Kunpa olisit kuollut ennen kuin jätit uskon

Anonyymi-ap

Näin minulle sanoivat monet entiset ystävät ja sukulaiset kun jätin lapsuuden uskonlahkon. Näillä lapsellisillä ihmisillä oli varmasti vilpitön toivomus tässä, että kuollessani olisin päässyt taivaaseen, mutta nyt joudun helvettiin, mutta ajatelkaa kuinka vääristyneen maailmankuvan uskonnollinen lahko voi tehdä. He toivovat ystävälle ja läheiselle ennemmin kuolemaa kuin sitä, että he alkavat ajatella toisin kuin he. No, pääsin yli lahkomenneisyydestäni ja nyt kartan entisiä ystäviäni ja sukulaisiani. Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

30

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

evoluutiota ihminen huomaa jossain vaiheessa että häntähän kusetetaan

• Anonyymi

kysymys kuuluu kummalta vanhemmalta on ominaisuuden perinyt vai vai molemmilta , hypännyt kenties sukupolvien yli ?

• Anonyymi

On ihan turha valittaa siitä, että perhe, suku ja ystävät karttavat luopiota, kun asia on toisinpäin. Kerta toisensa jälkeen uskostaan luopuneet kertovat, etteivät tahdo olla tekemisissä hihhulien kanssa.

• Anonyymi

ATEISTIT häädettävä kaikki ATEISTI MAIHIN meluamaan mölinöitänsä!

• Anonyymi

tulee suomessakin aika kun minä häädän sinut lopullisesti 🤣

• Anonyymi

On se hyvä, että tuollainenkin vähälahjainen lopulta kuolee!

• Anonyymi

Siis oliko tämä AI kirjoittama juttu? Haisee AI generoidulta. Täällä on ihmisperseitä, jotka pelleilevät näillä jutuilla ja luulevat sen olevan vitsi.

Itse juttuun. Valitettavasti kristinuskossa on mahdollista menettää moraalinen kompassi kun puhutaan kuolemasta. Ei ole mitenkään harvinaista kuulla kristinuskoisen toivovan toiselle tuskallista kuolemaa. Ja tuo tuskallisen kuoleman toivominen on siis heidän mielestään hyvä juttu, jolla toinen käännytetään.

Myös tuossa kidutus fantasioissa on jotenkin älytön sadismin vivahde, jota en uskoisi heillä olevan ilman uskonnon tuomaa vääristynyttä kuvaa.

• Anonyymi

”Siis oliko tämä AI kirjoittama juttu? Haisee AI generoidulta. Täällä on ihmisperseitä, jotka pelleilevät näillä jutuilla ja luulevat sen olevan vitsi.”

Tämä on tosi juttu. Minä olen avaaja ja se kertoo henkilökohtaisesta kokemuksestani. Taidat olla jonkin sortin lahkolainen kun näin asiaa epäilet. Tehän olette yksiä perkeleitä kaikki. Toidaalta hellyttävän lapsellisia idiootteja, toisaalta sadistisia perkeleitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Siis oliko tämä AI kirjoittama juttu? Haisee AI generoidulta. Täällä on ihmisperseitä, jotka pelleilevät näillä jutuilla ja luulevat sen olevan vitsi.”

Tämä on tosi juttu. Minä olen avaaja ja se kertoo henkilökohtaisesta kokemuksestani. Taidat olla jonkin sortin lahkolainen kun näin asiaa epäilet. Tehän olette yksiä perkeleitä kaikki. Toidaalta hellyttävän lapsellisia idiootteja, toisaalta sadistisia perkeleitä.

Varsin ikävä asenne sinun lähipiirilläsi. Maailmassa on yli 7,5 miljardia ihmistä. Kyllä sieltä kivojakin ihmisiä löytyy. Jätä ihan rohkeasti kävelevät hanurinreijät taaksesi ja löydä uusia kivoja ystäviä. Ehkä niitä ei kotipuolesta löydy. Sitten pitää vaihtaa maisemaa. Suosittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas outo vastaus. Kerroin vain kuinka palstalla on henkilöitä, jotka tekevät pitaa asialla ja tuomitsin asian kuten kuka tahansa terve ihminen.

Miksi ihmeessä luulisit minua lahkolaiseksi kun tuomitsen kristinuskoa? silloinhan tarkoittaisin myös itseäni.

En täysin edes ymmärtänyt viimeistä lausettasi, vaikka korjasin kirjoitusvirheen. Voitko ystävällisesti avata mitä tarkoitat "Toisaalta hellyttävän lapsellisia idiootteja, toisaalta sadistisia perkeleitä." kun puhut minusta ja tekstistäni kiitos?
        Itse en meinaan näe mitään hellyyttävää koko jutussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas outo vastaus. Kerroin vain kuinka palstalla on henkilöitä, jotka tekevät pitaa asialla ja tuomitsin asian kuten kuka tahansa terve ihminen.

Miksi ihmeessä luulisit minua lahkolaiseksi kun tuomitsen kristinuskoa? silloinhan tarkoittaisin myös itseäni.

En täysin edes ymmärtänyt viimeistä lausettasi, vaikka korjasin kirjoitusvirheen. Voitko ystävällisesti avata mitä tarkoitat "Toisaalta hellyttävän lapsellisia idiootteja, toisaalta sadistisia perkeleitä." kun puhut minusta ja tekstistäni kiitos?
        Itse en meinaan näe mitään hellyyttävää koko jutussa.

"Kerroin vain kuinka palstalla on henkilöitä, jotka tekevät pitaa asialla ja tuomitsin asian kuten kuka tahansa terve ihminen."

Tuomitsit siis uskonlahkosta erotetun ja henkisesti pahoinpidellyn ihmisen avauksen AI:n avulla tehdyksi sepitykseksi? On sinulla otsaa. Häpeä, jos osaat.

"Miksi ihmeessä luulisit minua lahkolaiseksi kun tuomitsen kristinuskoa? "

Et sinä mitään kristinuskoa tuomitse. Olet niin tyhmä, ettet edes tiedä, mistä puhutaan. Olet selvästi pahnanpohjimmainen lahkolainen.

"En täysin edes ymmärtänyt viimeistä lausettasi, vaikka korjasin kirjoitusvirheen. "

No et ymmärrä, et. Olet yksi perkele kun kyseenalaistat henkilökohtaisen kokemuksen todenperäisyyden.

"Itse en meinaan näe mitään hellyyttävää koko jutussa."

Tyhmyys on kuin kuolema. Et itse tiedä olevasi tyhmä, mutta muut ovat surullisia siitä.

• Anonyymi

On se kyllä hassua, että uskovaiset luulevat olevansa niin ihmeellisiä, että heidät pitäisi säilöä ikiajoiksi jonnekin säästöön. Hehän ovat vain hirveitä apinoita!

• Anonyymi

Näen tuon tavallisena julmuuteena, Jeesus satuhahmon kuvajaisena.

• Anonyymi

Hyvä, että elät ja olet. Ajatukset, jotka tästä heräävät ovat ne, että viesti on tekoälyn kirjoitus. Mutta, jos ei niin hyvää päivän jatkoa.

• Anonyymi

Raamattu on editoitu manuscripti 666 kirjoittajalta.
        Sekavaa sössöä siksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on editoitu manuscripti 666 kirjoittajalta.
        Sekavaa sössöä siksi.

N
        I
        I
        N
        Ku
        "666:lta"

• Anonyymi

Kyllä se on parempi, että luopumaan alttiit eivät pääse taivaan ihanuuteen: olisivat pian sielläkin kapinoimassa hyvää ja rakastavaa Isää vastaan. On parempi, että joutuvat helvettiin Jeesuksen tuomitsemana.

• Anonyymi

Mielestäni on väärin sanoa toiselle ihmiselle noin. Jos läheinen käyttäisi vaikka huumeita, tekisi pahoja rikoksia, kiusaisi muita, kiertäisi veroja, pettäisi puolisoa tms, silloin läheisen velvollisuus on ohjata ja neuvoa väärin tekevää oikealle polulle, jos suinkin mahdollista. Sekin täytyy tehdä kuitenkin asiallisesti puhuen, ei haukkuen tai kiroten.

Jos läheinen on hyvä, vastuullinen ihminen ja päättää erota jostakin uskonlahkosta, hänen täytyy antaa rauhassa tehdä tämä päätös. Tottakai voi kysyä ja keskustella asiasta, mikä sai hänet tekemään tämän päätöksen.

Kaikki uhkailu, peloittelu, kiusaaminen, karttaminen tms. on kuitenkin Jumalan silmissä väärin toimimista.

Kaikkea hyvää!

• Anonyymi

Turha toivoa kuolemaa, Muistamme tuhlaaka pojan, joka jätti isänsä, Isä antoi hänelle osuutensa lähtiessä vapaasti käytettäväksi. Mutta lopulta poika havahtui sikolätissä istuessaan, kuinka hyvä oli Isänsä siunattuna lapsena. Hän palasi takaisin kotiinsa. isä näki hänet jo kaukaa ja juoksi omaa poikaansa vastaan iloisena. pesi ja puki hänet ja järjesti juhlat, pelastuneelle pojalleen. Näin hyvä on Taivaallinen Isämme, Jeesuksen mukaan. Väkisin ei maallinen isä voi pakottaa uskoa, koska pakko usko on kelvoton. Siksi meidän on haluttava vapaasta tahdostamme olla Jumalan ikuinen lapsi ja lunastajamme Jeesus on Herramme.

• Anonyymi

Kiitos hienon vertauksen esille tulosta. Ajattele kuitenkin, että poika oli tehnyt paljon syntiä Jumalaa vastaan. Hän oli ensinnäkin ollut ahne, epäoikeudenmukainen hyvää isäänsä, äitiänsä ja veljeänsä vastaan, kun ei halunnut enää auttaa perhettää omalla osallistumisellaan talon töihin, kuluttanut rahansa juominkeihin ja yleisiin naisiin jne.

Kun Jeesus sitten kertoi, että poika viimein päätyi sikojen hoitajaksi ja tuli siellä syvimpiin tunnontuskiin, eikö se kerro jotakin ennen näkemätöntä.

Sikopaimenena olo oli hänelle ensi askel eheytymiseen, synnintunnon heräämiseen, katumukseen ja mielen muutokseen. Hänelle sikalauma oli astinlauta jälleen takaisin hyveelliseen ja Jumalan mielen mukaiseen elämään. Ei sikopaimenena olo ollut Jeesuksen mukaan enää syntiä, toki juutalaisille kauhistus, mutta kuitenkin vain viattomien luontokappaleiden hoitamista, ei sen kummempaa tai pahempaa. Sikojen vierellä tuo poika tuli puhutelluksi. Jumala kohtasi hänet noiden saastaisina pidettyjen eläinten vierellä. Jumalakin arvostaa kaikkia luotujaan ja voi käyttää niitä hänen lapsiensa puhutteluun. Ne olivat ehkä tärkeitä välikappaleita Jumalan puhuttelussa. Ne omalta osaltaan välittivät Jumalan pelastussanoman pojan tietoisuuteen. Poika teki parannuksen ja palasi isänsä kotiin.

Varsinaiset pahat työt ja teot eivät poikaa pehmittäneet, vasta aliarvostettu, mutta kuitenkin rehellinen työ sikojen parissa sai hänet muuttumaan.

Voi hyvin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos hienon vertauksen esille tulosta. Ajattele kuitenkin, että poika oli tehnyt paljon syntiä Jumalaa vastaan. Hän oli ensinnäkin ollut ahne, epäoikeudenmukainen hyvää isäänsä, äitiänsä ja veljeänsä vastaan, kun ei halunnut enää auttaa perhettää omalla osallistumisellaan talon töihin, kuluttanut rahansa juominkeihin ja yleisiin naisiin jne.

Kun Jeesus sitten kertoi, että poika viimein päätyi sikojen hoitajaksi ja tuli siellä syvimpiin tunnontuskiin, eikö se kerro jotakin ennen näkemätöntä.

Sikopaimenena olo oli hänelle ensi askel eheytymiseen, synnintunnon heräämiseen, katumukseen ja mielen muutokseen. Hänelle sikalauma oli astinlauta jälleen takaisin hyveelliseen ja Jumalan mielen mukaiseen elämään. Ei sikopaimenena olo ollut Jeesuksen mukaan enää syntiä, toki juutalaisille kauhistus, mutta kuitenkin vain viattomien luontokappaleiden hoitamista, ei sen kummempaa tai pahempaa. Sikojen vierellä tuo poika tuli puhutelluksi. Jumala kohtasi hänet noiden saastaisina pidettyjen eläinten vierellä. Jumalakin arvostaa kaikkia luotujaan ja voi käyttää niitä hänen lapsiensa puhutteluun. Ne olivat ehkä tärkeitä välikappaleita Jumalan puhuttelussa. Ne omalta osaltaan välittivät Jumalan pelastussanoman pojan tietoisuuteen. Poika teki parannuksen ja palasi isänsä kotiin.

Varsinaiset pahat työt ja teot eivät poikaa pehmittäneet, vasta aliarvostettu, mutta kuitenkin rehellinen työ sikojen parissa sai hänet muuttumaan.

Voi hyvin!

Voi vittu teitä iljettäviä hihhuleita. Keskustelun aihe on uskontojen uhri ja te puhutte jostain tuhlaajapojasta. Yök 🤮🤮🤮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi vittu teitä iljettäviä hihhuleita. Keskustelun aihe on uskontojen uhri ja te puhutte jostain tuhlaajapojasta. Yök 🤮🤮🤮

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen "Voi vittu!" kun huomasin lukeneeni tovin matkaa tätä "Voi hyvin!" idioottia.

Hyi saatana että kuvottaa tuollaiset!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhaa Sinulle, ystävä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen "Voi vittu!" kun huomasin lukeneeni tovin matkaa tätä "Voi hyvin!" idioottia.

Hyi saatana että kuvottaa tuollaiset!

Rauhaa sinulle!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvin!

Paljon on ollut myös nuhteettomia sikopaimenia.

• Anonyymi

Uskovaisten olisi pitänyt kuolla jo ennen syntymäänsä. Heiltä olisi niin ollen jäänyt valehtelut valehtelematta. Myös kaikki heidän pahuutensa olisi jäänyt tekemättä.

• Anonyymi

Uskovaiset ruokkivat nälkää näkeviä lapsia Afrikassa. Saavat siten elää pitkään ja kuolla vääräuskoisina. Jos heidä olisi annettu kuolla lapsina, niin olisivat päätyneet taivaaseen. Nyt joutuvat helvettiin.

Mitä mieltä olette nälkäänäkevien auttamisesta tässä valossa?

• Anonyymi

Jos "uskovainen" tekee syntiä, ei hän todollisuudessa ole silloin uskovainen, vaan ihan samanlainen pahan tekijä kuin joku muukin pahan tekijä. Silloin hän pettää itsensä, mutta Jumalaa ei kukaan voi pettää. Hän näkee aina ihmisen sydämeen. Teeskentely ei auta Hänen edessään. Aidosti katuminen ja pahojen tekojen lopettaminen kyllä antaa mahdollisuuden armoon ihan kaikille. Rikoksista täytyy kuitenkin vastata myös maallisen tuomioistuimen edessä.

Jeesukseen Kristukseen aidosti uskominen on kuitenkin aiheuttanut paljon hyvää yhteiskunnissa ja ihmisten elämissä. Paljon enemmän pahaa olisi tapahtunut, jos Jeesukseen ei uskottaisi. Sekin todistaa, ettei Jeesus ole pelkkä uskon asia, vaan ihan aidosti maailmaan tullut Jumalan Poika, joka sovitti ristinuhrillaan ihmisten synnit.

Monet menestyneet oikeusvaltiot ovat nimen omaan rakentaneet yhteiskuntansa kristinuskon periaatteiden perustalta.

Voikaa hyvin!

• Anonyymi

On paradoksaalista, että ihmiset jotka uskovat mielikuvitusolentoon pitävät hulluina niitä, jotka eivät usko.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      136
      2390
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1875
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe