Joku kuvittelee vieläkin että rahat tulevat menemään kotimaiseen teollisuuteen.
"NATO’s agreement to more than double allies’ defense spending targets will rebalance Europe’s trade relations with the U.S. and see the region buy more American weaponry, European Union Council President Antonio Costa told CNBC on Friday."
https://www.cnbc.com/2025/06/27/nato-defense-deal-to-rebalance-eu-us-trade-relations-antonio-costa.html
Eurooppa käyttää nousevat puolustusmenot Amerikkalaisiin aseisiin
10
94
Vastaukset
- Anonyymi
Sinne menee terveydenhuoltoon tarkoitetut rahat. Eivät jää edes meidän varakkaille.
- Anonyymi
” Eurooppa käyttää nousevat puolustusmenot Amerikkalaisiin aseisiin
Joku kuvittelee vieläkin että rahat tulevat menemään kotimaiseen teollisuuteen.”
Outo ja heikjosti perusteltu väittämä! Suomi on toki hankkinut F-35-hävittäjiä USA:sta, MTTA TODELLISUUDESSA EI JUURIKAAN MITÄÄN MUUTA SOTAKALUSTOA JENKEILTÄ!
Sen sijaan:
- ps-vaunut on saksalaista alkuperää
- telahaupitsit on E-Koreasta
- It-järjestelmät on Israelista-
- laivaston monitoimialukset ovat omaa vlmistetta
- Pasi-ps-autot ovat kotimaisia ja niitä myydään runsaasti myös ulkomaille
- tykistö on omaa valmistetta
- käsiaseet oivat omaa valmistetta
- reservis käsiaseet on hankittu varastoon Itä-Saksasta ja Kiinsta
- tykistön ammukset valmnistetaan Suomessa
- armeijan uudet käsiaseet tehdään yhteistyönä yhdessä Ruotsin kanssa
JOTEN NE KALUSTO-HANKINNAT USA:sta LOISTAA POISSAOILOLLAAN!??- Anonyymi
Lue uutinen. Siinä sanotaan suoraan että rahaa käytetään jenkkilän aseisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue uutinen. Siinä sanotaan suoraan että rahaa käytetään jenkkilän aseisiin.
Uutisia on monelaisia!
Suomi AINAKIN ostaa kaikiialta muualta! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uutisia on monelaisia!
Suomi AINAKIN ostaa kaikiialta muualta!Suomi ostaa sieltä mistä käsketään ostamaan. Nuo antamasi esimerkit oli ennen NATO aikaa, nyt ollaan natossa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ostaa sieltä mistä käsketään ostamaan. Nuo antamasi esimerkit oli ennen NATO aikaa, nyt ollaan natossa.
Suomea ei ”käske” kukaan Ja esimerkit koskaevat Suomen keskeistä ja nykyistäö sotakalustoa!
YYA-aikana oli PAKKO ostaa Venäjältä! Natossa taas ei ole mitääön ”pakkoa” ostpn kohdemaalle!
- Anonyymi
Ja tämä asevarustelukierros kaiken kukkaraksi heikentää Euroopan reaalista turvallisuutta, samanaikaisesti kuin eu-päättäjien turvallisuuden tunne paranee.
- Anonyymi
PÄINVASTOIN! Euroopan varustelu nostaa kaiken aikaa sotakiimaisen Putlerin kynnystä EDES YRITTÄÄ HYÖKKÄYSTÄ EUROOPPAAN!
- Anonyymi
Yllätyitkö? Minä en.
Hyvinvointivaltio romutetaan että Lockeed Martinin, RTX:n, Boeingin yms osakkeenomistajat saavat massia. Hyvä me.- AnonyymiUUSI
Et tietenkään, koska OLET Venäjän homppoeli-Tiltu! USA valmistaa parhaita suihkuhävittäjiä, muttatoki myös Euroopassa joiitakain valmistetaan! Naton sotakalustossa on tiettyjä standardointivaatimuksia, mutta ns ”Nato-yhteensopivaa kalustoa valmistaa USA:n ja Eurooopan lisäksi moniu muukin maa ja mm. Venäjä ja Kiina, joten valikoima on runsas. Ja mikään ei estä liioin valmistamasta itse.
Suomi valmistaa itse oman monitoimi-korvettinsa. Myös suomalaiset Pasi-ps-autot ja tykin ammukset käyvät hyvin kaupaksi. Käsiaseetkin ovat omaa tuotantoa!
Boeing valmistaa vin matkustajakoneita siinä kuin eurooppalainen Airbus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909