Ko touhu jo näyttääkin pahalta,,sillä etsitään välyksiä.
Kyllä se käsivaralta pitäisi riittää välisten etsimiseen kun nyt koneellisesta löytävät välyksiä jo uusistakin nivelistä,niin touhu on vähintäänkin kyseenalaista.
koneellinen auton vatkaaminen yläilmoissa kyseenalaista
19
480
Vastaukset
- Anonyymi
Älä nyt jaksa. Kun auton paino on nivelien päällä ja auto paikallaan, niin ei ne kaikki isotkaan välykset tule ilmi. Ei uusissa nivelissä ole liikaa välystä, ellei pärnänen ole kussut vaihtoa tai ole väärä osa.
- Anonyymi
Todellakin uusissakin nivelissä voi olla väljyyttä. Nykypäivänä on yllättävän yleistä, että uudet osat ovat heti paskana.
- Anonyymi
Miten tommoiset laitteet ovat laillisia käyttää. Missäpäin suomea ravistinta käytetään ? Että tiedän että heillä sellainen laite.
- Anonyymi
Ei ole laillinen.
- Anonyymi
Miten sitten uskallatte ajaa sillä autolla jos ei se käsivaraista heiluttelua enempää kestä.
- Anonyymi
Älkää höpöttkö.
Käytin oman auton katsastuksessa ja sanoinkin inssille että epäilen alapallonivelen väljyyttä mutta en itse sorkkaraudalla vääntelemällä saanut selvyyttä.
No tuossa heilutustestissä tuli välys esille ja inssi yritti myös omalla kangella liikutella ja totesi ettei tosiaan kangella huomaa.
Jos joku pelkää että auto hajoaa niin eihän niin heikolla autolla edes kannata ajaa sillä jo hidastustöyssy voisi rikkoa sen. - Anonyymi
Toyotalla kun ajaa, niin onhan se katsastus aina jännä paikka jos ei ole käynyt katsaatushuollossa.
- Anonyymi
18 kerta huollossa käymättä läpi katsastuksesta. Ajettu vasta 347 tkm, mutta kaikki tehtaan nesteet autossa edelleen, nivelet ja ainuttakaan teknistä osaa vaihtamatta, paitsi laturi kerran.
Ei tulppia, jakoketjua tai ainuttakaan sähkövikaa autossa. Lamppuja kyllä palaa, mutta muutaman euron lamppuihin on varaa helposti vaihdettavina.
Oliko kupla VW kestävin auto edelleen? 60 tkm ja moottori remonttiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18 kerta huollossa käymättä läpi katsastuksesta. Ajettu vasta 347 tkm, mutta kaikki tehtaan nesteet autossa edelleen, nivelet ja ainuttakaan teknistä osaa vaihtamatta, paitsi laturi kerran.
Ei tulppia, jakoketjua tai ainuttakaan sähkövikaa autossa. Lamppuja kyllä palaa, mutta muutaman euron lamppuihin on varaa helposti vaihdettavina.
Oliko kupla VW kestävin auto edelleen? 60 tkm ja moottori remonttiin.Ja renkaita et ole vaihtanut.
- Anonyymi
Tuossa testissä auton paino on omilla renkailla ja tuollaiseen rynkytykseen auto joutuu myös todellisuudessa ja oikeassa elämässä iskut ovat kovempia. Tuossa vemputuksessa liikkeet ovat hitaita ja sen takia niitä välyksiä pystyy toteamaan helposti.
- Anonyymi
Auton voimas vemputtaminen ylhäällä nosturilla näyttää jo hurjalta,se on tarpeetonta koska välykset pitää todeta käsivoimin koettamalla.Asentajat ovat kertoneet että vemputtamalla on löydetty uusistakin nivelistä välyksiä.
- Anonyymi
On se kumma kun sinun mielipide on niin vahva ettei edes faktat muuta sitä.
Ihan siis faktana kuten tuossa ylempänä kerroin, tiesin että autossa on jotakin vikaa ja itse epäilin alapalloniveltä mutta en saanut itse kangella sitä vikaa selville kuten ei saanut myöskään inssi.
Ainoa mikä paljasti vian oli tuo "vemputus".
Olisiko minun pitänyt jatkaa ajoa niin kauan että vian olisi voinut huomata ihan kangella?
Vika ilmoitti itsestään jo renkaiden toislaitaisena kulumisena mutta ilman vemputusta vikaa ei saatu varmennettua.
Ilmeisesti itse haluat ajaa autolla jossa nopeassa väistössä joka ikinen nivel antaa periksi välyksien takia ja auto käyttäytyy holtittomasti.
- Anonyymi
No jos et vääntöraudan avulla välystä totea,ei sitä silloin ole.Vääntörautaa ei kuitenkaan aina käytetä,se moninkertaistaa pelkkien käsien vääntövoiman.Väitekin on naurattava ettei vääntörauta riitä,,
- Anonyymi
entä ajossa kun autolla on vauhtia vaikka 50 ja käännöksessä ajaa samalla monttuun, niin eikö siinä tule aika paljon suurempi vääntö ja rasitus niveliin kun mitä katsastusmies saa aikaan kädellä tai vääntöraudalla tai jopa tuolla koneellisella vemputtimella.
kyllä ehjä auto katsastuksen läpäisee ja tuota kunnonlista katsastusta pelkäävät vain vanhoilla ritsoilla ajat luuserit. - Anonyymi
Juu moninkertaistaahan se, mutta laskutehtävä.
Auto painaa 1100kg ja 70% auton painosta on etupäässä ja se paino jakautuu kahdelle renkaalle.
Sinulla on käytettävissä 60cm vääntörauta käytössä ja saat tukipisteen 10cm päähän nivelestä.
Paljonko tarvitaan voimaa jotta auton painon saa pois nivelen päältä?
Lisäksi kykeneekö tuon voiman tuottamaan vain käsillä?
Voin vastata että pelkkien käsien varassa rautaan ei saa riittävästi voimaa mutta jos saa koko vartalon painon kangen päälle niin silloin.
Pidempi kanki on haastava kun ei se tahdo mahtua sopivaan paikkaan ahtaissa tiloissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu moninkertaistaahan se, mutta laskutehtävä.
Auto painaa 1100kg ja 70% auton painosta on etupäässä ja se paino jakautuu kahdelle renkaalle.
Sinulla on käytettävissä 60cm vääntörauta käytössä ja saat tukipisteen 10cm päähän nivelestä.
Paljonko tarvitaan voimaa jotta auton painon saa pois nivelen päältä?
Lisäksi kykeneekö tuon voiman tuottamaan vain käsillä?
Voin vastata että pelkkien käsien varassa rautaan ei saa riittävästi voimaa mutta jos saa koko vartalon painon kangen päälle niin silloin.
Pidempi kanki on haastava kun ei se tahdo mahtua sopivaan paikkaan ahtaissa tiloissa.Missä autossa on läheskään 70 % painosta etupyörillä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä autossa on läheskään 70 % painosta etupyörillä ?
Aika monessa pakussa, peräosassa ei ole kuin vähän peltiä ja taka-akseli.
Moottori ja vaihteisto monesti atuakselin etupuolella.
Jo pelkästään moottori ja vaihteisto voi olla 1/3 koko auton painosta.
- Anonyymi
Valitukset voi osoittaa Trafille. Niin kauan vatkataan kuin määrätään
- Anonyymi
Vähän vaikeaa valittaa TrafiComin miehille kun ne on pääsääntöisesti epäkäytännöllisiä Helsinkiläisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k18810774Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1057583Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t337421Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht47399Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa895779Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus525238Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset325009Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk144817Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k62174Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!
Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil431725