Ko touhu jo näyttääkin pahalta,,sillä etsitään välyksiä.
Kyllä se käsivaralta pitäisi riittää välisten etsimiseen kun nyt koneellisesta löytävät välyksiä jo uusistakin nivelistä,niin touhu on vähintäänkin kyseenalaista.
koneellinen auton vatkaaminen yläilmoissa kyseenalaista
15
290
Vastaukset
- Anonyymi
Älä nyt jaksa. Kun auton paino on nivelien päällä ja auto paikallaan, niin ei ne kaikki isotkaan välykset tule ilmi. Ei uusissa nivelissä ole liikaa välystä, ellei pärnänen ole kussut vaihtoa tai ole väärä osa.
- Anonyymi
Todellakin uusissakin nivelissä voi olla väljyyttä. Nykypäivänä on yllättävän yleistä, että uudet osat ovat heti paskana.
- Anonyymi
Miten tommoiset laitteet ovat laillisia käyttää. Missäpäin suomea ravistinta käytetään ? Että tiedän että heillä sellainen laite.
- Anonyymi
Ei ole laillinen.
- Anonyymi
Miten sitten uskallatte ajaa sillä autolla jos ei se käsivaraista heiluttelua enempää kestä.
- Anonyymi
Älkää höpöttkö.
Käytin oman auton katsastuksessa ja sanoinkin inssille että epäilen alapallonivelen väljyyttä mutta en itse sorkkaraudalla vääntelemällä saanut selvyyttä.
No tuossa heilutustestissä tuli välys esille ja inssi yritti myös omalla kangella liikutella ja totesi ettei tosiaan kangella huomaa.
Jos joku pelkää että auto hajoaa niin eihän niin heikolla autolla edes kannata ajaa sillä jo hidastustöyssy voisi rikkoa sen. - Anonyymi
Toyotalla kun ajaa, niin onhan se katsastus aina jännä paikka jos ei ole käynyt katsaatushuollossa.
- Anonyymi
18 kerta huollossa käymättä läpi katsastuksesta. Ajettu vasta 347 tkm, mutta kaikki tehtaan nesteet autossa edelleen, nivelet ja ainuttakaan teknistä osaa vaihtamatta, paitsi laturi kerran.
Ei tulppia, jakoketjua tai ainuttakaan sähkövikaa autossa. Lamppuja kyllä palaa, mutta muutaman euron lamppuihin on varaa helposti vaihdettavina.
Oliko kupla VW kestävin auto edelleen? 60 tkm ja moottori remonttiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18 kerta huollossa käymättä läpi katsastuksesta. Ajettu vasta 347 tkm, mutta kaikki tehtaan nesteet autossa edelleen, nivelet ja ainuttakaan teknistä osaa vaihtamatta, paitsi laturi kerran.
Ei tulppia, jakoketjua tai ainuttakaan sähkövikaa autossa. Lamppuja kyllä palaa, mutta muutaman euron lamppuihin on varaa helposti vaihdettavina.
Oliko kupla VW kestävin auto edelleen? 60 tkm ja moottori remonttiin.Ja renkaita et ole vaihtanut.
- Anonyymi
Tuossa testissä auton paino on omilla renkailla ja tuollaiseen rynkytykseen auto joutuu myös todellisuudessa ja oikeassa elämässä iskut ovat kovempia. Tuossa vemputuksessa liikkeet ovat hitaita ja sen takia niitä välyksiä pystyy toteamaan helposti.
- Anonyymi
Auton voimas vemputtaminen ylhäällä nosturilla näyttää jo hurjalta,se on tarpeetonta koska välykset pitää todeta käsivoimin koettamalla.Asentajat ovat kertoneet että vemputtamalla on löydetty uusistakin nivelistä välyksiä.
- Anonyymi
On se kumma kun sinun mielipide on niin vahva ettei edes faktat muuta sitä.
Ihan siis faktana kuten tuossa ylempänä kerroin, tiesin että autossa on jotakin vikaa ja itse epäilin alapalloniveltä mutta en saanut itse kangella sitä vikaa selville kuten ei saanut myöskään inssi.
Ainoa mikä paljasti vian oli tuo "vemputus".
Olisiko minun pitänyt jatkaa ajoa niin kauan että vian olisi voinut huomata ihan kangella?
Vika ilmoitti itsestään jo renkaiden toislaitaisena kulumisena mutta ilman vemputusta vikaa ei saatu varmennettua.
Ilmeisesti itse haluat ajaa autolla jossa nopeassa väistössä joka ikinen nivel antaa periksi välyksien takia ja auto käyttäytyy holtittomasti.
- Anonyymi
No jos et vääntöraudan avulla välystä totea,ei sitä silloin ole.Vääntörautaa ei kuitenkaan aina käytetä,se moninkertaistaa pelkkien käsien vääntövoiman.Väitekin on naurattava ettei vääntörauta riitä,,
- Anonyymi
entä ajossa kun autolla on vauhtia vaikka 50 ja käännöksessä ajaa samalla monttuun, niin eikö siinä tule aika paljon suurempi vääntö ja rasitus niveliin kun mitä katsastusmies saa aikaan kädellä tai vääntöraudalla tai jopa tuolla koneellisella vemputtimella.
kyllä ehjä auto katsastuksen läpäisee ja tuota kunnonlista katsastusta pelkäävät vain vanhoilla ritsoilla ajat luuserit. - Anonyymi
Juu moninkertaistaahan se, mutta laskutehtävä.
Auto painaa 1100kg ja 70% auton painosta on etupäässä ja se paino jakautuu kahdelle renkaalle.
Sinulla on käytettävissä 60cm vääntörauta käytössä ja saat tukipisteen 10cm päähän nivelestä.
Paljonko tarvitaan voimaa jotta auton painon saa pois nivelen päältä?
Lisäksi kykeneekö tuon voiman tuottamaan vain käsillä?
Voin vastata että pelkkien käsien varassa rautaan ei saa riittävästi voimaa mutta jos saa koko vartalon painon kangen päälle niin silloin.
Pidempi kanki on haastava kun ei se tahdo mahtua sopivaan paikkaan ahtaissa tiloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun453151Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081917Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171900Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si791712- 181512
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431388- 261322
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1161167UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1111135