Onnibusin tulos romahti

Anonyymi-ap

Tilikauden 23 konsernipelillä tehty 3 miljoonan voitto puolittui tilikaudella 24.
Tämä on oikeastaan yllätys, koska oletin monopolin alkavan vaikuttaa paremmin ja
ilman konsernin tekohengitystä.
Toki konserni voi käyttää ihan laillisia ja järkeviäkin liikkeitä eri yhtiöiden holhoamiseen.
Liikevaihto pysyi samassa, rahaa oli kassassa 20000 euroa jne.
Lukemat ovat sellaisia, että Capmanilla on herätty ja sijoittajien rahat ovat menneet.
Nyt yritetään pyörittää lumipalloa ennen sulamista.

24

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      todella häpeällistä. hävetkää.

    • Anonyymi

      Täysin ennustettavaa ja odotettua. Tilanne on vielä paljon huonompi todellisuudessa. Kalusto lahoaa käsiin eikä parannusta tähän ole näköpiirissä. Nyt ehkä viimein Cap Manilla tajutaan, että kädet on isketty syvälle kakkaan eikä kunniallista ulospääsyä ole. Tässä taas yksi Laurin sumutuksen uhri.

      • Anonyymi

        Unohdat Busin investoinnit kokonaan. Uusia autoja tullut/tulossa. HUOM UUSIA AUTOJA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat Busin investoinnit kokonaan. Uusia autoja tullut/tulossa. HUOM UUSIA AUTOJA

        Muutama uusi auto ei vaikuta juuri mitään tilanteessa, jossa suurin osa kalustossa alkaa olla täysin loppuun ajettuja.


    • Anonyymi

      Milloinkahan Onnibussin ystäväfirma Valkeakosken Liikenne julkaisee pimitetyt tilinpäätöksensä? Alkaa olla kiire, jos eivät halua että PRH puuttuu peliin. Vuoden -23 tilinpäätöskin puuttuu vielä, samoin viime vuotinen. Taitavat hieman häpeillä kun muutamassa vuodessa lähes 100 %:n omavaraisuus on syöty lähelle nollaa.

      • Anonyymi

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä!


    • Anonyymi

      Tulos on hyvä. Sillä on autettu konsernin muita yhtiöitä. Myös uusia 2 kerrosautoja on ostettu ja Paunulta saadut vanhat bussit on kunnostettu.

      • Anonyymi

        Kunnostettu? Onnibussilla? Pelottaa jo ajatuskin, Onko vielä yhtään leimahtamatonta tuon kunnostuksen jäljiltä?
        Tilinpäätös on konsernikäsitelty, eikä se avaudu ihan helposti ja eikä siinä mitään, konsernirakenteet mahdollistavat lakien puitteissa mielenkiintoisia järjestelyitä.
        Olin oikeasti yllättynyt heikosta liikevaihdosta.


    • Anonyymi

      Jos nyt et ole sattunut huomaamaan niin moni muukin asia on romahtanut poliittisen eliitin harjoittamien toimenpiteiden seurauksena. Tekemisillä on aina seuraukset ja kun niitä ei ymmärretä vähäisessäkään määrin on jälki sen mukaista.

      • Anonyymi

        Tämä on juuri näin! Melkein koko Suomea ollaan ajamassa suohon!


      • Anonyymi

        Onnibussin harjoittama linjaliikenne ei ota osumaa ihan heti talouden alamäessä.
        Poliittisen eliitin toimenpiteet eivät juurikaan hetkuttele sen toimintaa, polttoaineen hinnankehitys on ollut aika stabiili, jopa laskeva, palkat ovat olleet vakaita.
        Itseasiassa matkustaminen lisääntyy halvassa joukkoliikenteessä, kun talous sakkaa.
        Toki siinä vaiheessa kun työttömyys kasvaa merkittävästi, matkustaminenkin vähenee, koska työmatkustus vähenee.


    • Anonyymi

      Itse asiassa tuo voitto kasvoi 50% edellisvuodesta, kun otetaan huomioon tuo 2,8 miljoonan annettu konserniavustus.

      • Anonyymi

        Tilinpäätöksestä ei tällaisen konsernin tapauksessa selviä absoluuttinen totuus. Tulosta voidaan muokata paljonkin liikennöintikorvauksilla, joita Onnibus maksaa konsernin muille yksijöille, jotka ajavat Onnibus-liikennettä. Lähes jokaisen pikavuoroliikennettä ajavan yksikön tulos on laskenut selvästi, joten siitä voidaan päätellä että näillä korvauksilla Onnibussin tulos on saatu näyttämään paremmalta kuin se oikeasti on. Sitä vaan en ymmärrä, mitä hyötyä tällaisesta sinällään laillisesta kikkailusta on konsernille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinpäätöksestä ei tällaisen konsernin tapauksessa selviä absoluuttinen totuus. Tulosta voidaan muokata paljonkin liikennöintikorvauksilla, joita Onnibus maksaa konsernin muille yksijöille, jotka ajavat Onnibus-liikennettä. Lähes jokaisen pikavuoroliikennettä ajavan yksikön tulos on laskenut selvästi, joten siitä voidaan päätellä että näillä korvauksilla Onnibussin tulos on saatu näyttämään paremmalta kuin se oikeasti on. Sitä vaan en ymmärrä, mitä hyötyä tällaisesta sinällään laillisesta kikkailusta on konsernille?

        Nyt alalla EI eletä enää sukuoikeusaikaa. Siksi, paronimielisenä, et enää ymmärrä nykyalaa ja bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alalla EI eletä enää sukuoikeusaikaa. Siksi, paronimielisenä, et enää ymmärrä nykyalaa ja bisnestä.

        No kannattaa kuitenkin lueskella tuota suppeahkoa tilinpäätöstä.
        Esim. henkilöstökulut ovat n. 25% liikevaihdosta, kun ne normaalisti ovat karkeasti 50 % luokkaa tällä alalla.
        Eli linjoja ajavat vuokrakuskit tai konsernin muiden yhtiön kuskit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kannattaa kuitenkin lueskella tuota suppeahkoa tilinpäätöstä.
        Esim. henkilöstökulut ovat n. 25% liikevaihdosta, kun ne normaalisti ovat karkeasti 50 % luokkaa tällä alalla.
        Eli linjoja ajavat vuokrakuskit tai konsernin muiden yhtiön kuskit.

        Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
        Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
        Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
        Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
        Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
        Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
        Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.

        Todistan tämän oikeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
        Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
        Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
        Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.

        No näinpä vähän oletinkin, miksipä näin? Totta kai on laillista ja hyväksyttävää, mutta miksi näin? Eikö Onnibus ole houkutteleva työpaikka?
        Edelleen tuosta KA-himmelistä tulee mieleen korttitalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinpä vähän oletinkin, miksipä näin? Totta kai on laillista ja hyväksyttävää, mutta miksi näin? Eikö Onnibus ole houkutteleva työpaikka?
        Edelleen tuosta KA-himmelistä tulee mieleen korttitalo.

        Nyt EI eletä sukuoikeusaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt EI eletä sukuoikeusaikaa.

        No ei kai nyt eletä, koska ei ole koskaan sellaista ollutkaan.
        Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.


    • Anonyymi

      Yksi syy Onnibussin tuloksen heikkouteen saattaa olla Paunun liiketoimintakauppa. Kova hinta painaa tulosta alas päin, vaikka tämä kulu toki voidaan jaksottaa usealle tilikaudelle. En vieläkään ymmärrä, miksi OB/Koivisto/Cap Man maksoi reilua ylihintaa Paunun kaukoliikennetoiminnasta. Oliko niin suuri tarve saada monopoli muutamalle yhteysvälille vai oliko kalustopula niin paha että kauppa oli suoranainen pakko?

      • Anonyymi

        Lovi tuloksessa varmaan vaan lähinnä johtuu Paunun rykimäräähkien mittavasta kunnostuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lovi tuloksessa varmaan vaan lähinnä johtuu Paunun rykimäräähkien mittavasta kunnostuksesta.

        Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.

        Tässä tapauksessa positiivista on se, että perhe ei joudu kärsimään tästä sairaasta mielestä. Itsekseen kirjoittaja saa purkaa katkeruuttaan tyhjille seinille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4448
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      153
      3303
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      57
      2602
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2564
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      112
      2335
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1691
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      169
      1550
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe