Kannattaako sosiopaatin / narsistin

Anonyymi-ap

/ epävakaan kanssa ruveta suhteeseen? Kaverin puolesta kyselen

46

403

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi rinnastit nuo keskenään? Eivät ole samoja asioita.

• Anonyymi

Cluster B persoonallisuushäiriöitä. Samalla ihmisellä voi olla piirteitä useista

• Anonyymi

E.I. EI!!

• Anonyymi

Mulle on laitettu tuo epävakaa, mutta on väärä diagnoosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle on laitettu tuo epävakaa, mutta on väärä diagnoosi.

Ne voi laittaa minkä vaan diagnoosin. En minäkään mikään a-sosiaalinen ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne voi laittaa minkä vaan diagnoosin. En minäkään mikään a-sosiaalinen ole.

Et vai

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vai

En. Ihan vahingossa kuulema oli tullut sellainen diagnoosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En. Ihan vahingossa kuulema oli tullut sellainen diagnoosi.

Kuulostaa aika oudolta

• Anonyymi

Vai kahen tonnin bemarit kujilla liitää ja tehopäivitykset.

• Anonyymi

Ei minunkaan mielestä. Ei missään tapauksessa. Järjissään oleviakin on tarjolla. Tosin tuntuu että entistä vähemmän..

• Anonyymi

Jos hän sellainen, niin sitten kyllä 🩵🩷

• Anonyymi

Kannattaa kannattaa. Siitä vaa.

Kaverin puolesta vastailen täs

• Anonyymi

Mukavaltahan tuo tuntuu

Epäsosiaalisen persoonallisuuden diagnoosi asetetaan huolellisen haastattelun ja muun saatavilla olevan tiedon pohjalta. Pelkkä rikollinen käyttäytyminen ilman pysyviä epäsosiaalisia piirteitä ei riitä diagnoosiin. On myös hyvä ymmärtää, että minkään yksittäisen piirteen perusteella diagnoosia ei tehdä. Diagnoosi edellyttää persoonallisuushäiriön yleisten kriteerien täyttymisen ohella vähintään kolmea seuraavista:

Paatunut välinpitämättömyys toisten tunteita kohtaan
        Jatkuva ja karkea vastuuttomuus ja välinpitämättömyys sosiaalisia normeja, sääntöjä ja velvoitteita kohtaan
        Vaikeus ylläpitää kestäviä ihmissuhteita, vaikkakaan ei vaikeutta luoda suhteita
        Alhainen turhaumien sietokyky ja aggressiivisuuden ja väkivaltaisen käyttäytymisen kynnys
        Kyvyttömyys tuntea syyllisyyttä tai ottaa opiksi epämiellyttävistä kokemuksista, erityisesti rangaistuksista
        Taipumus moittia muita tai puolustella kaunistavin järkeistyksin omaa käytöstä, joka on johtanut selkkaukseen yhteiskunnan kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukavaltahan tuo tuntuu

Epäsosiaalisen persoonallisuuden diagnoosi asetetaan huolellisen haastattelun ja muun saatavilla olevan tiedon pohjalta. Pelkkä rikollinen käyttäytyminen ilman pysyviä epäsosiaalisia piirteitä ei riitä diagnoosiin. On myös hyvä ymmärtää, että minkään yksittäisen piirteen perusteella diagnoosia ei tehdä. Diagnoosi edellyttää persoonallisuushäiriön yleisten kriteerien täyttymisen ohella vähintään kolmea seuraavista:

Jatkuva ja karkea vastuuttomuus ja välinpitämättömyys sosiaalisia normeja, sääntöjä ja velvoitteita kohtaan
        Vaikeus ylläpitää kestäviä ihmissuhteita, vaikkakaan ei vaikeutta luoda suhteita
        Alhainen turhaumien sietokyky ja aggressiivisuuden ja väkivaltaisen käyttäytymisen kynnys
        Kyvyttömyys tuntea syyllisyyttä tai ottaa opiksi epämiellyttävistä kokemuksista, erityisesti rangaistuksista
        Taipumus moittia muita tai puolustella kaunistavin järkeistyksin omaa käytöstä, joka on johtanut selkkaukseen yhteiskunnan kanssa

Kuulostaa ihan mun mieheltä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun mieheltä...

Sanoisin et kaikki näistä täyttyy t ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoisin et kaikki näistä täyttyy t ap

Eipä tuo mua mitään haittaa. Oon valmis kaikkeen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukavaltahan tuo tuntuu

Jos on selkkauksiin joutunut valtion kanssa, ei se sitä ihmistä automaattisesti antisosiaaliseksi tee. Ihan sattumalta minäkin sen diagnoosin sain tietää, kun yritin hakea psykoterapiaan. Hylättiin. Lääkäri joutui ottamaan sen diagnoosin pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on selkkauksiin joutunut valtion kanssa, ei se sitä ihmistä automaattisesti antisosiaaliseksi tee. Ihan sattumalta minäkin sen diagnoosin sain tietää, kun yritin hakea psykoterapiaan. Hylättiin. Lääkäri joutui ottamaan sen diagnoosin pois.

Entä esim kavaltaminen esim hyväntekeväisyysjärjestöltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä esim kavaltaminen esim hyväntekeväisyysjärjestöltä

On todella väärin ja itsekästä. Ihmisten empatian tunteita käytetty törkeällä tavalla hyväkseen. Tulee mieleen se "Anteeksi Pekka"-tapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On todella väärin ja itsekästä. Ihmisten empatian tunteita käytetty törkeällä tavalla hyväkseen. Tulee mieleen se "Anteeksi Pekka"-tapaus.

Väliviivaa käytetty oikein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väliviivaa käytetty oikein

😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂

Mikä on väliviivan väärinkäyttöä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on väliviivan väärinkäyttöä?

Sä voit varmaan kertoa viivojen käytöstä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä voit varmaan kertoa viivojen käytöstä

Olipa typerä kommentti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa typerä kommentti

Tarkoitin siis kielioppia? Mitä luulit että tarkoitin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin siis kielioppia? Mitä luulit että tarkoitin

Hih hih jauhooo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hih hih jauhooo

Hubba bubba

• Anonyymi

Jos elämässä on paljon huolia ja huolehdittavia, velvoitteita ja olet herkkä ja haavoittuva, syyllisyyttä ja murheita kantava en suosittelisi ainakaan parisuhdetta. Kaveruus- tms. suhde voisi silti toimia.

• Anonyymi

Ai joku paneminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai joku paneminen

No ei kyllä ainakaan ihmisen kanssa jolla on paatunut välinpitämättömyys toisten tunteita kohtaan.

• Anonyymi

Narsistit on hyviä tyyppejä.

• Anonyymi

BPD on mulle noista vaikein, koska näyttäytyy herkkyytenä.
      Ja rakastun herkkiin naisiin.

• Anonyymi

Etkö osaa erottaa niitä? Näyttäytyykö samalta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö osaa erottaa niitä? Näyttäytyykö samalta?

Ei vissiin lääkäritkään aina osaa?
        Erityisherkkyys, ”loukkaantumisalttius”, BPD… Ei sillä otsikolla niin väliä vaan sillä, että tekee asioinnista äärimmäisen vaikeaa, omalla kohdalla mahdotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vissiin lääkäritkään aina osaa?
        Erityisherkkyys, ”loukkaantumisalttius”, BPD… Ei sillä otsikolla niin väliä vaan sillä, että tekee asioinnista äärimmäisen vaikeaa, omalla kohdalla mahdotonta.

Terveydenhuollon kanssa kun joutuu asioimaan, voivat lokeroinnin lisäksi tuhota koko elämän. Tekee todella pahaa tietää, miten lapsia ja nuoria lääkitään laitoksissa. Jotta olisivat helpompia hoidettavia. Ja on siinä se lääkebisnes myös. Rahaahan heillä tahkotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveydenhuollon kanssa kun joutuu asioimaan, voivat lokeroinnin lisäksi tuhota koko elämän. Tekee todella pahaa tietää, miten lapsia ja nuoria lääkitään laitoksissa. Jotta olisivat helpompia hoidettavia. Ja on siinä se lääkebisnes myös. Rahaahan heillä tahkotaan.

Oon samaa mieltä🩶

• Anonyymi

Nää jutut kuultu monesti ja katsojaluvut nousi 9 % onnee 😀

• Anonyymi

Vuosien jälkeen koko kuva alkaa muodostua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosien jälkeen koko kuva alkaa muodostua

Hyvä, kerro mitä tein viime kahden viikon aikana ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, kerro mitä tein viime kahden viikon aikana ?

Mitä väliä sillä on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä sillä on

Ei mitään väliä, hälläväliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään väliä, hälläväliä.

Nevermind

• Jokainen persoonallisuushäiriöinen on yksilö , joka toimii eri tavoilla ja omistaa erilaisen ajatusmaailman. Ei ole yhtä universaalia sääntöä persoonallisuushäiriöiselle, miten hän toimii tai millainen hän on, kysy enemminkin millainen persoona se persoonallisuushäiriöinen jonka kanssa haluat suhteen on.

Näin epävakaana narsistisena ja antisosiaalisena, voin sanoo sulle sellaisen vinkin, että kannattaa miettiä arvoas persoonallisuushäiriöisen maailmassa, oletko vain pelinappula vai laastari , vai arvostaako hän sinua oikeasti ihmisenä, pystyykö hän rakastamaan sinua? Jokainen narsistikaan ei ole hyväksikäyttäjä, joka vaan haluaa aina hyötyä sinusta, ja jokainen narsisti ei hauku ulkonäköäsi tai käyttäydy tavoin mitä olet saattanut kuulla, se riippuu aina persoonasta ja sun omasta arvosta tälle ihmiselle.

Jokainen epävakaa ei oo takertuva , ja super räjähdysherkkä ,mutta aina on se vaara, että joudut harhaisten kuvitelmien ja vainoamisen kohteeksi, jos henkilö kokee sinut lapsuuden traumojen kautta, turvalliseksi ja tärkeäksi ihmiseksi, jota ei voi korvata kenelläkään muulla, ei he pahuuttaan, vaan siitä kun ei pystytä enää hallitseen omia tunteitamme kun oikeasti tykästytään toiseen, tässäkään ei olisi mitään ongelmaa jos se olis molempipuolista, koen et epävakaat on hyvin tunteikaita, ja kumppania arvostavia ihmisiä, jotka pyrkii kyl hyvään yleensä.

Antisosiaaliset taas on perseestä, mut ei tahallaan. Me ei aina ymmärretä mikä on oikein ja mikä väärin, me ei samalla tavalla kiinnytään toisiin, antisosiaalisella epävakaalla tunnepuoli on äärimmäistä, kaikki tai ei mitään, ja hän osaa olla piru ja enkeli.

Se riippuu ihan yksilöstä, ja millaisena kyseinen yksilö näkee sut, jos henkilö arvostaa sua, niin ehdottomasti kannattaa mennä suhteeseen, et sä normaalin ihmisen kanssa tuu kokeen sitä tunnevoimakkuuta joka meil persoonallisuushäiriöllä yleensä on, ollaan idealisteja usein. Mut kannattaa myös pitää omat puolensa ja asettaa rajansa ajoissa, että tiedätään missä mennään.

Mä itse oon bias persoonallisuushäiriöisiä kohtaan, mut mä koen et aika monet meistä on ihania ja väärinymmärrettyjä ihmisiä, ei me voida sille mitään, että meidän aivotoiminta/käytös poikkeaa normaalista :/, ei me hallita sitä, harva antisosiaalinen/epävakaa tai narsisti haluaa vahingoittaa ketään, on se pieni vähemmistö joka haluaa, mut se on vähemmistö.

• Anonyymi

Tiedän, että hän arvostaa ja rakastaa mua paljon. Mulle hän kelpaa tuollaisenaan, olkoon hän sitten epävakaa persoona. Mä rakastan häntä silti koko sydämestäni ❤️🔥

• Anonyymi

Sosiopaatin - ehdottomasti ei
      Narsistin - ehdottomasti ei
      Epävakaan - miksei, mutta minusta ei olisi siihen

• Anonyymi

Epävakaat kauheita. Juoskaa karkuun,kun vielävoitta. Jakavat persettä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3266
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2131
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      45
      2003
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1941
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1461
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1231
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1193
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      385
      1075
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      993
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      42
      827
    Aihe