Köyhällä kannattaisi olla oikea kuivamausteiden kavalkaadi kotona sillä sillä voi maustaa vähän kehnommankin aineksen hyväksi.
Omaan maustekavakaadiini kuuluu YLEENSÄ.. mustapippuri,valko sekä maustepippuri. Sekä timjami,. chili, curry, myös muita toisinaan.
Nestemäisiin kuuluu soija, balsamico, osterikastike ja chiliset öljyt. myös muita toisinaan.
Suolaa sokeria en en luokittele mausteeksi vaan maun syventäjäksi. perusetikka sama. näitäkin löytyy kavalkaadista eräästä toisesta.
myös kaikkea muuta elinkelpoista löytyy muttei liity aiheeseen.
ja loppuun kevennykseksi.. mikä ei kuulu joukkoon..
1. eedami 2 meirami. 3. umami. 4 imaami. 5, liperi.
köyhän mausteet
17
120
Vastaukset
- Anonyymi
Maustan makaronin joka päivä eri mausteella.
- Anonyymi
Päivän makaroni onkin kätevää dipata hammastikun avulla vaihtelevasti erilaisiin maustekastikkeisiin.
Anonyymi kirjoitti:
Päivän makaroni onkin kätevää dipata hammastikun avulla vaihtelevasti erilaisiin maustekastikkeisiin.
dippaamisiin siis..
- Anonyymi
Makuronit tulee maukkaiksi ja ruskean rapeiksi paistinpannulla voissa paistaen keittämisen jälkeen.
Jääkaappiin osa ja voi paistella seuraavanakin päivänä.
makkaraa, sipulia , kananmunaa,maustetta mukaan.- Anonyymi
Aivan ihmeellistä mitä kaikkea voi tehdä....oletko psykoosipotilas.
meinaatko että samalla metodilla kun tehdään paistettua riisiä... niin kuivattua makaroniakin voi käristää?.. en ole kokeillut mutta noissa makaronilaatikoissa joskus olen huomannut käristepinnan.. rapsakkaa on eikä pahaa kunhan ei oo palanut..
P.ervokki kirjoitti:
meinaatko että samalla metodilla kun tehdään paistettua riisiä... niin kuivattua makaroniakin voi käristää?.. en ole kokeillut mutta noissa makaronilaatikoissa joskus olen huomannut käristepinnan.. rapsakkaa on eikä pahaa kunhan ei oo palanut..
ja juu huomioin ton välivaiheen eli keittämisen tarpeen siinä välivaiheessa..
- Anonyymi
Löytyy ainankin wasabia, currya, valkopippuria, soijaa, chiliä muutamalla eri vahvuudella ja myös makeana, cayennepippuria.
maistoin joskus poppamies chilikastike joka oli yli asteikon eli 11 kymmenestä.. saatanan hyvöää mutta laatta lensi.. mutta mutta kyllä mä sen kesytän.. en merkkiä sen kummemmin muista..kaveri tarjos
- AnonyymiUUSI
P.ervokki kirjoitti:
maistoin joskus poppamies chilikastike joka oli yli asteikon eli 11 kymmenestä.. saatanan hyvöää mutta laatta lensi.. mutta mutta kyllä mä sen kesytän.. en merkkiä sen kummemmin muista..kaveri tarjos
Ärjyltä kuulostaa. Buldakin extra hot on niin vahvaa piti piimä ottaa ruokajuomaksi poltteluun veden sijaan kun ensimmäistä kertaa maistoin. Oli stydimpää mitä aliarvioin ja laitoin liikaa ruoan valmistuksessa
Anonyymi kirjoitti:
Ärjyltä kuulostaa. Buldakin extra hot on niin vahvaa piti piimä ottaa ruokajuomaksi poltteluun veden sijaan kun ensimmäistä kertaa maistoin. Oli stydimpää mitä aliarvioin ja laitoin liikaa ruoan valmistuksessa
tyhjään tai ärtyneeseen vatsaan ei kai kannata chilejä ottaa?.. piimä on sopivaa jos siinä on rasvaa..rasva kai se on se paras keino taltuttaa polttelut?.. kerran vetelin rypsiöljyä..
poppamiehen joku luokka 8 oli yhdessä vaiheessa kova.. naga jolokia? mulla mutta laittelin sitä silti miltei kaikkeen... KUN siltä tuntui.. ostaisin vieläkin.. on vaan kalliita
mutta kun luokka menee 10 tai yli poppamies kastikkeissa niin sitten ollaan syvien vesien äärellä..Anonyymi kirjoitti:
hyvä että mainitsit tuon Buldakin..käyn orientaalikaupoissa ja muistelisin juuri tuon olleen MELKOISEN tulista.. katsoin äsken ja etiketti tuntuu tutulta..
mutta voin tietysti olla väärässä.. oon vahvojen makujen ystävä..mikä varmaan sopii melko vähävaraisellekin..- AnonyymiUUSI
P.ervokki kirjoitti:
tyhjään tai ärtyneeseen vatsaan ei kai kannata chilejä ottaa?.. piimä on sopivaa jos siinä on rasvaa..rasva kai se on se paras keino taltuttaa polttelut?.. kerran vetelin rypsiöljyä..
poppamiehen joku luokka 8 oli yhdessä vaiheessa kova.. naga jolokia? mulla mutta laittelin sitä silti miltei kaikkeen... KUN siltä tuntui.. ostaisin vieläkin.. on vaan kalliita
mutta kun luokka menee 10 tai yli poppamies kastikkeissa niin sitten ollaan syvien vesien äärellä..Se poppamiehen nagajolokia on riittoisaa.
xtran tomaattiketsuppipulloon pari kolme teelusikkaa ja hölskyn hölskyn, tulee pikkusen poltetta.
on hyvvee. - AnonyymiUUSI
P.ervokki kirjoitti:
hyvä että mainitsit tuon Buldakin..käyn orientaalikaupoissa ja muistelisin juuri tuon olleen MELKOISEN tulista.. katsoin äsken ja etiketti tuntuu tutulta..
mutta voin tietysti olla väärässä.. oon vahvojen makujen ystävä..mikä varmaan sopii melko vähävaraisellekin..Juu..Buldakin "normaali" hot on jo sekin varsin kiukkuisen tulista ja sitä ostettava vastaisuudessa rankemman sijaan.
Anonyymi kirjoitti:
Se poppamiehen nagajolokia on riittoisaa.
xtran tomaattiketsuppipulloon pari kolme teelusikkaa ja hölskyn hölskyn, tulee pikkusen poltetta.
on hyvvee.juu ilmeisesti mulle ei mikään riitä heh..
mulla ei kyllä kestä niin pitkään että olisi riittoisaa pienet pullot.. minä outo chhilipää??? ehkä.. näin täällä....
laitoin jopa leivän päällä aimo pläjäyksen ..ja maustekurkunkin päälle.. niihin tynnyrikurkkuihin.. tietysti ostamiini ja kotonaAnonyymi kirjoitti:
Juu..Buldakin "normaali" hot on jo sekin varsin kiukkuisen tulista ja sitä ostettava vastaisuudessa rankemman sijaan.
mä taas olen pelkkänä silmänä jos löytyisi taas sitä vahvempaa sorttia.. ainahan voi annostella kyllä.. mielensä mukaan
- AnonyymiUUSI
Perunaviipaleita leivinpaperiin käärittynä ja hyvin maustettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1836622- 1511841
- 1131608
- 511330
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481059Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41991Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41849