Raamattu ilmoittaa,että jokainen siinä kirjassa mainittu israelilainen on ollut kohdusta alkaen pelastuva sielu.
Profetian sana: Juudas Iskariot on Aabrahamin helmassa.
21
326
Vastaukset
- Anonyymi
Rikas mien ja lasarus tarinassa, jonka itse Jeesus ketoi se rikas joutui kadotukseen ja kärsi valtavia tuskia, eikä seiltä ollut pääsyä pois.
- Anonyymi
Tämä rikas mies ei ollut israelilainen.
Hän oli pakana.- Anonyymi
Jeesus puhui vertauksen fariseusten kuullen ( Luuk.16:14.) Rikas mies vetosi Aabrahamiin "isänä" kuten juutalaiset tekivät .Hän tunnisti Aabrahamin .
”Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.”
Luukas 16:23-25 FB38
”He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne." He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "
Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt. Te teette isänne tekoja."
He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala". Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.”
Johannes 8:33-45 FB38
- Anonyymi
Room11:25-27 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, tahdon teidän tietävän tämän salaisuuden; paatumus on kohdannut osaa Israelista, ja se kestää, kunnes täysi määrä pakanoita on tullut sisälle.
Sitten koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu; ”Siionista on tuleva Pelastaja. Hän poistaa jumalattomuuden Jaakobista.
Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä.”
Paavali lainasi:
Jes 59:20 Mutta Siionille, niille Jaakobissa, jotka kääntyvät synnistä, tulee lunastaja, sanoo Herra.
Ei pelastu kaikki juutalaiset, vain ne jotka katuvat syntejä.
Vihan ajan lopussa Israel kyllä kansana tekee parannuksen.- Anonyymi
"Kaiken, paitsi Jeesuksen toinen tulemus, nimittäin tapahtuu ennen kuin seurakunta temmataan ylös!
Olen tietenkin tietoinen siitä, että yleisesti opetetaan että seurakunta lähtee täältä joko ne seitsemän viimesten vuoden alussa, tai sitten kun 3½ vuota on jäljellä. Tämä on kuitenkin raamatunvastainen opetus.
Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin."
Jeesus itse sanoi milloin hän herättäö kuolleet, Kristuksessa nukkuneet ("kuolleet") .Luettavissa Johanneksen evankeliumissa luvussa 6. Neljässä kohdassa . Joh 6:39, 40, 44, 54.
Apostoli Paavali kertoo siitä Tessalonikan srk:lle
1. Tessalonikalaiskirje 4:16-17 FB38
”Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:16-17 FB38
https://ironn.org/?p=4600
- Anonyymi
Nyt ei puhuttu Raamatun jälkeisestä ajasta,vaan Raamatussa nimeltä mainituista henkilöistä.
Älä siis sekoita asioita.
Kaikka Raamatussa nimeltä mainitut israelilaiset ovat Aabrahamin helmassa ja tapaamme heidän kanssaan taivaassa.- Anonyymi
Juudas Iskariot, vaikka katui kavalluksen niin Jeesus sanoi että sellaine henkilön olis parempi kun ei olisi edes syntynyt.
Ja on Raamatussa juutalaisia jotka kokivat synnin tähden kuoleman.
- Anonyymi
Kaikki Raamatussa kokivat kuolemansa syntiensä tähden,myöskin Mooses ja Daavid.
Sen tulevat kokemaan myöskin Elia ja Eenok/Henok.
He tulevat kuolemaan seitsemän vuoden suuressa ahdistuksessa,syntiensä tähden.- Anonyymi
Sanassa ei sanota noin, säkkipukuiset kokevat marttyyrikuoleman, ja nousevat jaloilleen muutaman päivän kuluttua ja Elia jo toisen kerran taivaaseen nousemiseen.
- Anonyymi
”"Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen. Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran. Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos. Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.”
Apostolien teot 1:16-20 FB38
”Vuodata vihastuksesi heidän päällensä, ja yllättäköön heidät sinun vihasi hehku. Joutukoon heidän leiripaikkansa autioksi, älköön heidän majoissansa asukasta olko.”
Psalmit 69:25-26 FB38
”Hänen päivänsä olkoot harvat, ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa.”
Psalmit 109:8 FB38
”"Jokin parantumaton paha on häneen tarttunut, ja siitä, missä hän makaa, hän ei enää nouse". Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.”
Psalmit 41:9-10 FB38 - Anonyymi
Jeesus kertoi Juudaksen menevän kadotukseen. Tiedätkö paremmin kuin Jeesus?
- Anonyymi
Jeesus ei kertonut Juudaksen menneen kadotukseen..
Voisitko kertoa,mihin Raamatunpaikkaan vetoat virheellisesti?- Anonyymi
Joh.17:12 ja on toinenkin paikka jos et tästä ymmärrä.
- Anonyymi
Älä puhu sontaa! Jeesus sanoo: ”…eikä kenkään heistä
kadonnut, vaan se kadotuksen lapsi, että Raamattu
täytettäisiin”.- Anonyymi
Joh. 17:12. Kun minä olin heidän kanssaan, varjelin heitä sinun nimessäsi, jonka olet antanut minulle. Minä suojelin heitä, eikä heistä joutunut hukkaan yksikään paitsi se kadotuksen lapsi, jotta Raamatun sana toteutuisi.
Valehtelit Jeesuksen sanat, se on näin Raamatussa.
- Anonyymi
"Vaan se kadotuksen lapsi" ei ole Juudas Iskariot,vaan antikristus.
Herramme puhui vertauksin,eikä tuominnut Juudasta kadotukseen. - Anonyymi
Vale!
- Anonyymi
Toisiaan kyyläävien raamattutalebanien kokoontumisajot.
- Anonyymi
"Te eksytte,kosks te ette tunne kirjoituksia".
- Anonyymi
Eksyttäjät korostavat näkyvän, katoavan maailman luuloja, kun profeetta Malakia ilmoittaa jumalattomien joutuvan teidän jalkojen tallattavaksi ja palavan tomuksi.
- Anonyymi
Hirsiseinässä hirressä hirsi silmässä ei saa roikkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1084893Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1142550- 282467
- 2012225
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4292101- 1761597
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1071322Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.351157Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72996Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?81920