Joensuu odottaa linja-autoja Kiinasta ja Puolasta

Anonyymi-ap

Joensuun seudun joukkoliikenteen uusien linja-autojen toimitus on viivästynyt.

Uusista linja-autoista osa tulee Puolasta ja osa Kiinasta.

9

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa hyvältä. Onhan junatkin italiasta ja hyvin toimii... 😂🤣😂

• Anonyymi

Kesällä ihan hyviä pelejä, mutta talvipakkasella hyytyy niin kuljettaja, kuin matkustajatkin.

• Anonyymi

Eiköhän tilaaja ole osannut vaatia lämmityslaitteelta riittävää tehoa ja merkitä tarpeelliset kohdat lisävarusteiksi.

• Anonyymi

"Kiinasta:
      Helsinki: Kiinalaiselta BYD-valmistajalta on tilattu ja toimitettu suuri määrä sähköbusseja Helsinkiin. Esimerkiksi Nobina Oy on tilannut 119 BYD-sähköbussia, joista suurin osa (76 kappaletta) on mennyt Helsingin liikenteeseen. Myös Yutongilta on toimitettu 33 täyssähköbussia Helsinkiin (ja Espoon Leppävaaraan ja Keravalle). Aiemmin myös Veolia Transport Finland on kokeillut BYD-sähköbusseja Espoossa.
      Turku: Turkuun on niin ikään toimitettu merkittävä määrä BYD-sähköbusseja, noin 43 kappaletta Nobina Oy:n toimesta.
      Puolasta:
      Puolalainen linja-autovalmistaja Solaris on tullut Suomen markkinoille ja tekee yhteistyötä Valmet Automotiven kanssa. Heillä on ollut tarjouspyyntöjä useilta suomalaisilta linja-autoliikennöitsijöiltä ja tavoitteena oli saada ensimmäiset autot Suomeen jo vuonna 2012. Tarkkoja kaupunkikohtaisia tietoja tilauksista ei ole tässä haussa selvinnyt, mutta Solaris on tunnettu Euroopassa ja se on ollut Suomen markkinoilla aktiivinen.
      Yhteenvetona voidaan sanoa, että erityisesti sähköbussien osalta Kiinasta, kuten BYD ja Yutong, on tehty suuria tilauksia Helsinkiin ja Turkuun. Puolasta taas tunnetaan Solaris, joka on ollut pitkään kiinnostunut Suomen markkinoista."

• Anonyymi

Joko niitä näkyy liikenteessä?

• Anonyymi

joo

• Anonyymi

Milloin?

• Anonyymi00008

Kulkeeko ne jo?

• Anonyymi00010

JEE! 🙂

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe