Jumlanpalvelukset lomalla ?? !!

Anonyymi-ap

Joissakin helluntaiseurakunnissa Jumalanpalvelukset ovat lomalla heinäkuussa.

Esimerkiksi Lahden suuressa helluntaiseurakunnassa.

Mistähän moinen ilmiö johtuu?

Eikö Jumalanpalveluksille ole tarvetta, kun ne on lomautettu heinäkuuksi?

??

21

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

We believe

Satan is in holyday.

• Anonyymi

Seurakunnan uskovat hajaantuu kesän aikana moniin menoihinsa mutta se tarkoittaa sitä että vain kiinteä seurakunnan toiminta on tauolla seurakunnan ihmiset toimii siellä missä ovat evankelistoina tavallaan.

Mutta helluntaissahan on aina vikaa teki se mitä tahansa.

Onneksi pappinne ja piispanne eibät ole koskaan lomalla.

• Anonyymi
        UUSI

Aiemmin näin ei ollut.

Lahdessakin jumalanpalvelukset jatkuivat läpi vuoden.
        Heinäkuussakin.

Mistä nykyinen tapa johtuu?

• Anonyymi

Väärät paimenet jättävät lauman oman onnensa varaan.

Se on siis samaa, jos luonnollisen perheen vanhemmat lähtisivät kuukauden lomalle ja jättäisivät pienet lapset pärjäämään keskenään.

Mutta eiväthän nuo väärät paimenet tämän vertaa käsitä, eivätkä siis välitä !

12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
      13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista

Sain muuten monia vuosia sitten Herralta tämän sanan, joka kertoo Suomen seurakuntien tilasta ja toiminnasta ja noista vääristä paimenista ja heidän vaikutuksestaan seurakuntien toimintaan eli siis sen suuriin ongelmiin:

Hesekiel 35

1 Minulle tuli tämä Herran sana:
      2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
      3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
      4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
      5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
      6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
      7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
      8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
      9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
      10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
      11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
      12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
      13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
      14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
      15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
      16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
      17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
      18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
      19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
      20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
      21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
      22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.

Olen joutunut toteamaan tuon ihan käytännössäkin todeksi, ikävä kyllä ! :(

• Anonyymi

Silloin (ja muulloinkin) voi aina käydä Suomen evankelis-luterilaisen Lähetyshiippakunnan konservatiivisissa ja Kristusta kirkastavissa messuissa.

https://www.lhpk.fi/

• Anonyymi

Tarkoitit kai "vauvakaste pelastaa" oppia kirkastavissa messuissa ?

Ei teillä Kristus ole perusta ja pohja, vaan tuo "vauvakaste pelastaa oppi "

Näin sen tulisi mennä:

1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Mutta teillä siis uskonne perusta on vesikaste !

Miksi tämä on niin vaikeaa teidän käsittää ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitit kai "vauvakaste pelastaa" oppia kirkastavissa messuissa ?

Ei teillä Kristus ole perusta ja pohja, vaan tuo "vauvakaste pelastaa oppi "

Näin sen tulisi mennä:

1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Mutta teillä siis uskonne perusta on vesikaste !

Miksi tämä on niin vaikeaa teidän käsittää ?

Ei, hyvä mies, ei. Huomaa, ettet ole koskaan käynyt LHPK:n messussa. Kaiken keskipisteessä on verinen ja ylösnoussut Jeesus ja uskominen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, hyvä mies, ei. Huomaa, ettet ole koskaan käynyt LHPK:n messussa. Kaiken keskipisteessä on verinen ja ylösnoussut Jeesus ja uskominen.

Ei ole kyse siitä, miten te siellä toimitte !

Kyse on siitä, että jos ja kun tunnistaudutte luterilaisiksi, niin silloin teidän oman oppirakennelmanne mukaan oikeasti "vauvakaste pelastaa" !

Eli kun perustanne jopa pelastukselle on väärä, niin koko homma vääristyy, tajuatko sen ?

Mutta vastaa sinä itse nyt se, että millä perusteella teillä vauva pelastuu tai ei pelastu ?

Jos siis sanot, että uskominen ja Jeesus on keskipisteessä !

Miten siis ymmärtämätön vauva voi itse uskoa ja jopa Jeesukseen, kun ei itse mitään mistään ymmärrä ?

Nämä kun kunnolla selität ensin itsellesi ja sitten minulle, niin olen hyvin tyytyväinen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on siitä, että jos ja kun tunnistaudutte luterilaisiksi, niin silloin teidän oman oppirakennelmanne mukaan oikeasti "vauvakaste pelastaa" !

Eli kun perustanne jopa pelastukselle on väärä, niin koko homma vääristyy, tajuatko sen ?

Mutta vastaa sinä itse nyt se, että millä perusteella teillä vauva pelastuu tai ei pelastu ?

Miten siis ymmärtämätön vauva voi itse uskoa ja jopa Jeesukseen, kun ei itse mitään mistään ymmärrä ?

Nämä kun kunnolla selität ensin itsellesi ja sitten minulle, niin olen hyvin tyytyväinen.

Luterilaisen eli raamatullisen uskon mukaan:
        https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/1PE.3

[21] Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena — joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta — Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, [22] hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

1. Kaste ei poista lihan saastaa, siis likaisuutta eikä syntiä.
        2. Siinä pyydetään hyvää omaatuntoa Jumalalta. Kaste on pyyntö.
        3. Tämä pyytäminen tapahtuu Jeesuksen ylösnousemuksen kautta.

Kaste pelastaa NE, JOTKA USKOVAT. Se pelastaa Kristuksen takia, ei veden takia. Kaste ei pelasta uskoa vailla olevia. Se, missä VAIHEESSA tämä uskominen alkaa ihmisen elämässä tapahtua, ei ole ajallisesti määriteltyä. Jumala vastaa pyyntöön silloin kun itse haluaa. Miksi haluat leikata Raamatusta pois tämän kohdan?

Luterilaisuus on aina opettanut, että kaste pelkkänä tekona ei pelasta. Lutherhan kirjoitti tästä paljonkin katolilaisia vastaan, ja jyrkästi kielsi katolilaisen opin, että pelkkä toimitus pelastaa. JYRKÄSTI! Se, että jotkut papit ovat opettaneet vastoin luterilaista oppia ei mitätöi oppia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei ole kyse siitä, miten te siellä toimitte !"
        Aha. Sinulle ei siis merkitse mitään, että armoa, Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemusta julistetaan, tai että vaaditaan henkilökohtaista uskoa? Mahdatko sitten oikein olla uskossakaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen eli raamatullisen uskon mukaan:
        https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/1PE.3

[21] Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena — joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta — Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, [22] hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

1. Kaste ei poista lihan saastaa, siis likaisuutta eikä syntiä.
        2. Siinä pyydetään hyvää omaatuntoa Jumalalta. Kaste on pyyntö.
        3. Tämä pyytäminen tapahtuu Jeesuksen ylösnousemuksen kautta.

Kaste pelastaa NE, JOTKA USKOVAT. Se pelastaa Kristuksen takia, ei veden takia. Kaste ei pelasta uskoa vailla olevia. Se, missä VAIHEESSA tämä uskominen alkaa ihmisen elämässä tapahtua, ei ole ajallisesti määriteltyä. Jumala vastaa pyyntöön silloin kun itse haluaa. Miksi haluat leikata Raamatusta pois tämän kohdan?

Luterilaisuus on aina opettanut, että kaste pelkkänä tekona ei pelasta. Lutherhan kirjoitti tästä paljonkin katolilaisia vastaan, ja jyrkästi kielsi katolilaisen opin, että pelkkä toimitus pelastaa. JYRKÄSTI! Se, että jotkut papit ovat opettaneet vastoin luterilaista oppia ei mitätöi oppia.

Voi tuota sinun syvää tietämättömyyttäsi/ ymmärtämättömyyttäsi jopa oman kirkkosi oppirakennelmaa kohtaan !

Kirkon mukaan vauva on syntinen pakana, jos häntä ei vauvana vedellä kasteta kirkossa !

Ja asian on vahvistanut käytäntö, eli kastamattomalla vauvalla / pakanalla ei ollut asiaa kirkon hautuumaalle, "siunattuun maahan" !

Joten miksi valehtelet ?

Eli käytäntö paljastaa sen kirkon perusopin, että: "vauvakaste pelastaa" !

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät puhu "Jumalanpalveluksesta", vaan kokouksista tms. uskonnollisista show-esityksistään.

• Anonyymi

Jos ollaan lomalla, niin sitä vähemmän herjataan ja ollaan lähempänä Jumalaa.

Herjatessa on saatanan työtoveri.

• Anonyymi
      UUSI

Aika hölmöä touhua. Jumalakin heillä varmaan lomailee.
      Onneksi luterilaiset jumalanpalvelukset toimivat kesälläkin. On kauniita rippikirkkoja ym. Kesäinen kirkko on valoisa ja kaunis, palvelukset hyviä.

• Anonyymi
        UUSI

Vauvakastettu pelkää luterilaista mieleen vaikuttamista niin paljon, etteivät käy kirkossa tavallisesti.

• Anonyymi
      UUSI

Ei Jumala enää lomaile. Luomisessa lepäsi yhden päivän, mutta sekin oli liian vähän, kaksi olisi pitänyt levätä.

Jeesus sanoi tekevänsä alati töitä kuten Jumala.

• Anonyymi
      UUSI

Onko mukauduttu maailmaan ja leipiinnytty? Ovatko seurakunnan kokoukset sitten rasittavia että siitä tarvitaan lomaa, niiden tarkoitus kai olisi virkistää ja antaa voimaa?

• Anonyymi
        UUSI

One Way Missionissakin on ainakin joissakin seurakunnissa heinäkuu taukoa. Samoin Petri Paavola on joskus jossakin puheessaan sanonut, että tarvitsi lomaa ihmisten avustamisesta.

• Anonyymi
      UUSI

Tampereella joku otti hieman kottia jo.

• Anonyymi
      UUSI

Uolaitos tuuraa eduskuntalaitosta sillä välin.

• Anonyymi
      UUSI

Täällä järjestetään rukouskokouksia ja päivätilaisuuksia kesälläkin. Eilen rukouskokouksessa on paikalla viisitoista henkilö. Suhteutettuna väkimäärään ja jäseniin, niin järjestääkö luterilainen kirkko rukouskokouksia, joissa on tuhansia osallistujia?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      169
      3319
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2141
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      48
      2048
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1951
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1471
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      385
      1075
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      1003
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      45
      864
    Aihe