Rahalahjoituksia yhdistysten tileille

Anonyymi-ap

Voiko va-yhdistysten tileille tehdä rahalahjoituksia, vaikka rahankeruukampanjaa ei taida olla menossa?

21

201

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

epäilen ettei voi tai ainakin ne soittaa pankista huomiota herättämättä
      ja joutuu vastaamaan kysymyksiin onko holhouksessa ja saako itse
      päättää asioistaan tms

• Anonyymi

Kyllä voi tehdä omaehtoisia rahalahjoituksia. Ihan normaalilla tilisiirrolla. Tiedoissa voi mainita, että lahjoitus ja jos haluaa, kohteen, esimerkiksi elämänkatsomustiedon stipendit.

• Anonyymi

Helsingin seudun vaparit on kesäkuussa saanut yli 1000 eurolla lahjoituksia stipenditoimintaan.

• Antaa voi aina mille tahansa yhdistykselle. Pyytää ei saa, "yleisöön vetoaminen" on kiellettyä. Aloituksen tyyppinen viesti on sellainen, josta en osaa sanoa onko laillinen.

• Anonyymi

Jäsenmaksun lisäksi voi siis hyvin laittaa lahjoituksen. Samalle tilille.

• Jäseniltä lahjoituksia saa pyytääkin. Se ei ole "yleisöön vetoamista".

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Jäseniltä lahjoituksia saa pyytääkin. Se ei ole "yleisöön vetoamista".

Jäsenten keskinäisissä tapaamisissa voi siis kerätä kolehdin kolehtilaulun säestämänä? Jee, nyt alkaa raha virrata!

• Anonyymi

Venäläisten miehittäjien ihmisoikeuksia Kiovassa tukeneen Valiiton kassavirta on kuivahtanut. Ukrainaa porukka ei ole tukenut ei latin latia

• Anonyymi

Olen vapaa-ajattelijoiden jäsen ja lahjoittanut rahaa Ukrainan puolustukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo ei kannata missään nimiessä olla Valiitto-järjestössä jossa
        on taistolaisia mukana putinhäntä kanalassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo ei kannata missään nimiessä olla Valiitto-järjestössä jossa
        on taistolaisia mukana putinhäntä kanalassa

Minkäänlaista merkkiä siihen suuntaankaan en ole nähnyt. Hiukan päinvastoin, sivulauseissa mainitaan Venäjä hyökkääjänä. Jäsenenä edistän kirkon ja valtion eroa, enkä ymmärrä mistä olet saanut mieleesikään että vapaa-ajattelijoilla olisi "putininhäntä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko lahjoittanut vapaa-ajattelijoille ateismin edistämiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko lahjoittanut vapaa-ajattelijoille ateismin edistämiseen?

Juu olen. Eiväthän lahjoituskohteet sulje toisiaan pois.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu olen. Eiväthän lahjoituskohteet sulje toisiaan pois.

Tietenkin useampaan kohteeseen voi lahjoittaa. Ukrainaan on kerätty monia eri keräyksiä ja sen mieltää helposti lahjoituskohteeksi. Yhdistystä jolla ei ole keräyslupaa ei ehkä tule ajatelleeksi lahjoituskohteena vaikka jäsen olisikin. Tai voihan vapareilla ollakin keräyslupa, en tiedä, mutta aloituksen perusteella ei ole.

• Anonyymi

Siittä vaan. Jokainen ymmärtää, että tarvetta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pitkälle vedetty tulkinta tuo "venäjän kulttuuria Kiovaan". Se on totta, että Ukrainan presidentti aikanaan syrjäytettiin, rahoituksesta ulkomailta en tiedä. Se ei tietenkään oikeuta Venäjän hyökkäystä ollenkaan, ei edes sotilaskohteisiin (ja Venäjähän on pommittanut lastenkoteja, sairaaloita ja muuta).

Oletko lukenut viimeisimmästä lehdestä, siitä mikä ilmestyi vain netissä, pääsihteerin palstan? Tai erään puheenjohtajan palstan muistaakseni pari vuotta sitten?

• Anonyymi kirjoitti:

Pitkälle vedetty tulkinta tuo "venäjän kulttuuria Kiovaan". Se on totta, että Ukrainan presidentti aikanaan syrjäytettiin, rahoituksesta ulkomailta en tiedä. Se ei tietenkään oikeuta Venäjän hyökkäystä ollenkaan, ei edes sotilaskohteisiin (ja Venäjähän on pommittanut lastenkoteja, sairaaloita ja muuta).

Oletko lukenut viimeisimmästä lehdestä, siitä mikä ilmestyi vain netissä, pääsihteerin palstan? Tai erään puheenjohtajan palstan muistaakseni pari vuotta sitten?

Tästä on kai kyse: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/lehti/mielensapahoittaja-pohdiskelua-vapaa-ajattelun-olemuksesta/

Mutta melko turha vaiva, tuo yksi kirjoittaja on päättänyt mielessään mitä vapaa-ajattelijat tekevät eikä mikään määrä tosiasioita muuta sitä. Esimerkkinä vaikka tuo linkki, jota hän ei tule lukemaan.

• Anonyymi

Kannatettava ajatus. Liittohallitus ei saa valtion tukea.

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

Luitko edes vastausta yllä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      190
      3554
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2217
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2210
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2072
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      460
      1202
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1063
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      1004
    Aihe