Tilikauden 23 konsernipelillä tehty 3 miljoonan voitto puolittui tilikaudella 24.
Tämä on oikeastaan yllätys, koska oletin monopolin alkavan vaikuttaa paremmin ja
ilman konsernin tekohengitystä.
Toki konserni voi käyttää ihan laillisia ja järkeviäkin liikkeitä eri yhtiöiden holhoamiseen.
Liikevaihto pysyi samassa, rahaa oli kassassa 20000 euroa jne.
Lukemat ovat sellaisia, että Capmanilla on herätty ja sijoittajien rahat ovat menneet.
Nyt yritetään pyörittää lumipalloa ennen sulamista.
Onnibusin tulos romahti
24
340
Vastaukset
- Anonyymi
todella häpeällistä. hävetkää.
- Anonyymi
Täysin ennustettavaa ja odotettua. Tilanne on vielä paljon huonompi todellisuudessa. Kalusto lahoaa käsiin eikä parannusta tähän ole näköpiirissä. Nyt ehkä viimein Cap Manilla tajutaan, että kädet on isketty syvälle kakkaan eikä kunniallista ulospääsyä ole. Tässä taas yksi Laurin sumutuksen uhri.
- Anonyymi
Unohdat Busin investoinnit kokonaan. Uusia autoja tullut/tulossa. HUOM UUSIA AUTOJA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdat Busin investoinnit kokonaan. Uusia autoja tullut/tulossa. HUOM UUSIA AUTOJA
Muutama uusi auto ei vaikuta juuri mitään tilanteessa, jossa suurin osa kalustossa alkaa olla täysin loppuun ajettuja.
- Anonyymi
Milloinkahan Onnibussin ystäväfirma Valkeakosken Liikenne julkaisee pimitetyt tilinpäätöksensä? Alkaa olla kiire, jos eivät halua että PRH puuttuu peliin. Vuoden -23 tilinpäätöskin puuttuu vielä, samoin viime vuotinen. Taitavat hieman häpeillä kun muutamassa vuodessa lähes 100 %:n omavaraisuus on syöty lähelle nollaa.
- Anonyymi
VL on oikeamielinen liikennöitsijä!
- Anonyymi
Tulos on hyvä. Sillä on autettu konsernin muita yhtiöitä. Myös uusia 2 kerrosautoja on ostettu ja Paunulta saadut vanhat bussit on kunnostettu.
- Anonyymi
Kunnostettu? Onnibussilla? Pelottaa jo ajatuskin, Onko vielä yhtään leimahtamatonta tuon kunnostuksen jäljiltä?
Tilinpäätös on konsernikäsitelty, eikä se avaudu ihan helposti ja eikä siinä mitään, konsernirakenteet mahdollistavat lakien puitteissa mielenkiintoisia järjestelyitä.
Olin oikeasti yllättynyt heikosta liikevaihdosta.
- Anonyymi
Jos nyt et ole sattunut huomaamaan niin moni muukin asia on romahtanut poliittisen eliitin harjoittamien toimenpiteiden seurauksena. Tekemisillä on aina seuraukset ja kun niitä ei ymmärretä vähäisessäkään määrin on jälki sen mukaista.
- Anonyymi
Tämä on juuri näin! Melkein koko Suomea ollaan ajamassa suohon!
- Anonyymi
Onnibussin harjoittama linjaliikenne ei ota osumaa ihan heti talouden alamäessä.
Poliittisen eliitin toimenpiteet eivät juurikaan hetkuttele sen toimintaa, polttoaineen hinnankehitys on ollut aika stabiili, jopa laskeva, palkat ovat olleet vakaita.
Itseasiassa matkustaminen lisääntyy halvassa joukkoliikenteessä, kun talous sakkaa.
Toki siinä vaiheessa kun työttömyys kasvaa merkittävästi, matkustaminenkin vähenee, koska työmatkustus vähenee.
- Anonyymi
Itse asiassa tuo voitto kasvoi 50% edellisvuodesta, kun otetaan huomioon tuo 2,8 miljoonan annettu konserniavustus.
- Anonyymi
Tilinpäätöksestä ei tällaisen konsernin tapauksessa selviä absoluuttinen totuus. Tulosta voidaan muokata paljonkin liikennöintikorvauksilla, joita Onnibus maksaa konsernin muille yksijöille, jotka ajavat Onnibus-liikennettä. Lähes jokaisen pikavuoroliikennettä ajavan yksikön tulos on laskenut selvästi, joten siitä voidaan päätellä että näillä korvauksilla Onnibussin tulos on saatu näyttämään paremmalta kuin se oikeasti on. Sitä vaan en ymmärrä, mitä hyötyä tällaisesta sinällään laillisesta kikkailusta on konsernille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilinpäätöksestä ei tällaisen konsernin tapauksessa selviä absoluuttinen totuus. Tulosta voidaan muokata paljonkin liikennöintikorvauksilla, joita Onnibus maksaa konsernin muille yksijöille, jotka ajavat Onnibus-liikennettä. Lähes jokaisen pikavuoroliikennettä ajavan yksikön tulos on laskenut selvästi, joten siitä voidaan päätellä että näillä korvauksilla Onnibussin tulos on saatu näyttämään paremmalta kuin se oikeasti on. Sitä vaan en ymmärrä, mitä hyötyä tällaisesta sinällään laillisesta kikkailusta on konsernille?
Nyt alalla EI eletä enää sukuoikeusaikaa. Siksi, paronimielisenä, et enää ymmärrä nykyalaa ja bisnestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alalla EI eletä enää sukuoikeusaikaa. Siksi, paronimielisenä, et enää ymmärrä nykyalaa ja bisnestä.
No kannattaa kuitenkin lueskella tuota suppeahkoa tilinpäätöstä.
Esim. henkilöstökulut ovat n. 25% liikevaihdosta, kun ne normaalisti ovat karkeasti 50 % luokkaa tällä alalla.
Eli linjoja ajavat vuokrakuskit tai konsernin muiden yhtiön kuskit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kannattaa kuitenkin lueskella tuota suppeahkoa tilinpäätöstä.
Esim. henkilöstökulut ovat n. 25% liikevaihdosta, kun ne normaalisti ovat karkeasti 50 % luokkaa tällä alalla.
Eli linjoja ajavat vuokrakuskit tai konsernin muiden yhtiön kuskit.Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.Todistan tämän oikeaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnibus "hallinnoi" koko konsernin pikavuoroliikennettä, eli on sen tilaaja.
Paikalliset yhtiöt ajavat tuota liikennettä korvausta vastaan.
Nämä liikennöintikorvaukset sisältyvät tilinpäätöksessä kohtaan "Ulkopuoliset palvelut".
Tämän vuoden tilinpäätöksessä henkilöstökulut ovat vieläkin pienemmät, koska kaikki kuljettajat ovat alueellisten yhtiöiden palkkalistoilla.No näinpä vähän oletinkin, miksipä näin? Totta kai on laillista ja hyväksyttävää, mutta miksi näin? Eikö Onnibus ole houkutteleva työpaikka?
Edelleen tuosta KA-himmelistä tulee mieleen korttitalo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No näinpä vähän oletinkin, miksipä näin? Totta kai on laillista ja hyväksyttävää, mutta miksi näin? Eikö Onnibus ole houkutteleva työpaikka?
Edelleen tuosta KA-himmelistä tulee mieleen korttitalo.Nyt EI eletä sukuoikeusaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt EI eletä sukuoikeusaikaa.
No ei kai nyt eletä, koska ei ole koskaan sellaista ollutkaan.
Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.
- Anonyymi
Yksi syy Onnibussin tuloksen heikkouteen saattaa olla Paunun liiketoimintakauppa. Kova hinta painaa tulosta alas päin, vaikka tämä kulu toki voidaan jaksottaa usealle tilikaudelle. En vieläkään ymmärrä, miksi OB/Koivisto/Cap Man maksoi reilua ylihintaa Paunun kaukoliikennetoiminnasta. Oliko niin suuri tarve saada monopoli muutamalle yhteysvälille vai oliko kalustopula niin paha että kauppa oli suoranainen pakko?
- Anonyymi
Lovi tuloksessa varmaan vaan lähinnä johtuu Paunun rykimäräähkien mittavasta kunnostuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lovi tuloksessa varmaan vaan lähinnä johtuu Paunun rykimäräähkien mittavasta kunnostuksesta.
Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellonajasta päätellen katkeruus on mielessäsi aamulla ensimmäiseksi tai yöllä viimeiseksi. surullinen ihmiskohtalo.
Tässä tapauksessa positiivista on se, että perhe ei joudu kärsimään tästä sairaasta mielestä. Itsekseen kirjoittaja saa purkaa katkeruuttaan tyhjille seinille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1428360Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047549Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot1255782Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035678Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194840Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1472690Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys632519Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81505Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71474Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2221369