Voiko va-yhdistysten tileille tehdä rahalahjoituksia, vaikka rahankeruukampanjaa ei taida olla menossa?
Rahalahjoituksia yhdistysten tileille
21
201
Vastaukset
- Anonyymi
epäilen ettei voi tai ainakin ne soittaa pankista huomiota herättämättä
ja joutuu vastaamaan kysymyksiin onko holhouksessa ja saako itse
päättää asioistaan tms - Anonyymi
Kyllä voi tehdä omaehtoisia rahalahjoituksia. Ihan normaalilla tilisiirrolla. Tiedoissa voi mainita, että lahjoitus ja jos haluaa, kohteen, esimerkiksi elämänkatsomustiedon stipendit.
- Anonyymi
Helsingin seudun vaparit on kesäkuussa saanut yli 1000 eurolla lahjoituksia stipenditoimintaan.
Antaa voi aina mille tahansa yhdistykselle. Pyytää ei saa, "yleisöön vetoaminen" on kiellettyä. Aloituksen tyyppinen viesti on sellainen, josta en osaa sanoa onko laillinen.
- Anonyymi
Jäsenmaksun lisäksi voi siis hyvin laittaa lahjoituksen. Samalle tilille.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Jäseniltä lahjoituksia saa pyytääkin. Se ei ole "yleisöön vetoamista".
Jäsenten keskinäisissä tapaamisissa voi siis kerätä kolehdin kolehtilaulun säestämänä? Jee, nyt alkaa raha virrata!
- Anonyymi
Venäläisten miehittäjien ihmisoikeuksia Kiovassa tukeneen Valiiton kassavirta on kuivahtanut. Ukrainaa porukka ei ole tukenut ei latin latia
- Anonyymi
Olen vapaa-ajattelijoiden jäsen ja lahjoittanut rahaa Ukrainan puolustukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo ei kannata missään nimiessä olla Valiitto-järjestössä jossa
on taistolaisia mukana putinhäntä kanalassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo ei kannata missään nimiessä olla Valiitto-järjestössä jossa
on taistolaisia mukana putinhäntä kanalassaMinkäänlaista merkkiä siihen suuntaankaan en ole nähnyt. Hiukan päinvastoin, sivulauseissa mainitaan Venäjä hyökkääjänä. Jäsenenä edistän kirkon ja valtion eroa, enkä ymmärrä mistä olet saanut mieleesikään että vapaa-ajattelijoilla olisi "putininhäntä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko lahjoittanut vapaa-ajattelijoille ateismin edistämiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko lahjoittanut vapaa-ajattelijoille ateismin edistämiseen?
Juu olen. Eiväthän lahjoituskohteet sulje toisiaan pois.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu olen. Eiväthän lahjoituskohteet sulje toisiaan pois.
Tietenkin useampaan kohteeseen voi lahjoittaa. Ukrainaan on kerätty monia eri keräyksiä ja sen mieltää helposti lahjoituskohteeksi. Yhdistystä jolla ei ole keräyslupaa ei ehkä tule ajatelleeksi lahjoituskohteena vaikka jäsen olisikin. Tai voihan vapareilla ollakin keräyslupa, en tiedä, mutta aloituksen perusteella ei ole.
- Anonyymi
Siittä vaan. Jokainen ymmärtää, että tarvetta.
- Anonyymi
"Minkäänlaista merkkiä siihen suuntaankaan en ole nähnyt"
Ylikoski vaatii Karjalan tuhonnutta venäjänkulttuuria Kiovaan
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17675027/#comment-123523044- Anonyymi
Pitkälle vedetty tulkinta tuo "venäjän kulttuuria Kiovaan". Se on totta, että Ukrainan presidentti aikanaan syrjäytettiin, rahoituksesta ulkomailta en tiedä. Se ei tietenkään oikeuta Venäjän hyökkäystä ollenkaan, ei edes sotilaskohteisiin (ja Venäjähän on pommittanut lastenkoteja, sairaaloita ja muuta).
Oletko lukenut viimeisimmästä lehdestä, siitä mikä ilmestyi vain netissä, pääsihteerin palstan? Tai erään puheenjohtajan palstan muistaakseni pari vuotta sitten? Anonyymi kirjoitti:
Pitkälle vedetty tulkinta tuo "venäjän kulttuuria Kiovaan". Se on totta, että Ukrainan presidentti aikanaan syrjäytettiin, rahoituksesta ulkomailta en tiedä. Se ei tietenkään oikeuta Venäjän hyökkäystä ollenkaan, ei edes sotilaskohteisiin (ja Venäjähän on pommittanut lastenkoteja, sairaaloita ja muuta).
Oletko lukenut viimeisimmästä lehdestä, siitä mikä ilmestyi vain netissä, pääsihteerin palstan? Tai erään puheenjohtajan palstan muistaakseni pari vuotta sitten?Tästä on kai kyse: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/lehti/mielensapahoittaja-pohdiskelua-vapaa-ajattelun-olemuksesta/
Mutta melko turha vaiva, tuo yksi kirjoittaja on päättänyt mielessään mitä vapaa-ajattelijat tekevät eikä mikään määrä tosiasioita muuta sitä. Esimerkkinä vaikka tuo linkki, jota hän ei tule lukemaan.
- Anonyymi
Kannatettava ajatus. Liittohallitus ei saa valtion tukea.
- AnonyymiUUSI
Ylikosken Kiovaan tunkema venäläinen tuhokulttuuri esittäytyy juuri Moskovan päätv-kanavalla
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17675027/#comment-136361719- AnonyymiUUSI
Luitko edes vastausta yllä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1903554Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572217Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762210- 432072
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4601202Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211063- 591004