Jos ei lakia julisteta niin ihmiseltä häviää synnintunto.
Laki ja synnintunto
58
217
Vastaukset
"Jos ei lakia julisteta niin ihmiseltä häviää synnintunto"
Vastaus: Synnintunto ei ole itsetarkoitus, vaan Kristus, joka sovitti kaikki meidän syntimme.
"Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. Room.7:5-6
Miksi meidän pitäisi julistaa sitä, josta me olemme kuolleet pois? Room.7:6- Anonyymi
Kuvitellaan ettei parannuksen tekoa tarvita.
Ilm 2:5: "Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta."
Luuk 15:7: "Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse." - Anonyymi
Lain kautta tulee synnintunto.
Room 7:7:
"Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".- AnonyymiUUSI
Niin- mutta sapatti- papatti synnittäjä pistää käskyä - -- käskynpäälle, ja läksyä- --- läksynpäälle.
Tuskin täällä sellaista jumalaa on ihmisessä, että alkaa lakittamaan toisia ja on sitten itse- niin pyhittynyt, että ihan sapattinakin pitää kirkkoonsa mennä, sekä orjuttaa viejä, jotta laki tulee täytettyä
- Anonyymi
Luuk 15:7:
"Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse." - Anonyymi
Ilm 2:5:
"Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta."
Muista siis!- AnonyymiUUSI
Ilm 2:5: "Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta."
Muista siis!
Siinäpä muistelette, kun olllseniakin jatkuvasti joku päässään tai päissään tarjoilee,
Ei muista enää, miksi hän jatkuvasti itse synnittää, itsensä teollaan, eikä pelkää omaa lampujalkansa kaatamista,
tuskin hän käsittää edes sanaa parannus....
- Anonyymi
Pyhä Henki opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Kaikki tai ei mitään, korvasyyhyllä ei pelastusta. - Anonyymi
Mutta SYNTIÄ en olisi tullut TUNTEMAAN muuten kuin LAIN KAUTTA.
- AnonyymiUUSI
sapatti- papatti taas lakia laulaa--- lue ensin ne Uudentestamentin yli 1000 käskyä ja kehotusta.
Puhu sitten ----lain--- kautta--- Höh- tätä uskonnollista lakittamista-----
- Anonyymi
Jos synnistä saarnataan ihminen alkaa puolustella sitä miten voi tappaa, herjata ja tehdä kaikkea pahuutta.
Ei se synnytä kuin lisää laittomuutta.- Anonyymi
Onko sinua herjattu ?
- Anonyymi
Lain perusmerkitys on, että sitä noudatetaan ja eletään sen mukaisesti.
Jumalan lait ja niiden noudattaminen on rakkauden osoitus Jumalalle.
2. Joh. 6
Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]- Anonyymi
Helluntailaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan puhumalla, että lait on kumottu.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Jumala käskyt kertovat Jumalan rakkaudesta.
- AnonyymiUUSI
Lain perusmerkitys on, että sitä noudatetaan ja eletään sen mukaisesti.
Jumalan lait ja niiden noudattaminen on rakkauden osoitus Jumalalle.
2. Joh. 6
Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Niinkö---- miten sinä sitä lakia noudatat? näkisipä sen sinun rakkautesi ja mihin se kohdistuu.
Ei ainakaan sinne, missä se pitäisi näkyä.
Kristuksen kasvot, näkyvät monessa heikossa osassa olevilla, mutta- kas, ei siellä lakittajia näy paikalla, vaikka palstalla otsa punaisena lakitetaan niin hirviästi.. Taitaa lakittajilla olla raskas - laki kun ei jaksa homminkaan tulla, että teoista näkyisi usko.
On se kentällä nähty... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan puhumalla, että lait on kumottu.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Helluntailaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan puhumalla, että lait on kumottu.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Mitä jänkkäät? Ei sinuakaan näy kenttähommissa pätkääkään. Hellllluntalaiset--- ja sitti - sätti puhuu suusi.... aina helluntalaiset.
Minä sanon, ettei näy sinuakaan. Eli*?
- Anonyymi
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.- AnonyymiUUSI
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista
Jokainen- siis sinäkin bruuttukseni olet samanmoinen. laittomuus näkyy kohdaltasi väärällä toimenkuvalla, eli laiskuutena.
Olisittepa kenttätöissä... hengellisesti kenttä olisi aivan toisennäköinen.. Mutta, ei.
taitaa vain puheitten pitäjiä te olla. Sillä rikotte itse sitä puheenpartenne lakia vastaan aivan ite.
- Anonyymi
Pastpro pm aoma laolosta syntosom oj,omem ,aaoö,assa. lipöe,a åot'' tiööa liom keesilseööe loditislipöe,a vaöejteöokaööe
- Anonyymi
Helluntaiapostoli O joka perusti kymmeniä helluntaiseurakuntia ei ollut moksiskaan kun rikkoi lakia.
- AnonyymiUUSI
Ihanko viidessadaskymmeneskerta 7- vuoden aikana olet vuodattanut tuosta kannusta omaa öljyäsi. Minusta se sinun O- juttusi öljy haisee niin eltaantuneelle ja pahalle, että voisit jo itsesi vuoksi heittää sen saastuneen pullosi Riihimäen jätelaitokseen poltettavaksi.
Eikö yhtään jo kellot soi, että voit vaihtaa levyä.
- Anonyymi
Uskonsa kullakin - uskon kautta.
Room 3:31:
"Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain."- Anonyymi
Paavali oli jokaiselle jotakin tyyppi. Riippui siitä ketkä oli kuuntelemassa.
Ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot. - AnonyymiUUSI
kuinkas sen vahvistat- kun et tule kenttätöihin. Ei denarimiehiä ole torilla edes odottamassa savottaa... ikävä vain, nähdä sinutkin makoomassa sohvallasi
- Anonyymi
Jeesuksen veli Jaakob toppuutteli yksin uskosta mantran hokemista.
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. - Anonyymi
Muka lain noudattajat outoja höpöttäjiä.
- Anonyymi
Lain noudattajat ovat Jeesuksen opetuslapsia.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Helluntailaisuus on paha ekstytys ja heresia, mihinkä ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on paha ekstytys ja heresia, mihinkä ei pidä sotkeentua.
Ainakin ne uskoo Jumalaan, vissiin Jeesukseenkin.? Mihin sä uskot? Uskotko edes aamuun? Edes iltaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin ne uskoo Jumalaan, vissiin Jeesukseenkin.? Mihin sä uskot? Uskotko edes aamuun? Edes iltaan?
Herjaamiseen uskotaan. Se paholaisesta seuraava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahat hengetkin uskooo Jeesukseen ja Paavaliin.
Ap. t. 19:15
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.tuskin sinusta tulee muuta, kuin tyhjänpuhujan kenttämestari....
Ääntä on, mutta teot puuttuvat - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Herjaamiseen uskotaan. Se paholaisesta seuraava.
Olishan varmana helluntailaisten ja monen muunkin uskovaisen "synnittömyysopissa" muuttamisen varaa. Kaikissa "lahkoissa" on jotakin hyvää, ja jotakin epähyvempää.
Ja saattaahan se luterilainen kirkkokin olla jo nykyään aikamoinen lahko. Jos ei pahin.
Seurakuntayhteys on kuitenkin hyvästä. Ja ystävät, sen mukana. Joten en tietysti saata sanoa toisen seurakunnan paremmuudesta tai huonommuudesta mitään. Jokainen valitkoon omansa.
Jotkut ikävä kyllä uskoo siihen herjaamiseen ja Jeesuksenkin rienaamiseen.
No, aamu taas tul`, ja päivä sen mukana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olishan varmana helluntailaisten ja monen muunkin uskovaisen "synnittömyysopissa" muuttamisen varaa. Kaikissa "lahkoissa" on jotakin hyvää, ja jotakin epähyvempää.
Ja saattaahan se luterilainen kirkkokin olla jo nykyään aikamoinen lahko. Jos ei pahin.
Seurakuntayhteys on kuitenkin hyvästä. Ja ystävät, sen mukana. Joten en tietysti saata sanoa toisen seurakunnan paremmuudesta tai huonommuudesta mitään. Jokainen valitkoon omansa.
Jotkut ikävä kyllä uskoo siihen herjaamiseen ja Jeesuksenkin rienaamiseen.
No, aamu taas tul`, ja päivä sen mukana.5.7.2025 kirjoittaa Kortteentien Matti...
noin yleisesti jonkun mieleen tämä synnittömyys.. mihin itse tämänpäivän ymmärrykselläni tuon ajatusta.
Ymmärrätkö sinä ajatusta- josta puhut--- synnittömyys?
Eikös sinun pelastuksesi perustu armoon? Eikö Jeesus täyttänytkään sinun kohdallasi- sitä, että perille pääset? Katsos- perille ei pääse- --mitään--- pahaa- ei kauhistuksen tekijää jne.
Mitä se sinulle sanoo? Eikös niin, että ----ilman--- Jeesuksen sovitustyötä- olet pihalla.
Lucifer- lensi pihalle, taivaallisen sodan jälkeen- Siellä Taivaassa ei ole epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää- joka hänessä yritti valloittaa Valtaistuimen omaan käyttöön...
Se Lucifer- heitettiin tänne alas - pimeyteen ja voi meitä, tässä pimeydessä.
Vain taivaallinen kirkkaus ja Valo avaa sokeat silmämme. Sana kertoo korvillemme, että missä on meidän lunastuksemme ja kun usko tulee---kuulemisesta---- ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta, siinä on meidän kohdallamme se, - mikä avaa sielullemme Taivaallisen Valon ja tiedon- ymmärryksen--- kuka puhdistaa veriruskeat synnit ---villan--- valkoiseksi.
Golgatalla kävi tämä hyvän ja pahan välinen taistelu meidän Pimeässä maailmassamme, missä Pimeyden ruhtinas on sokaissut meidät. Ja Pyhä Henki vie meidät katselemaan tätä taistelua----- Getsemanen puutarhasta- polkua- Golgatalle- Raamatunkertomuksen Valkeutta ymmärrykseemme ja sieluumme.
Taistelu käytiin niin uskonnollisessa- kuin maallisen valta- ja kansan toiminnan kertomuksen avaavalla Hengessä- silmillä. Sen ajan uskonnollisuuden, mikä katsoi osalla ihmis- silmin- missä on "oikea" usko- siellä huudatettiin kansaa- """ristiinnaulitse Hänet""" Siis myös tänään uskonnollisuus voi huutaa samaa- ja huudattaa kansaa- meitä--- ristiinnaulitse Jumalan rakkaus Jeesus. Myös valtakoneisto voi olla tämän työkalu- joka tuomitsee uskon Vapahtajaan. ja kas- minä teette yhdelle minun vähimmistäni- sen teette minulle.
ts. aviomiehen- pitäisi rakastaa vaimoaan, kuin Kristus seurakuntaa.
Kaini’laiset -- hmm. pitäisi rakastaa veljeään Aabelia. - uhrasihan hän vertauskuvallisen uhrin tulevasta- seremoniauhrin- Jumala peitti Edenin portilla Aadamin ja Eevan alastomuuden uhrilla, minkä HÄN- MINÄ OLEN- tappoi ja sen uhrin nahka- puki ja synnit peitettiin verisen nahkan peittoon, eli Raamatunkertomus viittaa Golgataan. Sijaisuhri- tuli nyt ajankohtaiseksi- kertakaikkiseksi uhriksi ja vanhanliiton - varjolain- uhrien ja pappeuden aika päättyi- kun Jumalan Karitsa Golgatalla kuoli- koska pimeyden teot, halusi tappaa tämän Uhrin- kyse oli pimeyden Vallan kamppailusta ja Luciferin halusta vallata Jumalan Valtaistuin.
Muttei, Rakkautta voi tappaa ja siksi - Pyhä Henki opettaen Hyvän ja Pahan vallan taistelua Golgatalla, tavoittaa meidän sielumme ja Se on täytetty- --- Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä --- mitä he tekevät---- on pimeys-- Golgatalla.... kunnes tapahtumat kertoivat jo paikalla oleville, --totisesti- Hän on Jumalan Poika...
Jeesus nousi kuolleista. Jumalalla on Elämän itsessään ja on antanut sen Pojalle, ja Poika antaa elämän kelle tahtoo- --siis pelastustyö on Jumalan, ja minkä Jumala on puhdistanut- sitä ei saa saastaiseksi sanoa, opetettiin Pietarille--- liinavaate- Raamatullisessa opetuksessa.... Eli Jumala on puhdistanut, - ja se todella on puhdas.
Synnittömyys perustuu Jumalan työhön ja henkilökohtainen --usko-- sijaisuhriin--- täytettyyn työhön--- on ymmärrettävä, että Hänen työnsä saa uskon veljeyden ja sisaruuden-- isien ja äitien perheen- joille syntyy Jumalantyönä lapset--- rukouksen kautta--- sanan julistuksen kautta- mikä Taivaallisesti siittää niitä opetuslapsia uskon kautta Kristukseen ja ovat halullisia usko, hyvänomantunnon liittoon ja monet käyvät eri suunnista - jopa luterilaisuudesta- pappeja, vaikka Israelissa käydessään ---- uskovien upotuskasteella.
Kasteen hauta- ylösnousemus- sieltä Kristusarkkiin on Raamatullinen oppi ja sanoma aikaan.
Tuli mieleen eräs vieraamme täällä, Matti- hänen vaimonsa, nimeä en muista- vuosikymmenet ovat aikaa tapaamisestamme...
Neuvostoliitossa avioliitto heidän kohdalla oli ilmoitus vain kylän vanhimmalle. näin muistelen,. Heidän liittonsa kirjaaminen näin riitti virkakoneistolle, mutta Suomeen tullessa- he kävivät oikein kirkossa vihityttämässä liittonsa Jumalan kasvojen edessä….
kas-- loppuu palstan-- ikkuna jatkuu vielä ajatuksin...... KM... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
5.7.2025 kirjoittaa Kortteentien Matti...
noin yleisesti jonkun mieleen tämä synnittömyys.. mihin itse tämänpäivän ymmärrykselläni tuon ajatusta.
Ymmärrätkö sinä ajatusta- josta puhut--- synnittömyys?
Eikös sinun pelastuksesi perustu armoon? Eikö Jeesus täyttänytkään sinun kohdallasi- sitä, että perille pääset? Katsos- perille ei pääse- --mitään--- pahaa- ei kauhistuksen tekijää jne.
Mitä se sinulle sanoo? Eikös niin, että ----ilman--- Jeesuksen sovitustyötä- olet pihalla.
Lucifer- lensi pihalle, taivaallisen sodan jälkeen- Siellä Taivaassa ei ole epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää- joka hänessä yritti valloittaa Valtaistuimen omaan käyttöön...
Se Lucifer- heitettiin tänne alas - pimeyteen ja voi meitä, tässä pimeydessä.
Vain taivaallinen kirkkaus ja Valo avaa sokeat silmämme. Sana kertoo korvillemme, että missä on meidän lunastuksemme ja kun usko tulee---kuulemisesta---- ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta, siinä on meidän kohdallamme se, - mikä avaa sielullemme Taivaallisen Valon ja tiedon- ymmärryksen--- kuka puhdistaa veriruskeat synnit ---villan--- valkoiseksi.
Golgatalla kävi tämä hyvän ja pahan välinen taistelu meidän Pimeässä maailmassamme, missä Pimeyden ruhtinas on sokaissut meidät. Ja Pyhä Henki vie meidät katselemaan tätä taistelua----- Getsemanen puutarhasta- polkua- Golgatalle- Raamatunkertomuksen Valkeutta ymmärrykseemme ja sieluumme.
Taistelu käytiin niin uskonnollisessa- kuin maallisen valta- ja kansan toiminnan kertomuksen avaavalla Hengessä- silmillä. Sen ajan uskonnollisuuden, mikä katsoi osalla ihmis- silmin- missä on "oikea" usko- siellä huudatettiin kansaa- """ristiinnaulitse Hänet""" Siis myös tänään uskonnollisuus voi huutaa samaa- ja huudattaa kansaa- meitä--- ristiinnaulitse Jumalan rakkaus Jeesus. Myös valtakoneisto voi olla tämän työkalu- joka tuomitsee uskon Vapahtajaan. ja kas- minä teette yhdelle minun vähimmistäni- sen teette minulle.
ts. aviomiehen- pitäisi rakastaa vaimoaan, kuin Kristus seurakuntaa.
Kaini’laiset -- hmm. pitäisi rakastaa veljeään Aabelia. - uhrasihan hän vertauskuvallisen uhrin tulevasta- seremoniauhrin- Jumala peitti Edenin portilla Aadamin ja Eevan alastomuuden uhrilla, minkä HÄN- MINÄ OLEN- tappoi ja sen uhrin nahka- puki ja synnit peitettiin verisen nahkan peittoon, eli Raamatunkertomus viittaa Golgataan. Sijaisuhri- tuli nyt ajankohtaiseksi- kertakaikkiseksi uhriksi ja vanhanliiton - varjolain- uhrien ja pappeuden aika päättyi- kun Jumalan Karitsa Golgatalla kuoli- koska pimeyden teot, halusi tappaa tämän Uhrin- kyse oli pimeyden Vallan kamppailusta ja Luciferin halusta vallata Jumalan Valtaistuin.
Muttei, Rakkautta voi tappaa ja siksi - Pyhä Henki opettaen Hyvän ja Pahan vallan taistelua Golgatalla, tavoittaa meidän sielumme ja Se on täytetty- --- Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä --- mitä he tekevät---- on pimeys-- Golgatalla.... kunnes tapahtumat kertoivat jo paikalla oleville, --totisesti- Hän on Jumalan Poika...
Jeesus nousi kuolleista. Jumalalla on Elämän itsessään ja on antanut sen Pojalle, ja Poika antaa elämän kelle tahtoo- --siis pelastustyö on Jumalan, ja minkä Jumala on puhdistanut- sitä ei saa saastaiseksi sanoa, opetettiin Pietarille--- liinavaate- Raamatullisessa opetuksessa.... Eli Jumala on puhdistanut, - ja se todella on puhdas.
Synnittömyys perustuu Jumalan työhön ja henkilökohtainen --usko-- sijaisuhriin--- täytettyyn työhön--- on ymmärrettävä, että Hänen työnsä saa uskon veljeyden ja sisaruuden-- isien ja äitien perheen- joille syntyy Jumalantyönä lapset--- rukouksen kautta--- sanan julistuksen kautta- mikä Taivaallisesti siittää niitä opetuslapsia uskon kautta Kristukseen ja ovat halullisia usko, hyvänomantunnon liittoon ja monet käyvät eri suunnista - jopa luterilaisuudesta- pappeja, vaikka Israelissa käydessään ---- uskovien upotuskasteella.
Kasteen hauta- ylösnousemus- sieltä Kristusarkkiin on Raamatullinen oppi ja sanoma aikaan.
Tuli mieleen eräs vieraamme täällä, Matti- hänen vaimonsa, nimeä en muista- vuosikymmenet ovat aikaa tapaamisestamme...
Neuvostoliitossa avioliitto heidän kohdalla oli ilmoitus vain kylän vanhimmalle. näin muistelen,. Heidän liittonsa kirjaaminen näin riitti virkakoneistolle, mutta Suomeen tullessa- he kävivät oikein kirkossa vihityttämässä liittonsa Jumalan kasvojen edessä….
kas-- loppuu palstan-- ikkuna jatkuu vielä ajatuksin...... KM...jatkuu 5.7. 2025 KM.
Ei pidä sanaa synnittömyys sanalla pitäytyä tämän pimeän ajan kirkolliseen, vrt. Getsemanen tapahtuman – pappien huutamiseen- ristiinnaulitse hänet ja sitten jää siihen hetkeen, missä kansa- kirkollisesti huutaa--- emme ole synnittömiä, emme puhdistu synnistä, olemme aina syntisiä ja näin käännämmekin katseemme itseemme, emmekä Pyhän Hengen johdossa ja Sanassa pitäydykään siihen täytettyyn työhön…
Siihen, missä Kristuksessa- Jumala näkee meidät kelvolliseksi taivaaseen.
Ja meidän leiviskämme on sitä, että uskossa katsomme elämänkenttää, näemme itsemme Kristuksessa puetuksi sovinto- Uhrikaritsan pukuun ja toimenkuvamme ajassa muuttuu, matka muuttuu, ja Jumalan Sanan Valkeus avaa silmämme ja jalkamme kulkemaan tätä kaitaa tietä…
Täällä kaidalla polulla kuljemme peräkkäin, emme leveästi rinnakkain, jossa ikään kuin esitämme valtaa, - että ME olemme tätä ja tuota valtaa… - Tie on kaita- kukin, heittäköön kruununsa Jumalan Valtaistuimen juureen, - ja ajatelkoon Golgatan täytetyn työn merkitystä.
Getsemanen, tämän taistelun tulosta, jonka Valta on Ylimmäisen Pappimme- tulos.
Kilvoitellaan hyvän uskon kilvoitusta- ei Kainilaisittain huudellen vaan rukouksessa- joka päivä uuden armon auringon alla- Armoistuimen edessä, ei pilkkaajana- eikä pahattajana.
Kenttä- ajassa on sitä, että meidän minun ja uskomme pitäisi näkyä myös tekoina. Siellä on paljon avun-tarjoamista odottavaa, ja
*Raamattu myös näyttää kirjoituksien ilmoituksessa, että kenttätyö leivisköineen on meillä ehdottoman tarpeellinen ja sitä johtaa Pyhä Henki antaen viisautta ja ymmärrystä—myös muistetaan se 1 Kor. luku säkeet 1-13. Rakkaus, sydämessä on tämä avain tehtäväkuvaan.
Pimeyden maailma – uskonnollisestikin – saa aikaan, että Lucifer- käärmeenä hyvän ja pahantiedonpuulla sieluumme sipatten oppiaan meihin, miten pitäisi –tapella- uskonnollisesti ja leikitäänkö jumalaa ja hypätään, sitä rienaajan pyörittämää narua palstalla vuodesta toiseen. Se on sitä valtajakkara- taistelua Jumalaa vastaan.
Sen ratkaisee kukin omalla kohdaltaan….
Muistellaan Golgataa- mietitään, että tuntisiko Jumala minut, kun menen sinne Valkean valtaistuimen eteen ja miksi muistaisi minua, tuntisi minut, ja Elämänkirja olisi nimetty, vai onko niin, että olenkin. vaikka täällä näyttelen. uskovaa- niin Jumala ei tunnekaan minua.
Näitä kannattaa pohtia. Siunausta Kristuksessa päivääsi... armonpäivä- Golgatan veren kautta anteeksianto- Se on täytetty.... Sijaisuhrin "suojaava" anteeksiannon "nahka" on päällä, sitä ei pimeyden valta voita.... se on täytetty työ ja sielu sen sisällä on taivaskelpoinen.
Sielu- joka rukoilee rakkaansa kanssa- Isä meidän, joka olet taivaassa--- jne.---
Anna anteeksi- niinkuin mekin annamme anteeksi---
KM- Kortteentien Matti.
- AnonyymiUUSI
Se on Jumalan tahdosta riippuvainen tuo synnintunto eikä meistä ihmisistä. Jumala kun napsauttaa sormiansa niin ihmisiltä synnintunto katoaa. Onhan Jumala koko maailmankaikkeudenkin luonnut mustine aukkoineen sekä neutiino-tähtineen ynnä pimeinen aineineen niin miksipä ei sitten suurelta Vihtahousulta onnistu synnintunto ihmiseltä poistettavan. Vai etkö pakana muka usko Jumalaan kaikkivaltiaaseen Taivaan ja Lättymaan luojaan !
- AnonyymiUUSI
Tieliikennelaki19 §
Ajoneuvon paikka ajoradalla
Ajoneuvolla on kaksisuuntaisella ajoradalla ajettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista.
Jos ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, ajoneuvolla on ajettava oikeanpuoleisimmalla ajokaistalla taikka muulla ajokaistalla, jos siitä ei aiheudu vaaraa eikä haittaa. Kaistaa ei saa vaihtaa tarpeettomasti.
Ajoneuvoa ei saa ajaa vastaan tulevalle liikenteelle tarkoitetulla ajokaistalla, jos tässä laissa ei toisin säädetä.
Kaksisuuntaisella ajoradalla oleva ajosuunnat erottava koroke tai muu vastaava laite on ajoneuvolla sivuutettava oikealta. - AnonyymiUUSI
Työsopimuslaki 3 luku
Työntekijän velvollisuudet
1 §
Yleiset velvollisuudet
Työntekijän on tehtävä työnsä huolellisesti noudattaen niitä määräyksiä, joita työnantaja antaa toimivaltansa mukaisesti työn suorittamisesta. Työntekijän on toiminnassaan vältettävä kaikkea, mikä on ristiriidassa hänen asemassaan olevalta työntekijältä kohtuuden mukaan vaadittavan menettelyn kanssa.
2 §
Työturvallisuus
Työntekijän on noudatettava työtehtävien ja työolojen edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta sekä huolehdittava käytettävissään olevin keinoin niin omasta kuin työpaikalla olevien muiden työntekijöiden turvallisuudesta.
Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle työpaikan rakenteissa, koneissa, laitteissa sekä työ- ja suojeluvälineissä havaitsemistaan vioista ja puutteellisuuksista, joista saattaa aiheutua tapaturman tai sairastumisen vaaraa. - AnonyymiUUSI
Siitä Raamatun ilmoituksessa seuraavasti:
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
..
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - AnonyymiUUSI
Mooses on Jumalan palvelija.
Ilm 15:3:
"Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas."
HelluntIseurakunnassa ei edes veisata virsiä.- AnonyymiUUSI
Höh, hengelliset laulut ovat ihan samanlaisia kuin virret.... "Hengellinen laulukirja = Virsikirja" ovat varmasti synonyymeja!
- AnonyymiUUSI
Parannusta tekemällä ihminen vapautuu henkivaltojen orjuudesta ja tulee enkelten orjaksi. Näin on jopa tie taivaaseen auki. Taivaaseen ei pääse ilman rippiä.
Lakia ei tarvitse itse opiskella tai tuntea, vaan pappien on se opetettava.
Laissa on niin monia pykäliä että jos joku sitä opiskelee niin muuhun ei jää aikaa. Ei voi muuta työtä tehdä.
Lakia opettavat fariseukset eivät itse noudata Lakia teoin vaan kokoovat raskaita taakkoja ihmisten harteille. Itse niitä edes yhdellä sormella nostamatta.
Lain tuntemuksen tarkoitus on tulla Jumalan veroiseksi. Jotta voisi torjua Jumalan aikomat pahuudet. Olkaa pyhät sillä minä olen pyhä.
Joka ei tunne Lakia yhtään on vaarassa hukkua.
Pitää kyetä puolustautumaan Jumalan edessä.
Sääli että sen opiskelu on työlästä. Ja vie aikaa sekä voimia. - AnonyymiUUSI
Kristus sovitti meidät, mutta ymmärtäkäätte, että Kristuksen sanojen noudattaminen on enemmän kuin Mooseksen laki, esimerkiksi "Anna jokaiselle, joka pyytää sinulta jotakin!" EI ainoastaan: "Älä himoitse lähimmäisesi omaisuutta tai - älä tee huorin!" "Millä mitalla mittaatte, sillä te saatte itse - enemmänkin!" ja "Miksi sanotte minulle, Herra, Herra, mutta ette TEE mitä minä teille sanon!". "Joka tekee niinkuin minä sanon, on kuin mies, joka rakensi kalliolle, tulvavedetkin tulivat, mutta asunto säilyi, niin ei käynyt hiekalle rakentaneelle!"(Jeesus). Joo, älkää pettäkö itseänne, Jeesus puhdisti omantuntomme ja antoi syntimme anteeksi, pohjimmiltaan vain siksi, että armahtaisimme itsekin kaikkia, mutta itse meidän on pystyttävä enempäänkin, mitä Mooses vaati! Mooses oli Jumalan Palvelija, mutta Jeesus on Jumalan Poika! Luuletteko että Mooseksen lain noudattaminen on vaikeampaa kuin Jeesuksen sanojen? "Lapseni, Jumalan Valtakuntaan on VAIKEA päästä!"(Jeesus Isässä)
- AnonyymiUUSI
Minun on vaikea vielä ymmärtää, miten pahuudella voi selvitä edes hengissä?! Syyttäminen itsessään oii alussa oikein, koska silloin syytettiin sitä, joka EI TEHNYT VELVOLLISUUKSIAAN oikein ja hyvin! Mutta se joka AINOANA sitä SYYTTÄMISTÄ halusi suorittaa oli se kuuluisa Saatana-Perkele. Se olio lankesi. Se syytti jossakin vaiheessa hyviä ihmisiä, ja jätti pahat rauhaan? Pahempaa mokaa ei voi henkisesti tehdä.
Peto puolestaan pilkkaa, ja valitettavasti sen kävi ihan samoin kuin Saatanan: SEIN OLISI pitänyt pilkata vain huonoja suorituksia, mutta pedon henki sekosi, ja SE pilkkasi myös hyvät suoritukset?
Väärä profeetta lankesi siihen, että sen mielestä maailmassa EI OLLUT tarpeeksi ihmeitä ja SE rupesi tekemään taikuuksia ja illuusioita, että elämästä tulisi jännempään ja sekin lankesi, kun lopulta luuli että KAIKKI valheetkin kannattaa illuusioida kaikki todeksi. Juuri se on vääryyttä. Asia joka oli toteutuessaan pahaa, ja siksi valheeksi tarkoitettua, senpä väärä profeetta TIETOISESTI valahtelikin oikeudeksi - ja totuudeksikin se yritti sen tehdä. Sitä en tiedä, miksi se kykeni siihen, sielullisesti, mutta se oli onnistunut ilmeisesti saamaan jotakin hypetystä ja ylpistämistä teoilleen ystäviensä takia, ja jäi SIIHEN koukkuun, vaikka vääryys on edelleenkin vain vitsejä ja satuja varten. Leuhkat on leuhkia, ja silti jokaisen voittajan sallitaan leuhkia ja olla ylpeitä siihen saakka kunnes se ottaa köniinsä seuraavalta voittajalta.
EI pidä leuhkia niin rankasti ette luulee olevansa voittamaton, koska jos se SITÄ OLISI, se todella olisi Jumala, mutta ei kukaan ihminen ole ISÄ-MESTARI-JUMALA toiselleen, jos hän ei todella kykene halutessaan voittamaan palvelijaansa ja poikaansa...
- AnonyymiUUSI
Uskon vanhurskaus, kuten joku jo lainasi Raamatussa, on se voitto laista siinä, ettemme olisi koskaan saaneet rikkoa mitään - ja tulleet siinä vaatimuksessa kadotetuksi! Me saimme rikkoa lakia, ja pelastua, vain siksi, että kääntyisimme siitä pois - ja ettemme tuhraan syyttäisi - vaan armahtaisimme niitä, jotka eivät välttämättä omaa syntikäsitystämme des ymmärrä. Silloin täytyy armahtaa ihminen KOKONAAN, jos joku ei pidä syntinä esim. jotakin käyttämiään aineita tms. Ei muuten olekaan: "Miksi noudatatte sellaisia käskyjä kuin "Älä tartu, älä koske, älä maista", ne määräyksethän koskevat vain katoavaisia tuotteita"(Paavali) Ne on jopa ihmisten elinkeinoja, tuottaa alkomahoolia, tupakkaa, huumeita, ei niissä ole mitään syntiä, jos ihmiselle ei ole ymmärretty jo alussa niitä tehdä, kielletyiksi aineiksi. Tai jos niiden käyttämisestä varoitettiin, mutta ei tehty niiden käyttämistä synniksi, koska ne todellakin ovat elinkeinoja jopa monille aineiden tuottajille. Menepä brasialaiselle tupakkaviljelijälle selittämään että tupakin valmistaminen on syntiä, niin saat takuulla jopa henkisesti köniin häneltä! "Nämä käskyt(aineista kieltäytymiset) vaikuttavat oikeilta, mutta ne ovat turhia, ja tyydyttävät ainoastaan ihmisen ylpeyttä"(Paavali)
- AnonyymiUUSI
"Nämä käskyt(aineista kieltäytymiset) vaikuttavat oikeilta, mutta ne ovat turhia, ja tyydyttävät ainoastaan ihmisen ylpeyttä"(Paavali)
Tarkemmin muistellakseni Paavali käytti sanoja: "Vaikuttavat viisailta... mutta ne ovat turhia..." Tässä tapauksessa viisaus ja oikeus ei tarkoita tietenkään eri asiaa...
- AnonyymiUUSI
"Kaikki käskyt on noudatettu, kun noudatatte tätä yhtä: "Tee lähimmäisellesi niin kuin itse haluaisit sinulle tehtävän ja - älä tee muille sitä mitä et halua itsellesi tehtävän"(Jeesus): Ihminen silti eksyy helposti, jos huomaa pahan hengen pilailut hauskoiksi, kun se jotakuta vähemmän tuttua ihmistä sortaa, ja jos siitä rangaistusta EI HETI tule, kuka hyvänsä voi luulla, että suuri kiusaaminen on jopa sallittua, mutta lopulta kiusaaminen tietääkseni voi jopa loppua, jos kiusaajaa kiusataan, eikä se pidäkään siitä!
Mutta tuleeko kiusaajan kiusaajasta sitten uusi pahempikin kiusaaja - sitä en tiedä?!
Jumala sen silti tulee kaikille kiusaajille tekemään. Ja Jumala HÄN on juuri siksi, ettei silti sen takia itse lankea... - AnonyymiUUSI
varakkusyys ib tyhmyyden merkki, Israelin valtio on Luc iferin äiti.
- AnonyymiUUSI
Lakihenkisyydessä vain ladellaan lainauksia Raamatusta ja asetetaan ihmistenpäälle taakkoja joita ei itse jakseta kantaa.
Täysin tuomittavaa uuden liiton toimintaa. - AnonyymiUUSI
Miksiköhän Jumala antoi lait ja asetukset aikanaan? Moosekselle. Oliko kyse synnintunnon heräämisestä tai järjestyksestä ja kurinpidosta? Tai mistä.
Vaiko, kaikista näistä ja jopa vielä jostakin muusta seikasta.
Jumala kaiketi näki lakia ja lakeja tarvittavan, kun kerran sellaiset antoi.
Tuosta synnintuntoasiasta lainluvun osalta, en voi ainakaan sanoa enkä saatakaan sanoa: "Jokainen ihminen syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla."
Ja sanoin sen kumminkin, kirjoitin tähän, tuon apostoli Paavalin kirjoittaman Raamatusta.
Asiasta toiseen, liikenteessä on hyvä olla "silmät selässäkin", siksihän ajoneuvossa on peilit. Ei pelkästään huulipunan laittoa varten, tai ripsivärin. Joku voi, ambulansissa olla tarvitsemassa kiireellistä hoitoa, tai palokunta olla suorittamassa työtään. Ja olisihan se viisasta tutkailla maisemaa myös eteenpäin, jopa pidemmälle sitä "mersun tähteä". Vähän niinkuin "lukea" liikennettä.
Olen aina ihaillut puutavara-autojen kuskeja, ja kehunutkin heidän taitavuuttaan saada yhdistelmä menemään takaperin jonnekkin tienpistoon. Se vaatii taitoa se.
Jumalan siunausta liikenteessä! Ja työssä. - AnonyymiUUSI
"On eräästä Jumalasta kirjoitettu - Hän ei kiusaa ketään" Siksi siis jos Jumala kiusaa, kiusaaja kiusaantuu juuri siihen, ettei Jumala vain nuhtelee ja armahtaa hänet silti kokonaan, eikä edes välttämättä pidä valheena koko kiusailua, jos koko kiusaantumisen aihe olikin täysin totta!". Kiusaajalta "loppuu vesi myllystä", jos kiusattu huomaa että kiusailu ei olekaan edes valhetta. JOS ON; niin se vaarallista kiusaajalle, koska Pyhän Hengen pilkkaa ei saa edes anteeksi.
- AnonyymiUUSI
Israel sai lait väliajaksi kun lähtivät orjuudesta Kristuksen ilmestymiseen.
Siksi ankarat ja juutalais keskeiset. - AnonyymiUUSI
Jos joku sanoo lihavaa ihmistä läskiksi, laihaa kukkakepiksi, matematiikan kokeessa kaikki väärin laskenutta tyhmäksi, köyhää köyhäksi tai rikasta rikolliseksi, niin ei niistä saa suuremmin kiusaantua, jos kyseinen asia oli edes suhteessa muihin ihmisiin totta.
Mitä? Rikastakin voi sanoa rikolliseksi? No jää nähtäväksi, maksaako ne edes velkojaan - korkoineen... ja jättävätkö syyttämättä itse pikkuveloista lähimmäisiään! - AnonyymiUUSI
Jos hihhulikin innostuu: Ateistin haukkuminen "jumalattomaksi" ja sekulaarin haukkuminen "saastaiseksi hengeksi", ne ovat tosiasioita heistä, joista eivät saisi nekään loukkaantua?! Jos se ei kelpaakaan, niin silloin ei, ja silloin juuri tulee kääntymisiä kelle hyvänsä - uskovaisten oppeihin!
Ateisti saattaa kyetä jotakin perustelua tekemään jumalattomuudelleen sillä, että sanoo vaativansa täydellistä tasa-arvoa kaikille olennoille, ja sillä, että KAIKEN ALUN jumaloiminen on silti oikein. Sekulaari voi perustella typerähköjä hokemiaan vain sillä, että saa edes "pumpattua apinaa", kaikenlaisilla matkimillaan sananlaskuilla, jotka eivät valitettavasti ole oikea vastaus mihinkään sillä hetkellä ainakaan, eivät he muuten olisi sekulaareja henkiseltä statukseltaan.... - AnonyymiUUSI
Helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia.
- AnonyymiUUSI
Laki piti antaa nimemomaan juutalaisille, ettei omaksu pakanoiden vaikutuksia. Siksi tapettiin ihminen melko mitättättömästä rikkeestä, että kansa pysyi puhtaana siihen asti kun Kristus tulee.
Joskin ne lait johtivat siihen, että juutalaiset tappoi Jeesuksen sapattirikkomuksista, kun meni parantamaan sairaam sapattina.
Niiden lakien mukaan eläminen olisi samaa kuin sotahulluus. - AnonyymiUUSI
Ateisteille USKO on VARMASTI kielletty hedelmä, koska olemattomuuden palvonta "jumalana" ja siis ilman koko uskoa KORKEIMPAAN OLENTOON, on vaikeaa siksi, että mikä tahansa asia olisi ikään kuin kaikkialla HETI mahdollista, jos kaikki uskotutkin todellisuudet ovat tietyllä tavalla VIELÄKIN olematonta. Ei mikään massa enää murru, pelkän kuvitelman takia, eikä ajatteluihin sekaantuminen telepatiallakaan tai juopoilla, heti tee ketään hulluksi, mutta minun tietääkseni USKON tekeminen KIELLETYKSI hedelmäksi ateisteille, johtuu juuri OLEMATTOMUUDEN palvonnan järkyttävän nopeasta murtumisesta olevaiseksi, jos ATEISTI jotakin "uskoisi", he eivät silti ole ehtineet koskaan pyytää SUOJELUA päähänsä pärähtäneiden vikaan menneiden uskomusten takia - silloin jokainen päähän pälkähtänyt pelottavan helposti "uskottava" asia, tapahtuisi jotenkin järkyttävän nopeasti heille ja JOPA KAIKILLE. Siksi on viisasta, ettei ateisti usko paljoakaan ihmeisiin varsinkaan, KOSKA olemattomuuteen tuotu MUUTOS uskomalla on heidän tapauksessaan liian vaarallista, koska hehän eivät usko, että "JUMALA" heitä silloin suojelee -koska ei todistettavasti ole Jumala Ihmisen mielestä tarpeeksi monta kertaa suojellut HETIKÄÄN EDES omiaan. Emme tiedä syytä siihen, miksi Jumala on ollut niin kärsivällinen vieläkin, vaikka HÄN on AINA ollut olemassa(ennen ajankin ilmaantumista järjestelijäksi). Ehkä sitä ei tapahtunut siitä syystä, etteivät uskovaiset ja vainotut halunneet kostaa itse heti, koska olivat uskossa juuri siihen, ettei "JUMALA ON KÄRSIVÄLLINEN JA ARMOLLINEN", ja että heille aiheutetut ennenaikaiset kuolemat eivät ikuisuuden kannalta vielä ole merkittäviä pahuuksia. Siinä kaikessa yliluonnollisen suureksi ARMOKSI parahtamisessa on vaaroja ihmisyydelle, koska IHMINEN voi luulla olevansa jopa mahtavien ja herkullisten karjaeläintensä tasolla kaikessa - ne monet eivät tietonsa vähäisyyden vuoksi vastausta eivätkä muut karjan yksiköt havaitse kiinnostuneenakaan syytä siihen, miksi joku tuttu eläintoveri pistettiin lihoiksi ja katosi keskuudestaan. Ihmiselle ei ole kypsässä iässä enää soveliasta kuolla taistelutta, eikä KETÄÄN Ihmistä kannata luulla täysin karjaeläimen tilanteessa eläväksi teurastettavaksi heikkoudeksi, vaikka Raamattukin käyttää ihmisiinkin vertausta "lampaana", ja "vuohena", mutta on väärin ruveta itse nimittelemään vitsaillessaankaan liikaa ketään sellaiseksi, vaikka itse silloin luultavasti uskoo samaistuneensa jopa MAHTAVAKSI pedoksi tai Paholaissaatanaksi tai jopa vääryyden ylimmäksi profeetaksi, ja luulee omalla sisäiselläkin voimallansa voivansa tuhota kenet hyvänsä heikolta vaikuttavan ihmisveljensä. Jumala on luvannut kostaa, mutta milloin ymmärrätte, ETTÄ JOS SE JUMALA JOKA KOSTAA on Jehova - MINÄ OLEN, niin sen koston täytyy tapahtua silti oman MINÄNNE avulla ja päätöksellä... Turha odottaa ITSENSÄ SIIJAAN koko ajan vahvaa ystäväänsä IKUISESTI itseään pelastamaan, koska se ei ole Jahven mieli ainakaan, vaikka orjansa tuhoutumisen puolesta juurikin HERRAN asemassa olevan OLENNON on pakko kyetä puolustamaan omiakin palvelijoitaan lopulta. Jos ei käy niin, maailma tulee fyysisten olentojen määränä uudelleen lähes 100% täyteen vain pahiksia, kuten oli tilanne Nooankin aikana... Jumala viisaudessaan ja kaikkitietävänä oli kyennyt edes Nooan Perheineen "pakottamaankin" kuitenkin uskovaisiksi, ja Jumalaa pelkääviksi. Nooan perhe ihmisyydessä oli tuolloin vedenpaisumuksen aikoina ainoana "oikea Jumalan palvelija" ja ainoa kelvollinen "JUMALAN KUVA"-perhe... Tai jos ei ollut ainoa pyhäkin perhe, niin on Jumala kai pelastanut pikkuisia kivoja hobittejakin elämään muina aikoina, vaikka kyseinen ihmissotu - kuten örkit ja peikot tms. ihmisrodut myöskin tuhoutuivat moneksikin tuhansiksi vuosiksi lähes kaikki...
EI olisi Jumalalle vaikea tai kummallinenkaan mutaatio sellaisiakin nostaa heitä tänne takaisin, mutta jos ei halua - keskiverto ihmisenä - itse sellaisia tänne, niin ilmeisesti harvoin Jumala tekee "sellaista mutaatiota suvunjatkossa" kenenkään avio/avoperin riesaksi - lapsikseen - kummajaisia lapsekseen?! Mo Downeja taitaa Suomessa olla maailmassa eniten silti, suhteessa väkilukuunsa, Suomihan on paras kaikessa - suhteessa väkilukuunsa:-D Valitettavasti väkilukumme absoluuttisesti mitattuna (summana -ei suhteessa) on yhtä paljon kuin SINGAPORELLA -yhdellä kaupungilla - eli olemme noin 116 populaatiosijalla noin 248 valtiosta... Mutta väestötiheytemme ei ole paljoa pienempi kuin 320 miljoonaisella Usalla /50 osavaltiota. Ruotsi on asukastiheysvertailussa sen sijaan pinta-alansa puolesta lähempänä USAN tilannetta. Suomalaisilla on lähes tuplasti enemmän tilaa ja alaa kuin Usalla tai Ruotsilla keskimäärin per kansalainen. Norja on lähes sama tilanne populassa kuin Suomi, vaikka sen luonto on silti erilainen, niillä on vuoria ja vuonoja ja Atlantti vieressään, mutta meillä on SOITA tietenkin paljon enemmän kuin Norjalla, kuten järviäkin ja purojokikoskipahasia... Huhhuh, sainpas täyteen 5 kilon tekstini... Siunausta!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2775229- 594769
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii963744- 512760
- 222277
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461883- 1181800
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991536- 711115
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1531094