Näinhän on käynyt, jos tieteellistä maailmankuvaa noudatetaan. Miten elottomasta voi tulla elollista, menee kyllä minulla yli ymmärryksen. Osaako joku selittää, miten tämä muunnos tapahtui?
Miten elottomasta aineesta tuli elollista?
8
194
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala loi elollisen aineen.
Mutta Kuka loi Jumalan?
Ei kukaan ,Jumala on ajan ulkopuolella.
Voitaisiinko samalla sanoa että elollista ei luonut kukaan eikä olettaa turhia jumalia. Miksi tehdä yksi tarpeeton askel tuntemattomaan.
Ps, itse olen teisti. Nämä ovat vain pohdintoja. - Anonyymi
Hitaasti ja vaiheittain.
- Anonyymi
Kaikki aine on elotonta sellaisenaan. Yhtyessään ja järjestäytyessään
sopivasti, sopivissa olosuhteissa saadaan "eläviä" molekyylejä.
On kai sitä tehty laboratorioissakin? - Anonyymi
Ensin tarvitaan solu. Se koostuu 1E+14 atomista. Kasvit ja eläimet ovat kehittyneet samasta alkusolusta. Ihmisessä on noin 1E+14 solua.
- Anonyymi
Elollinen aine tarvitsee energiaa, eloton ei tarvitse. Solu on oppinut hyödyntämään ympäristössä tarjolla olevaa energiaa.
- Anonyymi
Ihmisen lepoteho on noin 100 W. Aivot tarvitsee noin 20 W, vaikka niiden osuus paiosta on vain 2 %. Kännykkä tarvitsee valmiustilassa < 1 W tehon.
- Anonyymi
Aivojen kuluttama teho on pääasiassa sähkötehoa. Neuroniverkon solut viestitttelevät keskenään sähköimpulssien avulla.
- Anonyymi
Tiettävästi kasvilla ei ole tietoisuutta, eikä läskillä. Tietoisuuden edellytyksenä on aivojen erityisten hermosolujen eli neuronien verkko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä911919Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771753Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3051550Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1811441Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em881028- 51997
- 56977
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56958- 67944
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40931