Käytettyjen autojen ostaminen kiellettävä

Anonyymi-ap

Autokanta ei uudistu koskaan nollapäästöiseksi, jos nykyistä vanhojen saastuttavien autojen kauppaa ei laiteta kuriin. Pahimmillaan noita ongelmajätteitä on rahdattu ulkomailta saakka pilaamaan suomalaisten ilmaa.

120

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon on paalattu turhaan hyviä autoja,joita olisi moni vielä ostanut

      • Anonyymi

        Kyllä, melkoista haaskausta.


      • Anonyymi

        Nimenomaan. 20-25 vuotta vanhan auton päästöt ovat sitä luokkaa, että sillä saa ajaa 100.000km ennen kuin uuden keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt on aiheutettu. Eikä sähköautokaan päästöittä liiku. Jos siis polttiksella ajetaan kohtuu määrä, sähköauto on paalissa ennen kuin sen tuotannon päästöillä on kompensoitu käytetyn polttiksen päästöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. 20-25 vuotta vanhan auton päästöt ovat sitä luokkaa, että sillä saa ajaa 100.000km ennen kuin uuden keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt on aiheutettu. Eikä sähköautokaan päästöittä liiku. Jos siis polttiksella ajetaan kohtuu määrä, sähköauto on paalissa ennen kuin sen tuotannon päästöillä on kompensoitu käytetyn polttiksen päästöt.

        Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.

        En ole persu vaan vihervassari, mutta unohdit yhden nollan perästä mutta ei se meitään, mainos on mainos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.

        Ei ole minun vikani, jos vertaat uutta polttomoottoriautoa ja uutta sähköautoa päästöjen suhteen, vaikka vertailu oli jo valmistetun käytetyn polttomoottoriauton ja uuden sähköauton välillä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Toit kommentillasi esille vain tyhmyytesi, "ymmärryksesi" on sen varassa, mitä lehdestä luet, mutta et kykene itse laskemaan ja ajattelemaa. Olet vain papukaija,


      • Anonyymi

        Kannattaa korjata vanhaa tee ympäristö teko luonto kiittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole persu vaan vihervassari, mutta unohdit yhden nollan perästä mutta ei se meitään, mainos on mainos.

        Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että kyseinen 30 000 kilometrin raja on se, jossa valmistusken aikaiset päästöt on kompensotu verrattuna polttomoottoriautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minun vikani, jos vertaat uutta polttomoottoriautoa ja uutta sähköautoa päästöjen suhteen, vaikka vertailu oli jo valmistetun käytetyn polttomoottoriauton ja uuden sähköauton välillä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Toit kommentillasi esille vain tyhmyytesi, "ymmärryksesi" on sen varassa, mitä lehdestä luet, mutta et kykene itse laskemaan ja ajattelemaa. Olet vain papukaija,

        Normipersuilua tuo, kun argumentit loppuvat, niin aletaan syyttelemään muita idiooteiksi ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.

        Hahhahhahaa. Ei suokaan ole älyn lahjoilla siunattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, melkoista haaskausta.

        Aloittajahan voi itse ostaa omilla rahoillaan muille uusia autoja kukaan ei estä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normipersuilua tuo, kun argumentit loppuvat, niin aletaan syyttelemään muita idiooteiksi ym.

        Sähköautoista höpöttävällä kommunistityttösellä ei ole itsellään autoa, eikä ajokorttia, eikä se niistä mitään ymmärrä. Sillä on vain lapsellinen ideologia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että kyseinen 30 000 kilometrin raja on se, jossa valmistusken aikaiset päästöt on kompensotu verrattuna polttomoottoriautoon.

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.

        Älä viitsi persuilla. Tuo kilometrimäärä on laskettu jo muutama vuosi sitten. Voi olla nykyään jo vähemmänkin, kun valmistustekniikat ovat kehittyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.

        Kommenttien perusteella nämä kantaa ottavat ovat tosiaan aivan päättömiä vaikka näitä "aivopäästöjä" kyllä lipsuu palstoille ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoista höpöttävällä kommunistityttösellä ei ole itsellään autoa, eikä ajokorttia, eikä se niistä mitään ymmärrä. Sillä on vain lapsellinen ideologia.

        Kommunistituttö ei muutenkaan älyä mistään mitään. Paitsi kelahakemuksen tekemisen.


    • Anonyymi

      Nollapäästöistä autoa ei ole.

      • Anonyymi

        Sähköautoilijan mielikuvituksessa voi olla.


      • Anonyymi

        Sähköauton hävitys kallista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton hävitys kallista

        volkkari poltti itse 3000 amerikkaan menevää sähköautoa ja upotti lopuksi aluksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        volkkari poltti itse 3000 amerikkaan menevää sähköautoa ja upotti lopuksi aluksen

        Saastuiko ilma ja meri pahasti? Arvaan että kyllä!


    • Anonyymi

      Uusien ostaminen tyrehtyisi todella vähiin, jos kukaan ei huolisi vaihtoautoa.

      • Anonyymi

        Saastuttavat autot romutukseen. Jonkunlaisen palkkion voi materiaaleista maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastuttavat autot romutukseen. Jonkunlaisen palkkion voi materiaaleista maksaa.

        Sähköautokin saastuttaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastuttavat autot romutukseen. Jonkunlaisen palkkion voi materiaaleista maksaa.

        Ja silläkö "palkkiolla" ostetaan jo pitkälle syrpyskopan kokoista patteririisipussia..just.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silläkö "palkkiolla" ostetaan jo pitkälle syrpyskopan kokoista patteririisipussia..just.

        Ikiliikkujanko luulit keskineesi, että kun kerran ostat uuden auton, niin saat aina uuden auton maksutta.

        Mistä teitä sikiää?


    • Anonyymi

      Siia kuka idiootti pistäisi paaliin 10 - 20 vuotta vanhan auton ? !!
      Ostat 50 t sähköauton niin vuotuisiksi arvonalenemaksi tulisi 5000 euroa. Tosin se paristoauto ei kauempaa kestäisikään.
      Meillä on ajettu kahta vanhempaa autoa tuolla 5 tuhannella eurolla jo kuusi vuotta ja sisältää vielä olemattomat huolto ja korjauskulut. Joka vuosi kulut pienenee.

      • Anonyymi

        Hieno homma . Mun 21 v. Bemarista katkesi takajousi. Maksoi 14 euroa, vaihto omana työnä.


      • Anonyymi

        Sähköauto poistuu luonnollisesti vian sattuessa tehokkaasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno homma . Mun 21 v. Bemarista katkesi takajousi. Maksoi 14 euroa, vaihto omana työnä.

        Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.

        Älä viitsi persuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.

        Ja niiden paloista ei pidetä ääntä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.

        Mutta entäs kun iso vika kumminkin iskee eikä takuu kata,,,,ei pysty Seppo itse korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.

        Pahoittelen, että linkki oli englannikielinen. Käytä kääntäjää tai pyydä joltain kielitaitoiselta apua, niin ei tarvitse väittää faktoja vastaan. Sen verran voin sähköalan insinöörinä kertoa, että valitettavasti vaikka sähköautojen moottori on yksinkertainen, muu on erittäin vika-altista etenkin ikääntyessä. Korkeajännite järjestelmä säiden armoilla, vaikka kuinka suojattuna, paljon elektroniikkaa ja akusto ohjauksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs kun iso vika kumminkin iskee eikä takuu kata,,,,ei pysty Seppo itse korjaamaan.

        Iso vika on vain persun päässä, joka kuvittelee sähköauton olevan jotenkin vikaherkän.

        Samalla tavalla teillä kummittelee ne maahanmuuttajatkin päässä. Kummaa porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen, että linkki oli englannikielinen. Käytä kääntäjää tai pyydä joltain kielitaitoiselta apua, niin ei tarvitse väittää faktoja vastaan. Sen verran voin sähköalan insinöörinä kertoa, että valitettavasti vaikka sähköautojen moottori on yksinkertainen, muu on erittäin vika-altista etenkin ikääntyessä. Korkeajännite järjestelmä säiden armoilla, vaikka kuinka suojattuna, paljon elektroniikkaa ja akusto ohjauksineen.

        Luitko itse edes linkkiä? Se oli _kysely_. Ei tarvinnut pidemmälle lukea. Kyllähän brittipersut vastailevat kyselyihin miitä sattuu, koska heitä ahdistaa samalla tavalla sähköautot kuten suomalaisia aateveljiään.

        Vastaavan kyselyn voit toteuttaa persujen puoluetoimistolla, ja saat ihan samanlaisia tuloskia. Jostain syystä Putinin sotaa pitää tukea loppuun saakka rahoittamalla sitä öljyä polttamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.

        Vai niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto poistuu luonnollisesti vian sattuessa tehokkaasti

        sähköauton poistuessa menee 100 000 litaa sammutusvettä hukkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.

        Ennen v.2010 valmistetut saattoi helposti kestää 400-500 0000 km ilman suuria remontteja
        Nyt on hyvä jos edes satatuhatta kestää ilman moottorin uusimista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen v.2010 valmistetut saattoi helposti kestää 400-500 0000 km ilman suuria remontteja
        Nyt on hyvä jos edes satatuhatta kestää ilman moottorin uusimista

        siis 500 000 km


    • Anonyymi

      Auto on käytetty heti rullatessaan tehtaalta ulos, joten . . .

    • Anonyymi

      Haitallinen maahanmuutto kiellettävä. Se nostaa hiilijalanjälkeä valtavasti.

      • Anonyymi

        Mutku ne osaa käsitellä naisii.


    • Anonyymi

      Sähköauton valmistuksen ja Suomeen rahtauksen hiilijalanjälki on niin valtava että autot pitäisi käyttää loppuun. Käytetyllä autolla ajo on ilmastoteko.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tuonti sen kun kasvaa tähän tekniikan kehitysmaahan.

      Uusien polttomoottoriautojen myyntikielto vuodesta 2035 eteenpäin, eikä Saksa voi yksin kumota sitä. Muutkin jäsenvaltiot ovat kuitenkin ilmoittaneet haluavansa poistaa kiellon.

      • Anonyymi

        Kyllä Saksa voi. Mm Suomi on täysin riippuvainen viennistä Saksaan nyt, kun kielsivät Venäjän kaupan. Saksalla on valtaa, ottaa heti mukaansa Ranskan ja Italian.


    • Anonyymi

      Aloittaja on varmasti ministeri kun tuommoisia laukoo.
      kun on osa niin pienellä tulolla että ei ole rahaa .

      rikkaat ostaa sen uuden ajavat n,3v sitten toiset voi ostaa vähän edullisemman
      eikö niin.

      • Anonyymi

        Ne ostaa joille riikkaorpot antaa kymppitonnien veronalennuksia jatkuvalla syötöllä


    • Anonyymi

      Nämä helvetin kieltäjät, on kiellettävä ja karkoitettava Suomesta.

      • Anonyymi

        Oikeaa puhetta,olen messissä kun tarvitaan...pyyntö vain..


      • Anonyymi

        Ovat eloapinoita liikenne hevoskärryillä pääkaupunkiseudulla tulevaisuudessa


    • Anonyymi

      Suomessa kun ei ole omaa öljyntuotantoa, niin polttomoottoriautot voisi aivan hyvin kieltää yksityishenkilöiltä, Hommatkoon sähköauton, tai kulkeeot julkisilla.

      • Anonyymi

        Onko nyt varmasti ihan loppuun saakka ajateltu tätä asiaa?
        Tietysti jos olet julkishallinnossa töissä et pystykään ymmärtämään tuonkaltaisen kiellon seurauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt varmasti ihan loppuun saakka ajateltu tätä asiaa?
        Tietysti jos olet julkishallinnossa töissä et pystykään ymmärtämään tuonkaltaisen kiellon seurauksia.

        Seuraus on, että liikenteen päästöt putoavat murto-osaan, mikä on tavoitekin.


      • Anonyymi

        Suomessa ei ole ruoan tuotantoa tarpeeksi suomalaisten kulutukseen, joten syömisestä puolet pitää kieltää yksityishenkilöiltä. Kasvattakoon itse ruokansa tai olkoon syömättä.

        Sähköauton tuotannossa tarvittavia materiaaleja ei tuoteta Suomessa kuin murto-osalta. Joten jätetään se sähköautokin sallimatta. Julkisen liikenteen autot tai ainakin suuri osa raaka-aineista ja komponenteista tulee ulkomailta, joten lopetetaan sekin.

        Markkinataloudessa ulkomailta tulee kaikenlaista, joten lopetetaan sekin ja siirrytään Pohjois-Korean malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole ruoan tuotantoa tarpeeksi suomalaisten kulutukseen, joten syömisestä puolet pitää kieltää yksityishenkilöiltä. Kasvattakoon itse ruokansa tai olkoon syömättä.

        Sähköauton tuotannossa tarvittavia materiaaleja ei tuoteta Suomessa kuin murto-osalta. Joten jätetään se sähköautokin sallimatta. Julkisen liikenteen autot tai ainakin suuri osa raaka-aineista ja komponenteista tulee ulkomailta, joten lopetetaan sekin.

        Markkinataloudessa ulkomailta tulee kaikenlaista, joten lopetetaan sekin ja siirrytään Pohjois-Korean malliin.

        Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että Suomi on akkumineraalien osalta omavarainen. Ruokaa taas riittää vientiin saakka, jopa veronmaksajien sponsoroimana.

        Lopeta siksi tuo typerä ja lapsellinen persuitku.


      • Anonyymi

        Jos näin tapahtuu niin työtä ei tarvitse tehdä sellaiset joilla ei ole julkisen liikenteen palveluita. Heille on maksettava 3000 puhtaana olosuhderahaa.


      • Anonyymi

        Superbensaa voi tehdä uusiutuvalla sähköllä CO2 :sta ja vedystä vaikka kuinka paljon...maaöljyä ei edes tarvita enää.... Eikun tuotanto vaan käyntiin ympäri maata pika pikaa... Vain asenteesta kiinni enää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että Suomi on akkumineraalien osalta omavarainen. Ruokaa taas riittää vientiin saakka, jopa veronmaksajien sponsoroimana.

        Lopeta siksi tuo typerä ja lapsellinen persuitku.

        Kommenttisi on argumentointivirhe harhautus. Akkumineraalit eivät ole koko auto. Suomi on ruoan suhteen 80% omavarainen, joten sinun pitää lopettaa vain viidesosa syömisestä. Etenkin kasviksia tuodaan Suomeen valtavasti, joten sinun pitää lopettaa appelsiinien, soijan ja melkei kaikkien vihannesten syöminen etenkin talvella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on argumentointivirhe harhautus. Akkumineraalit eivät ole koko auto. Suomi on ruoan suhteen 80% omavarainen, joten sinun pitää lopettaa vain viidesosa syömisestä. Etenkin kasviksia tuodaan Suomeen valtavasti, joten sinun pitää lopettaa appelsiinien, soijan ja melkei kaikkien vihannesten syöminen etenkin talvella

        Vain kumia joudutaan tuomaan Suomeen ulkomailta. Muutoin sähköauto voidaan valmistaa kotimaisista raaka-aineista.

        Ruokaa tuotetaan liikaa, koska sitä joudutaan viemään veronmaksajien sponsoroimana jopa ulkomaille, eli olit tässäkin suhteessa väärässä.

        Tietysti jotain kahvia, kaakaota, hedelmiä ym. tuodaan ulkomailta, mutta ne eivät ole mikään Suomessa elämisen perusedellytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että Suomi on akkumineraalien osalta omavarainen. Ruokaa taas riittää vientiin saakka, jopa veronmaksajien sponsoroimana.

        Lopeta siksi tuo typerä ja lapsellinen persuitku.

        Suomalaisella ei taida olla varaa niihin uusiin akkuihin...hirmukalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain kumia joudutaan tuomaan Suomeen ulkomailta. Muutoin sähköauto voidaan valmistaa kotimaisista raaka-aineista.

        Ruokaa tuotetaan liikaa, koska sitä joudutaan viemään veronmaksajien sponsoroimana jopa ulkomaille, eli olit tässäkin suhteessa väärässä.

        Tietysti jotain kahvia, kaakaota, hedelmiä ym. tuodaan ulkomailta, mutta ne eivät ole mikään Suomessa elämisen perusedellytys.

        Tottakai voit väittää faktoja vastaan, muttei se kovin viisasta ole. Sähköautoja ei valmisteta kotimaisista raaka-aineista. Ruoan omavaraisuusasteessa 80% on huomioitu tuonti ja vienti. Eli emme tuota ruokaa niin paljon kuin syömme. Muutenkin väittämäsi on hypoteettisia, koska käytännössä niitä ei toteuteta. Globaali maailma ei toimi niin, vaan siellä on vientiä ja tuontia, eikä jonkin asian tuontia voi pitää turhana, ellei sitten halua Pohjois-Korean tyylistä valitota. Polttoaineen tuonti on ok siinä missä erilaisten raaka-aineiden, luonnonvarojen ja tuotteiden vienti Suomesta. Niin maailma toimii. On turha kuvitella, että voimme poimia rusinat pullasta ja kuvitella voivamme viedä jotain täältä ilman, ettemme hyväksy tuontia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai voit väittää faktoja vastaan, muttei se kovin viisasta ole. Sähköautoja ei valmisteta kotimaisista raaka-aineista. Ruoan omavaraisuusasteessa 80% on huomioitu tuonti ja vienti. Eli emme tuota ruokaa niin paljon kuin syömme. Muutenkin väittämäsi on hypoteettisia, koska käytännössä niitä ei toteuteta. Globaali maailma ei toimi niin, vaan siellä on vientiä ja tuontia, eikä jonkin asian tuontia voi pitää turhana, ellei sitten halua Pohjois-Korean tyylistä valitota. Polttoaineen tuonti on ok siinä missä erilaisten raaka-aineiden, luonnonvarojen ja tuotteiden vienti Suomesta. Niin maailma toimii. On turha kuvitella, että voimme poimia rusinat pullasta ja kuvitella voivamme viedä jotain täältä ilman, ettemme hyväksy tuontia.

        Mikä kertomistani faktoista ei sinua miellyttänyt?

        Raakaöljy tuodaan AINA Suomeen ulkomailta, ja sen ostainen menee Putinin sotakassaan.


      • Anonyymi

        Milläs yksityishenkilöt sitten työnsä hoitaisi? Julkista ei ole ja rahat ei riitä maksamaan autovelkaa, järjettömiä vakuutusmaksuja, ym kuluja. Olisiko demarilla antaa hyviäkin vinkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain kumia joudutaan tuomaan Suomeen ulkomailta. Muutoin sähköauto voidaan valmistaa kotimaisista raaka-aineista.

        Ruokaa tuotetaan liikaa, koska sitä joudutaan viemään veronmaksajien sponsoroimana jopa ulkomaille, eli olit tässäkin suhteessa väärässä.

        Tietysti jotain kahvia, kaakaota, hedelmiä ym. tuodaan ulkomailta, mutta ne eivät ole mikään Suomessa elämisen perusedellytys.

        Jahas.. Minkäs takia täällä on sitten tesloja, volkkareita, kioja, kiinalaisia??? Ajakaa SUOMALAISILLA SÄHKÄREILLÄ sitten!😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas.. Minkäs takia täällä on sitten tesloja, volkkareita, kioja, kiinalaisia??? Ajakaa SUOMALAISILLA SÄHKÄREILLÄ sitten!😁

        Miksi et pysy aiheessa, vaan alat vänkäämään?

        Kyse oli omavaraisuudesta.

        Kerro toki kuinka raakaöljyä pumppaat Suomen maaperästä. Odotan vastaustasi.


    • Anonyymi

      Uusien autojen omistajien siis pitäisi paaluttaa 3 vuotta vanha 100 000 euron arvoinen ajokkinsa ja ostaa tilalle uusi.

      Luulenpa että uusien autojen ostajat lopettas uusien oston ja ajaisivat itse vanhat romunsa loppuun jos niitä ei saisi seuraavalle myydä.

      Tuo siis vain vanhentas autokantaa.

      • Anonyymi

        Ei kait aloituksessa kiellletty ajamasta uutta autoa loppuun. Jokuhan on kehunut ajavansas jopa 30 vuotta vanhalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait aloituksessa kiellletty ajamasta uutta autoa loppuun. Jokuhan on kehunut ajavansas jopa 30 vuotta vanhalla autolla.

        30 vuotta vanhassa ajokissa tuskin on alkuperäinen tekniikka. Saattaa olla että kaikki osat suurinpiirtein uusia. Renkaatkin esimerkiksi saattaa olla vain 3 kk vanhat.
        Moottorilla ajettu nolla kilometriä samoin alustan muillakin osilla.
        Maalipintakin saattaa olla vasta 3 tuntia vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait aloituksessa kiellletty ajamasta uutta autoa loppuun. Jokuhan on kehunut ajavansas jopa 30 vuotta vanhalla autolla.

        Patteriauto on lyhytikäinen ja hukumme kohta patteriauto jätteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 vuotta vanhassa ajokissa tuskin on alkuperäinen tekniikka. Saattaa olla että kaikki osat suurinpiirtein uusia. Renkaatkin esimerkiksi saattaa olla vain 3 kk vanhat.
        Moottorilla ajettu nolla kilometriä samoin alustan muillakin osilla.
        Maalipintakin saattaa olla vasta 3 tuntia vanha.

        Täh??? Luuleksä ressukka, että kun ostat auton, niin siinä allaolevat renkaat on vaikkapa 10v päästä vielä hyvät?
        Taidat olla autoinsinööri, kun noin viisaita kirjottelet. Huhhuh


    • Anonyymi

      Sähköautot pitäisi laittaa paaliin jo vuoden iässä.

      • Anonyymi

        Kymmenen vuotta vanhan sähköauton todelline range kesällä 100-200km, talvella 50-100km. Siitä pitäisi silti maksaa kymppitonni. Köyhemmillä ei ole varaa ja rikkaat ei huoli. Kilsoja useimmiten mittarissa alle 100t, joten tuotannon päästöt kilometriä kohden huimat.


    • Anonyymi

      Nollapäästöistä autoa ei ole.

    • Anonyymi

      Aloittajan mielestä autoa ei saisi vaihtaa vaan aina entinen paaliin ja uusi tilalle.

      • Anonyymi

        Ostaa kallista sähköromua tilalle


    • Anonyymi

      Petterin datakeskusten jälkeen saa halpoja sähköautoja, Nissanin ostamisesta maksetaan tukea 2500 e.

      • Anonyymi

        Njassan elektran hintaa jää satanen.


    • Anonyymi

      Jos ostat 20 vuotta vanhan polttomoottoriauton ja ajat sillä 5000km vuodessa, tuotat sinä aikana päästöjä saman verran kuin uuden sähköauton valmistuksen päästöt. Ja myös sähköauton käyttö tuottaa päästöjä, joten voit ajaa 15 vuotta 10tkm vuodessa vanhalla bensa autolla, ennen kuin olet tuottanut uuden sähköauton valmistuksen ja käytön päästöt. Jos siis ajaa käytetyllä polttomoottoriautolla korkeintaan 10tkm vuodessa, pitäisi vapauttaa ajoneuvoveroista, koska se on ympäristöteko.

      • Anonyymi

        Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.

        Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.

        Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.

        Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.

        Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-

        Et nyt ymmärtänyt lukemaasi. Tuo 30.000km pätee, kun verrataan uutta sähköautoa uuteen polttomoottoriautoon. Silloin sähköauton korkeammat valmistuksen päästöt kompensoituvat mainitulla kilometrimäärällä.

        Keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt ovat noin 15.000kg. On helppo löytää 20-25 vuotta vanha polttomoottoriauto, jonka päästöt ovat 150g/100km. Se on 750kg/5000km. Koska auto on jo olemassa, sen valmistuksen päästöt on jo tuotettu. Päästöjä syntyy vain käytöstä. Kun tällä autolla ajetaa 5000km vuodessa, päästöjä syntyy 20 vuodessa uuden sähköauton päästöjen verran, 10tkm vuodessa saa ajaa kymmenen vuotta, ennnen kuin on tuotetutt uuden sähköauton valmistuksen päästöt. Lisäksi myös sähköauton käyttö tuottaa päästöjä, joten em. laskelmakin on sähköautoja suosiva.

        Niinpä jos ajateltaan pelkästään co2 päästöjen kannalta, vanhoja polttomoottoriautoja kannattaa pitää kunnossa (se on myös erittäin halpaa), jos niillä ei ajeta kovin suuria määriä, se on ympäristöteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.

        Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.

        Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-

        Teit virheen, jossa vertaat uusien autojen päästöjä. Vanhat autot on jo valmistettu, joten niiden käytöstä ei enää synny uusia valmistuksen päästöjä. Jos luovun vähäpäästöisestä vuoden 2005 litran Yariksestani, jolla ajan 6000km vuodessa, tuotan uuden sähköauton hankinnalla valmistuksen päästöjä niin paljon, että voisin samoilla päästöillä ajaa Yariksellani 20 vuotta. Ja se muuten kestää sen helposti, koska sillä on nyt ajettu vain 120.000km. Sen sijaan uusi sähköauto menisi paaliin 10-15 vuoden iässä, koska sitä ei kannata korjata akuston eikä elektroniikan osalta. Siinä vaiheessa olisin tuottanut Yariksellani päästöjä vasta 50-70% sähköauton vamistuksen päästöistä. Vanhat, hyväkuntoiset polttomoottoriautot, joilla ei ajeta kovin suuria määriä, kannattaa siis ympäristön kannalta ajaa loppuun, vaikka ne kestäisivät kuinka pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ymmärtänyt lukemaasi. Tuo 30.000km pätee, kun verrataan uutta sähköautoa uuteen polttomoottoriautoon. Silloin sähköauton korkeammat valmistuksen päästöt kompensoituvat mainitulla kilometrimäärällä.

        Keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt ovat noin 15.000kg. On helppo löytää 20-25 vuotta vanha polttomoottoriauto, jonka päästöt ovat 150g/100km. Se on 750kg/5000km. Koska auto on jo olemassa, sen valmistuksen päästöt on jo tuotettu. Päästöjä syntyy vain käytöstä. Kun tällä autolla ajetaa 5000km vuodessa, päästöjä syntyy 20 vuodessa uuden sähköauton päästöjen verran, 10tkm vuodessa saa ajaa kymmenen vuotta, ennnen kuin on tuotetutt uuden sähköauton valmistuksen päästöt. Lisäksi myös sähköauton käyttö tuottaa päästöjä, joten em. laskelmakin on sähköautoja suosiva.

        Niinpä jos ajateltaan pelkästään co2 päästöjen kannalta, vanhoja polttomoottoriautoja kannattaa pitää kunnossa (se on myös erittäin halpaa), jos niillä ei ajeta kovin suuria määriä, se on ympäristöteko.

        Kaikki autot ovat olleet uusia, siksi niitä pitää verrata myös uusina. Kukaan ei valmista käytettyjä polttomoottoriautoja, eikä etenkään siten, että niiden valmistaminen ei tuota päästöjä.

        Sähköauto voittaa polttomoottoriauton päästöttämyydessä 100–0, sitä faktaa ei selittelemällä voi muuksi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.

        Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.

        Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-

        Mistä rahat siihen hirmukalliiseen paristoautoon. Moni saa 1000-2000 euroa käteen kuussa..ei pahemmin täyssähköautoja ostella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot ovat olleet uusia, siksi niitä pitää verrata myös uusina. Kukaan ei valmista käytettyjä polttomoottoriautoja, eikä etenkään siten, että niiden valmistaminen ei tuota päästöjä.

        Sähköauto voittaa polttomoottoriauton päästöttämyydessä 100–0, sitä faktaa ei selittelemällä voi muuksi muuttaa.

        Ei pidä verrata. Käytetty auto ei enää tuota valmistuksen päästöjä. Niinpä sen käyttäminen loppuun yllä olevilla kriteereillä on ympäristöteko, kuten useimmissa muissakin asoissa jo valmistetun tuotteen. En voi mitään sille, ettet osaa laskea etkä ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot ovat olleet uusia, siksi niitä pitää verrata myös uusina. Kukaan ei valmista käytettyjä polttomoottoriautoja, eikä etenkään siten, että niiden valmistaminen ei tuota päästöjä.

        Sähköauto voittaa polttomoottoriauton päästöttämyydessä 100–0, sitä faktaa ei selittelemällä voi muuksi muuttaa.

        Yksinkertainen populistin julistus : 100-0. Eihän asia käytänössä noin mene. Polttis säästää valtavasti resursseja ja raaka-aineita kun se ajetaan loppuun.
        Ja mistä ne RAHAT otetaan kalliisiin patteriautoihn meidän tulotasollamme?

        Ja kuka ne korjaa kun polttiksen remppataidoilla on ihan avuton patteriautojen vikoja korjattaessa......hmm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä verrata. Käytetty auto ei enää tuota valmistuksen päästöjä. Niinpä sen käyttäminen loppuun yllä olevilla kriteereillä on ympäristöteko, kuten useimmissa muissakin asoissa jo valmistetun tuotteen. En voi mitään sille, ettet osaa laskea etkä ajatella.

        Tämä. Ituhipit näkevät ympäristötekona kaiken jo valmistetun tuhoamisen ja uuden "ympäristöystävällisen" valmistamisen tilalle, koska järki ei riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä verrata. Käytetty auto ei enää tuota valmistuksen päästöjä. Niinpä sen käyttäminen loppuun yllä olevilla kriteereillä on ympäristöteko, kuten useimmissa muissakin asoissa jo valmistetun tuotteen. En voi mitään sille, ettet osaa laskea etkä ajatella.

        Totta kai vertailu pitää tehdä aina vastaavilla autoilla.

        Yhtään autoa ei ole valmistettu käytettynä.


    • Anonyymi

      Saksasta saa hyviä autoja diesel automaatti eikä hintaa paljon

    • Anonyymi

      Hyvin sä avaaja vedit tuon provosi kun näin palio tul kommentteja.

    • Anonyymi

      Tyypillinen vihreän intoilijan kommentti. Kaikki mukavat asiat sallitaan vain varakkaille, tehden ne niin kalliiksi ettei muilla ole varaa. Mikä ihmeen vimma vasemmistovihreillä on sallia mukava elämä ja kivat asiat vain erityisen rikkaille. Jatkuvasti hyökkäävät mökkeilyn, lentomatkailun maalla asumisen ym. kimppuun ja vaativat lisämaksuja, joita "niillä on vara maksaa, jotka niitä käyttävät". Eli karsitaan matkailu, matkailuautot, autoilu yleensäkin ja kaikki "luksus" tavalliselta kansalta ja sallitaan vain erityisen varakkaille.

      • Anonyymi

        Lentäminen ei ole saastuttavaa tai Suomen Presidentti näyttää huonoa esimerkkiä. Ja kansan kustantamana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentäminen ei ole saastuttavaa tai Suomen Presidentti näyttää huonoa esimerkkiä. Ja kansan kustantamana.

        Kaikki palaminen tuottaa saasteita, mutta joukkoliikennevälineillä, jollaisia reittilennotkin ovat, jää päästöt per henkilö per kilometri pienemmiksi kuin yksityisautoilla, jos nyt ei ihan tyhjää konetta lennätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentäminen ei ole saastuttavaa tai Suomen Presidentti näyttää huonoa esimerkkiä. Ja kansan kustantamana.

        Kaikki vihervasemmistolaisetkin poliitikot ja johtajat näyttävät huonoa esimerkkiä. Al Gorella on 100 huoneen omakotitalo, Davosin ilmastokokoukseen lennetään yksityiskoneilla, vihreiden ministerien ja johtajien kulutustaso ympäri maailmaa on moninkertainen tavalliseen kansaan nähden. Totuushan onkin se, että vihreät ja vasemmistolaiset johtajat halauvat kieltää tavalliselta kansalta kaiken "turhan", mutta aikovat itse elää jatkossakin luksuselämää. Rivi vasemmistovihreät ovat heille hyödyllisiä idiootteja, jotka vaativat tätä muutosta, jolloin se on poliittisesti helpompaa, kun suuri osa kansasta ei tajua eikä kapinoi, vaan vaativat itse elämänsä kurjistamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki palaminen tuottaa saasteita, mutta joukkoliikennevälineillä, jollaisia reittilennotkin ovat, jää päästöt per henkilö per kilometri pienemmiksi kuin yksityisautoilla, jos nyt ei ihan tyhjää konetta lennätellä.

        Tyypillinen vihreän perustelu, määritellään hyväksytyt päästöt sen mukaan, mikä on oma elämäntapa ja muu pitää kieltää. Joukkoliikenteestä suurin osa on turhaa. Ihmiset voivat elää ja tehdä työtä parin kilometrin alueella ilman tarvetta liikkua minnekään. Terve ihminen voi käyttää siihen jalkojaan. Tavarat ja palvelut sekä työt voidaan organisoida sinne. Ihminen tarvitsee vain parin neliön petipaikan säiltä suojassa ja kaksi vaatekertaa sekä ruoan. Suomalaisen minimiturvalla elävän kulutustaso on kaksi kertaa globaalin luonnonvarojen biokapasiteetin verran. Joten turha vedellä niitä hyväksyttäviä rajoja omien mieltymystesi mukaan, siten olet aivan yhtä paheksuttava kuin yksityiskoneella ympäristökokoukseen Davosiin lentävä johtaja tai poliitikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen vihreän perustelu, määritellään hyväksytyt päästöt sen mukaan, mikä on oma elämäntapa ja muu pitää kieltää. Joukkoliikenteestä suurin osa on turhaa. Ihmiset voivat elää ja tehdä työtä parin kilometrin alueella ilman tarvetta liikkua minnekään. Terve ihminen voi käyttää siihen jalkojaan. Tavarat ja palvelut sekä työt voidaan organisoida sinne. Ihminen tarvitsee vain parin neliön petipaikan säiltä suojassa ja kaksi vaatekertaa sekä ruoan. Suomalaisen minimiturvalla elävän kulutustaso on kaksi kertaa globaalin luonnonvarojen biokapasiteetin verran. Joten turha vedellä niitä hyväksyttäviä rajoja omien mieltymystesi mukaan, siten olet aivan yhtä paheksuttava kuin yksityiskoneella ympäristökokoukseen Davosiin lentävä johtaja tai poliitikko.

        Miksi uhriudut? Esitettiin vain mittari, joka on päästöt per henkilö per kuljettu matka.


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa volvoa Ruotsista

      • Anonyymi

        Myö ei osteta ruotsist, myö ostetaa kaupast.


    • Anonyymi

      Kyllähän käytettyjä kannattaa hakea Saksasta

    • Anonyymi

      Aloittajahan se taas vitsin murjas.On varmaan lukenut
      liikaa Trumpin lausuntoja tai jotain muuta hölötystä.
      Kyllä täällä on pahempiakin ilmansaastuttajia kun autot.

    • Anonyymi

      Kyllähän täällä pohjolanperslävessä pitäisi olla kaikilla mahdollisuus uudempiin ajoneuvoihin , kun olosuhteet ovat mitä ovat , mutta kansa on niin alistettua etteivät osaa edes ajatella omaa etuaan .

    • Anonyymi

      Petteri ehtii vielä ryssiä kaiken.

    • Anonyymi

      Ja sähköauto syö luonnonvaroja enemmän, kuin polttomoottori autot. Sähköauto on lyhytikäinen ja akku vie luonnonvaroja. Vanhassa varaparempi. Tää on vain yksi keino rikastuttaa ennestään rikkaita.

    • Anonyymi

      Aivan mahtava räsämäinen ehdotus! Patenttiratkaisu kaikkiin ongelmiin! Kielletään se!! 😂

    • Anonyymi

      Justiin ostin jenkeistä tuodun 60- luvun Buickin 7 litraisella koneella. Bensaa vie vähintään riittävästi. Vituttaako?

      • Anonyymi

        Ei ole turhia VANOS-kotkotuksia niissä.


    • Anonyymi

      Kyllä juuri niinkuin erään toisen artikkelin kohdalla, kielletään ostaminen ja rangaistaan siitä, mutta myynti on kuitenkin sallittua.
      Voi helevetti tuota vihreätä typeryyttä, valitettavasti sitä järkeä ei voi ostaa.

      • Anonyymi

        Heh, nappiin vertaus!


    • Anonyymi

      Sähköauto = päästötön, maailma pelastuu

      Talon lämmitys sähköllä = Saastuttava

    • Anonyymi

      Ranskassa hylätään sähköautoja korjaus liiankin kallista

    • Anonyymi

      Saksalainen BMW Mersu Audi hyviä käytettyjä kannattaa tuoda

    • Anonyymi

      Suomalaisten ekologinen jalanjälki on vain 50% biokapasiteetistamme henkeä kohden. Jopa intialaisten ekologinen jalanjälki henkeä kohden on yli biokapasiteetin. Sama Euroopan väkirikkaissa maissa. Suomi on Kanadan lisäksi yksi harvoista kestävän kehityksen maista, joissa luonnonvarojen kulutus on vähäisempi kuin biokapasiteetti.

      Ja kyllä. Voimme estää, ettei alueellemme tule enempää väkeä, vaan otamme harkiten tänne kyvykkäitä ja kulttuurillisesti sopeutuvia ihmisiä töihin, tarpeen mukaan. Kiinan, Intian ja Keksi- sekä Etelä-Euroopan ja monien muiden maiden on aika ruveta sopeuttamaan väestömääräänsä valtionsa biokapasiteettiin. Suomalaisten kulutusvara on kaksinkertainen nykyiseen verrattuna. Ja tässä on otettu huomioon luonnonvarojen vienti ja tuonti.

    • Anonyymi

      Tee ilmasto teko osta diesel bensiini auto

    • Anonyymi

      Juupajuu, mutta samalla on verotus muutettava normaaliksi kulutustavaran veroksi.

    • Anonyymi

      "Autot saatava ilmaiseksi"!!!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1430
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1342
    3. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1116
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1098
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      795
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      647
    Aihe