Zelenskyi kommentoi vetäytymistä Ottawan sopimuksesta – ”Tämä koskee kaikkia maita Venäjän rajalla”
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi allekirjoitti sunnuntaina päätöksen irtautua Ottawan miinankieltosopimuksesta.
Zelenskyi perusteli sopimuksesta irtautumista viestipalvelu X:ssä. Venäjä ”käyttää jalkaväkimiinoja äärimmäisen kyynisesti”, Zelenskyi sanoi.
– Tämä on venäläisten tappajien tavaramerkki – elämän tuhoaminen kaikin käytettävissä olevin keinoin, Zelenskyi sanoi.
– Olemme tietoisia monimutkaisuudesta, joka liittyy sopimuksesta irtautumiseen, erityisesti sota-aikana. Mutta otamme tämän poliittisen askeleen ja lähetämme merkin kumppaneillemme, että tähän huomion on keskityttävä. Tämä koskee kaikkia maita Venäjän rajalla, Zelenskyi jatkoi.
Zelenskyi huomautti, että Venäjä käyttää itse jalkaväkimiinoja sekä kemiallisia ja ballistisia aseita.
Jotta päätös Ottawan sopimuksesta vetäytymisestä tulisi voimaan, Ukrainan parlamentin on vielä ratifioitava se ja ilmoitettava siitä YK:lle.
Venäjälläkö vain oikeus käyttää jalkaväkimiinoja
Anonyymi-ap
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi Tavja H ei painostanut putinin Venäjää liittymään kieltosopimukseen!
- Anonyymi
Tavja sai ruplia kun sai Suomelta miinat pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavja sai ruplia kun sai Suomelta miinat pois.
Kekkonen sai rupla rahoitusta Kremlistä, siitä se alkoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkonen sai rupla rahoitusta Kremlistä, siitä se alkoi.
Ei UKK miinoja poistanut vaan Tarja. Saihan Venakko kissankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976861- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41919