Trump ja MAGA-hovinsa munasivat itsensä oikein huolella

Anonyymi-ap

"CNN:n lähteet: Tiedusteluviranomaisten alustavan arvion mukaan Iranin ydinohjelman keskeiset osat eivät tuhoutuneet Yhdysvaltain iskuissa"

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html?post=407840

"Yhdysvaltain tiedusteluviranomaisten alustavan arvion mukaan Yhdysvaltojen viikonloppuna Iranin ydinlaitoksiin kohdistamat iskut eivät tuhonneet maan ydinohjelman keskeisiä osia ja todennäköisesti viivästyttivät sitä vain muutamilla kuukausilla. Arviosta kertoi CNN:lle kolme siitä perillä olevaa lähdettä.

Puolustusministeriön tiedusteluorganisaation DIA:n (Defense Intelligence Agency) laatimasta arviosta ei ole kerrottu julkisuuteen aiemmin. Se perustuu Yhdysvaltain asevoimien päämajan vahinko-arvioon, joka tehtiin iskujen seurauksena.

Iskujen aiheuttamien vahinkojen ja muiden vaikutusten arviointi jatkuu edelleen ja CNN:n mukaan se voi vielä muuttua tiedustelutietojen karttuessa.

Varhainen arvio on kuitenkin ristiriidassa presidentti Donald Trumpin toistuvien väitteiden kanssa. Trumpin mukaan iskut tuhosivat "täydellisesti ja totaalisesti" Iranin laitokset, joissa se rikastaa uraania.

Vastaavia lausuntoja on antanut myös puolustusministeri Pete Hegseth.

Kahden CNN:n lähteen mukaan iskut eivät tuhonneet Iranin rikastetun uraanin varastoja. Yhden lähteen mukaan myös uraanin rikastamiseen käytetyt lingot eli sentrifugit ovat myös pitkälti ehjiä edelleen.

CNN:n mukaan Valkoinen talo myönsi olevansa tietoinen arviosta, mutta sanoi olevansa eri mieltä sen sisällöstä."

Ja mitäs Trump hoveineen väittivät? Tuhonneensa koko infrastruktuurin sekä jalostetun uraanin? Ja sitten Yhdysvaltain asevoimien analyysi osoittaa, ettei isku onnistunutkaan kuten Taco ja uskolliset idioottinsa öyhöttivät koko maailmalle.

Ihmekös ovat vältelleet koko aihetta tämän jälkeen.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ei media näitä tiedä. Vai luuletko CNN:n olllen paikalla katsomassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2976
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe