Onnibusin tulos romahti

Anonyymi-ap

Tilikauden 23 konsernipelillä tehty 3 miljoonan voitto puolittui tilikaudella 24.
Tämä on oikeastaan yllätys, koska oletin monopolin alkavan vaikuttaa paremmin ja
ilman konsernin tekohengitystä.
Toki konserni voi käyttää ihan laillisia ja järkeviäkin liikkeitä eri yhtiöiden holhoamiseen.
Liikevaihto pysyi samassa, rahaa oli kassassa 20000 euroa jne.
Lukemat ovat sellaisia, että Capmanilla on herätty ja sijoittajien rahat ovat menneet.
Nyt yritetään pyörittää lumipalloa ennen sulamista.

24

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      todella häpeällistä. hävetkää.

    • Anonyymi

      Täysin ennustettavaa ja odotettua. Tilanne on vielä paljon huonompi todellisuudessa. Kalusto lahoaa käsiin eikä parannusta tähän ole näköpiirissä. Nyt ehkä viimein Cap Manilla tajutaan, että kädet on isketty syvälle kakkaan eikä kunniallista ulospääsyä ole. Tässä taas yksi Laurin sumutuksen uhri.

      • Anonyymi

        Unohdat Busin investoinnit kokonaan. Uusia autoja tullut/tulossa. HUOM UUSIA AUTOJA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat Busin investoinnit kokonaan. Uusia autoja tullut/tulossa. HUOM UUSIA AUTOJA

        Muutama uusi auto ei vaikuta juuri mitään tilanteessa, jossa suurin osa kalustossa alkaa olla täysin loppuun ajettuja.


    • Anonyymi

      Milloinkahan Onnibussin ystäväfirma Valkeakosken Liikenne julkaisee pimitetyt tilinpäätöksensä? Alkaa olla kiire, jos eivät halua että PRH puuttuu peliin. Vuoden -23 tilinpäätöskin puuttuu vielä, samoin viime vuotinen. Taitavat hieman häpeillä kun muutamassa vuodessa lähes 100 %:n omavaraisuus on syöty lähelle nollaa.

      • Anonyymi

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä!


    • Anonyymi

      Tulos on hyvä. Sillä on autettu konsernin muita yhtiöitä. Myös uusia 2 kerrosautoja on ostettu ja Paunulta saadut vanhat bussit on kunnostettu.

      • Anonyymi

        Kunnostettu? Onnibussilla? Pelottaa jo ajatuskin, Onko vielä yhtään leimahtamatonta tuon kunnostuksen jäljiltä?
        Tilinpäätös on konsernikäsitelty, eikä se avaudu ihan helposti ja eikä siinä mitään, konsernirakenteet mahdollistavat lakien puitteissa mielenkiintoisia järjestelyitä.
        Olin oikeasti yllättynyt heikosta liikevaihdosta.


    • Anonyymi

      Jos nyt et ole sattunut huomaamaan niin moni muukin asia on romahtanut poliittisen eliitin harjoittamien toimenpiteiden seurauksena. Tekemisillä on aina seuraukset ja kun niitä ei ymmärretä vähäisessäkään määrin on jälki sen mukaista.

      • Anonyymi

        Tämä on juuri näin! Melkein koko Suomea ollaan ajamassa suohon!


      • Anonyymi

        Onnibussin harjoittama linjaliikenne ei ota osumaa ihan heti talouden alamäessä.
        Poliittisen eliitin toimenpiteet eivät juurikaan hetkuttele sen toimintaa, polttoaineen hinnankehitys on ollut aika stabiili, jopa laskeva, palkat ovat olleet vakaita.
        Itseasiassa matkustaminen lisääntyy halvassa joukkoliikenteessä, kun talous sakkaa.
        Toki siinä vaiheessa kun työttömyys kasvaa merkittävästi, matkustaminenkin vähenee, koska työmatkustus vähenee.


    • Anonyymi

      Itse asiassa tuo voitto kasvoi 50% edellisvuodesta, kun otetaan huomioon tuo 2,8 miljoonan annettu konserniavustus.

      • Anonyymi

        Tilinpäätöksestä ei tällaisen konsernin tapauksessa selviä absoluuttinen totuus. Tulosta voidaan muokata paljonkin liikennöintikorvauksilla, joita Onnibus maksaa konsernin muille yksijöille, jotka ajavat Onnibus-liikennettä. Lähes jokaisen pikavuoroliikennettä ajavan yksikön tulos on laskenut selvästi, joten siitä voidaan päätellä että näillä korvauksilla Onnibussin tulos on saatu näyttämään paremmalta kuin se oikeasti on. Sitä vaan en ymmärrä, mitä hyötyä tällaisesta sinällään laillisesta kikkailusta on konsernille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinpäätöksestä ei tällaisen konsernin tapauksessa selviä absoluuttinen totuus. Tulosta voidaan muokata paljonkin liikennöintikorvauksilla, joita Onnibus maksaa konsernin muille yksijöille, jotka ajavat Onnibus-liikennettä. Lähes jokaisen pikavuoroliikennettä ajavan yksikön tulos on laskenut selvästi, joten siitä voidaan päätellä että näillä korvauksilla Onnibussin tulos on saatu näyttämään paremmalta kuin se oikeasti on. Sitä vaan en ymmärrä, mitä hyötyä tällaisesta sinällään laillisesta kikkailusta on konsernille?

        Nyt alalla EI eletä enää sukuoikeusaikaa. Siksi, paronimielisenä, et enää ymmärrä nykyalaa ja bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alalla EI eletä enää sukuoikeusaikaa. Siksi, paronimielisenä, et enää ymmärrä nykyalaa ja bisnestä.

        No kannattaa kuitenkin lueskella tuota suppeahkoa tilinpäätöstä.
        Esim. henkilöstökulut ovat n. 25% liikevaihdosta, kun ne normaalisti ovat karkeasti 50 % luokkaa tällä alalla.
        Eli linjoja ajavat vuokrakuskit tai konsernin muiden yhtiön kuskit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kannattaa kuitenkin lueskella tuota suppeahkoa tilinpäätöstä.
        Esim. henkilöstökulut ovat n. 25% liikevaihdosta, kun ne normaalisti ovat karkeasti 50 % luokkaa tällä alalla.
        Eli linjoja ajavat vuokrakuskit tai konsernin muiden yhtiön kuskit.

        Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
        Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
        Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
        Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
        Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
        Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
        Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.

        Todistan tämän oikeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
        Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
        Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
        Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.

        No näinpä vähän oletinkin, miksipä näin? Totta kai on laillista ja hyväksyttävää, mutta miksi näin? Eikö Onnibus ole houkutteleva työpaikka?
        Edelleen tuosta KA-himmelistä tulee mieleen korttitalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinpä vähän oletinkin, miksipä näin? Totta kai on laillista ja hyväksyttävää, mutta miksi näin? Eikö Onnibus ole houkutteleva työpaikka?
        Edelleen tuosta KA-himmelistä tulee mieleen korttitalo.

        Nyt EI eletä sukuoikeusaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt EI eletä sukuoikeusaikaa.

        No ei kai nyt eletä, koska ei ole koskaan sellaista ollutkaan.
        Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.


    • Anonyymi

      Yksi syy Onnibussin tuloksen heikkouteen saattaa olla Paunun liiketoimintakauppa. Kova hinta painaa tulosta alas päin, vaikka tämä kulu toki voidaan jaksottaa usealle tilikaudelle. En vieläkään ymmärrä, miksi OB/Koivisto/Cap Man maksoi reilua ylihintaa Paunun kaukoliikennetoiminnasta. Oliko niin suuri tarve saada monopoli muutamalle yhteysvälille vai oliko kalustopula niin paha että kauppa oli suoranainen pakko?

      • Anonyymi

        Lovi tuloksessa varmaan vaan lähinnä johtuu Paunun rykimäräähkien mittavasta kunnostuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lovi tuloksessa varmaan vaan lähinnä johtuu Paunun rykimäräähkien mittavasta kunnostuksesta.

        Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.

        Tässä tapauksessa positiivista on se, että perhe ei joudu kärsimään tästä sairaasta mielestä. Itsekseen kirjoittaja saa purkaa katkeruuttaan tyhjille seinille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      495
      8612
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      120
      5882
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      284
      4888
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4645
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      72
      4179
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      162
      3958
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      172
      3788
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

      Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1731
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

      joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      99
      1292
    10. sä oot ehkä

      maailman omituisin tyyppi
      Ikävä
      47
      899
    Aihe