomitset minut itseni tuomariksi kuvittelijaksi? Jos kerran kerskailee hienolla ja mahtavalla muiden uskoa paremmalla uskollaan, niin tottakai siitä voi odottaa saavansa jotain konkreettista näyttöäkin.
Ja millähän konstilla tällaisella foorumilla niitä näyttöjä voi esitellä, oi Suuri Tuomari? Röyhkeä tahvo!
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa nyt ensin vähän tarkemmin tuosta kertomuksesta publikaanista ja kirjanoppineesta, jossa minä olen mielestäsi kuin publikaani, joka kehuskelen kuin kirjanoppinut?
Niin että voisin myös itse arvioida, olenko sen kaltaista törkyä, mitä väität.
Vai satuitko nyt vain hetken mielijohteesta, sekoamisesta, heittämään tänne päälleni jonkinlaisen epämääräisen kasan törkyä epäpuhtaalta sydämeltäsi? - Jossa sitä tavaraa kyllä näyttäisikin olevan aika runsaasti tarjolla.Lue laiskuri Raamattua, se saattaisi tehdä sinulle hyvää. Mutta huom! Saattaisi. Sinunlaisistasi tuomareista ei voi mennä takuuseen.
- Anonyymi
1 Cor 15 (KJB)
Chapter 15
1 Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;
2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.
3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;
4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:
Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä sovintouhrina. Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta. On tosiaan tärkeää uskoa se, että Jeesus verellään sovitti kaikkien synnit, mutta on myös tärkeää ottaa se vastaan omalle kohdalleen. Jos emme usko Jeesuksen tekoa, hänen verensä ei auta meitä.
Kun uskomme tuon evankeliumin, uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Paavali kertoo meille, että tämän maallisen elämämme ajan meissä asuu kaksi ihmistä; meidän entinen syntinen lihamme ja Kristuksen pyhä henki. Onneksi uudestisyntymistään ei voi menettää omilla teoillaan. Jos voisi, jokainen meistä uskovista menettäisi sen monta kertaa joka päivä. Sinäkin. Kiitos Jeesukselle, että voimme levätä varmuudessa, että kuoleminen on meille siirtymistä taivaaseen. Elämme viimeistä sukupolvea. Monet meistä eivät kuole ennen ylöstempausta! Kaikki pikkulapset päässevät taivaaseen kanssamme. Puhutaanko päiväkodeissa ja pyhäkouluissa siitä? Kerrotaanko odottaville äideille, että heidän vauvansa saattaa yhtäkkiä kadota heidän kohdustaan. Kannattaisi uskoa Jeesukseen lopultakin, jotta voisi tietää pääsevänsä lapsensa mukana ikuiseen onneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs iihmeen tuomari se sinä kuvittelet olevasi? Pitäisikö tuon toisen alkaa luetella tekojaan, jotta sinä itse itsesi tuomariksi korottanut röyhkeä patsastelija olisit tyytväinen?
Ei syntejään tarvitse toisille ihmisille luetella; se on katolisen pakanakirkon tapa pitää alamaisensa otteessaan tietämällä liikaa heidän yksityiselämästään. Riittääö, kun myöntää, että olemme kaikki syntisiä. Kristitty on pelastettu syntinen. Vasta taivaassa kirkastetussa ruumiissa pääsemme eroon synnistä, joka asuu lihassamme. Jos se asui Paavalissa, kristityistä suurimmassa, se ihan varmasti löytyy myös sinussa ja minussa. Omahyväisyyskin on synti. Itselleen valehtelu on synti. Tekopyhyys on synti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Cor 15 (KJB)
Chapter 15
1 Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;
2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.
3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;
4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:
Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä sovintouhrina. Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta. On tosiaan tärkeää uskoa se, että Jeesus verellään sovitti kaikkien synnit, mutta on myös tärkeää ottaa se vastaan omalle kohdalleen. Jos emme usko Jeesuksen tekoa, hänen verensä ei auta meitä.
Kun uskomme tuon evankeliumin, uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Paavali kertoo meille, että tämän maallisen elämämme ajan meissä asuu kaksi ihmistä; meidän entinen syntinen lihamme ja Kristuksen pyhä henki. Onneksi uudestisyntymistään ei voi menettää omilla teoillaan. Jos voisi, jokainen meistä uskovista menettäisi sen monta kertaa joka päivä. Sinäkin. Kiitos Jeesukselle, että voimme levätä varmuudessa, että kuoleminen on meille siirtymistä taivaaseen. Elämme viimeistä sukupolvea. Monet meistä eivät kuole ennen ylöstempausta! Kaikki pikkulapset päässevät taivaaseen kanssamme. Puhutaanko päiväkodeissa ja pyhäkouluissa siitä? Kerrotaanko odottaville äideille, että heidän vauvansa saattaa yhtäkkiä kadota heidän kohdustaan. Kannattaisi uskoa Jeesukseen lopultakin, jotta voisi tietää pääsevänsä lapsensa mukana ikuiseen onneen.Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sovitus tulee "ottaa vastaan omalle kohdalleen". Raamatussa todetaan vain, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa.
Eikä missään kohtaa Raamattua sanota, että kun uskomme, me uudestisynnymme.
Pietari kirjoittaa uudestisyntymän tapahtuneen Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta. (Ja Paavalin mukaan hänessä/hänen kanssaan heräsi kuolleista koko ihmiskunta, jos kerran kaikki kuolivat yhdessä hänen kanssaan.) Kukaan ei ole tullut uskoon hetkenä, jolloin Jeesus nousi kuolleista.
Kummallista Raamatiun vääntelyä. Anonyymi kirjoitti:
1 Cor 15 (KJB)
Chapter 15
Kun uskomme tuon evankeliumin, uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Paavali kertoo meille, että tämän maallisen elämämme ajan meissä asuu kaksi ihmistä; meidän entinen syntinen lihamme ja Kristuksen pyhä henki. Onneksi uudestisyntymistään ei voi menettää omilla teoillaan. Jos voisi, jokainen meistä uskovista menettäisi sen monta kertaa joka päivä. Sinäkin. Kiitos Jeesukselle, että voimme levätä varmuudessa, että kuoleminen on meille siirtymistä taivaaseen. Elämme viimeistä sukupolvea. Monet meistä eivät kuole ennen ylöstempausta! Kaikki pikkulapset päässevät taivaaseen kanssamme. Puhutaanko päiväkodeissa ja pyhäkouluissa siitä? Kerrotaanko odottaville äideille, että heidän vauvansa saattaa yhtäkkiä kadota heidän kohdustaan. Kannattaisi uskoa Jeesukseen lopultakin, jotta voisi tietää pääsevänsä lapsensa mukana ikuiseen onneen.". Paavali kertoo meille, että tämän maallisen elämämme ajan meissä asuu kaksi ihmistä; meidän entinen syntinen lihamme ja Kristuksen pyhä henki."
Minun näkemykseni mukaan Paavali nimenomaan kumoaa sen, että meissä asuisi kaksi ihmistä. Vanha , syntinen ihmisemme ns. vanha Aatami naulittiin ristille yhdessä Kristuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten (Room.6:6-7) ja nyt olemme uusi luomus Kristuksessa "se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut" Gal.5:17. Huom! uusi on tullut vanhan sijaan, ei sen rinnalle!Anonyymi kirjoitti:
Ei syntejään tarvitse toisille ihmisille luetella; se on katolisen pakanakirkon tapa pitää alamaisensa otteessaan tietämällä liikaa heidän yksityiselämästään. Riittääö, kun myöntää, että olemme kaikki syntisiä. Kristitty on pelastettu syntinen. Vasta taivaassa kirkastetussa ruumiissa pääsemme eroon synnistä, joka asuu lihassamme. Jos se asui Paavalissa, kristityistä suurimmassa, se ihan varmasti löytyy myös sinussa ja minussa. Omahyväisyyskin on synti. Itselleen valehtelu on synti. Tekopyhyys on synti.
"Riittääö, kun myöntää, että olemme kaikki syntisiä. Kristitty on pelastettu syntinen"
Vastaus: Kuinka tuo yllä mainittu väite sopii yhteen Raamatun kanssa, missä apostoli Paavali julistaa?:
"kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi, sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä." Room.6:6-7
"Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa." Room.6:11
"ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!" Room.6:18
"Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä." Room.6:22Anonyymi kirjoitti:
Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sovitus tulee "ottaa vastaan omalle kohdalleen". Raamatussa todetaan vain, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa.
Eikä missään kohtaa Raamattua sanota, että kun uskomme, me uudestisynnymme.
Pietari kirjoittaa uudestisyntymän tapahtuneen Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta. (Ja Paavalin mukaan hänessä/hänen kanssaan heräsi kuolleista koko ihmiskunta, jos kerran kaikki kuolivat yhdessä hänen kanssaan.) Kukaan ei ole tullut uskoon hetkenä, jolloin Jeesus nousi kuolleista.
Kummallista Raamatiun vääntelyä."Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sovitus tulee "ottaa vastaan omalle kohdalleen". Raamatussa todetaan vain, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa"
Vastaus. Vastaanottaminen on sitä että uskoo, mitä Jumala sanassaan puhuu. Siten esim. ns. pienoisevankeliumissa sanotaan: "....ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi...." Joh.3:16
Paavali ja Silas Filippin vanginvartijalle: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Apt.16:31
Samoin, jokainen joka USKOO, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, ottaa myös vastaan sovituksen.- Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
"Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että sovitus tulee "ottaa vastaan omalle kohdalleen". Raamatussa todetaan vain, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa"
Vastaus. Vastaanottaminen on sitä että uskoo, mitä Jumala sanassaan puhuu. Siten esim. ns. pienoisevankeliumissa sanotaan: "....ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi...." Joh.3:16
Paavali ja Silas Filippin vanginvartijalle: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Apt.16:31
Samoin, jokainen joka USKOO, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, ottaa myös vastaan sovituksen.Tuossa ei ole mitään järkeä. Eikä henkeä.
Maailman sovitus ei ole jokin salamystinen asia, joka leijuu Raamatun sivuilla ja jossakin Jumalan taivaassa ja jonka Jumala on (paljastamatta tätä edes Paavalille) pilkkonut miljardeiksi yksilöihmisten EHDOLLISIKSI sovituksiksi, jotka jokaisen on noukittava itselleen "vastaanottamalla" eli uskomalla.
Mikä ihmeen MAAILMAN sovitus se sellainen on??? Eihän mitään maailmaa OLE sovitettu, jos KAIKKIA MAAILMAN YKSILÖIHMISIÄ EI OLE TOSIASIASSA SOVITETTU.
Tämä vastaanottamis-höpinä ja -hokema on kummallisin kierous, joka uskovien mielessä ja kielenkäytössä esiintyy.
Kirjoitat: "Vastaanottaminen on sitä että uskoo, mitä Jumala sanassaan puhuu." Ja tuolla uskollako sitten se, "mitä Jumala sanassaan puhuu", MUUTTUU TODEKSI???!!!
Sekö, mitä Jumala sanassaan puhuu, EI OLE TOTTA ennen kuin joku uskoo siihen???!!! Jumalan todellisuusko kätkeytyy ja tulee esille ihmisen uskon tai sen puutteen myötä??? Tiesitkö, että tuollaista uskoa pidettiin jo Vanhan testamentin aikana TAIKAUSKONA?
Maailman sovitus EI OLE JOTAIN, mistä "Jumala puhuu sanassaan", vaan IHMISKUNNAN HISTORIASSA TAPAHTUNUT TOSIASIA. HISTORIALLINEN FAKTA.
On ts. historiallinen fakta, että koko maailma on JO sovitettu Jumalan kanssa.
Mikään historiallinen fakta ei kaipaa tuekseen ihmis(t)en uskoa. Napoleon ei ollut olemassa siksi, että riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo hänen olleen olemassa. Se, että Napoleon oli olemassa, ei peruunnu, jos ihmisten usko hänen historiallisuuteensa lakkaa.
Kun minä uskon Suomen itsenäistyneen vuonna 1917, MINÄ "EN OTA VASTAAN" YHTIKÄS MITÄÄN. Minä en tuon uskoni myötä TULE SUOMEN KANSALAISEKSI, vaan minä olen Suomen kansalainen tuon HISTORIALLISEN FAKTAN VUOKSI JA SEN SEURAUKSENA.
Sama pätee maailman sovitukseen. Maailman sovitus TARKOITTAA sitä, että jokainen IHMISYKSILÖ ON JO SOVITETTU JUMALAN KANSSA, uskoipa sitä tai ei.
Kun ihminen USKOO Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, silloin hän yksinkertaisesti uskoo HISTORIALLISEEN FAKTAAN, ei sen kummempaa. Hän EI TULE SOVITETUKSI tuon uskonsa myötä, koskapa hänet sovitettiin konkreettisesti jo 2000 vuotta sitten.
TÄTÄ Paavali tarkoittaa jakeessa 2 Kor. 5:20, ei yhtikäs mitään muuta.
Jumala ei pidä Poikansa uhria niin ala-arvoisena, että sallisi sen vaikutuksen - maailman sovituksen ja lunastuksen - olla taikauskon kohde. - Anonyymi
Joppa2 kirjoitti:
". Paavali kertoo meille, että tämän maallisen elämämme ajan meissä asuu kaksi ihmistä; meidän entinen syntinen lihamme ja Kristuksen pyhä henki."
Minun näkemykseni mukaan Paavali nimenomaan kumoaa sen, että meissä asuisi kaksi ihmistä. Vanha , syntinen ihmisemme ns. vanha Aatami naulittiin ristille yhdessä Kristuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten (Room.6:6-7) ja nyt olemme uusi luomus Kristuksessa "se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut" Gal.5:17. Huom! uusi on tullut vanhan sijaan, ei sen rinnalle!Naulankantaan!
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään järkeä. Eikä henkeä.
Maailman sovitus ei ole jokin salamystinen asia, joka leijuu Raamatun sivuilla ja jossakin Jumalan taivaassa ja jonka Jumala on (paljastamatta tätä edes Paavalille) pilkkonut miljardeiksi yksilöihmisten EHDOLLISIKSI sovituksiksi, jotka jokaisen on noukittava itselleen "vastaanottamalla" eli uskomalla.
Mikä ihmeen MAAILMAN sovitus se sellainen on??? Eihän mitään maailmaa OLE sovitettu, jos KAIKKIA MAAILMAN YKSILÖIHMISIÄ EI OLE TOSIASIASSA SOVITETTU.
Tämä vastaanottamis-höpinä ja -hokema on kummallisin kierous, joka uskovien mielessä ja kielenkäytössä esiintyy.
Kirjoitat: "Vastaanottaminen on sitä että uskoo, mitä Jumala sanassaan puhuu." Ja tuolla uskollako sitten se, "mitä Jumala sanassaan puhuu", MUUTTUU TODEKSI???!!!
Sekö, mitä Jumala sanassaan puhuu, EI OLE TOTTA ennen kuin joku uskoo siihen???!!! Jumalan todellisuusko kätkeytyy ja tulee esille ihmisen uskon tai sen puutteen myötä??? Tiesitkö, että tuollaista uskoa pidettiin jo Vanhan testamentin aikana TAIKAUSKONA?
Maailman sovitus EI OLE JOTAIN, mistä "Jumala puhuu sanassaan", vaan IHMISKUNNAN HISTORIASSA TAPAHTUNUT TOSIASIA. HISTORIALLINEN FAKTA.
On ts. historiallinen fakta, että koko maailma on JO sovitettu Jumalan kanssa.
Mikään historiallinen fakta ei kaipaa tuekseen ihmis(t)en uskoa. Napoleon ei ollut olemassa siksi, että riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo hänen olleen olemassa. Se, että Napoleon oli olemassa, ei peruunnu, jos ihmisten usko hänen historiallisuuteensa lakkaa.
Kun minä uskon Suomen itsenäistyneen vuonna 1917, MINÄ "EN OTA VASTAAN" YHTIKÄS MITÄÄN. Minä en tuon uskoni myötä TULE SUOMEN KANSALAISEKSI, vaan minä olen Suomen kansalainen tuon HISTORIALLISEN FAKTAN VUOKSI JA SEN SEURAUKSENA.
Sama pätee maailman sovitukseen. Maailman sovitus TARKOITTAA sitä, että jokainen IHMISYKSILÖ ON JO SOVITETTU JUMALAN KANSSA, uskoipa sitä tai ei.
Kun ihminen USKOO Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, silloin hän yksinkertaisesti uskoo HISTORIALLISEEN FAKTAAN, ei sen kummempaa. Hän EI TULE SOVITETUKSI tuon uskonsa myötä, koskapa hänet sovitettiin konkreettisesti jo 2000 vuotta sitten.
TÄTÄ Paavali tarkoittaa jakeessa 2 Kor. 5:20, ei yhtikäs mitään muuta.
Jumala ei pidä Poikansa uhria niin ala-arvoisena, että sallisi sen vaikutuksen - maailman sovituksen ja lunastuksen - olla taikauskon kohde."Kun ihminen USKOO Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, silloin hän yksinkertaisesti uskoo HISTORIALLISEEN FAKTAAN, ei sen kummempaa. Hän EI TULE SOVITETUKSI tuon uskonsa myötä, koskapa hänet sovitettiin konkreettisesti jo 2000 vuotta sitten"
Vastaus: Juuri tätä samaa minä myös tarkoitan, mutta ihmiselle se tulee todelliseksi kokemukseksi vasta sitten kun hän uskoo sen eli ottaa sen vastaan.
Esim. Tiedämme, että Helsinki on Suomen pääkaupunki siksi, koska uskomme niin olevan. Jos emme usko siihen, Helsinki ei silloin ole meille Suomen pääkaupunki.
- Anonyymi
Amerikan homoja kun herjaa, niin siinä uskon täyteys eikä mitään sen monimutkaisempia asioita ala miettimään. Siinä korottaa itsensä sopivasti sekä osoittaa synnin eikä oikein kukaan voi pullikoida vastaan. Tietenkin joku homppeli voi vetää herneen nenään, mutta se vain kertoo juuri siitä että niitä pitääkin herjata.
Se on selkeä uskon tie.- Anonyymi
Jaaahas, siellä on aamun ensimmäinen kiljupönikkä korkattu....
- Anonyymi
Olen avauksen tekijän kanssa kaikesta tismalleen samaa mieltä. Jos ja kun hän uskaltaa uskoa evankeliumin eli sovituksen sanan tarkoittavan KONKREETTISESTI koko maailmaa niin, että kaikenlaiset ei-raamatulliset, päälle liimatut puheenparret "vastaanottamisista" ovat täysin turhia ja siksi vain evankeliumia hämärtäviä ja sotkevia lisäyksiä, niin Uuden testamentin tärkein sanoma on KOKONAISUUDESSAAN avautunut hänelle.
- Anonyymi
Monet ajattelevat, että vaikka Jeesus nimenomaan antoi henkensä koko maailman sovitukseksi ja lunastukseksi, Jumala iski oitis ristinkuoleman jälkeen väliin ja muunsi Jeesuksen maailmalle hankkiman sovituksen ja lunastuksen kauppatavaraksi, tämän maailman kaupustelijoiden rihkaman kaltaiseksi.
Jumala toisin sanoen seurasi Poikansa puhdasta ja kaunista elämää ja tekoja ja lopulta pitkänäperjantaina tämän kärsimyksiä ristillä ja tuumasi: "Ihan kohtalainen suoritus, mutta ei riitä automaattisesti maailman lunastukseksi ja sovitukseksi sillä tavoin kuin Aadamin lankeemus riitti automaattisesti maailman langettamiseksi. Ei riitä tekemään Aadamin lankeemusta ihmiskunnan osalta tyhjäksi." (Vaikka Paavali esittää asian roomalaiskirjeen 5. luvussa täysin päinvastaiseksi.)
Ja niin Poikansa kuolemaan hitusen tyytymätön Jumala päätti, että jokaisen ihmisen on itse kunkin OSTETTAVA lunastus ja sovitus itselleen. Mysteeriksi jää, miksi Jeesuksen uhri sinällään ei Isälle riittänyt.
Vaihdon välineeksi Jumala päätti kelpuuttaa ihmisten uskon. "Uskomalla Jeesukseen" ihminen voi ostaa tämän Jumalan itselleen pihistämän ja pidättämän sovitus-lunastus-pelastus-kokonaispaketin. Hieman erikoista tässä kaikessa on se, että tätä järjestelyä tulee samaan aikaan kutsua "armoksi" ja että Jeesuksen hankkimaa lunastusta ja sovitusta tulee kutsua ILMAISEKSI lahjaksi. :)
Ja toki erikoista on sekin, että Paavali meni kuitenkin kirjoittamaan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
Miksiköhän ihmisten on niin vaikea uskoa tuohon Paavalin julistamaan sovituksen sanaan? Ehkäpä siksi, että heidät on opetettu pitämään uskoa vaihdon välineenä, jolla he kuvittelevat ostaneensa Jumalansa kauppatavaraksi julistaman sovituksen ja lunastuksen itselleen. Nyt kaikki se menettäisi merkityksensä. Usko menettäisi maagisen voimansa; silläkö ei voi(nut)kaan OSTAA SOVITUSTA???!!! Nyt SELLAINEN usko onkin turhaa eikä vain turhaa vaan peräti vääristynyttä, koska ihmiset kuvittelivat ostaneensa sillä jotain, mikä ONKIN IHKAOIKEASTI ILMAISTA."Ja niin Poikansa kuolemaan hitusen tyytymätön Jumala päätti, että jokaisen ihmisen on itse kunkin OSTETTAVA lunastus ja sovitus itselleen. Mysteeriksi jää, miksi Jeesuksen uhri sinällään ei Isälle riittänyt"
Vastaus: Jeesus sovitti koko maailman itsensä kanssa. Kaikilla ihmisillä on Jumalan puolelta valmiiksi suoritettu pelastus. Jumala hyväksyy kaikki ihmiset, mutta kaikki ihmiset eivät hyväksy Jumalaa. Ketään ei viedä väkisin vastoin hänen tahtoaan Jumalan valtakuntaan. Ja juuri siksi tarvitaan ihmisen puolelta usko.
"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen, sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät." Heb.11:6
Kyseessä ei siten ole mikään "maksu" ihmisen puolelta, vaan lahjan hyväksyminen ja vastaanottaminen. Lahja on aina ilmainen. Kun esim. sinä saat jonkun lahjan jouluna, ei sinun tarvitse siitä mitään maksaa, mutta sinun täytyy kuitenkin vastaanottaa lahja, sille muuten siitä ei ole sinulle mitään hyötyä. Minusta tässä ei ole mitään ristiriitaisuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894