Koko Mooseksen laki annettiin vain Israelin kansalle!
'Sano israelilaisille ..'
'Puhu israeelilaisile..'
Eikö jotkut osaa edes lukea, että voisivat tarkistaa Raamatusta, kun heille valehdellaan?
Sapatti säädettiin vain Israelin kansalle; ei millekään muulle kansalle
41
664
Vastaukset
- Anonyymi
Viikon ensimmäinen päivä taas on kutsu Uuden Testamentin armoliittoon ja siihen iloon, joks Jeesuksen uhrista nousee, koska synnit on anteeksi saatu ja on uudestisynnytty Jumalan lapseksi ja iankaikkisen elämän osallisuuteen.
- Anonyymi
Uusi liitto Kristuksessa, johon meidät on kutsuttu ei perustu vaatimuksiin ja lakiin, vaan armoon ja siitä nousevaan kiitollisuuteen antaa itsensä Kristukselle ja antaa Pyhän Hengen muuttaa meitä pikku hiljaa yhä enemmän Kristuksen kaltaisuuteen ja lähimmäisen rakkauteen.
- Anonyymi
Tästä huolimatta monet itseään kristittyinä pitävät siteeraavat vanhaa testamenttia, ja katsovat jotenkin sen kirjoitusten koskevan kristikuntaa.
- Anonyymi
Tutki tarkasti kirjoitusta : "Raamatullinen pyhäpäivä on sapatti-lauantai, ei sunnuntai".
Siinä monta hyvää kirjoitusta. Esim. ylifariseuksen kirjoitus "ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU".
1234567---- Anonyymi
Höpöukko numerosarjoineen taas vauhdissa. Etkö pelkää Jumalaa?
- Anonyymi
Se on sitten pidettävä ilman lupaa ja mentävä helvettiin, eikös. Ilman vapaapäiviäkään ei ihminen jaksa. Se on jumalan totuus.
- Anonyymi
Jumalan totuus. Jumala on antanut sapatin pyhäpäiväksi. Pekkaspäivät sun muut päivät ovat ihmisten antamia vapaapäiviä.
1234567---
- Anonyymi
Ihmisen pitää levätä silloin, kun on väsynyt.
Mark. 6:31
Niin hän sanoi heille: "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän". Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään.
Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
1. Kor. 16:2
Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Hepr. 4:10
Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa
Ef 2:
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Harhaopettajia pitää varoa:
Matt. 15:9
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
Mark. 7:7
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
1. Tim. 1:3
Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Matt. 23:4
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille
Tit. 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
Gal. 3:10
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia;
Gal. 1:8
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Valitse siis armo, eikä lain kirousta!- Anonyymi
1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat.
Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat.
Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
1234567---Luepas nyt hyvä ystävä Raamattua vähän huolellisemmin ja jätä ne amerikkalaiset harhaopit omaan arvoonsa.
Ethän halua olla valheapostoli:
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
2. Moos. 31:13
"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän
Tuossa on Raamatun totuus sapatista:
Sanotaanko siinä: Puhu suomalaisille ja sano? EI
Tuo lause 'Puhu israelilaisille ja sano' tai 'Sano israelilaisille ja puhu' toistuu 37 kertaa Raamatussa; koko Mooseksen laki säädettiin Israelin kansalle; ei millekään muulle kansalle.
Jeesus toi armon sanoman kaikkeen maailmaan; hän ei tuonut lakia!
Jeesus itse täytti lain määräämän tuomion eli kuolemanrangaistuksen, joka oli määrätty synnistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas nyt hyvä ystävä Raamattua vähän huolellisemmin ja jätä ne amerikkalaiset harhaopit omaan arvoonsa.
Ethän halua olla valheapostoli:
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
2. Moos. 31:13
"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän
Tuossa on Raamatun totuus sapatista:
Sanotaanko siinä: Puhu suomalaisille ja sano? EI
Tuo lause 'Puhu israelilaisille ja sano' tai 'Sano israelilaisille ja puhu' toistuu 37 kertaa Raamatussa; koko Mooseksen laki säädettiin Israelin kansalle; ei millekään muulle kansalle.
Jeesus toi armon sanoman kaikkeen maailmaan; hän ei tuonut lakia!
Jeesus itse täytti lain määräämän tuomion eli kuolemanrangaistuksen, joka oli määrätty synnistä.Mitä sapattiin tulee, niin sinulla on paksuakin paksumpi peite silmilläsi.
1234567---
- Anonyymi
Hebr 7:
17 Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa
Room. 10:4
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Gal. 2:16
mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista
Gal. 5:4
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Varokaa siis valheopettajia, jotka haluavat sitoa teidät uudelleen lain kiroukseen ja iankaikkiseen kadotukseen!- Anonyymi
Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.
1234567---
- Anonyymi
Matt 22:
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.
Keille Jeesus vaelluksensa aikana puhui?
Juutalaisille! Jeesus kertoi heille, mikä oli juutalaisille annettun lain tärkein sisältö: Rakkaus!
Rakkaus on siis suurin Jeesuksen antama ohje. Se ei ole käsky; koska kukaan ei voi käskemällä rakastaa. Pitää ensin päästää Jeesus sydämeen asumaan, jotta hän voi täyttää sinut rakkaudella ja vasta sitten pystyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistä.
Joh. 15:9
Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani
Voimme pysyä Jeesuksen rakkaudessa vain, jos Jeesus asuu meidän sydämessämme.
1. Joh. 4:19
Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä
Jumalan rakkauden päämäärä on, että kaikki voisivat ottaa vastaan Jeesuksen ja päästä sisälle iankaikkiseen elämään. Ei siis ole kysymys laista, vaan Jeesuksen uhrin vastaanottamisesta, oman syntisyytensä tunnustamisesta ja hylkäämisestä ja siitä armosta, että hän täyttää meitä rakkaudellaan ja antaa meille voiman hyljätä syntinen elämä ja alkaaa elää uutta elämää Kristuksessa. - Anonyymi
Armo vastaan laki - kumman valitset?
Armo Kristuksessa tuo iankaikkisen pelastuksen.
Laki tuo iankaikkisen kadotuksen.- Anonyymi
Joka kääntää korvansa lakia kuulemasta sen rukouskin on kauhistus.
1234567--- - Anonyymi
Kirjoitat: Laki tuo iankaikkisen kadotuksen.
KYLLÄPÄ SINÄ SÄVELLÄT SUURTA VALETTA. NYKYÄÄN ON NÄITÄ SUURIA VALEHTELIKOITA LIIKKEELLÄ.
1234567--- - AnonyymiUUSI
Itse en näe armoa ja lakia vastakkainasetteluna.
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" sisältää lain.
Ethän rakastamallesi ihmiselle valehtele, tapa häntä, varasta häneltä ...
- Anonyymi
5 Moos
15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
Sapatti oli Israelin kansallinen muistopäivä. Vapautus orjuudesta ja pääsy lepoon. - Anonyymi
Sapatti säädettiin siis vain Israelin kansalle orjuudesta vapautuksen muistojuhlaksi.
Uudessa Liitossa Jeesus antaa levon ihmiselle.
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon
Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Lepo ei voi olla suorittamista; ei suorittaminen ole lepoa.
Siksi Uudessa Liitossa ei ole sapattia lainkaan. - Anonyymi
Joh. 20:1
Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta
Kristityt viettävät juhlaa Kristuksen ylösnousemuksen muistoksi.
Se ei ole kuitenkaan sapatti lainkaan. - Anonyymi
Miksi adventistit eivät lue itse Raamattua, vaan ottavat vastaan kaiken amerikasta tulevan harhankin?
Sitä minä vaan ihmettelen!
Minun tätini oli Jeesuksen seuraaja ja sanoi minulle jo aikanaan: Älä usko kaikkea mitä saarnapöntöstä puhutaan ja mitä kirjoista luet. Tutki aina Raamatusta itse, onko se mitä kuulet Raamatun sanan mukaista. Hän kuului adventtiseurakuntaan. Hän ei amerikasta tulleisiin hapatuksiin uskoaan perustanut, vaan Raamattuun. Hänelle Kristus oli tärkein ja ainoa pelastus.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
1. Tess. 5:21
mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
Adventisteilla on vissiin oma Raamatunkäännös, jossa nuo harhaopit ovat mukana? vai onko? Muutoinhan he huomaisivat oikeasta Raamatusta helposti nuo harhaopit!- Anonyymi
Sunnuntai on keksitty pyhäksi !
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 VAPAA SANA seuraavasti:
VUODEN 1973 ALUSTA virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Luterilainen katekismus v.1948 ARTIKKELI: SAPATTI JA SUNNUNTAI. Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi, SYRJÄYTTÄEN lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.
Kaikki eivät syrjäytä sapattia. ESIM. Presidentin Mauno Koiviston isä Juho Koivisto piti uskoon tultuaan sapatin pyhänäpäivänä.
Eräs 20-luvulla syntynyt henkilö hoksasi kansakoulussa, että lauantai on sapatti. Niinpä hän aikuistuttuaan piti sapatin pyhänäpäivänä elämänsä loppuun saakka.
Mieshenkilö tultuaan uskoon 60-luvulla pyysi sapattia vapaaksi. Työkaverit estelivät, mutta korkeimmalta taholta sanottiin: Mies tunnetaan saa lauantain vapaaksi.
1234567--- - Anonyymi
Ei ole omaa Raamatun käännöstä. Omistan Raamattuja vuodelta 1642 ja 1903
Näissä Raamatuissa luettuna Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä Raamatuissa luettuna Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
1234567---Jatkan vielä. En ole kuullutkaan, että Adventisteilla on mitään omia Raamatun käännöksiä. Kukaan ei ole mainostanut. Tutuilla Adventisteilla on tavallinen Raamattu, ei mitään omia käännöksiä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Viimeisimmistä Raamatun painoksista luemme.
2.Pietari 3:12. Teidän, jotka odotatte ja JOUDUTATTE Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat.
Raamatut v.1642 ja 1903. 2.Pietari 3:11.Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa 12.Niin, että ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.
Minkäkaltaiset meidän tulee olla vaelluksessamme Herran tulemisen päivänä, siitä on kysymys, EIKÄ PÄIVIEN JOUDUTTAMISESTA, vaan ikävöitsemisestä sitä päivää, ja olla valmiina tulevaan päivään.
Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sunnuntai on keksitty pyhäksi !
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 VAPAA SANA seuraavasti:
VUODEN 1973 ALUSTA virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Luterilainen katekismus v.1948 ARTIKKELI: SAPATTI JA SUNNUNTAI. Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi, SYRJÄYTTÄEN lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.
Kaikki eivät syrjäytä sapattia. ESIM. Presidentin Mauno Koiviston isä Juho Koivisto piti uskoon tultuaan sapatin pyhänäpäivänä.
Eräs 20-luvulla syntynyt henkilö hoksasi kansakoulussa, että lauantai on sapatti. Niinpä hän aikuistuttuaan piti sapatin pyhänäpäivänä elämänsä loppuun saakka.
Mieshenkilö tultuaan uskoon 60-luvulla pyysi sapattia vapaaksi. Työkaverit estelivät, mutta korkeimmalta taholta sanottiin: Mies tunnetaan saa lauantain vapaaksi.
1234567---70-luvulla lapset olivat lauantaina osan päibästä koulussa.
- Anonyymi
Jatkan vielä.
VAKAVIA HARHAOPPEJA !
Katsoin TV-seiskasta helluntalaisjulistajien keskustelua Paavo Järvisen johdolla. Heitä oli neljä koolla. Heille tuli sapatti puheeksi Ahvenainen mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat samanhenkisiä.
VAKAVA HARHAOPPI on sielun kuolemattomuusoppi. Käärme jo paratiisissa valehteli: Ette suinkaan kuole. Sama harhaoppi jatkuu nykyäänkin. Monet julistavat omaisen kuoltua, meni taivaan kirkkauteen. EIVÄT MENE vaan maan multiin. Jeesus herättää omansa toisessa tulemisessa, ja taivasmatka alkaa 1000-vuodeksi taivaaseen.
HARHAOPPI 1000-vuotinen rauhanvaltakunta tuhoutuneen maan päällä.
Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
HARHAOPPI Salainen tempauksen oppi.
VAKAVA HARHAOPPI kun julistetaan sika kuuluvaksi ruokiin. Tätä sikaa sitten syötetään monille vauvasta, vaariin, monien kotona koulussa ja kaikkialla.
RAAMATUSTA KUITENKIN LUEMME: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. MINÄ TUNNEN HEIDÄN TEKONSA JA AJATUKSENSA. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.
VAKAVA HARHAOPPI Ikuinen piina tulimeressä pelastumattomalla. Jumala ei ole mikään sadisti ikuisesti piinaava.
Pelastumattomat joutuvat toiseen kuolemaan tulessa.
HARHAOPPI naiset pappeina/pastoreina on Raamatun vastaista.
1234567--- - Anonyymi
Nyt meni adventistilta jo herne nenään.
Saathan sinä uskoa niinkuin amerikkalaiset opettavat; ei sinun tarvitse itse Raamattua lukea ja Pyhän Hengen opastamana saada totuus selville.
Pystyykö ihminen pitämään Jumalan käskyt, vaikka kuinka yrittäisi?
Raamattu vastaa:
Room. 3:12
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään
Jeesuksen takaisin tulo ja uskovien yös tempaaminen?
Raamattu vastaa:
1 Tess 4:
13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla
Onko joku ruoka saastaista?
Raamattu vastaa:
Mark. 7:19
Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi
Perustaako Kristus tuhatvuotisen valtakunnan maan päälle?
Raamattu vastaa:
Ilm 20:
1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
Kenelle sapatti annettiin?
Raamattu vastaa:
5 Moos 5:
15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
Sapatista tuli Israelille kansallinen muistopäivä; vapautus Egyptin orjuudesta.
Gal 4:
9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Voiko Mooseksen laista valikoida joitakin säädöksiä ja päästä Jumalan lapseksi?
Raamattu vastaa:
Apt 4:
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
Kyllä sinä ystäväni vielä löydät oikean tien ja pääset vapaaksi orjuudesta. Jeesus vapauttaa sinut orjuudesta!- Anonyymi
On pakanoita, jotka syövät ja myyvät minkä kiinni saavat, aina sijoista lähtien. Siinä menee kissat, koirat, hevoset , karhut, käärmeet, rotat, hiiret, sivettikissat, ravut, etanat, jänikset, lepakot, pääskyset, mateet, angeriaat, leijonat, tiikerit, ahmat ja jne...
Jumala teki jaotuksen mitä tulee puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin 2.Moos.11 LUKU. Laki puhtaista ja saastaisista eläimistä.
Jumala sanoo: En muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On pakanoita, jotka syövät ja myyvät minkä kiinni saavat, aina sijoista lähtien. Siinä menee kissat, koirat, hevoset , karhut, käärmeet, rotat, hiiret, sivettikissat, ravut, etanat, jänikset, lepakot, pääskyset, mateet, angeriaat, leijonat, tiikerit, ahmat ja jne...
Jumala teki jaotuksen mitä tulee puhtaisiin ja saastaisiin eläimiin 2.Moos.11 LUKU. Laki puhtaista ja saastaisista eläimistä.
Jumala sanoo: En muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.
1234567---Jatkan.
Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntlä, kukaan ei joudu kiroukseen 100-vuotiaana. Taivaassa ei ole kuolemaa, nuorinkaan ei kuole 100 vuotiaana.
Näin Adventistit veisaavat: Taivas on matkani määrä, matkalle en tahdo jäädä kun saavut pilvissä kerran kansaasi pois noutamaan.
Myöskin: Täällä Pohjan Tähden alla on nyt kotomaamme, mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme.
Suotakoon rauha niille, ketkä 1000 vuotista kautta maan päällä viettävät.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan.
Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntlä, kukaan ei joudu kiroukseen 100-vuotiaana. Taivaassa ei ole kuolemaa, nuorinkaan ei kuole 100 vuotiaana.
Näin Adventistit veisaavat: Taivas on matkani määrä, matkalle en tahdo jäädä kun saavut pilvissä kerran kansaasi pois noutamaan.
Myöskin: Täällä Pohjan Tähden alla on nyt kotomaamme, mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme.
Suotakoon rauha niille, ketkä 1000 vuotista kautta maan päällä viettävät.
1234567---Vielä sapatista.
YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN WSOY
ALAKANSAKOULUN RAAMATUNHISTORIA. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950.
Uskontokirjasta luettua: Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea mitä Hän oli tehnyt, niin Hän näki, että kaikki oli kovin hyvää. Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän, ja pyhitti sen meidänkin lepopäiväksemme.
1. Sunnuntai
2.Maanantai
3. Tiistai
4.KESKIVIIKKO
5. Torstai
6.Perjantai
7.Lauantai, sapatti
Jeesus sanoi, että sapatti on asetettu ihmistä varten. Ei juutalaista, vaan ihmistä - kaikkia ihmisiä varten. Sapatti annettiin 2000 vuotta ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa.
1234567---
- Anonyymi
Jumala ei väsy eikä näänny. Jumala ei tarvitse lepoa. Jumala sai luomistyönsä valmiiksi ja elämä jatkui sen jälkeen luomisjärjestyksen mukaan. Jumalan ei tarvinnut enää puuttua siihen.
Jes. 40:28
Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton
Lepopäivä, joka perustuu suorittamiseen, ei ole lepoa. Siksi Jeesus Uudessa Liitossa asetti itsensä tilalle ja lopetti lain suorittamisen, koska kukaan ei kyennyt lakia suorittamaan. Yksikään adventisti ei kykene sapattia viettämään Jumalan säädösten mukaan - niinhän Raamattu on todennut. Ei yksikään kykene lakia suorittamaan!
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon
Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Ihmisen tarvitsee paljon lepoa; on yön lepo ja on levättävä silloin, kun on väsynyt työstä. Ei silloin voi odottaa jotain päivää, jolloin pitää ankarasti suorittaa määrättyjä suorituksia, joita ei edes kykene suorittamaan!
Jeesuksen omat iloitsevat Jeesuksen ylösnousemus päivänä; iloitsevat, eivät suorita mitään.
Ymmärrän hyvin adventistin sinnikkyyden; olisihan se jotenkin häpeällistä myöntää, että on erehtynyt ja että ei ole lukenut itse Raamatusta, kuinka asia on. Ei tietämättömyyttä tarvitse hävetä - me kaikki olemme monessa kohdassa tietämättömiä. Enhän minäkään tiedä avuruuslennoista juuri mitään, enkä lääketieteestä, enkä monista muistakaan tieteistä, voisin luetella aamuun asti niitä asioita, joista en tiedä paljoakaan.
Otapas nyt hyvä veli Raamattu käteen ja ala sitä tutkia ja palaa vasta sitten tälle palstalle, kun olet koko Raamatun perusteellisesti tutkinut ja ymmärrät Vanhan Liiton ja Uuden Liiton eron. Ethän sinä onneksi sentään kaikkia käskyjjä noudata - Vanhassa Liitossa käskettiin kivittää hengiltä joitakin pahantekijöitä - et kai sinä sentään niitä käskyjjä noudata? ethän? Kuitenkin sinä luet Raamatustasi, joka on rikkonut jonkun käskyn, olet rikkonut kaikki käskyt? Nyt olet opissasi täysin umpikujassa ystäväni.
Jeesus vie sinut avaralle, jossa olet vapaa tekemään hyvää!- Anonyymi
Ilmestyskirjassa kolmas enkeli varoittaa pedosta ja merkistä.
Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta luettua. Hyvin ymmärrettävää.
ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU.
Kumpi on tärkeämpää tälle ajalle, tunnistaa peto vaiko hänen merkkinsä. Jos tunnistetaan jalan jäljet, mutta ei kulkijaa, on rosvo merkeistä huolimatta karkuteillä.
Jos tunnistetaan peto, mutta ei tunnisteta hänen tapojaan merkitä askeleitaan, voidaan joutua pedon merkitsemäksi saaliiksi.
Monet pitävät mikrosirua pedon merkkinä, ja monelle raha on paholaisen verta, joka merkitsee omistajansa paholaisen merkille.
Yhtä kaikki heille ei selviä kuka on paholaisen merkin takana oleva peto, ja kuinka se tunnistetaan. Vastauksia etsitään kaikkialta muualta kuin Raamatusta, vaikka Raamattu on itsensä tulkkki.
Mikrosirut ja erilaiset valvontavälineet ovat kyllä pedon hallussa olevia välineitä, mutta niiden avulla kumarretaan muutakin kuin petoa.
Tekniikka on aina ollut pedon etsijöiden hampaissa, mutta junakaan ei ollut peto, vaikka radan päästä löytyikin hirviö.
Mikrosiru ei ole peto ja rahakin on vaihdon väline, jolla peto hallitsee, kaupan, työelämän ja kirkollisen toiminnan aikatauluja omalla jumalattomalla tavallaan.
Kuitenkaan kansa ei tunnista petoa, sillä se pukeutuu karitsan vaatteisiin, ja rakentelee sille kirkkoja, saaden sen kumartamaan itseään.
Raamatun tuntomerkit pedosta löytyvät Raamatusta ja Lutherin kirjoituksista: "Ompa paavi, eli antikristus rohjennut muuttaa Jumalan kymmentä käskyäkin, muuttaen sapatin sunnuntaiksi".
Kahdeksan Raamatun kohtaa Danielin kirjasta, ja Ilmestyskirjasta vahvistaa Lutherin käsitykset oikeiksi.
Paavi ei ole Kristuksen sijainen maan päällä, vaan Pyhä Henki, sen pitäisi olla kaikille selvä asia.
VICARIVS FILII DEI=666 kirjainten numeroarvot "Ison Tietosanakirjan" mukaan. Historia ja Raamattu kertovat pedosta ja sen merkistä samalla tavalla, eikä Jumalan ikuinen merkkikään ole salassa Raamatun sivuilta.
1. Ensimmäiseksi peto menee Jumalan temppeliin, ja julistaa olevansa Jumala
2. Toiseksi peto muuttaa ajat ja lait, ja surmaa Jumalan pyhiä.
3. Kolmanneksi pukeutuu helakan punaan ja purppuraan, joka on katolisen kirkon tunnusväri.
4. Neljänneksi asuu kaupungissa, jossa on seitsemän kukkulaa, eli Roomassa.
5. Viidenneksi, peto saa kuolinhaavan ja paranee.
6. Kuudenneksi hallinta-aika 1260 vuotta, ennen kuolinhaavaa, jolloin säkkipukuiset todistajat (Vanha ja Uusi Testamentti) levitettiin omalla kielellä Latinan sijasta, joka on pedon kieli nykyäänkin.
7. Seitsemänneksi on maan porttojen ja kauhistusten äiti, eli äitikirkko, joka on Rooma
8. Kahdeksanneksi, saa kaikki pienet ja suuret kumartamaan itseään, sen jonka kuolinhaava parani, eli paavin.
Nykyinen Eurooppa todistaa kaiken oikeaksi katolisen kirkon vaikutusvallan kasvaessa, ja sunnuntailakien korostuessa.
Pedon muuttama lepopäivä "SUNNUNTAI" on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen, kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli vuodesta 321 jKr. lähtien.
Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.
VERAILUKOHTEET: 2. Moos.31:12-18 ja Ilm.13:11-18 5.Moos.6:1-8
Jumalan merkki, ja pedon merkki vastakkain. Rangaistuskin sama, eli kuolemantuomio.
Jumalan merkin rikkomisesta tuomio on iankaikkinen. Pedon merkin kohdalla, se on pedon aikakauteen liittyvä rangaistus.
1234567---
- Anonyymi
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen
Sanopas rakas adventisti veljeni; valehteleeko Jesaja tässä jakeessa?
Ellei mielestäsi Jesaja valehtele, milloin mielestäsi tämä on totta, ellei se ole totta Kristuksen 1000 vuotisessa valtakunnassa maan päällä?
Ei iankaikkisuudessa enää kuolla lainkaan. Ei iankaikkisuudessa enää ole syntiä lainkaan. Vai oletko näistäkin eri mieltä?
Matt 25:
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti
Mitä maita Jeesus tullessaan jakaa kansoille maan päällä, kun hän tulee kirkkaudessaan perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa?
Valehteliko Jeesus tuossa Raamatun paikassa?
Vastaatko rakas adventisti veljeni kysymyksiini?
Älä rakas veljeni usko kaikkia valheita, mitä amerikasta kerrotaan!- Anonyymi
Adventisti ylifariseuksen näkemys kirjoituksessaan.
TUHATVUOTISKAUDEN ENNUSTUKSET, eivät voi toteutua enää Kristuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista maan päällä.
Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta. Jos Jeesusta ei olisi naulittu rirtille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana, olisivat Vanhan liiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa, ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet. Nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana, ja synnintekijä joutunut kiroukseen 100-vuotiaana.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 1000 vuotta taivaassa. Jumalattomat synnintekijät ovat kuolleina 1000 vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen tuomiolle.
Onko sinulla ollut Adventisti sukulaisia ?
Anonyymi kirjoitti:
Adventisti ylifariseuksen näkemys kirjoituksessaan.
TUHATVUOTISKAUDEN ENNUSTUKSET, eivät voi toteutua enää Kristuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista maan päällä.
Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta. Jos Jeesusta ei olisi naulittu rirtille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana, olisivat Vanhan liiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa, ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet. Nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana, ja synnintekijä joutunut kiroukseen 100-vuotiaana.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 1000 vuotta taivaassa. Jumalattomat synnintekijät ovat kuolleina 1000 vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000 vuoden jälkeen tuomiolle.
1234567---Niin että Pyhä Henki antoi Jesajalle ja muille profeetoille kirjoitettavaksi valheita; yrittää adventisti selittää epätoivoisesti!
Vielä Pyhästä Hengestä tekee valhettelijan!
Nyt menee jo liian pitkälle nämä valheet.
Kun tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, Raamattu kertoo meille:
Ilm 20:
7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
Autiosta maasta saatana etsii ihmisiä sotaan Jeesusta vastaan; mutta ei löydä, kun adventistien mukaan maa on autio, ei yhtään ihmistä ole siellä.
Kyllä advenstistit ihmeellisesti vääntävät Raamatun ilmoitusta mihin haluavat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin että Pyhä Henki antoi Jesajalle ja muille profeetoille kirjoitettavaksi valheita; yrittää adventisti selittää epätoivoisesti!
Ilm 20:
8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
Autiosta maasta saatana etsii ihmisiä sotaan Jeesusta vastaan; mutta ei löydä, kun adventistien mukaan maa on autio, ei yhtään ihmistä ole siellä.
Kyllä advenstistit ihmeellisesti vääntävät Raamatun ilmoitusta mihin haluavat.Näin uskomme myöskin ylifariseus.
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
Ennen Jeesuksen toista tulemista on kaikki viimeiset vitsaukset, sodat, pedon kumartamiset. Petokin saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista, on viimeinen vainon aika. Näissä viimeisissä vainoissa tulee viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vastakkain tulevat olemaan sunnuntai ja sapatti.
Jeesus toisessa tulemisessa herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja heidän taivasmatkansa alkaa 1000 vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Tuhannen vuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio heille. TULI LANKEAA ALAS TAIVAASTA JA KULUTTAA HEIDÄT. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA HEILLE.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
Vielä muistutukseksi: Jumalan merkki on sapatti, vastaavasti pedon merkki on sunnuntai.
Anonyymi kirjoitti:
Niin että Pyhä Henki antoi Jesajalle ja muille profeetoille kirjoitettavaksi valheita; yrittää adventisti selittää epätoivoisesti!
Ilm 20:
Kyllä advenstistit ihmeellisesti vääntävät Raamatun ilmoitusta mihin haluavat.Jatkan vielä:
Monet vääntävät Raamatun sanaa mihin haluavat.
Harha julistusta riittämiin. Suuri harha on esim. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. Salainen tempausoppi on harhaa.
Sikaa monet julistavat ruuaksi, sika kuuluu saastaisiin eläimiin, Jumalan jaotus.
Naisista tehdään pappeja/pastoreita Raamatun vastaisesti.
Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttäviä, Raamatun vastaisesti.
1000-vuotinen rauhanvaltakunta tuhoutuneen maan päällä, harhaoppia.
Sielun kuolemattomuus oppi harhaa.
Ikuisen piinanoppi tulessa harhaa.
Kehitysoppi harhaa.
1234567---
- AnonyymiUUSI
Ihmisista tehdään sapatin herroja, kodeista synagogia yms taustalla!
Lisäksi kutsuja lähetyöhyöhön, kun ihminen ei ole vielä löytänyt seurakuntaa. Yleensä srk lähettää!!
Pöyristynyt!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1194590Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu273324- 203185
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt442949Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1192789Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka492787Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172569Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132305MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142125- 71961