Paavalin demonisointi

Anonyymi-ap

Se kertoo syvästä luopumuksesta Jumalan armosta ja Pyhän Hengen pilkasta.

39

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Erittäin paha synti, jonka seurauksesta apostoli Pietarikin varoitti vakavasti!

• Anonyymi
        UUSI

”Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota TIETÄMÄTTÖMÄT ja VAKAANTUMATTOMAT VÄÄNTÄVÄT KIEROON niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi KADOTUKSEKSEEN.
        2 Piet 3:14-16

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota TIETÄMÄTTÖMÄT ja VAKAANTUMATTOMAT VÄÄNTÄVÄT KIEROON niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi KADOTUKSEKSEEN.

”Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.”
        Biblia 1776

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.”
        Biblia 1776

Så gör han i alla sina brev, när han i dem talar om sådant, fastän visserligen i dem finnes ett och annat som är svårt att förstå, och som okunniga och obefästa människor vrångt uttyda, såsom de ock göra med de övriga skrifterna, sig själva till fördärv.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Så gör han i alla sina brev, när han i dem talar om sådant, fastän visserligen i dem finnes ett och annat som är svårt att förstå, och som okunniga och obefästa människor vrångt uttyda, såsom de ock göra med de övriga skrifterna, sig själva till fördärv.

As also in all his epistles, speaking in them of these things; in which are some things hard to be understood, which they that are unlearned and unstable wrest, as they do also the other scriptures, unto their own destruction.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari erehtyi murhamies Paavalin porukoihin kohtalokkain seurauksin, samanlainen paha äkkikuolema Roomassa.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali itse todistaa, että demoni ei lähtenyt hänestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Demoni ei saanut nousulupaa pois Paavalista...might depart from me.

King James
      For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi
        UUSI

Paavali oli murhamies ja lain mukaan Saatanalle tuli oikeus tappaa mies Roomassa.

Ei yhdessäkään murhamiehessä oli ikuista elämää, joka hänessä pysyisi. (1.Joh.3:15)

" Te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi."

• Anonyymi
      UUSI

Paavali meni Juutalaisten luottamuksen saadakseen ja heidän eksyttämisekseen niin pitkälle, että tekeytyi nasiiriksi.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi
        UUSI

Sitten tämä "nasiiri" tappoi Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Oli ilmeisesti murhakoplan johtaja "hyväksyin kaiken".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten tämä "nasiiri" tappoi Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Oli ilmeisesti murhakoplan johtaja "hyväksyin kaiken".

Se kertoo Paavalin hylkääntymisestä. Jumalan armo ja Pyhä Henki eivät ole peräisin Paavalilta.

Pietari varoitti, että Paavali oli tietämätön ja vakaumukseton ja oli kirjoitellut aika käsittämättömiä.
        Johanneksen kirjeissä ja Ilmestyksessä iloitaan, kun Jumalan lapset tunnistivat apostolin, joka vain väitti olevan apostoli, ja karttoivat häntä.
        Johannes uskoi, että se, joka on syntynyt uudelleen, ei voi enää "kuolla". Hän kirjoittaa, että joidenkin piti lähteä pois seurakunnasta, jotta kävisi selväksi, etteivät he olleet samanlaisia. Johannes ajatteli, ettei Paavali koskaan syntynytkään uudelleen Jumalan lapseksi.
        Jos Paavali koki olevansa Jumalan lapsia, se ei varmaan ollut se Israelin Jumala, josta Jaakob halusi kertoa tarkemmin Joosefille ja tämän pojille ennen kuolemaansa.

Onnekas se leijona, epäkypsä juutalainen, joka tulee ihmisen syömäksi ja muuttuu ihmiseksi. Paavali katosi Roomaan, jonnekin kauas länteen. Paavali rupesi itse paimeneksi mutta ei Jeesuksen ja Pietarin seurakunnassa. Paavali kokosi omat laumansa enimmäkseen pakanoista, jotka tiesivät enemmän stoalaisuudesta kuin Israelin testamentista.

Paavali teki jotain, mitä Jeesus ja Pietari eivät edes yrittäneet: perusti uuden uskonnon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se kertoo Paavalin hylkääntymisestä. Jumalan armo ja Pyhä Henki eivät ole peräisin Paavalilta.

Pietari varoitti, että Paavali oli tietämätön ja vakaumukseton ja oli kirjoitellut aika käsittämättömiä.
        Johanneksen kirjeissä ja Ilmestyksessä iloitaan, kun Jumalan lapset tunnistivat apostolin, joka vain väitti olevan apostoli, ja karttoivat häntä.
        Johannes uskoi, että se, joka on syntynyt uudelleen, ei voi enää "kuolla". Hän kirjoittaa, että joidenkin piti lähteä pois seurakunnasta, jotta kävisi selväksi, etteivät he olleet samanlaisia. Johannes ajatteli, ettei Paavali koskaan syntynytkään uudelleen Jumalan lapseksi.
        Jos Paavali koki olevansa Jumalan lapsia, se ei varmaan ollut se Israelin Jumala, josta Jaakob halusi kertoa tarkemmin Joosefille ja tämän pojille ennen kuolemaansa.

Onnekas se leijona, epäkypsä juutalainen, joka tulee ihmisen syömäksi ja muuttuu ihmiseksi. Paavali katosi Roomaan, jonnekin kauas länteen. Paavali rupesi itse paimeneksi mutta ei Jeesuksen ja Pietarin seurakunnassa. Paavali kokosi omat laumansa enimmäkseen pakanoista, jotka tiesivät enemmän stoalaisuudesta kuin Israelin testamentista.

Paavali teki jotain, mitä Jeesus ja Pietari eivät edes yrittäneet: perusti uuden uskonnon.

Jumalan ikuisten lakien hylkääminen, mihinkä Paavali pyrki opeillaan tarkoittaa kapinaa Jumalaa vastaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan ikuisten lakien hylkääminen, mihinkä Paavali pyrki opeillaan tarkoittaa kapinaa Jumalaa vastaan.

Roistot, murhamiehet ja valehtelijat opettaa, että lait on kumottu, eikä niistä tarvi välittää.

Jeesus on asiasta täysin eri mieltä.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä niitä Paavalin hännystelijöitä muutama paasaa oppejansa näillä höpö höpö palstoilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä niitä Paavalin hännystelijöitä muutama paasaa oppejansa näillä höpö höpö palstoilla.

Apostolin arvoa ei kristikunnassa kyseenalaisteta vaan arvostetaan syvästi. teuvosunit ja muut herjaajat haukkuvat, kun karavaani kulkee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolin arvoa ei kristikunnassa kyseenalaisteta vaan arvostetaan syvästi. teuvosunit ja muut herjaajat haukkuvat, kun karavaani kulkee.

Apostolin virkoja oli vain 12 kpl. Eikä murhamiehillä ollut mitään mahdollisuutta saada apostolin virkaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolin virkoja oli vain 12 kpl. Eikä murhamiehillä ollut mitään mahdollisuutta saada apostolin virkaa.

OIKEITA APOSTOLIN VIRKOJA OLI VAIN 12 KPL. EI MUITA.

Apt.1
        21 Niin pitää näistä miehistä, jotka meidän kanssamme olleet ovat kaiken sen ajan kuin Herra Jesus meidän kanssamme ulos ja sisälle kävi,
        22 Ruveten Johanneksen kasteesta hamaan siihen päivään asti, jona hän meiltä otettiin ylös, yksi tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi ynnä meidän kanssamme.
        23 Ja he asettivat kaksi ehdolle: Josephin, joka kutsuttiin Barsabas ja liialta nimeltä Justus, ja Mattiaan.
        24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: sinä Herra, joka kaikkein sydämet tiedät! osoita, kumman sinä näistä kahdesta olet valinnut,
        25 Saamaan tämän palveluksen ja APOSTOLIN VIRAN arpaa, josta Juudas on vilpistynyt pois, menemään pois sijallensa.
        26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaan päälle, ja hän valittiin yksimielisesti KAHDENNEKSITOISTA apostolin virkaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aika pieneksi on karavaanisi käynyt, joo joo miehet on häipyneet jonnekin.😂

• Anonyymi
      UUSI

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
      ja Jeesuksen uskon.

Ei Jeesus mitään uutta uskontoa perustanut, eikä tarkoittanut, että hänen seuraajansa eroaisivat Juutalaisuuden ikuisista totuuksista seuraamaan jotain muuta uskontoa.

Jeesus oli huolissaan, löytäneenkö on enää omaa uskoaan eli Juutalaisuutta kun tulee takaisin maan päälle.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

• Anonyymi
        UUSI

Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi
      UUSI

Vanha mies kirjoittaa erittäin saa-ta-nalli-sesti.

• UUSI

Saatana pilkkaa Paavalia.

• Anonyymi
        UUSI

Saatana käytti Paavalia hyväkseen omiin tarkoituksiinsa. Eikä Paavali mahtanut sille yhtään mitään.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi
      UUSI

2. Timoteuskirje 1:15
      ' Sinä tiedät, että kaikki aasialaiset ovat kääntyneet minusta pois; niiden joukossa ovat Fygelus ja Hermogenes. '

Tämäkään ei ole uusi ilmiö. Paavalin sanoma hylättiin melko nopeasti, vaikka se oli Kristuksen lähettämä:

Galatalaiskirje 1:1-5
      ' Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. '

Jokaiselle uskovaiselle kotitehtävä: lukekaa pelkästeen Paavalin kirjeitä jonkin aikaa. Tutkikaa kaikki jakeet tarkkaan ja pohtikaa niitä. On todella silmiäavaava kokemus.

Jos Jeesus puhui israelilaisille Mooseksen kautta, niin Paavalin kautta Jeesus on puhunut meille pakanakansoille.

Moosekselle annettiin laki julistettavaksi Israelille, katsokaa mitä Paavalille annettiin:

Efesolaiskirje 3:1-2
      ' Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni — olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu, '

Roomalaiskirje 11:13
      'Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, '

Kolossalaiskirje 1:24-27
      ' Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. '

Paholainen vastustaa kaikella voimalla Paavalin sanomaa, koska se on tässä ajassa pelastava sanoma:

1. Korinttilaiskirje 15:1-4
      ' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '

Paavali julisti saatanan täydellistä epäonnistumista kun tämä ristiinnaulitsi Jeesuksen:

1. Korinttilaiskirje 2:6-8
      ' Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut — sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet — '

Nyt Jumala voi lukea ihmisille vanhurskauden pelkän uskon perusteella. Jumala pystyi pelastamaan sen minkä paholainen luuli täydellisesti saattaneensa tuhon omaksi: ihmisen.

Ristin kautta Jumala voi armahtaa syntisiä säilyttäen oman vanhurskautensa:

Roomalaiskirje 3:26
      'jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. '

"Hän itse on vanhurskas" eli ei armahda ketään ilman perustetta.

2. Timoteuskirje 1:12
      'Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu. '

Mitä Paavalille uskottiin? Evankeliumi:

1. Tessalonikalaiskirje 2:4
      'vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme. '

Jokainen joka uskoo/turvaa Jeesukseen tulee vanhurskaaksi:

Roomalaiskirje 3:21-23
      ' Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla '

• Anonyymi
        UUSI

Paavalin omien puheiden perusteleminenn Paavalin omilla väitteillä johtaa vain kehäpäätelmiin, joista ei tule loppua.

Paavalin opit tulee verrata oikeiden 12 apostolin ja Jeesuksen oppeihin.

Aina kun Paavalin opit poikkeavat niistä, Paavalin opit kannattaa laittaa hyllylle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin omien puheiden perusteleminenn Paavalin omilla väitteillä johtaa vain kehäpäätelmiin, joista ei tule loppua.

Aina kun Paavalin opit poikkeavat niistä, Paavalin opit kannattaa laittaa hyllylle.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Galatalaiskirje 1:9 FB38
        [9] Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

1. Korinttilaiskirje 15:1-4
        ' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '

• Anonyymi
      UUSI

Paavali oli valheveikko. Ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali sai Saatanan demonin matkalla Syyriaan.

Turha sinun potkia pistintä vastaan.

Pistin on Saatanan demonista käyttty samaa tarkoittava sana, synonyymi.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James käännöksen mukaan, ei mikään pikkupiru, vaan pääpirun Saatanan viestinnä ja markkinoinnin erikoisasiantuntija "The messenger of Satan" -niminen demoni.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi
        UUSI

Ilm. 2:2

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Demoni piti Paavalia pinteessään, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 2:2

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

Muuttuiko alkuseurakunta saatanan synagoogaksi?

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Yksi pariskuntakin tapettiin siellä talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.

• Anonyymi
      UUSI

Onko paavali-uskonto vielä yksi näiden kaikkien suuntauksien lisäksi? No, mikäs siinä. Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Vai onko se taas vaan joku Raamatun tiukoista tulkinnoista? Joku vanha mies identifioituu Paavaliksi, kenties.

• Anonyymi
        UUSI

"Paavalismi" on eräs oppisuunta ja alalahko, jolla oli omat kannattajansa.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeilla.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

• Anonyymi
      UUSI

Paavali ei ole Kristuksen apostoli ollenkaan.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi
      UUSI

Oikeita Jeesuksen apostolin VIRKOJA on vain 12 kpl.
      (Apt.1:25)

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi
      UUSI

Lahkolaismiehet tykkää kovasti Paavalin opeista, etenkin naisten alistamisesta ja nöyryyttämisestä ja vaientamisesta.

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli käytössä talibaanien opit, mitkä hän toi sieltä seurakuntaan.

• Anonyymi
      UUSI

Joissakin kiihkolahkoissa jopa kunniamurhia ja verikostoa perustellaan Paavalin opeilla.

• Anonyymi
        UUSI

Ei sotarikoksia eikä kansamurhaa voi mitenkään perustella millään UT:n teksteillä. Siihen harhaoppiin pitää etsiä perustelut VT:n puolelta ja sen tekstit eivät tosiaan koske uuden liiton uskovia ja olivat tarkoitettu vain väliajaksi juutalaisille ennen kuin Kristus ilmestyy.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      51
      2959
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1712
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1032
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      90
      973
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      883
    6. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      796
    7. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      163
      780
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      771
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      752
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      695
    Aihe