Hilkka -kirjoittelussa ja sen tutkinnan selvittämisessä oli selvä laadukas tilanne Zed- seinän toimiessa. Silloin mukana olleet poliisitkin selvästi kirjoittivat seinään. Zed lopetti ja asia siirtyi tänne. Taso putosi ja asioissa mukana olleet häipyivät.
Suomi24 mennessä Bonniersin omistukseen taso romahti uhkailuksi ja uudeksi Auliksen kimppuun käymiseksi. Ne, jotka pettyivät 1971 eivätkä saaneet "poikaa linnaan", kuten Jussin huuto oli, purkivat kaunansa, pettymyksensä ja epätoivonsa silloin.
Paljon aloituksia poistettiin ja yksi poistattaja oli kai Aulis juristinsa kanssa. Kylällä liikkui silloin Paavo ihailtuna sankarina, eikä hävennyt tai kiistänyt tekoaan. Se oli kova pala hegemoonille ja muulle murhasuvulle.
Jotenkin Paavo kammettiin nuorisoseurassa sivuraiteelle ja paljonhan hän oleilikin vanhentuneiden naisten luona Ilmajoella, Kuortaneella ja Nurmossa.
Kotisaaren kirjan jälkeen oli havaittavissa uusi muutos, joka pohjautui tietoihin, joita monet peitteli kylällä 35 vuotta. Kirja olisi pitänyt ilmestyä jo 1980 -luvulla ja kuulustelupaperien kuvilla muutamien nimihenkilöiden kohdalla. Ihmisille olisi auennut aivan uusi näkemys tapahtuneeseen.
Ihmisille olisi auennut aivan uusi näkemys tapahtuneeseen.
6
95
Vastaukset
- Anonyymi
Tiivistä tietoa muutamalla rivillä. Itsekin muistan jotakin tuosta, vaikka perheemme vain kesäisin oli Sydänmaalla huvilalla.
Paikkakunnan kaupat ja nuorisoseura olivat kuin joitakin tautipesä levittämään muutaman mielipuoleksi Hilkasta muuttuneen myrkkyajatuksia. Ala-Lauesniemi ja Sääskiniemen Kyntäjä olivat pahimmat. Jälkimmäiseen ei viitsinyt isäni 1971 kesällä mennäkään, kun melkein huutamalla Hilkkaan jotkut saarnasi. Ruoka tuotiin junassa Seinäjoeltta saakka.- Anonyymi
Olen äidin kanssa ollut Sääskiniemen Kyntäjässä kai 1972 pikkuisena poikana. Paavo oli jo tuomittu, mutta yhä äijät jauhoi sitä "vääränä tuomiona". Oliko se sitten Jussi joka sitä puhetta kovaa piti ja muut myönteli. Äiti ei meinannut saada ostettua tavaroitaan kun kauppiaskin yhtyi välillä paasaamaan "joku toinen sen teki!"
Jäi alle kouluikäiselle mieleen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen äidin kanssa ollut Sääskiniemen Kyntäjässä kai 1972 pikkuisena poikana. Paavo oli jo tuomittu, mutta yhä äijät jauhoi sitä "vääränä tuomiona". Oliko se sitten Jussi joka sitä puhetta kovaa piti ja muut myönteli. Äiti ei meinannut saada ostettua tavaroitaan kun kauppiaskin yhtyi välillä paasaamaan "joku toinen sen teki!"
Jäi alle kouluikäiselle mieleen.Jos kauppa olisi siinä vielä niin sama meno jatkuisi pojan poikien kanssa.
- AnonyymiUUSI
Sivukaupalla olikin vähän toinen meininki
Itse oon naapurikylästä kotoisin ja kyllä heti murhan jälkeen kylillä puhuttiin että Paavo ei ollut tekijä vaan ostettiin rahalla
Sukulaiseni Sydänmaalla Dalbossa olivat myös samaa mieltä.
No sen näkee kun salatut arkistot aukee - AnonyymiUUSI
Mikä mahtaa olla se oikea tutkintalinja nyt.
Mihin ne muuttaneet nokiottat hävisivät.
Kaarankajärvellekkö taas ajeltiin Niemistön,Hunnakkomäentien ja Mäyryn kautta
Löytöpaikka ei välttämättä ole murhapaikka.
Polkupyöräkin johonkin vietiin ja sitä siirreltiin urakalla.
Onko rämisevän ja kovaäänisen auton kuljettaja jo iloittautunut.
Kiersi järven ja ajoi Hunnakkomäentielle Saukkomäen tai Niemistön kautta.- AnonyymiUUSI
Hilkkaa ei tutkita, eikä avata asiaa, vaikka sinä tunnustaisit sen nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932059Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671520YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741289Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361170- 731160
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871074Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1501018Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava243962Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891