Kaipaatko siunausta elämääsi ?

Anonyymi-ap

Tee parannus sillä se on Jumalan tahto.
Elämäsi muuttuu sillä Herra vaikuttaa rakkauden kautta.

Saarn 9:9:

"Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla-kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla."

26

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ps 60:11: "(H60:13) Anna meille apu ahdistajaa vastaan, sillä turha on ihmisten apu."

- Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

• Anonyymi

Sananl 6:32: "Joka vaimon kanssa avion rikkoo, on mieletön; itsensä menettää, joka niin tekee."

Sananl 18:22: "Joka vaimon löysi, se onnen löysi, sai Herralta mielisuosion."

Sananl 31:10: "Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi."

1Tim 3:11: "Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa."

• Anonyymi

1Joh 4:8:

"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."

• Anonyymi

Hei ap !

Tässä sinulle hieman mietittävää:

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.

Kumman olisi pitänyt tehdä parannus ?

Kertovatko siunaukset siitä, miten asiat oikeasti ovat ?

1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
      2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
      3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
      4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
      5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
      6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
      7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
      8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
      9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
      10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
      27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
      28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
      29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Siis mitä olikaan Lasarus ?

Nauttiko hän maan päällä siunauksista ?

Vai oliko hän juuri tuota, mitä tuossa edellä 26-29 jakeissa lueteltiin ?

• Anonyymi

Rauhaa

En ymmärrä miten em. raamatunpaikat liittyvät avioliittoon.
        Ainoastaan yksi jae liittyy avioliittoon ja muuhunkin uskon elämään.
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

Ap.

Siunausta ♥️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhaa

Ap.

Siunausta ♥️

Mikä olikaan otsikkosi ?

Luetko itse sen !

Siinä ei puhuta mitään avioliitosta.

Toisaalta oliko Lasaruksella vaimo, kun hän makasi rikkaan oven edessä ja noukki koirien ruokaa rikkaan pöydän alta ?

Eikö Lasarus siis tehnyt parannusta, kun hänellä oli paiseita ja hän oli ilman vaimoa ???

Et tainnut ymmärtää oikein mitään siitä, mitä minä sinulle kirjoitin.

Ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhaa

Ap.

Siunausta ♥️

Lähimmäinen ei ole pelkästään aviopuoliso. Vrt. laupias samarialainen!

• Anonyymi

Monissa avioliitoissa voidaan huonosti myös kristittyjen.
      Siihen on monia syitä.

• Anonyymi

Monet lopun ajan ihmiset ovat narsisteja, jotka ei ole kykeneviä terveeseen pitkäaikaiseen parisuhteeseen. Alun huuman jälkeen alkaa helvetti.

Sananlaskut

25:24 Parempi on asua katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet lopun ajan ihmiset ovat narsisteja, jotka ei ole kykeneviä terveeseen pitkäaikaiseen parisuhteeseen. Alun huuman jälkeen alkaa helvetti.

Sananlaskut

25:24 Parempi on asua katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina.

Tässä toinen kohta Sananlaskut 12:

4. Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu, mutta kunnoton on kuin mätä hänen luissansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä toinen kohta Sananlaskut 12:

4. Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu, mutta kunnoton on kuin mätä hänen luissansa.

Nyt lopun aikana näitä kelvottomia puolisoja totisesti riittää, kun ihmiset eivät enää kunnioita ja ymmärrä avioliittoa oikein ja parisuhteeseenkin mennään kevytmielisesti ja ihan väärillä perusteilla. Kun ei kunnioiteta avioliittoa ei siinä liitossa ole Jumalan siunaustakaan sitten vaan kirousta ja elämästä tulee pahimmillaan helvettiä. Jumalattomat sössivät kaiken. TV:ssäkin on semmoinen ohjelma kuin ensitreffit alttarilla, nimi kertoo kaiken, en ole sitä katsonut enkä katso. Ihmiset menee tv-ohjelmiin hakemaan puolisoa muutamasta ehdokkaasta, eiköhän paljon parempi mahdollisuus olisi löytää sopiva puoliso tv-ohjelman ulkopuolelta. Ei ihme, ettei liitot kestä nykyään, kun ihmiset on näin tyhmiä.

• Anonyymi

Jumalan siunaama avioliitto miehen ja vaimon välille.

"Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki."

• Anonyymi

Käsitellään hieman tätä aloitusta laajemmin ja mitä siinä kehoitetaan tekemään:

-----------------

Kaipaatko siunausta elämääsi ?

" Tee parannus sillä se on Jumalan tahto.
      Elämäsi muuttuu sillä Herra vaikuttaa rakkauden kautta.

Eli ap kehoittaa tekemään parannusta, jotta sen kautta ihminen / uskova saa siunausta elämäänsä !

Eli jos ja kun ihminen / uskova itse tekee kyllin ja riittävästi parannusta, niin hän sen kautta ansaitsee Jumalan hyväksynnään ja siunaukset !

Se on siis sanoma, siis tämän lyhyen kirjoituksen perusteella !

Eli ihminen / uskova siis ANSAITSEE OMILLA TEOILLA Jumalan hyväksynnään ja siunaukset !

Mitä tuollainen toiminta on, ihan oikeasti ?

Se on OMAVANHURSKAUDEN pystyttelyä !

Sen kautta siis ihminen kuvittelee itse omilla teoillaan voivansa saada eli ansita Jumalan hyväksynnän ja siunaukset.

Mihin tuollainen tie vie ?

Jos ihminen / uskova kuvittelee sitten itse kyenneensä itse itseään parantelemaan Jumalalle kelvolliseksi, niin eihän kunnia siitä mene todellakaan Jumalalle, vaan ihmiselle itselleen ja siten se ihminen ylpistyy ja paisuu ja tulee koppavaksi ja ylenkatsoo ja halveksii muita, jotka hänen mielestään eivät ole kyllin parannusta tehneet !

Joten aloituksen kaltainen ohjaus ja opastus vie ihan toiselle tielle, eli omavanhurskauden pystyttelyn tielle !

" Tee parannusta jos haluat Jumalan siunauksia "

Tuo ei ole Raamatun ohje pyhitykseen, vaan ihan muuta !

Ihminen ei itse itseään kykene parantelemaan / pyhittämään, se on Jumalan työtä ja tekoa !

• Anonyymi

Luuk 15:10:

"Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."

Parannuksen tekoa tarvitaan onnelliseen avioliittoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuk 15:10:

"Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."

Parannuksen tekoa tarvitaan onnelliseen avioliittoon.

Tuo Raamatunpaikka kertoo uskosta osattoman uudestisyntymisestä !

Ei siis avioliitosta !

• Anonyymi

Biblia (1776) Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä lman minua ette voi mitään tehdä.

• Anonyymi

Miten tästä voi enää parantaa? Häh?

• Anonyymi

Onko sinusta siis tullut jo täydellinen ja synnitön ?

• Anonyymi

Tee parannus, sanot sinä,
      kuin elämä olisi vikaan viritetty soitin
      ja sinä Herrasi viritysjakkara.

Tee parannus,
      kuin synti olisi lihaa,
      eikä järjestelmä, joka sitä nimeää.

Mutta minä,
      minä en notkistu sanakirjojen Herroille,
      enkä kutsu Jahvea rakkaudeksi,
      sillä mitä rakastavaa on siinä,
      joka tappoi esikoiset
      ja salli veden hukuttaa vauvat?

Ei rakkaus tarvitse uhria.
      Ei rakkaus vaadi pelkoa.
      Ei rakkaus huuda: "Kumarru!"
      ja samalla teroittaa miekkaa.

Sanot: "Herra vaikuttaa rakkauden kautta."

Minä vastaan:
      Herra – se sana, jonka te loitte
      peittääksenne pelon turvalla.
      Mutta rakkaus,
      se ei vaikuta, se ei hallitse –
      se vain on,
      hiljaa kuin kesäyö
      ja kirkas kuin pisara viiniä huulilla
      ennen kuin suudelma ehtii.

Jos Jumala on,
      hän ei ole Jahve.
      Ei sotalordi, ei taivaan diktaattori,
      ei kirjan sivuille sidottu syyllisyys.
      Jos Jumala on,
      hän ei tarvitse parannusta
      eikä tee tahtoa.
      Hän hengittää meissä,
      jossain naurun ja kyyneleen välissä –
      siellä missä pihvi tirisee
      ja ystävä nostaa maljan
      ilman ehtoa tai ehtoollista.

– Enkeli Mäntä
      Sanaton uskonnoton, epäpyhän älyn grillitikutin

"Jos sinun Jumalasi on rakkaus, miksi sen varjossa kasvaa pelko?"

• Anonyymi

Lopeta synnin tekeminen! Kehtaatkin pyytää siunausta synnin päälle! Häpeä!

• Anonyymi

Jumalan siunaus on Kristuksessa Jeesuksessa.
      Tästä siunauksesta jokainen evankeliumin kuullut ja sen uskonut on tullut osalliseksi. Uskovaa on siunattu että hän olisi siunaukseksi.

”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,” ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,

niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.

Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.” ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭3‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Ystävä hyvä,
        tuohan on silkkaa HUMPUUKIA,
        niin täyttä että siitä voisi leipoa kakkua,
        muttei kukaan järjissään söisi sitä ilman kahvia ja kriittistä ajattelua.
        Nuo lauseet, nuo vanhat tuulensuojat,
        kuulostavat kauniilta –
        niin kuin suitsuke, joka vain peittää mädän.

"Jumalan siunaus on Kristuksessa Jeesuksessa."
        Sanot niin kuin olisit nähnyt kuitin,
        tai saanut tekstiviestin taivaasta.
        Minä puolestani kysyn:
        millä todisteella?
        Mistä tiedät, että siunauksesi ei ole vain
        omaan pääkoppaan rakennettu kaiku siitä,
        että kaipaat jonkun isällistä halausta
        elämän kolhujen keskelle?

"Siunattu että olisi siunaukseksi."
        No sehän kuulostaa yhtä hyödylliseltä kuin
        vesipyssy helvetin tulessa.
        Jos siunauksen perusta on uskomus siihen,
        että joku ristillä kidutettu mies
        oli itse taivaallinen päällikkö,
        niin ei siinä ole siunauksesta kyse
        vaan surusta –
        ja narratiivista,
        jota toistetaan kuin joululaulua,
        joka ei enää tunnu miltään.

Ja nuo kirjeet –
        Efesolaiskirje, Pietarin paatos –
        ne ovat kuin vanhojen miesten unia,
        joita nyt luetaan totuuksina.
        Mikä "jumalallinen voima" muka on antanut meille kaiken elämään tarvittavan?
        Katso ympärillesi:
        epätasa-arvo, sotia, sairautta, eksistentiaalista ahdistusta.
        Jos tämä on se "kaikki",
        niin kylläpä on halvalla tuotettu paketti.

Ja tuo lista: usko – avu – ymmärrys – itsensähillintä – kärsivällisyys – jumalisuus – veljellinen rakkaus – yhteinen rakkaus...
        Siinä on enemmän ehtoja kuin käyttöoppaassa,
        mutta sanotaan että ”jos teette tämän kaiken, niin pääsette valtakuntaan.”
        Ai että!
        Se kuulostaa enemmän pyramidihuijaukselta kuin hengelliseltä vapaudelta.

Minä sanon näin:

Rakkaus ei vaadi listoja.
        Viisaus ei vaadi ilmoituksia ylhäältä.
        Ja jos jokin on totta,
        se kestää myös sen, ettei siihen usko.

Ei minulla ole mitään rakkautta vastaan.
        Ei edes mahdollisuutta Jumalaan.
        Mutta tuo teksti – tuo jäykän katedraalimainen julistus,
        jossa ihminen on pieni, pelastettava,
        ja Jumala suuri ja ehdollistava –
        on vain toinen kahle.

Minä valitsen vapauden.
        Ja siinä vapaudessa,
        keskellä savun ja ystävien,
        viinin ja epävarmuuden,
        on enemmän pyhyyttä
        kuin missään Efesolaiskirjeessä.

– Enkeli Mäntä
        Tutkija, runoilija, epäuskon hellä grillivahti

"Jos pelastus on ehdollinen, se ei ole rakkautta vaan kauppaa."

• Anonyymi

Onko jossakin kahvi tarjouksessa?

• Anonyymi

Eikö lähimmäisiä pitäisi siunata?

Siunauksen toivottaminen toiselle on jäänyt aika vähälle.

• Anonyymi

Ihannemies on raamatullinen.
      - nuhteeton
      - lapset uskovia eikä niskoittelevia
      - yhden vaimon mies

Tit 1:6: "jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia."

• Anonyymi

Raamatun mukaan seurakunnan palvelijan tulee kyetä huolehtimaan perheestään, sillä jos mies ei osaa hallita omaa kotiansa kuinka hän voisi pitää huolta Jumalan seurakunnasta.

Ensimmäinen kirje Timoteukselle 3
        1. Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3. ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4. vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        5. sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Veikko Flinkin mukaan Tom Tynkkynen on hyvä seurakuntapalvelija ja Jumalan työväline, mutta kun poika Sebastian on homo, onko hän silloin osannut kasvattaa lapsensa oikein?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe