Muistaako kukaan tai osaako päätellä tapahtuuko tämä lähellä Jeesksen paluuta maan päälle vai onko mitään kiinnekohtaa olemassa merkkinä millaisessa ajankohdassa tämä kuolleen meren profetia tapahtuu?
https://www.youtube.com/watch?v=C9LfKLvhqJA
Tämäkin profetia on nyt muutoksen kautta toteutumassa?
8
91
Vastaukset
- Anonyymi
”Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.”
2. Pietarin kirje 1:20-21 FB38
Novum selitys— 2.Piet.1:20. Kun profeetat tulkitsivat historiallisia tilanteita tai puhuivat siitä, millaiseksi historia vastaisuudessa muodostuisi, he eivät puhuneet omia käsityksiään, vaan julistivat jumalallista ilmoitusta. Väärän profeetan tuntomerkki Vt: ssa oli juuri se, että hän puhui omassa voimassaan, »omin neuvoin». Hän ei puhunut sitä, mitä Jumala tahtoi ihmisille välittää (Jer 23:16; Hes 13:3).
”Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.”
Jeremia 23:16 FB38
”Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!” Hesekiel 13:3 FB38
Profeetat olivat täynnä Jumalan Henkeä puhuessaan (jae 21), ja myös heidän sanojensa selittäjien tulee olla Hengen täyttämiä.
2.Piet.1:21. Inhimillisellä tahdolla ei ole mitään tekemistä jumalallisen ilmoituksen kanssa. Ainoastaan väärät profeetat puhuvat sellaista, mikä on vain heidän oman mielikuvituksensa tuotetta. He profetoivat sellaista, minkä he toivovat tapahtuvan heidän mielensä mukaisesti.
Pyhät kirjoitukset ovat Jumalan innoittamia (2 Tim.3:16); ne eivät ole inhimillisten vaikuttimien ja toiveiden aikaansaamia. Ihmiset puhuivat, koska Henki vaati heitä puhumaan. Jeesuksesta voitiin sanoa, ettei kukaan ollut koskaan puhunut niin kuin hän (Joh 7: 46), ja samaa voidaan sanoa Raamatusta.
”Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.”
2. Timoteuskirje 3:16-17 FB38 - Anonyymi
Vakiintomattomat vääntävät kieroon
Ei pitäisi alkaa omapäisesti selitämään Raamattua.
2.Piet.3:13.”.. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18. ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään…” - Anonyymi
"Kaiken, paitsi Jeesuksen toinen tulemus, nimittäin tapahtuu ennen kuin seurakunta temmataan ylös!
Olen tietenkin tietoinen siitä, että yleisesti opetetaan että seurakunta lähtee täältä joko ne seitsemän viimesten vuoden alussa, tai sitten kun 3½ vuota on jäljellä. Tämä on kuitenkin raamatunvastainen opetus.
Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin."
Jeesus itse sanoi milloin hän herättäö kuolleet, Kristuksessa nukkuneet ("kuolleet") .Luettavissa Johanneksen evankeliumissa luvussa 6. Neljässä kohdassa . Joh 6:39, 40, 44, 54.
Apostoli Paavali kertoo siitä Tessalonikan srk:lle
1. Tessalonikalaiskirje 4:16-17 FB38
”Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:16-17 FB38
Tässä eräs perustelu
https://ironn.org/?p=4600- Anonyymi
(Em. Raamatun tekstit:)
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-17 FB38 - Anonyymi
Juud. 14
Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
Ei voi siis palata, ellei ole aiemmin jo mennyt taivaaseen Kristuksen luokse!
Kun Herra tulee tuomitsemaan kansoja ja perustamaan tuhatvuotista valtakuntaansa, niin hänen mukanaan tulee pyhät, jotka on temmattu ihmisten keskeltä ja nostettu haudoista Herraa vastaan yläilmoihin Karitsan häihin. Kun häät on vietetty Herra siis tulee pyhiensä kanssa tuomitsemaan kansat ja alkaa Kristuksen tuhatvuotinen valtakunta, jossa pyhät hallitsevat yhdessä Kristuksen kanssa.
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta. Tässä heräävät sitten ne Jumalan vihan aikana surmatut Jeesuksen omat ja myös hallitsevat yhdessä meidän kanssa, jotka olemme jo viettämässä Karitsan häitä vihan aikana turvassa Jumalan vihalta.
Vihan aikana tulee siis ihmisiä uskoon ja ovat valmiit todistamaan Kristuksesta oman henkensä uhallakin ja heidät siis surmataan.
On siis useita pyhien ylösnousemuksia, ei vain yksi.
- Anonyymi
Jeesus ei vielä palaa maan päälle. Opettajasi youtubella julistavat väärää messiasta. Antikristusta.
Ensin näemme Jeesuksen pilvissä, kun Hän hakee omansa Karitsan Hääjuhlaan, joka kestää mahd. n. 7 vuotta.
Vasta sen jälkeen Jeesus palaa maanpäälle, hallitsemaan 1000 vuotta. - Anonyymi
Jesse ei tule toistamiseen, sillä on tumppu ruvella.
- Anonyymi
Tuo alussa mainittu Hesekielin profetia on viittaus Ilmestyskirjan 21 lukuun, joka on siis kaiken lopun huipentuma. Iankaikkisuus vietetään uuden maan päällä; tai uudistetun maan päällä ja 22 luku jatkaa tuota ajatusta tuosta virrasta, josta Hesekiel puhuu myös.
Sen profetian täyttymys on siis vasta kaiken lopussa, kun tämä maailma on tuomittu ja vain Kristuksen omat saavat omaksensa iankaikkisen valtakunnan uudeksi tehdyn maan päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802