Pelastuminen tarkoittaa helluntailaista pelastusvarmutta.
Lyhyt kysymys ja lyhyt vastaus helluntaikasteesta - kyllä/ei ilman selityksiä.
Pelastaako helluntaikaste - kyllä/ei ?
49
232
Vastaukset
- Anonyymi
Vesi ei pelasta ketään.
Vain Jeesuksen veri pelastaa.
Tämä on kristinuskon perusta ja ensimmäinen tiedon askel.- Anonyymi
Mutta jos on kova lahkohenki päällä.
Pelastusvarmuus toimii.
Mehukaan tuskin on Jeesuksen verta lahkokokouksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos on kova lahkohenki päällä.
Pelastusvarmuus toimii.
Mehukaan tuskin on Jeesuksen verta lahkokokouksissa.Sinä et ole pelastunut.
- Anonyymi
Venkuloilla on tapana selitellä tai kääntää puhe muuksi.
Totuutta he eivät tiedä itsekkään. - Anonyymi
aloitajan kysymys on väärin asetettu...
Ei ole helluntalaisuuden kastetta.... On kyse Raamatullisesta uskovien kasteesta.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.
Kyse on siten Herran kansasta- joka oksastuu jaloon puuhun, eli runkoon.
Halulliset- kun ovat saaneet hyvän omantunnon Kristuksen täytetyn työn kautta, hän kasteelle menee hyvän omantunnon -liiton- kautta.
Kaste on - kasteen hauta, Raamatullisesti. Se kuvaa mitä tapahtui Nooan aikana.
Se on Raamatunkertomus. Maa tuli täyteen väkivaltaa- ja Jumala otti sen kansan tuomiolle - tappamalla, eli hukuttamalla sen elämä ja henki palasi Elämänantajalle, ja se sielu kuoli- ruumis ei voinut elää hukkuneena, näin ne erosivat toisistaan.
Se kertoo siten viimeisestä tuomiosta, helvetin tulesta- Toisesta kuolemasta.
Uskova- ei kuole toista kuolemaa, vaan ensimmäinen kuolema on kuoleman uni- josta Jeesus herättää- iankaikkisen elämän armolahjan omistamiseen. Jumala tuntee hänet- Poikansa sovitustyöhön uskovan...
Ja tätä kertoo vesikaste- kasteenhauta- se on Raamatunkertomus.
Vesi pesi- sen aikaisen ihmiskunnan, paitsi kahdeksanhenkeä- Arkissa.
Vesi pesi- eli Jumala otti elämän ja tuomion aika astui - pestiin synti ajasta.
Näin kasteen hauta- on kasteen puhutteleva kertomus, jotta uskossa saa nousta Kristusarkkiin ja aivankuin Nooan arkki karahti Araratille, siitä läksi uusi ihmiskunta elämään.
Se kertomus Raamatusta kertoo- että vesi ei kadota, koska uskovassa ei ole sovintoveren- täytetyn työn kautta sitä kadottavaa syntiä- vaan on ikäänkuin päivän lapsia uskon kautta Kristus - uhrikaritsan suojassa. Ja kun herätetään kuoleman unesta- viimesien pasunan soidessa --- siilloin kuolema on nielty ja voitto saatu-- alkaa uusi elämä- Sielu- kuoleman unesta liittyy Ylösnousemusruumiiseen ja näin Elämänhenki on toteutunut.
Kasteen haudalla on Raamatullisesti kertomus- joka pitää ymmärtää.
Kaste upotti- siis meni täyteteen "huppeluksiin", eikä sieraimissa ole tuomitulla enää elämänhenkä, uskova nousee vielä siitä.
Näin kasteellakin on viestintä - tuomiosta- ja kuten esim. ehtoollisessa Raamatunkertomuksessa on viesti- sovituksesta, veren anteeksiannosta ja Kristus on Elämänleipä....
On opin tarkoitus ymmärrettävä, ettei mene perinneoppien kautta harhaan...
Tavallaan vapaissa suunnissa- upotuskaste suorittaa luterilaisen pääkastelu- nimenantotilaisuuden kasteen loppuun suoritetuksi, kun kastettava saa lopullisesti kasteen haudassa todistaa, että uskoo kirjoituksiin
ei ole helluntalais- kastetta vaan uskovilla - on Raamatullinen upotuskaste- kasteen hauta ja siitä nouseminen.- Anonyymi
Jos kaste on helluntaikirkon kastealtaassa kyseessä on helluntaikaste.
Adventistit kastavat myös omassa kastepoterossaan. - Anonyymi
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän." Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
(Joh 6:32-40) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän." Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
(Joh 6:32-40)Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja
Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
(1Te 4:13-18) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaste on helluntaikirkon kastealtaassa kyseessä on helluntaikaste.
Adventistit kastavat myös omassa kastepoterossaan.Keuruulla kastettiin järvessä.
- Anonyymi
Helluntaipastorit lupailevat pelastuspaikkoja, uskossako keräävät rahaa?
- Anonyymi
Helluntaiseurakuntaan liittymispäivä = helluntaikaste päivä.
- Anonyymi
Tämän ei ole hihuli palsta.
- Anonyymi
Helluntailaisuus edustaa uususkonnollisuutta ja uususkonnollista kasteoppia.
Tyhmyyden ja tunteisiin vaikuttamisen kautta syntyy uususkonnollisia kristinuskoa jäljitteleviä seurakuntia.
Näin on ollut todistetusti (jenkkilahkot) 120 vuotta. - Anonyymi
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja
>>>saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. <<<<
Joka >> uskoo <<< ja --->>> kastetaan, se pelastuu; mutta
joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
(Mar 16:15-20)
Siinä sitä uskoo- toimenkuvaa-- ..... mistä jatketaan matkantekoa- uskossa.- Anonyymi
Kun on julistaja- se kertoo - kuka pelastaa- ja kuka ottaa sanomallisuuden vastaan, Sanan kauttahan pelastus on Jumalantyö- meissä. Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.
Siis olemme opetuslapsia- joita Jumala johdattaa Pyhän Henkensä kautta- opettaen- eli pyhittäen halullisia. Siinä ei synnytä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta vaan Jumalasta.
Sanan siemen siis synnyttää uskon, siinnytään Jumalan lapseksi.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
(Joh 1:12-13)
Ja kun Herralla on vain YKSI - kansa- niin he uskovat Jumalan pelastavaan "Kristus- arkkiin" johon haluavat nousta- he eivät huku helvetintuleen, vaan saavat siten nousta- siitä kuoleman haudasta elämään.... uskoa ja kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta- uskoo Jumalan lupaukseen.... ja näin jos on kuollut ensimmäisen kuoleman se on uni- ja tästä herätetään...
viimeisen pasunan kuuluessa. jne. - Anonyymi
Helluntaikasteen jälkeen lahkohemmojen pitäisi ajaa riivaajia.
- Anonyymi
"Pelastusvarmat" Lahkolaiset jakavat toinen toisilleen tai minulle etukäteen jo taivaspaikat.
Onko se eksytystä vai kristinuskoa ?- Anonyymi
Ei jaa mitään paikkoja edes housunpolviin eli miksi valehtelet !
Helpottaako se jotain angstia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jaa mitään paikkoja edes housunpolviin eli miksi valehtelet !
Helpottaako se jotain angstia?Helluntailaista "pelastusvarmuutta" myyvät käärmeet.
Pelastusvarmuus liittyy pelastukseen ja varmuuteen siitä. - Anonyymi
Siltäkö sinusta tuntuu?
Mistä sellainen ajattelu kumpuaa?
Onko Raamatun ilmoitus lahkolaisuutta?
Eikös Herra Jeesus puhu mitään pelastumisesta, iankaikkisen elämän saamisesta, syntein anteeksisaamisesta, Pyhän hengen saamisesta.
Mistä käsin sinä katsot pelastukseen, kun kirjoitat, kuten kirjoitat?
Perustuuko "kristinusko" mielestäsi siihen, mitä Raamattu ilmoittaa, vaiko johonkin muuhun tietolähteeseen.
Eli onko jokin opin muoto mahdollisesti ohittanut sen mitä Raamattu ilmoittaa pelastumisesta, iankaikkisen elämän saamisesta, syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen saamisesta. Uudestisyntymisestä ja Pyhän Hengen uudistuksesta?
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Lahkolaisen tunnistaa siitä että haluaa kiistellä kasteesta tai sapateista.
Tästä kysymyksestä ei tule kastekiistoja.
Lyhyt kysymys ja lyhyt vastaus helluntaikasteesta, pelastaako se - kyllä/ei ilman selityksiä.
Pelastuminen voi olla myös oma tunne.- Anonyymi
Niinpä, miksi siis melkein joka päivä ilmestyt kiistelemään?
Olet tuolla jo saanutkin hyvän vastauksen, vaikkakaan et sellaista mihin pyrit kysymykselläsi.
Kaste ilman uskoa ei pelasta.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh 3)
Miksi siis yhä haluat kiistellä?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tuolla jo saanutkin hyvän vastauksen, vaikkakaan et sellaista mihin pyrit kysymykselläsi.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh 3)
Usko ToivonenJärkevä ihminen Ossa sanoa kyllä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevä ihminen Ossa sanoa kyllä tai ei.
Järkevä ihminen tietää kysymättäkin ja tyhmälle on turhaa vastata se ei siitä viisastu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenVoi usko toivonen !
Sinulla näköjään vesikaste pelastaa !
Oikeasti näet uudessa liitossa ei tarvita vesikastetta, se kuului lakiliiton järjestykseen ja lakiliitton on lakkautettu jo 2000v sitten !
Miksi siis haluat yhä roikottaa lakiliiton säädöksiä, eli parannuksen kastetta ???
Paavali, pakanoiden apostoli itse sanoi vesikasteesta näin:
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Paavali jopa kiittää Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin vain pari lakiliiton jäsentä.
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
- Anonyymi
Biblia (1776) 1Piet.3:21 Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti ( ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä ) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta, y
- Anonyymi
1Kor.1:17 Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saanaamaan, ei sanan viisaudella, että Kristuksen risti turhaan menisi. Biblia (1776) Gal.6:14
- Anonyymi
Ei pelasta. Raamatullinen kaste taas pelastaa
- Anonyymi
Helluntailainen ja luterilainen kaste eivät kumpikaan pelasta.
- Anonyymi
Kaste kuuluu uskovaisille, joiden pelastuksen se vahvistaa.
- Anonyymi
Raamattu ei vain mainitse tuollaista
- Anonyymi
Jos sinusta siltä tuntuu että helluntaikaste pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei vain mainitse tuollaista
Kyllä mainitsee mutta sinä et tunne Raamattua.
- Anonyymi
Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.- Anonyymi
Kristukseen kastaminen on Paavalin opetus.
Ilman kastamista ei olisi helluntaiseurakuntaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman kastamista ei olisi helluntaiseurakuntaakaan."Kristukseen kastaminen on Paavalin opetus.". Mutta Paavali ei opettanut papin kastavan Kristukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman kastamista ei olisi helluntaiseurakuntaakaan.Luetko alta kommenttini siitä, mitä Paavali itse sanoi ja miten Jeesus itse Paavalia ohjeisti !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kristukseen kastaminen on Paavalin opetus.". Mutta Paavali ei opettanut papin kastavan Kristukseen.
Ei kastaja olekaan kasteesa pääosassa
- Anonyymi
Matt.3:11 Minä tosin kastan teitä vedellä parannukseen; mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on väkevämpi minua, jonka kenkiä en ole kelvollinen kantamaan, hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä ja tulella. Joh.20:22-23. Ap.t.1:5. 2:7. 13:25. 19:4
- Anonyymi
Biblia (1776) Ap.t.11:16 Niin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanonut oli: Johannes tosin kasti vedellä, mutta te kastetaan Pyhällä Hengellä. Matt.3:11. Mark.1:8. Luuk.3:16. Joh.1:26. 1:33. Ap.t.1:5
- Anonyymi
Missä vaiheessa RISTIN RYÖVÄRI upotuskastettiin?
Joka uskoo ja on kastettu pääsee Taivaaseen, Joka ei usko tuomitaan kadotukseen!
Alkuseurakunnan aikaan kun perheen Isä tuli uskoon niin koko talon väki myös palvelijat kastettiin Kristin Uskoon!
Raamattu sanoo, että uskovien vanhempien lapset ovat Pyhiä!
Nämä Pyhät lapset voidaan kastaa!- Anonyymi
Et ymmärrä lukemaasi pyhistä lapsista, miksi kirjoitat sellaisrsta!
Eikä raamattu puhu kasteen pelastuksezta laillasi, miksi et pysy totuudessa.
Kuvitteletko että raamattu on kirjoitettu lutterin tueksi !? - Anonyymi
Eli ryöväri ei päässyt taivaaseen kun ei oltu kastettu, niinkö ?
Hohoijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä lukemaasi pyhistä lapsista, miksi kirjoitat sellaisrsta!
Eikä raamattu puhu kasteen pelastuksezta laillasi, miksi et pysy totuudessa.
Kuvitteletko että raamattu on kirjoitettu lutterin tueksi !?Raamattu puhuu kasteen pelastuksesta, mutta sinä et sitä usko
Kuvitteletko että Raamattu on kirjoitettu parhamien vikinän tueksi häh? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ryöväri ei päässyt taivaaseen kun ei oltu kastettu, niinkö ?
Hohoijaa.Helluntailaiset luulee niin, sillä he eivät usko Jeesusta. Jeesus lupasi ryövärille paikan taivaassa. Tämä oli aika ennen uuden liiton kasteen asettamista
- Anonyymi
Luterilaisten vanhemmat eivät ole pyhiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisten vanhemmat eivät ole pyhiä.
Helluntailaisiin verrattuna ovat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisiin verrattuna ovat
Lue lehtiä ja seuraa uutisia.
- Anonyymi
Biblia (1776) Jer.2:22 Sillä jos sinä vielä lipiällä pesisit itses ja ottaisit paljon saippuaa, kuitenkin sinun pahuutes näkyy minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851798Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1251225YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621080- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74876Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli82826Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.123798