Autokanta ei uudistu koskaan nollapäästöiseksi, jos nykyistä vanhojen saastuttavien autojen kauppaa ei laiteta kuriin. Pahimmillaan noita ongelmajätteitä on rahdattu ulkomailta saakka pilaamaan suomalaisten ilmaa.
Käytettyjen autojen ostaminen kiellettävä
120
355
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon on paalattu turhaan hyviä autoja,joita olisi moni vielä ostanut
- Anonyymi
Kyllä, melkoista haaskausta.
- Anonyymi
Nimenomaan. 20-25 vuotta vanhan auton päästöt ovat sitä luokkaa, että sillä saa ajaa 100.000km ennen kuin uuden keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt on aiheutettu. Eikä sähköautokaan päästöittä liiku. Jos siis polttiksella ajetaan kohtuu määrä, sähköauto on paalissa ennen kuin sen tuotannon päästöillä on kompensoitu käytetyn polttiksen päästöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan. 20-25 vuotta vanhan auton päästöt ovat sitä luokkaa, että sillä saa ajaa 100.000km ennen kuin uuden keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt on aiheutettu. Eikä sähköautokaan päästöittä liiku. Jos siis polttiksella ajetaan kohtuu määrä, sähköauto on paalissa ennen kuin sen tuotannon päästöillä on kompensoitu käytetyn polttiksen päästöt.
Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.
En ole persu vaan vihervassari, mutta unohdit yhden nollan perästä mutta ei se meitään, mainos on mainos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.
Ei ole minun vikani, jos vertaat uutta polttomoottoriautoa ja uutta sähköautoa päästöjen suhteen, vaikka vertailu oli jo valmistetun käytetyn polttomoottoriauton ja uuden sähköauton välillä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Toit kommentillasi esille vain tyhmyytesi, "ymmärryksesi" on sen varassa, mitä lehdestä luet, mutta et kykene itse laskemaan ja ajattelemaa. Olet vain papukaija,
- Anonyymi
Kannattaa korjata vanhaa tee ympäristö teko luonto kiittää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole persu vaan vihervassari, mutta unohdit yhden nollan perästä mutta ei se meitään, mainos on mainos.
Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että kyseinen 30 000 kilometrin raja on se, jossa valmistusken aikaiset päästöt on kompensotu verrattuna polttomoottoriautoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole minun vikani, jos vertaat uutta polttomoottoriautoa ja uutta sähköautoa päästöjen suhteen, vaikka vertailu oli jo valmistetun käytetyn polttomoottoriauton ja uuden sähköauton välillä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Toit kommentillasi esille vain tyhmyytesi, "ymmärryksesi" on sen varassa, mitä lehdestä luet, mutta et kykene itse laskemaan ja ajattelemaa. Olet vain papukaija,
Normipersuilua tuo, kun argumentit loppuvat, niin aletaan syyttelemään muita idiooteiksi ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.
Hahhahhahaa. Ei suokaan ole älyn lahjoilla siunattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, melkoista haaskausta.
Aloittajahan voi itse ostaa omilla rahoillaan muille uusia autoja kukaan ei estä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normipersuilua tuo, kun argumentit loppuvat, niin aletaan syyttelemään muita idiooteiksi ym.
Sähköautoista höpöttävällä kommunistityttösellä ei ole itsellään autoa, eikä ajokorttia, eikä se niistä mitään ymmärrä. Sillä on vain lapsellinen ideologia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että kyseinen 30 000 kilometrin raja on se, jossa valmistusken aikaiset päästöt on kompensotu verrattuna polttomoottoriautoon.
Ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Älä viitsi persuilla. Tuo kilometrimäärä on laskettu jo muutama vuosi sitten. Voi olla nykyään jo vähemmänkin, kun valmistustekniikat ovat kehittyneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Uusi sähköauto on täysin päästön verrattuna polttomoottoriautoon 30 000 kilometrin jälkeen. Eikä se tuota 0–30 000 km matkallakaan ajonaikaisia päästöjä.
Kommenttien perusteella nämä kantaa ottavat ovat tosiaan aivan päättömiä vaikka näitä "aivopäästöjä" kyllä lipsuu palstoille ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoista höpöttävällä kommunistityttösellä ei ole itsellään autoa, eikä ajokorttia, eikä se niistä mitään ymmärrä. Sillä on vain lapsellinen ideologia.
Kommunistituttö ei muutenkaan älyä mistään mitään. Paitsi kelahakemuksen tekemisen.
- Anonyymi
Nollapäästöistä autoa ei ole.
- Anonyymi
Sähköautoilijan mielikuvituksessa voi olla.
- Anonyymi
Sähköauton hävitys kallista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton hävitys kallista
volkkari poltti itse 3000 amerikkaan menevää sähköautoa ja upotti lopuksi aluksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
volkkari poltti itse 3000 amerikkaan menevää sähköautoa ja upotti lopuksi aluksen
Saastuiko ilma ja meri pahasti? Arvaan että kyllä!
- Anonyymi
Uusien ostaminen tyrehtyisi todella vähiin, jos kukaan ei huolisi vaihtoautoa.
- Anonyymi
Saastuttavat autot romutukseen. Jonkunlaisen palkkion voi materiaaleista maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastuttavat autot romutukseen. Jonkunlaisen palkkion voi materiaaleista maksaa.
Sähköautokin saastuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautokin saastuttaa.
Ne saastuttavat palaessaan paljon enemmän kuin bensiiniautot
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011326651.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastuttavat autot romutukseen. Jonkunlaisen palkkion voi materiaaleista maksaa.
Ja silläkö "palkkiolla" ostetaan jo pitkälle syrpyskopan kokoista patteririisipussia..just.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silläkö "palkkiolla" ostetaan jo pitkälle syrpyskopan kokoista patteririisipussia..just.
Ikiliikkujanko luulit keskineesi, että kun kerran ostat uuden auton, niin saat aina uuden auton maksutta.
Mistä teitä sikiää?
- Anonyymi
Siia kuka idiootti pistäisi paaliin 10 - 20 vuotta vanhan auton ? !!
Ostat 50 t sähköauton niin vuotuisiksi arvonalenemaksi tulisi 5000 euroa. Tosin se paristoauto ei kauempaa kestäisikään.
Meillä on ajettu kahta vanhempaa autoa tuolla 5 tuhannella eurolla jo kuusi vuotta ja sisältää vielä olemattomat huolto ja korjauskulut. Joka vuosi kulut pienenee.- Anonyymi
Hieno homma . Mun 21 v. Bemarista katkesi takajousi. Maksoi 14 euroa, vaihto omana työnä.
- Anonyymi
Sähköauto poistuu luonnollisesti vian sattuessa tehokkaasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno homma . Mun 21 v. Bemarista katkesi takajousi. Maksoi 14 euroa, vaihto omana työnä.
Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.
Älä viitsi persuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.
Ja niiden paloista ei pidetä ääntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla.
Jos persuilu on mielestäsi toden puhumista, niin olkoon sitten persuilua. Tässä faktaa:
https://etn.fi/index.php/about/13-news/13261-brittikysely-saehkoeautoissa-on-enemmaen-vikoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos persuilu on mielestäsi toden puhumista, niin olkoon sitten persuilua. Tässä faktaa:
https://etn.fi/index.php/about/13-news/13261-brittikysely-saehkoeautoissa-on-enemmaen-vikojaSähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.
Mutta entäs kun iso vika kumminkin iskee eikä takuu kata,,,,ei pysty Seppo itse korjaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.
Pahoittelen, että linkki oli englannikielinen. Käytä kääntäjää tai pyydä joltain kielitaitoiselta apua, niin ei tarvitse väittää faktoja vastaan. Sen verran voin sähköalan insinöörinä kertoa, että valitettavasti vaikka sähköautojen moottori on yksinkertainen, muu on erittäin vika-altista etenkin ikääntyessä. Korkeajännite järjestelmä säiden armoilla, vaikka kuinka suojattuna, paljon elektroniikkaa ja akusto ohjauksineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta entäs kun iso vika kumminkin iskee eikä takuu kata,,,,ei pysty Seppo itse korjaamaan.
Iso vika on vain persun päässä, joka kuvittelee sähköauton olevan jotenkin vikaherkän.
Samalla tavalla teillä kummittelee ne maahanmuuttajatkin päässä. Kummaa porukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahoittelen, että linkki oli englannikielinen. Käytä kääntäjää tai pyydä joltain kielitaitoiselta apua, niin ei tarvitse väittää faktoja vastaan. Sen verran voin sähköalan insinöörinä kertoa, että valitettavasti vaikka sähköautojen moottori on yksinkertainen, muu on erittäin vika-altista etenkin ikääntyessä. Korkeajännite järjestelmä säiden armoilla, vaikka kuinka suojattuna, paljon elektroniikkaa ja akusto ohjauksineen.
Luitko itse edes linkkiä? Se oli _kysely_. Ei tarvinnut pidemmälle lukea. Kyllähän brittipersut vastailevat kyselyihin miitä sattuu, koska heitä ahdistaa samalla tavalla sähköautot kuten suomalaisia aateveljiään.
Vastaavan kyselyn voit toteuttaa persujen puoluetoimistolla, ja saat ihan samanlaisia tuloskia. Jostain syystä Putinin sotaa pitää tukea loppuun saakka rahoittamalla sitä öljyä polttamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoissa ei juuri vikoja ole, koska liikkuvia osia on vain murto-osa verrattuna vanhanaikaisiin saastuttaviin polttomootoriautoihin.
Vai niin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto poistuu luonnollisesti vian sattuessa tehokkaasti
sähköauton poistuessa menee 100 000 litaa sammutusvettä hukkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa paristoautoissa on enemmän vikoja kuin polttomoottorillisissa, vaikka nekin ovat nykyään vika-alttiimpia kuin vanhat.
Ennen v.2010 valmistetut saattoi helposti kestää 400-500 0000 km ilman suuria remontteja
Nyt on hyvä jos edes satatuhatta kestää ilman moottorin uusimista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen v.2010 valmistetut saattoi helposti kestää 400-500 0000 km ilman suuria remontteja
Nyt on hyvä jos edes satatuhatta kestää ilman moottorin uusimistasiis 500 000 km
- Anonyymi
Auto on käytetty heti rullatessaan tehtaalta ulos, joten . . .
- Anonyymi
Haitallinen maahanmuutto kiellettävä. Se nostaa hiilijalanjälkeä valtavasti.
- Anonyymi
Mutku ne osaa käsitellä naisii.
- Anonyymi
Sähköauton valmistuksen ja Suomeen rahtauksen hiilijalanjälki on niin valtava että autot pitäisi käyttää loppuun. Käytetyllä autolla ajo on ilmastoteko.
- Anonyymi
Muutama laivakin on siinä samalla palanut autoineen https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f625a1d3-fd0c-40ac-a912-07c243125ae5
- Anonyymi
Tuonti sen kun kasvaa tähän tekniikan kehitysmaahan.
Uusien polttomoottoriautojen myyntikielto vuodesta 2035 eteenpäin, eikä Saksa voi yksin kumota sitä. Muutkin jäsenvaltiot ovat kuitenkin ilmoittaneet haluavansa poistaa kiellon.- Anonyymi
Kyllä Saksa voi. Mm Suomi on täysin riippuvainen viennistä Saksaan nyt, kun kielsivät Venäjän kaupan. Saksalla on valtaa, ottaa heti mukaansa Ranskan ja Italian.
- Anonyymi
Aloittaja on varmasti ministeri kun tuommoisia laukoo.
kun on osa niin pienellä tulolla että ei ole rahaa .
rikkaat ostaa sen uuden ajavat n,3v sitten toiset voi ostaa vähän edullisemman
eikö niin.- Anonyymi
Ne ostaa joille riikkaorpot antaa kymppitonnien veronalennuksia jatkuvalla syötöllä
- Anonyymi
Nämä helvetin kieltäjät, on kiellettävä ja karkoitettava Suomesta.
- Anonyymi
Oikeaa puhetta,olen messissä kun tarvitaan...pyyntö vain..
- Anonyymi
Ovat eloapinoita liikenne hevoskärryillä pääkaupunkiseudulla tulevaisuudessa
- Anonyymi
Suomessa kun ei ole omaa öljyntuotantoa, niin polttomoottoriautot voisi aivan hyvin kieltää yksityishenkilöiltä, Hommatkoon sähköauton, tai kulkeeot julkisilla.
- Anonyymi
Onko nyt varmasti ihan loppuun saakka ajateltu tätä asiaa?
Tietysti jos olet julkishallinnossa töissä et pystykään ymmärtämään tuonkaltaisen kiellon seurauksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko nyt varmasti ihan loppuun saakka ajateltu tätä asiaa?
Tietysti jos olet julkishallinnossa töissä et pystykään ymmärtämään tuonkaltaisen kiellon seurauksia.Seuraus on, että liikenteen päästöt putoavat murto-osaan, mikä on tavoitekin.
- Anonyymi
Suomessa ei ole ruoan tuotantoa tarpeeksi suomalaisten kulutukseen, joten syömisestä puolet pitää kieltää yksityishenkilöiltä. Kasvattakoon itse ruokansa tai olkoon syömättä.
Sähköauton tuotannossa tarvittavia materiaaleja ei tuoteta Suomessa kuin murto-osalta. Joten jätetään se sähköautokin sallimatta. Julkisen liikenteen autot tai ainakin suuri osa raaka-aineista ja komponenteista tulee ulkomailta, joten lopetetaan sekin.
Markkinataloudessa ulkomailta tulee kaikenlaista, joten lopetetaan sekin ja siirrytään Pohjois-Korean malliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole ruoan tuotantoa tarpeeksi suomalaisten kulutukseen, joten syömisestä puolet pitää kieltää yksityishenkilöiltä. Kasvattakoon itse ruokansa tai olkoon syömättä.
Sähköauton tuotannossa tarvittavia materiaaleja ei tuoteta Suomessa kuin murto-osalta. Joten jätetään se sähköautokin sallimatta. Julkisen liikenteen autot tai ainakin suuri osa raaka-aineista ja komponenteista tulee ulkomailta, joten lopetetaan sekin.
Markkinataloudessa ulkomailta tulee kaikenlaista, joten lopetetaan sekin ja siirrytään Pohjois-Korean malliin.Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että Suomi on akkumineraalien osalta omavarainen. Ruokaa taas riittää vientiin saakka, jopa veronmaksajien sponsoroimana.
Lopeta siksi tuo typerä ja lapsellinen persuitku. - Anonyymi
Jos näin tapahtuu niin työtä ei tarvitse tehdä sellaiset joilla ei ole julkisen liikenteen palveluita. Heille on maksettava 3000 puhtaana olosuhderahaa.
- Anonyymi
Superbensaa voi tehdä uusiutuvalla sähköllä CO2 :sta ja vedystä vaikka kuinka paljon...maaöljyä ei edes tarvita enää.... Eikun tuotanto vaan käyntiin ympäri maata pika pikaa... Vain asenteesta kiinni enää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että Suomi on akkumineraalien osalta omavarainen. Ruokaa taas riittää vientiin saakka, jopa veronmaksajien sponsoroimana.
Lopeta siksi tuo typerä ja lapsellinen persuitku.Kommenttisi on argumentointivirhe harhautus. Akkumineraalit eivät ole koko auto. Suomi on ruoan suhteen 80% omavarainen, joten sinun pitää lopettaa vain viidesosa syömisestä. Etenkin kasviksia tuodaan Suomeen valtavasti, joten sinun pitää lopettaa appelsiinien, soijan ja melkei kaikkien vihannesten syöminen etenkin talvella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on argumentointivirhe harhautus. Akkumineraalit eivät ole koko auto. Suomi on ruoan suhteen 80% omavarainen, joten sinun pitää lopettaa vain viidesosa syömisestä. Etenkin kasviksia tuodaan Suomeen valtavasti, joten sinun pitää lopettaa appelsiinien, soijan ja melkei kaikkien vihannesten syöminen etenkin talvella
Vain kumia joudutaan tuomaan Suomeen ulkomailta. Muutoin sähköauto voidaan valmistaa kotimaisista raaka-aineista.
Ruokaa tuotetaan liikaa, koska sitä joudutaan viemään veronmaksajien sponsoroimana jopa ulkomaille, eli olit tässäkin suhteessa väärässä.
Tietysti jotain kahvia, kaakaota, hedelmiä ym. tuodaan ulkomailta, mutta ne eivät ole mikään Suomessa elämisen perusedellytys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla. Tiedät itsekin, että Suomi on akkumineraalien osalta omavarainen. Ruokaa taas riittää vientiin saakka, jopa veronmaksajien sponsoroimana.
Lopeta siksi tuo typerä ja lapsellinen persuitku.Suomalaisella ei taida olla varaa niihin uusiin akkuihin...hirmukalliita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain kumia joudutaan tuomaan Suomeen ulkomailta. Muutoin sähköauto voidaan valmistaa kotimaisista raaka-aineista.
Ruokaa tuotetaan liikaa, koska sitä joudutaan viemään veronmaksajien sponsoroimana jopa ulkomaille, eli olit tässäkin suhteessa väärässä.
Tietysti jotain kahvia, kaakaota, hedelmiä ym. tuodaan ulkomailta, mutta ne eivät ole mikään Suomessa elämisen perusedellytys.Tottakai voit väittää faktoja vastaan, muttei se kovin viisasta ole. Sähköautoja ei valmisteta kotimaisista raaka-aineista. Ruoan omavaraisuusasteessa 80% on huomioitu tuonti ja vienti. Eli emme tuota ruokaa niin paljon kuin syömme. Muutenkin väittämäsi on hypoteettisia, koska käytännössä niitä ei toteuteta. Globaali maailma ei toimi niin, vaan siellä on vientiä ja tuontia, eikä jonkin asian tuontia voi pitää turhana, ellei sitten halua Pohjois-Korean tyylistä valitota. Polttoaineen tuonti on ok siinä missä erilaisten raaka-aineiden, luonnonvarojen ja tuotteiden vienti Suomesta. Niin maailma toimii. On turha kuvitella, että voimme poimia rusinat pullasta ja kuvitella voivamme viedä jotain täältä ilman, ettemme hyväksy tuontia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voit väittää faktoja vastaan, muttei se kovin viisasta ole. Sähköautoja ei valmisteta kotimaisista raaka-aineista. Ruoan omavaraisuusasteessa 80% on huomioitu tuonti ja vienti. Eli emme tuota ruokaa niin paljon kuin syömme. Muutenkin väittämäsi on hypoteettisia, koska käytännössä niitä ei toteuteta. Globaali maailma ei toimi niin, vaan siellä on vientiä ja tuontia, eikä jonkin asian tuontia voi pitää turhana, ellei sitten halua Pohjois-Korean tyylistä valitota. Polttoaineen tuonti on ok siinä missä erilaisten raaka-aineiden, luonnonvarojen ja tuotteiden vienti Suomesta. Niin maailma toimii. On turha kuvitella, että voimme poimia rusinat pullasta ja kuvitella voivamme viedä jotain täältä ilman, ettemme hyväksy tuontia.
Mikä kertomistani faktoista ei sinua miellyttänyt?
Raakaöljy tuodaan AINA Suomeen ulkomailta, ja sen ostainen menee Putinin sotakassaan. - Anonyymi
Milläs yksityishenkilöt sitten työnsä hoitaisi? Julkista ei ole ja rahat ei riitä maksamaan autovelkaa, järjettömiä vakuutusmaksuja, ym kuluja. Olisiko demarilla antaa hyviäkin vinkkejä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain kumia joudutaan tuomaan Suomeen ulkomailta. Muutoin sähköauto voidaan valmistaa kotimaisista raaka-aineista.
Ruokaa tuotetaan liikaa, koska sitä joudutaan viemään veronmaksajien sponsoroimana jopa ulkomaille, eli olit tässäkin suhteessa väärässä.
Tietysti jotain kahvia, kaakaota, hedelmiä ym. tuodaan ulkomailta, mutta ne eivät ole mikään Suomessa elämisen perusedellytys.Jahas.. Minkäs takia täällä on sitten tesloja, volkkareita, kioja, kiinalaisia??? Ajakaa SUOMALAISILLA SÄHKÄREILLÄ sitten!😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas.. Minkäs takia täällä on sitten tesloja, volkkareita, kioja, kiinalaisia??? Ajakaa SUOMALAISILLA SÄHKÄREILLÄ sitten!😁
Miksi et pysy aiheessa, vaan alat vänkäämään?
Kyse oli omavaraisuudesta.
Kerro toki kuinka raakaöljyä pumppaat Suomen maaperästä. Odotan vastaustasi.
- Anonyymi
Uusien autojen omistajien siis pitäisi paaluttaa 3 vuotta vanha 100 000 euron arvoinen ajokkinsa ja ostaa tilalle uusi.
Luulenpa että uusien autojen ostajat lopettas uusien oston ja ajaisivat itse vanhat romunsa loppuun jos niitä ei saisi seuraavalle myydä.
Tuo siis vain vanhentas autokantaa.- Anonyymi
Ei kait aloituksessa kiellletty ajamasta uutta autoa loppuun. Jokuhan on kehunut ajavansas jopa 30 vuotta vanhalla autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait aloituksessa kiellletty ajamasta uutta autoa loppuun. Jokuhan on kehunut ajavansas jopa 30 vuotta vanhalla autolla.
30 vuotta vanhassa ajokissa tuskin on alkuperäinen tekniikka. Saattaa olla että kaikki osat suurinpiirtein uusia. Renkaatkin esimerkiksi saattaa olla vain 3 kk vanhat.
Moottorilla ajettu nolla kilometriä samoin alustan muillakin osilla.
Maalipintakin saattaa olla vasta 3 tuntia vanha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait aloituksessa kiellletty ajamasta uutta autoa loppuun. Jokuhan on kehunut ajavansas jopa 30 vuotta vanhalla autolla.
Patteriauto on lyhytikäinen ja hukumme kohta patteriauto jätteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 vuotta vanhassa ajokissa tuskin on alkuperäinen tekniikka. Saattaa olla että kaikki osat suurinpiirtein uusia. Renkaatkin esimerkiksi saattaa olla vain 3 kk vanhat.
Moottorilla ajettu nolla kilometriä samoin alustan muillakin osilla.
Maalipintakin saattaa olla vasta 3 tuntia vanha.Täh??? Luuleksä ressukka, että kun ostat auton, niin siinä allaolevat renkaat on vaikkapa 10v päästä vielä hyvät?
Taidat olla autoinsinööri, kun noin viisaita kirjottelet. Huhhuh
- Anonyymi
Sähköautot pitäisi laittaa paaliin jo vuoden iässä.
- Anonyymi
Kymmenen vuotta vanhan sähköauton todelline range kesällä 100-200km, talvella 50-100km. Siitä pitäisi silti maksaa kymppitonni. Köyhemmillä ei ole varaa ja rikkaat ei huoli. Kilsoja useimmiten mittarissa alle 100t, joten tuotannon päästöt kilometriä kohden huimat.
- Anonyymi
Nollapäästöistä autoa ei ole.
- Anonyymi
Aloittajan mielestä autoa ei saisi vaihtaa vaan aina entinen paaliin ja uusi tilalle.
- Anonyymi
Ostaa kallista sähköromua tilalle
- Anonyymi
Petterin datakeskusten jälkeen saa halpoja sähköautoja, Nissanin ostamisesta maksetaan tukea 2500 e.
- Anonyymi
Njassan elektran hintaa jää satanen.
- Anonyymi
Jos ostat 20 vuotta vanhan polttomoottoriauton ja ajat sillä 5000km vuodessa, tuotat sinä aikana päästöjä saman verran kuin uuden sähköauton valmistuksen päästöt. Ja myös sähköauton käyttö tuottaa päästöjä, joten voit ajaa 15 vuotta 10tkm vuodessa vanhalla bensa autolla, ennen kuin olet tuottanut uuden sähköauton valmistuksen ja käytön päästöt. Jos siis ajaa käytetyllä polttomoottoriautolla korkeintaan 10tkm vuodessa, pitäisi vapauttaa ajoneuvoveroista, koska se on ympäristöteko.
- Anonyymi
Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.
Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.
Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.
Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.
Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-Et nyt ymmärtänyt lukemaasi. Tuo 30.000km pätee, kun verrataan uutta sähköautoa uuteen polttomoottoriautoon. Silloin sähköauton korkeammat valmistuksen päästöt kompensoituvat mainitulla kilometrimäärällä.
Keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt ovat noin 15.000kg. On helppo löytää 20-25 vuotta vanha polttomoottoriauto, jonka päästöt ovat 150g/100km. Se on 750kg/5000km. Koska auto on jo olemassa, sen valmistuksen päästöt on jo tuotettu. Päästöjä syntyy vain käytöstä. Kun tällä autolla ajetaa 5000km vuodessa, päästöjä syntyy 20 vuodessa uuden sähköauton päästöjen verran, 10tkm vuodessa saa ajaa kymmenen vuotta, ennnen kuin on tuotetutt uuden sähköauton valmistuksen päästöt. Lisäksi myös sähköauton käyttö tuottaa päästöjä, joten em. laskelmakin on sähköautoja suosiva.
Niinpä jos ajateltaan pelkästään co2 päästöjen kannalta, vanhoja polttomoottoriautoja kannattaa pitää kunnossa (se on myös erittäin halpaa), jos niillä ei ajeta kovin suuria määriä, se on ympäristöteko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.
Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.
Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-Teit virheen, jossa vertaat uusien autojen päästöjä. Vanhat autot on jo valmistettu, joten niiden käytöstä ei enää synny uusia valmistuksen päästöjä. Jos luovun vähäpäästöisestä vuoden 2005 litran Yariksestani, jolla ajan 6000km vuodessa, tuotan uuden sähköauton hankinnalla valmistuksen päästöjä niin paljon, että voisin samoilla päästöillä ajaa Yariksellani 20 vuotta. Ja se muuten kestää sen helposti, koska sillä on nyt ajettu vain 120.000km. Sen sijaan uusi sähköauto menisi paaliin 10-15 vuoden iässä, koska sitä ei kannata korjata akuston eikä elektroniikan osalta. Siinä vaiheessa olisin tuottanut Yariksellani päästöjä vasta 50-70% sähköauton vamistuksen päästöistä. Vanhat, hyväkuntoiset polttomoottoriautot, joilla ei ajeta kovin suuria määriä, kannattaa siis ympäristön kannalta ajaa loppuun, vaikka ne kestäisivät kuinka pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt lukemaasi. Tuo 30.000km pätee, kun verrataan uutta sähköautoa uuteen polttomoottoriautoon. Silloin sähköauton korkeammat valmistuksen päästöt kompensoituvat mainitulla kilometrimäärällä.
Keskikokoisen sähköauton valmistuksen päästöt ovat noin 15.000kg. On helppo löytää 20-25 vuotta vanha polttomoottoriauto, jonka päästöt ovat 150g/100km. Se on 750kg/5000km. Koska auto on jo olemassa, sen valmistuksen päästöt on jo tuotettu. Päästöjä syntyy vain käytöstä. Kun tällä autolla ajetaa 5000km vuodessa, päästöjä syntyy 20 vuodessa uuden sähköauton päästöjen verran, 10tkm vuodessa saa ajaa kymmenen vuotta, ennnen kuin on tuotetutt uuden sähköauton valmistuksen päästöt. Lisäksi myös sähköauton käyttö tuottaa päästöjä, joten em. laskelmakin on sähköautoja suosiva.
Niinpä jos ajateltaan pelkästään co2 päästöjen kannalta, vanhoja polttomoottoriautoja kannattaa pitää kunnossa (se on myös erittäin halpaa), jos niillä ei ajeta kovin suuria määriä, se on ympäristöteko.Kaikki autot ovat olleet uusia, siksi niitä pitää verrata myös uusina. Kukaan ei valmista käytettyjä polttomoottoriautoja, eikä etenkään siten, että niiden valmistaminen ei tuota päästöjä.
Sähköauto voittaa polttomoottoriauton päästöttämyydessä 100–0, sitä faktaa ei selittelemällä voi muuksi muuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastutat hirmuisesti tuolla taktiikalla.
Sähköauton valmistamisen aikaiset hieman suuremmat päästöt kompensoituvat 30 000 kilometrin ajoilla. Siis käytännössä suomalaisten keskimääräisellä parin vuoden ajelulla.
Eli kun kaikki suomalaisset siirtyvät uuteen sähköautoon tänään, niin kesän 2027 jälkeen päästöt ovat 0, noin yksinkertaistettuna-Mistä rahat siihen hirmukalliiseen paristoautoon. Moni saa 1000-2000 euroa käteen kuussa..ei pahemmin täyssähköautoja ostella..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki autot ovat olleet uusia, siksi niitä pitää verrata myös uusina. Kukaan ei valmista käytettyjä polttomoottoriautoja, eikä etenkään siten, että niiden valmistaminen ei tuota päästöjä.
Sähköauto voittaa polttomoottoriauton päästöttämyydessä 100–0, sitä faktaa ei selittelemällä voi muuksi muuttaa.Ei pidä verrata. Käytetty auto ei enää tuota valmistuksen päästöjä. Niinpä sen käyttäminen loppuun yllä olevilla kriteereillä on ympäristöteko, kuten useimmissa muissakin asoissa jo valmistetun tuotteen. En voi mitään sille, ettet osaa laskea etkä ajatella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki autot ovat olleet uusia, siksi niitä pitää verrata myös uusina. Kukaan ei valmista käytettyjä polttomoottoriautoja, eikä etenkään siten, että niiden valmistaminen ei tuota päästöjä.
Sähköauto voittaa polttomoottoriauton päästöttämyydessä 100–0, sitä faktaa ei selittelemällä voi muuksi muuttaa.Yksinkertainen populistin julistus : 100-0. Eihän asia käytänössä noin mene. Polttis säästää valtavasti resursseja ja raaka-aineita kun se ajetaan loppuun.
Ja mistä ne RAHAT otetaan kalliisiin patteriautoihn meidän tulotasollamme?
Ja kuka ne korjaa kun polttiksen remppataidoilla on ihan avuton patteriautojen vikoja korjattaessa......hmm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä verrata. Käytetty auto ei enää tuota valmistuksen päästöjä. Niinpä sen käyttäminen loppuun yllä olevilla kriteereillä on ympäristöteko, kuten useimmissa muissakin asoissa jo valmistetun tuotteen. En voi mitään sille, ettet osaa laskea etkä ajatella.
Tämä. Ituhipit näkevät ympäristötekona kaiken jo valmistetun tuhoamisen ja uuden "ympäristöystävällisen" valmistamisen tilalle, koska järki ei riitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä verrata. Käytetty auto ei enää tuota valmistuksen päästöjä. Niinpä sen käyttäminen loppuun yllä olevilla kriteereillä on ympäristöteko, kuten useimmissa muissakin asoissa jo valmistetun tuotteen. En voi mitään sille, ettet osaa laskea etkä ajatella.
Totta kai vertailu pitää tehdä aina vastaavilla autoilla.
Yhtään autoa ei ole valmistettu käytettynä.
- Anonyymi
Saksasta saa hyviä autoja diesel automaatti eikä hintaa paljon
- Anonyymi
Hyvin sä avaaja vedit tuon provosi kun näin palio tul kommentteja.
- Anonyymi
Tyypillinen vihreän intoilijan kommentti. Kaikki mukavat asiat sallitaan vain varakkaille, tehden ne niin kalliiksi ettei muilla ole varaa. Mikä ihmeen vimma vasemmistovihreillä on sallia mukava elämä ja kivat asiat vain erityisen rikkaille. Jatkuvasti hyökkäävät mökkeilyn, lentomatkailun maalla asumisen ym. kimppuun ja vaativat lisämaksuja, joita "niillä on vara maksaa, jotka niitä käyttävät". Eli karsitaan matkailu, matkailuautot, autoilu yleensäkin ja kaikki "luksus" tavalliselta kansalta ja sallitaan vain erityisen varakkaille.
- Anonyymi
Lentäminen ei ole saastuttavaa tai Suomen Presidentti näyttää huonoa esimerkkiä. Ja kansan kustantamana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentäminen ei ole saastuttavaa tai Suomen Presidentti näyttää huonoa esimerkkiä. Ja kansan kustantamana.
Kaikki palaminen tuottaa saasteita, mutta joukkoliikennevälineillä, jollaisia reittilennotkin ovat, jää päästöt per henkilö per kilometri pienemmiksi kuin yksityisautoilla, jos nyt ei ihan tyhjää konetta lennätellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentäminen ei ole saastuttavaa tai Suomen Presidentti näyttää huonoa esimerkkiä. Ja kansan kustantamana.
Kaikki vihervasemmistolaisetkin poliitikot ja johtajat näyttävät huonoa esimerkkiä. Al Gorella on 100 huoneen omakotitalo, Davosin ilmastokokoukseen lennetään yksityiskoneilla, vihreiden ministerien ja johtajien kulutustaso ympäri maailmaa on moninkertainen tavalliseen kansaan nähden. Totuushan onkin se, että vihreät ja vasemmistolaiset johtajat halauvat kieltää tavalliselta kansalta kaiken "turhan", mutta aikovat itse elää jatkossakin luksuselämää. Rivi vasemmistovihreät ovat heille hyödyllisiä idiootteja, jotka vaativat tätä muutosta, jolloin se on poliittisesti helpompaa, kun suuri osa kansasta ei tajua eikä kapinoi, vaan vaativat itse elämänsä kurjistamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki palaminen tuottaa saasteita, mutta joukkoliikennevälineillä, jollaisia reittilennotkin ovat, jää päästöt per henkilö per kilometri pienemmiksi kuin yksityisautoilla, jos nyt ei ihan tyhjää konetta lennätellä.
Tyypillinen vihreän perustelu, määritellään hyväksytyt päästöt sen mukaan, mikä on oma elämäntapa ja muu pitää kieltää. Joukkoliikenteestä suurin osa on turhaa. Ihmiset voivat elää ja tehdä työtä parin kilometrin alueella ilman tarvetta liikkua minnekään. Terve ihminen voi käyttää siihen jalkojaan. Tavarat ja palvelut sekä työt voidaan organisoida sinne. Ihminen tarvitsee vain parin neliön petipaikan säiltä suojassa ja kaksi vaatekertaa sekä ruoan. Suomalaisen minimiturvalla elävän kulutustaso on kaksi kertaa globaalin luonnonvarojen biokapasiteetin verran. Joten turha vedellä niitä hyväksyttäviä rajoja omien mieltymystesi mukaan, siten olet aivan yhtä paheksuttava kuin yksityiskoneella ympäristökokoukseen Davosiin lentävä johtaja tai poliitikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen vihreän perustelu, määritellään hyväksytyt päästöt sen mukaan, mikä on oma elämäntapa ja muu pitää kieltää. Joukkoliikenteestä suurin osa on turhaa. Ihmiset voivat elää ja tehdä työtä parin kilometrin alueella ilman tarvetta liikkua minnekään. Terve ihminen voi käyttää siihen jalkojaan. Tavarat ja palvelut sekä työt voidaan organisoida sinne. Ihminen tarvitsee vain parin neliön petipaikan säiltä suojassa ja kaksi vaatekertaa sekä ruoan. Suomalaisen minimiturvalla elävän kulutustaso on kaksi kertaa globaalin luonnonvarojen biokapasiteetin verran. Joten turha vedellä niitä hyväksyttäviä rajoja omien mieltymystesi mukaan, siten olet aivan yhtä paheksuttava kuin yksityiskoneella ympäristökokoukseen Davosiin lentävä johtaja tai poliitikko.
Miksi uhriudut? Esitettiin vain mittari, joka on päästöt per henkilö per kuljettu matka.
- Anonyymi
Kannattaa ostaa volvoa Ruotsista
- Anonyymi
Myö ei osteta ruotsist, myö ostetaa kaupast.
- Anonyymi
Kyllähän käytettyjä kannattaa hakea Saksasta
- Anonyymi
Aloittajahan se taas vitsin murjas.On varmaan lukenut
liikaa Trumpin lausuntoja tai jotain muuta hölötystä.
Kyllä täällä on pahempiakin ilmansaastuttajia kun autot. - Anonyymi
Kyllähän täällä pohjolanperslävessä pitäisi olla kaikilla mahdollisuus uudempiin ajoneuvoihin , kun olosuhteet ovat mitä ovat , mutta kansa on niin alistettua etteivät osaa edes ajatella omaa etuaan .
- Anonyymi
Petteri ehtii vielä ryssiä kaiken.
- Anonyymi
Ja sähköauto syö luonnonvaroja enemmän, kuin polttomoottori autot. Sähköauto on lyhytikäinen ja akku vie luonnonvaroja. Vanhassa varaparempi. Tää on vain yksi keino rikastuttaa ennestään rikkaita.
- Anonyymi
Aivan mahtava räsämäinen ehdotus! Patenttiratkaisu kaikkiin ongelmiin! Kielletään se!! 😂
- Anonyymi
Justiin ostin jenkeistä tuodun 60- luvun Buickin 7 litraisella koneella. Bensaa vie vähintään riittävästi. Vituttaako?
- Anonyymi
Ei ole turhia VANOS-kotkotuksia niissä.
- Anonyymi
Kyllä juuri niinkuin erään toisen artikkelin kohdalla, kielletään ostaminen ja rangaistaan siitä, mutta myynti on kuitenkin sallittua.
Voi helevetti tuota vihreätä typeryyttä, valitettavasti sitä järkeä ei voi ostaa.- Anonyymi
Heh, nappiin vertaus!
- Anonyymi
Sähköauto = päästötön, maailma pelastuu
Talon lämmitys sähköllä = Saastuttava - Anonyymi
Ranskassa hylätään sähköautoja korjaus liiankin kallista
- Anonyymi
Saksalainen BMW Mersu Audi hyviä käytettyjä kannattaa tuoda
- Anonyymi
Suomalaisten ekologinen jalanjälki on vain 50% biokapasiteetistamme henkeä kohden. Jopa intialaisten ekologinen jalanjälki henkeä kohden on yli biokapasiteetin. Sama Euroopan väkirikkaissa maissa. Suomi on Kanadan lisäksi yksi harvoista kestävän kehityksen maista, joissa luonnonvarojen kulutus on vähäisempi kuin biokapasiteetti.
Ja kyllä. Voimme estää, ettei alueellemme tule enempää väkeä, vaan otamme harkiten tänne kyvykkäitä ja kulttuurillisesti sopeutuvia ihmisiä töihin, tarpeen mukaan. Kiinan, Intian ja Keksi- sekä Etelä-Euroopan ja monien muiden maiden on aika ruveta sopeuttamaan väestömääräänsä valtionsa biokapasiteettiin. Suomalaisten kulutusvara on kaksinkertainen nykyiseen verrattuna. Ja tässä on otettu huomioon luonnonvarojen vienti ja tuonti. - Anonyymi
Tee ilmasto teko osta diesel bensiini auto
- Anonyymi
Juupajuu, mutta samalla on verotus muutettava normaaliksi kulutustavaran veroksi.
- Anonyymi
"Autot saatava ilmaiseksi"!!!
- Anonyymi
Saastuttavat autot ovat persuille ok, mutta tiedon leviämisen persut haluavat kieltää.
Aika räsäsmäistä.
https://yle.fi/a/74-20170146
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481342Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1541116Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551098- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647