Koko Mooseksen laki annettiin vain Israelin kansalle!
'Sano israelilaisille ..'
'Puhu israeelilaisile..'
Eikö jotkut osaa edes lukea, että voisivat tarkistaa Raamatusta, kun heille valehdellaan?
Sapatti säädettiin vain Israelin kansalle; ei millekään muulle kansalle
13
73
Vastaukset
- Anonyymi
Viikon ensimmäinen päivä taas on kutsu Uuden Testamentin armoliittoon ja siihen iloon, joks Jeesuksen uhrista nousee, koska synnit on anteeksi saatu ja on uudestisynnytty Jumalan lapseksi ja iankaikkisen elämän osallisuuteen.
- Anonyymi
Uusi liitto Kristuksessa, johon meidät on kutsuttu ei perustu vaatimuksiin ja lakiin, vaan armoon ja siitä nousevaan kiitollisuuteen antaa itsensä Kristukselle ja antaa Pyhän Hengen muuttaa meitä pikku hiljaa yhä enemmän Kristuksen kaltaisuuteen ja lähimmäisen rakkauteen.
- Anonyymi
Tästä huolimatta monet itseään kristittyinä pitävät siteeraavat vanhaa testamenttia, ja katsovat jotenkin sen kirjoitusten koskevan kristikuntaa.
- Anonyymi
Tutki tarkasti kirjoitusta : "Raamatullinen pyhäpäivä on sapatti-lauantai, ei sunnuntai".
Siinä monta hyvää kirjoitusta. Esim. ylifariseuksen kirjoitus "ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU".
1234567---- Anonyymi
Höpöukko numerosarjoineen taas vauhdissa. Etkö pelkää Jumalaa?
- Anonyymi
Se on sitten pidettävä ilman lupaa ja mentävä helvettiin, eikös. Ilman vapaapäiviäkään ei ihminen jaksa. Se on jumalan totuus.
- Anonyymi
Jumalan totuus. Jumala on antanut sapatin pyhäpäiväksi. Pekkaspäivät sun muut päivät ovat ihmisten antamia vapaapäiviä.
1234567---
- Anonyymi
Ihmisen pitää levätä silloin, kun on väsynyt.
Mark. 6:31
Niin hän sanoi heille: "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän". Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään.
Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
1. Kor. 16:2
Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
Hepr. 4:10
Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa
Ef 2:
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Harhaopettajia pitää varoa:
Matt. 15:9
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
Mark. 7:7
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
1. Tim. 1:3
Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Matt. 23:4
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille
Tit. 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
Gal. 3:10
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia;
Gal. 1:8
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Valitse siis armo, eikä lain kirousta!- Anonyymi
1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat.
Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat.
Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
1234567---Luepas nyt hyvä ystävä Raamattua vähän huolellisemmin ja jätä ne amerikkalaiset harhaopit omaan arvoonsa.
Ethän halua olla valheapostoli:
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
2. Moos. 31:13
"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän
Tuossa on Raamatun totuus sapatista:
Sanotaanko siinä: Puhu suomalaisille ja sano? EI
Tuo lause 'Puhu israelilaisille ja sano' tai 'Sano israelilaisille ja puhu' toistuu 37 kertaa Raamatussa; koko Mooseksen laki säädettiin Israelin kansalle; ei millekään muulle kansalle.
Jeesus toi armon sanoman kaikkeen maailmaan; hän ei tuonut lakia!
Jeesus itse täytti lain määräämän tuomion eli kuolemanrangaistuksen, joka oli määrätty synnistä.
- Anonyymi
Hebr 7:
17 Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa
Room. 10:4
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Gal. 2:16
mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista
Gal. 5:4
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Varokaa siis valheopettajia, jotka haluavat sitoa teidät uudelleen lain kiroukseen ja iankaikkiseen kadotukseen!- AnonyymiUUSI
Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.
1234567---
- AnonyymiUUSI
Matt 22:
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.
Keille Jeesus vaelluksensa aikana puhui?
Juutalaisille! Jeesus kertoi heille, mikä oli juutalaisille annettun lain tärkein sisältö: Rakkaus!
Rakkaus on siis suurin Jeesuksen antama ohje. Se ei ole käsky; koska kukaan ei voi käskemällä rakastaa. Pitää ensin päästää Jeesus sydämeen asumaan, jotta hän voi täyttää sinut rakkaudella ja vasta sitten pystyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistä.
Joh. 15:9
Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani
Voimme pysyä Jeesuksen rakkaudessa vain, jos Jeesus asuu meidän sydämessämme.
1. Joh. 4:19
Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä
Jumalan rakkauden päämäärä on, että kaikki voisivat ottaa vastaan Jeesuksen ja päästä sisälle iankaikkiseen elämään. Ei siis ole kysymys laista, vaan Jeesuksen uhrin vastaanottamisesta, oman syntisyytensä tunnustamisesta ja hylkäämisestä ja siitä armosta, että hän täyttää meitä rakkaudellaan ja antaa meille voiman hyljätä syntinen elämä ja alkaaa elää uutta elämää Kristuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12110332
- 525040
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422221Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052068- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131601Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411412Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta271050Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311011Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977