koneellinen auton vatkaaminen yläilmoissa kyseenalaista

Anonyymi-ap

Ko touhu jo näyttääkin pahalta,,sillä etsitään välyksiä.
Kyllä se käsivaralta pitäisi riittää välisten etsimiseen kun nyt koneellisesta löytävät välyksiä jo uusistakin nivelistä,niin touhu on vähintäänkin kyseenalaista.

19

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä nyt jaksa. Kun auton paino on nivelien päällä ja auto paikallaan, niin ei ne kaikki isotkaan välykset tule ilmi. Ei uusissa nivelissä ole liikaa välystä, ellei pärnänen ole kussut vaihtoa tai ole väärä osa.

      • Anonyymi

        Todellakin uusissakin nivelissä voi olla väljyyttä. Nykypäivänä on yllättävän yleistä, että uudet osat ovat heti paskana.


    • Anonyymi

      Miten tommoiset laitteet ovat laillisia käyttää. Missäpäin suomea ravistinta käytetään ? Että tiedän että heillä sellainen laite.

    • Anonyymi

      Ei ole laillinen.

    • Anonyymi

      Miten sitten uskallatte ajaa sillä autolla jos ei se käsivaraista heiluttelua enempää kestä.

    • Anonyymi

      Älkää höpöttkö.
      Käytin oman auton katsastuksessa ja sanoinkin inssille että epäilen alapallonivelen väljyyttä mutta en itse sorkkaraudalla vääntelemällä saanut selvyyttä.
      No tuossa heilutustestissä tuli välys esille ja inssi yritti myös omalla kangella liikutella ja totesi ettei tosiaan kangella huomaa.
      Jos joku pelkää että auto hajoaa niin eihän niin heikolla autolla edes kannata ajaa sillä jo hidastustöyssy voisi rikkoa sen.

    • Anonyymi

      Toyotalla kun ajaa, niin onhan se katsastus aina jännä paikka jos ei ole käynyt katsaatushuollossa.

      • Anonyymi

        18 kerta huollossa käymättä läpi katsastuksesta. Ajettu vasta 347 tkm, mutta kaikki tehtaan nesteet autossa edelleen, nivelet ja ainuttakaan teknistä osaa vaihtamatta, paitsi laturi kerran.
        Ei tulppia, jakoketjua tai ainuttakaan sähkövikaa autossa. Lamppuja kyllä palaa, mutta muutaman euron lamppuihin on varaa helposti vaihdettavina.
        Oliko kupla VW kestävin auto edelleen? 60 tkm ja moottori remonttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18 kerta huollossa käymättä läpi katsastuksesta. Ajettu vasta 347 tkm, mutta kaikki tehtaan nesteet autossa edelleen, nivelet ja ainuttakaan teknistä osaa vaihtamatta, paitsi laturi kerran.
        Ei tulppia, jakoketjua tai ainuttakaan sähkövikaa autossa. Lamppuja kyllä palaa, mutta muutaman euron lamppuihin on varaa helposti vaihdettavina.
        Oliko kupla VW kestävin auto edelleen? 60 tkm ja moottori remonttiin.

        Ja renkaita et ole vaihtanut.


    • Anonyymi

      Tuossa testissä auton paino on omilla renkailla ja tuollaiseen rynkytykseen auto joutuu myös todellisuudessa ja oikeassa elämässä iskut ovat kovempia. Tuossa vemputuksessa liikkeet ovat hitaita ja sen takia niitä välyksiä pystyy toteamaan helposti.

    • Anonyymi

      Auton voimas vemputtaminen ylhäällä nosturilla näyttää jo hurjalta,se on tarpeetonta koska välykset pitää todeta käsivoimin koettamalla.Asentajat ovat kertoneet että vemputtamalla on löydetty uusistakin nivelistä välyksiä.

      • Anonyymi

        On se kumma kun sinun mielipide on niin vahva ettei edes faktat muuta sitä.
        Ihan siis faktana kuten tuossa ylempänä kerroin, tiesin että autossa on jotakin vikaa ja itse epäilin alapalloniveltä mutta en saanut itse kangella sitä vikaa selville kuten ei saanut myöskään inssi.
        Ainoa mikä paljasti vian oli tuo "vemputus".
        Olisiko minun pitänyt jatkaa ajoa niin kauan että vian olisi voinut huomata ihan kangella?
        Vika ilmoitti itsestään jo renkaiden toislaitaisena kulumisena mutta ilman vemputusta vikaa ei saatu varmennettua.

        Ilmeisesti itse haluat ajaa autolla jossa nopeassa väistössä joka ikinen nivel antaa periksi välyksien takia ja auto käyttäytyy holtittomasti.


    • Anonyymi

      No jos et vääntöraudan avulla välystä totea,ei sitä silloin ole.Vääntörautaa ei kuitenkaan aina käytetä,se moninkertaistaa pelkkien käsien vääntövoiman.Väitekin on naurattava ettei vääntörauta riitä,,

      • Anonyymi

        entä ajossa kun autolla on vauhtia vaikka 50 ja käännöksessä ajaa samalla monttuun, niin eikö siinä tule aika paljon suurempi vääntö ja rasitus niveliin kun mitä katsastusmies saa aikaan kädellä tai vääntöraudalla tai jopa tuolla koneellisella vemputtimella.
        kyllä ehjä auto katsastuksen läpäisee ja tuota kunnonlista katsastusta pelkäävät vain vanhoilla ritsoilla ajat luuserit.


      • Anonyymi

        Juu moninkertaistaahan se, mutta laskutehtävä.
        Auto painaa 1100kg ja 70% auton painosta on etupäässä ja se paino jakautuu kahdelle renkaalle.
        Sinulla on käytettävissä 60cm vääntörauta käytössä ja saat tukipisteen 10cm päähän nivelestä.
        Paljonko tarvitaan voimaa jotta auton painon saa pois nivelen päältä?
        Lisäksi kykeneekö tuon voiman tuottamaan vain käsillä?

        Voin vastata että pelkkien käsien varassa rautaan ei saa riittävästi voimaa mutta jos saa koko vartalon painon kangen päälle niin silloin.
        Pidempi kanki on haastava kun ei se tahdo mahtua sopivaan paikkaan ahtaissa tiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu moninkertaistaahan se, mutta laskutehtävä.
        Auto painaa 1100kg ja 70% auton painosta on etupäässä ja se paino jakautuu kahdelle renkaalle.
        Sinulla on käytettävissä 60cm vääntörauta käytössä ja saat tukipisteen 10cm päähän nivelestä.
        Paljonko tarvitaan voimaa jotta auton painon saa pois nivelen päältä?
        Lisäksi kykeneekö tuon voiman tuottamaan vain käsillä?

        Voin vastata että pelkkien käsien varassa rautaan ei saa riittävästi voimaa mutta jos saa koko vartalon painon kangen päälle niin silloin.
        Pidempi kanki on haastava kun ei se tahdo mahtua sopivaan paikkaan ahtaissa tiloissa.

        Missä autossa on läheskään 70 % painosta etupyörillä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä autossa on läheskään 70 % painosta etupyörillä ?

        Aika monessa pakussa, peräosassa ei ole kuin vähän peltiä ja taka-akseli.
        Moottori ja vaihteisto monesti atuakselin etupuolella.
        Jo pelkästään moottori ja vaihteisto voi olla 1/3 koko auton painosta.


    • Anonyymi

      Valitukset voi osoittaa Trafille. Niin kauan vatkataan kuin määrätään

    • Anonyymi
      UUSI

      Vähän vaikeaa valittaa TrafiComin miehille kun ne on pääsääntöisesti epäkäytännöllisiä Helsinkiläisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

      ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      27
      2611
    2. Arki on paljon tylsempää

      kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      30
      2175
    3. En halua miestä joka

      Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll
      Ikävä
      280
      2064
    4. Keskisarja todettiin rasistiksi

      Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän
      Maailman menoa
      488
      1847
    5. Mitähän tapahtuisi?

      Jos meidät tiputettaisiin tunniksi samaan huoneeseen kaksin? 😏
      Ikävä
      173
      1794
    6. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

      Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      384
      1375
    7. Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua

      ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.
      Ikävä
      9
      1222
    8. Olitkohan koskaan

      yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos
      Ikävä
      86
      1149
    9. Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."

      Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1084
    10. Etkö muka halua

      Et nähdään.
      Ikävä
      93
      1049
    Aihe