Tämä viestini on osoitettu niille lestadiolaisille, jotka jostain syystä kärsivät tai eivät saa kaipaamaansa lohtua tai hyväksyntää omasta uskonyhteisöstään.
Tiedän että lestadiolaisuuden näkökulmasta minä uskon väärällä tavalla. Jos et siis halua lukea tämän pidemmälle, voit lopettaa viestin lukemisen tähän. En pahastu siitä. 😊
Haluan kertoa teille omasta elämästäni ja ajatuksistani siitä, mitä rakkaus tarkoittaa minulle.
En kuulu mihinkään uskontoon. Pidän kuitenkin erittäin todennäköisenä sitä, että on olemassa hyväntahtoinen, älykäs kokonaisuus, joka rakastaa meitä kaikkia ja pitää meistä kaikista hyvää huolta. En mielelläni kutsu tätä kokonaisuutta jumalaksi, koska siihen sanaan liittyy niin paljon mielleyhtymiä, joita en pidä tuon olennon ominaisuuksina (esim. julmuus, tuomitsevuus tai maskuliinisuus). Olen joka päivä yhteydessä tähän hyväntahtoiseen älyyn. Teen sen meditoimalla. Päivittäisestä meditaatiosta tulee minulle hyvä, rakkaudentäyteinen olo ja rauhallinen, levollinen mieli.
Tunnen syvää myötätuntoa kaikkia maailman ihmisiä kohtaan. En jaottele ihmisiä sen mukaan, kuuluvatko he mihinkään uskontoon vai eivät, tai mihin uskontoon he kuuluvat. Pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina. Uskon että se hyväntahtoinen äly, josta olemme kaikki lähtöisin, ei myöskään välitä siitä, kuulummeko mihinkään uskontoon vai emme. Uskon että olemme hänen silmissään aina samanarvoisia.
En pidä mitään uskonnollista kirjaa tai oppia auktoriteettinäni. Luen mielelläni monien eri uskontojen kirjoja, kunhan ne suhtautuvat ihmisiin rakkaudella. Sellaisia uskonnollisia kirjoja en lue, jossa ihmiset jaotellaan jollain tapaa ”valittuihin” ja ”kadotettuihin”. Arvostan suuresti erilaisia luonnonuskontoja, koska niissä ihminen nähdään osana luontoa, ja kaikkea elävää kunnioitetaan.
En usko helvettiin. Uskon, että kuoleman jälkeen käymme läpi elämämme ja selvitämme, missä kohdin olisimme voineet rakastaa muita paremmin.
Sitten ajatuksiani rakkaudesta. Rakkauteen kuuluvat mielestäni seuraavat asiat:
- Valinnanvapaus. Uskon että jokaiselle ihmiselle kuuluu valinnanvapaus oman elämänsä suhteen. Pidän ei-toivottuina asioina vain sellaisia, jotka satuttavat itseä tai muita. Muuten ihmisen tulisi saada päättää kaikesta elämäänsä kuuluvista asioista. Minulla esimerkiksi ei ole mitään auktoriteettiä elämässäni. Teen kaiken omantuntoni varassa: noudatan lakeja ja hyviä tapoja, pyrin rakastamaan ja pitämään huolta minulle tärkeistä ihmisistä, ja olen lojaali työnantajaani kohtaan. Mutta viime kädessä saan itse päättää minua koskevista asioista, ja se tuntuu hyvältä. Olen erityisen vapaudenkaipuinen persoona, ja olen erittäin onnellinen sen vuoksi, että saan elää vapaasti.
- Omatunto. Uskon että sielumme tietää, mikä on meille hyväksi. Siihen ei tarvita uskontoa. Ihminen, jolla on syvä rauha itsensä kanssa, ei satuta itseään tai muita. Uskon, että elämän kunnioittaminen on meissä kaikissa sisäänrakennettu ominaisuus.
- Kehon arvostaminen. Arvostan ja kunnioitan omaani ja muiden kehoa. Ajattelen, että jokaisen tulisi saada päättää omasta kehostaan: seksuaalisuudestaan, lapsiluvustaan ja ulkonäöstään. Ajattelen myös, että länsimainen lainsäädäntö on mahtava juttu, sillä se suojaa ihmisen oikeutta päättää omasta kehostaan.
- Myötätunto ja muiden auttaminen. Pidän tärkeänä sitä, että edistämme parempaa maailmaa kaikille. Rakkaus on paitsi sielussamme myös tässä ja nyt, ja se kuuluu kaikille. Ihmisellä on sisäänrakennettu tarve tehdä hyvää muille. Se, mitä uskonnot kutsuvat synniksi, on minun näkökulmastani vain tietämättömyyttä: ihminen, joka rakastaa muita ja tunnistaa rakkauden itsessään, ei tee muille pahaa. Meidän kaikkien tulisi olla hyviä toisillemme. Tässä hyvän edistämisessä ei ole mitään merkitystä sillä, ovatko nämä muut ihmiset uskonnollisia vai eivät. Pidän kaikkia samanarvoisina.
Kiitos, jos jaksoit lukea loppuun saakka. Minulle tuli sellainen tunne, että joku saattaisi kaivata näitä ajatuksia tänään. Moni on varmasti huolissaan, joudunko minä helvettiin. Älkää olko. En usko sellaisen jumalan olemassaoloon, joka olisi julmempi tai tuomitsevampi kuin mitä minä, ihminen, olen.
Toivotan kaikille rakkautta, onnellisuutta ja kaikkea hyvää. 🤗
Rakkautta ja sisäistä rauhaa kaikille
2
86
Vastaukset
- Anonyymi
" En mielelläni kutsu tätä kokonaisuutta jumalaksi, koska siihen sanaan liittyy niin paljon mielleyhtymiä, joita en pidä tuon olennon ominaisuuksina (esim. julmuus, tuomitsevuus tai maskuliinisuus)."
Tuo on kuin suoraan paholaisen ajatusmaailma. Juuri noin se toimii.
Jumala on Jumala, yksi ja suurin. Se on paholaiselle vaikeaa ja mahdotonta ymmärtää, että Jumala on suurin. Kuitenkin Jumalan sanan mukaan koko maailma pyörii. Pahuus pyörittää omaansa.- Anonyymi
Tunsin että rukoilit jotain hyvää minulle. Kiitos siitä. ☺️
Rukouksissa on kaunis energia. Tunnen aina sielussani, kun joku lähettää rukouksen minulle.
Aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1866691- 1531915
- 1131638
- 511350
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511123Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢411011Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98982Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6917Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41869